Iemand een plek terugzetten in je gg

bonke35

Actief lid
Tegenwoordig zijn er spelers met een hele hoge arc en die gebruiken dus die arc om bij de kleinere spelers hun gg's vol te storten met fp's zodat degenen die er een deal in hebben geen 1ste plek meer kunnen pakken.
Voor degenen met die hoge arc kost het eigenlijk niets omdat hun fp's met bv 80 % verdubbeld worden. Zo kapen ze dus blauwdrukken en fp's weg bij de kleinere spelers.
Mijn vraag is dus of er een optie kan komen om die spelers een plek terug te zetten ( dus van plek 1 naar plek 2 zetten)
Dit houd dan wel weer in dat een gg niet meer door een andere speler geleveld mag worden maar door de eigenaar van het gg zelf.

Voordelen zijn dus : een gg kan niet meer door andere spelers geleveld worden, een gg kan niet meer zomaar gekaapt worden door een grote speler die daarbij niets verliest en degenen waarmee je een deal hebt verliezen hun eerste plek niet meer.

Nadeel is : als een grote speler merkt dat hij of zij teruggezet word in een gg dan stort de speler de volgende keer niks meer en zo loopt iemand dus een boel fp's mis. Dus je kan dit verlies nemen of degene waar je een deal mee hebt teleurstellen.
 
Laatst bewerkt:

bonke35

Actief lid
het gaat er dan ook om dat je spelers omlaag kunt zetten
als je dat doet dan doe je dat niet voor niets :)
de spelers die je omlaag zet daar heb je toch niks mee :)
ik zou er geen moeite mee hebben om iemand die je niet kent omlaag te zetten omdat hij of zij voor niks ongevraagd een gg volstampen en een eerste plek zo op een tweede plek zetten
het kan natuurlijk ook zo zijn dat een gg zonder deals volgezet word door iemand met een hoge arc , die laat je dan gewoon staan want dat is meegenomen
 

Joey-the-king

Actief lid
Zo iets zal nooit komen omdat het puur oneerlijk is als jij iemand met 1 knop oid omlaag kan gooien. Hij/zij betaald voor de eerste plek en dan "verdient" hij/zij het ook. Enige optie is als je er niet mee eens bent diegene te verwijderen.
 

bonke35

Actief lid
Als jij die speler omlaag zet, krijgt hij/zij dan ook de fp's terug?

nope, dat is het risico dat zo'n speler loopt
je vraagt aan de speler die een gg kaapt toch ook niet of hij of zij even wat fp's terug wil storten aan de kleinere speler onder hem die dan word benadeeld ?:)
 

bonke35

Actief lid
Zo iets zal nooit komen omdat het puur oneerlijk is als jij iemand met 1 knop oid omlaag kan gooien. Hij/zij betaald voor de eerste plek en dan "verdient" hij/zij het ook. Enige optie is als je er niet mee eens bent diegene te verwijderen.
die speler die met een hoge arc een gg kaapt betaald eigenlijk niets, want door die procenten verhoging haalt hij of zij er misscien nog wel fp winst uit
btw: dit idee is er om de kleinere spelers een kans op wat fp's en bd's te geven en om degenen met hoge arcen niet teveel de kans te geven om zomaar voor niks eerste plekken weg te kapen
 

DeletedUser

Guest
nope, dat is het risico dat zo'n speler loopt
je vraagt aan de speler die een gg kaapt toch ook niet of hij of zij even wat fp's terug wil storten aan de kleinere speler onder hem die dan word benadeeld ?:)

Dat maakt hert diefstal. Ik kan met diamanten fp's kopen. Als ik wordt teruiggezet worden mijn diamanten gestolen. Die zou ik dan bij FoE weer kunnen claimen. Ze kunnen dit dus nooit toestaan. Je idee lijkt ook sterk op eerdere ideeën op dit punt die kansloos zijn afgekeurd. Jij probeert een spelonderdeel te beïnvloeden zodat het jou beter uitkomt. Dat doe je dus door betere afspraken te maken en een betere timing te hanteren. Dat jij deals maakt prima, maar dat geeft de spelers waarmee je die deals maakt nog geen gegarandeerd recht op de eerste plaats. Gildeleden en vrienden kan je vragen om niet te storten. Vrienden kan je ontvrienden als ze jouw verzoek niet inwilligen. Je hebt echter geen enkel recht om het spel van je buren te beïnvloeden. Buren zijn tegenstanders die jou niet met je spel hoeven te helpen. Als jij de controle over je GG wil hebben, dan koppel je het maar los van het stadhuis en koppel je het weer aan als je deals gaan storten.
 

DeletedUser

Guest
Een donatie weigeren en een donateur zelfstandig kunnen verwijderen zou misschien kunnen.
De donateur zou dan wel zijn/ haar fp's terug moeten krijgen.
Maar of FoE daar aan gaat beginnen is de vraag.
 

bonke35

Actief lid
wat schrijf je je bagger weer meesterlijk neer Sl8yer:)
ik probeer het systeem iets eerlijker te maken tegenover de kleinere spelers
dat het jou beter uitkomt dat dat niet gebeurd zal wel komen omdat je waarschijnlijk een hoge arc hebt
dat jij dia's koopt om fp's mee te kopen maakt het nog geen diefstal als jij een gg kaapt en je word een stapje teruggezet. Jij besluit namelijk om een gg te kapen en een kleinere speler te benadelen ( die misschien ook wel fp's met dia's heeft gekocht )
de andere opties in je verhaaltje zijn dan wel weer een leuk puntje, maar niet iedereen kan de hele dag achter zijn compie zitten en dealtjes maken die hem of haar beter uitkomen
In een leuk gilde zullen dit soort dingen niet gebeuren en als iemand uit mijn vriendenlijst het doet dan word die ook verwijderd
Het gaat mij dus puur om de kleinere spelers die constant fp's, blauwdrukken en medailles zien verdwijnen omdat een speler met een hoge arc dat gratis kan doen
ps: en mij interesseert het weinig als een gg van mij gekaapt word maar voor degenen die in die gg aan het storten zijn om bd's enz te krijgen worden op die manier dus wel benadeeld
 

DeletedUser

Guest
wat schrijf je je bagger weer meesterlijk neer Sl8yer:)

Jij mag het bagger noemen, maar als je de moeite had genomen om eens te kijken bij soortgelijke ideeën, dan had je kunnen zien dat ik de mening van meerdere spelers verwoord.

ik probeer het systeem iets eerlijker te maken tegenover de kleinere spelers

Daar is het systeem dus niet voor nodig. Als je dat echt zo belangrijk vindt kan je het makkelijk zelf oplossen. Daar hoeft het systeem niet voor veranderd te worden. Dat jij toch het systeem wil veranderen duidt er eeetrder op dat jij het voor jezelf doet.

dat het jou beter uitkomt dat dat niet gebeurd zal wel komen omdat je waarschijnlijk een hoge arc hebt

Ik heb ook een hoge CdM. Mag ik nu mijn buren niet meer aanvallen? :rolleyes:

dat jij dia's koopt om fp's mee te kopen maakt het nog geen diefstal als jij een gg kaapt en je word een stapje teruggezet.

Dat maakt het wel diefstal. Als ik bij Jamin besluit om voor 10 euro een kilo snoep te kopen en de medewerker besluit om me voor 10 euro maar 200 gram mee te geven omdat anders die snoepsoort op is, dan is dat diefstal.

Jij besluit namelijk om een gg te kapen en een kleinere speler te benadelen ( die misschien ook wel fp's met dia's heeft gekocht )

Waar staat in de spelregels dat ik geen andere spelers mag benadelen? Als ik plunder doe ik dat ook. Als ik iemand niet help benadeel ik die ook.

de andere opties in je verhaaltje zijn dan wel weer een leuk puntje, maar niet iedereen kan de hele dag achter zijn compie zitten en dealtjes maken die hem of haar beter uitkomen

Dat hoeft dus ook niet als je goede afspraken maakt. In mijn buurt kregen ze het voor elkaar om elkaar op een vast tijdstip aan te vallen met helikopters en te verdedigen met artillerie. Daar deed de halve buurt aan mee, dus zo moeilijk is het maken van afspraken niet.

In een leuk gilde zullen dit soort dingen niet gebeuren en als iemand uit mijn vriendenlijst het doet dan word die ook verwijderd
Het gaat mij dus puur om de kleinere spelers die constant fp's, blauwdrukken en medailles zien verdwijnen omdat een speler met een hoge arc dat gratis kan doen
ps: en mij interesseert het weinig als een gg van mij gekaapt word maar voor degenen die in die gg aan het storten zijn om bd's enz te krijgen worden op die manier dus wel benadeeld

Je vergeet de positieve kanten voor die "kleinere" spelers. Ze krijgen minder terug, maar hoeven ook veel minder te investeren. Ze hoeven ook veel minder lang op hun opbrengst te wachten. Door die grotere investering van de "kaper" levelt dat GG steeds veel sneller en uiteindelijk houden ze er dus meer aan over. Toon maar eens aan waar ze dan benadeeld worden.
 

DeletedUser

Guest
...
ik probeer het systeem iets eerlijker te maken tegenover de kleinere spelers

In welke theorie is jouw idee in vredesnaam eerlijker om willekeurig iemand's fp's af te pakken door hem een positie terug te zetten omdat jij vindt dat diegene een GG kaapt.

Ik snap waar je vandaan komt, maar ik vind dit geen goed idee. Je kunt dan willekeurig spelers een plek omlaag zetten en daarmee anderen een oneerlijk voordeel geven. Verder lijkt het op dit idee: https://forum.nl.forgeofempires.com/index.php?threads/slotjes-op-gg.15303/

Dat idee lijkt me prima.
Jammer dat het er niet door is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Waarom? Daar gelden dezelfde argumenten voor.

Omdat hier tenminste niet willekeurig iemand op een lagere positie geplaatst kan worden omdat dit een eigenaar van een GG beter uitkomt en ik een probleem met eventuele 'kaping' onderken.
Alhoewel ik het een lastig verhaal vind: posities zijn nou eenmaal pas beklonken als ze onomstotelijk ingenomen zijn.
Voorkomen zoals in dat voorstel lijkt me de enige legitieme methode.
Of dit nou via het loskoppelen van een GG is of via een model als via bovenstaande link beschreven wordt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

bonke35

Actief lid
Daar is het systeem dus niet voor nodig. Als je dat echt zo belangrijk vindt kan je het makkelijk zelf oplossen. Daar hoeft het systeem niet voor veranderd te worden. Dat jij toch het systeem wil veranderen duidt er eeetrder op dat jij het voor jezelf doet.
zoals ik al eerder zei doe ik het niet voor mezelf, maarja jij hoopt natuurlijk van wel omdat je er op door gaat

Ik heb ook een hoge CdM. Mag ik nu mijn buren niet meer aanvallen? :rolleyes:
tuurlijk mag dat, omdat je waarschijnlijk niet bij de kleinere spelers in de buurt zit en je tegenstanders hebt met een gelijkende slagkracht

Dat maakt het wel diefstal. Als ik bij Jamin besluit om voor 10 euro een kilo snoep te kopen en de medewerker besluit om me voor 10 euro maar 200 gram mee te geven omdat anders die snoepsoort op is, dan is dat diefstal.
jamin is geen foe en je weet dat foe tussentijds zijn strategie mag veranderen, zoals ze destijds ook gedaan hebben door gg,s geen deel meer uit te laten maken van het puntensysteem

Waar staat in de spelregels dat ik geen andere spelers mag benadelen? Als ik plunder doe ik dat ook. Als ik iemand niet help benadeel ik die ook.
ook hier geld dat je zelf niet bij de kleinere spelers kan kopen vanwege je voorsprong in het spel ( of het moeten je vrienden zijn maar dan ben je wel een ass als je dat doet )

Dat hoeft dus ook niet als je goede afspraken maakt. In mijn buurt kregen ze het voor elkaar om elkaar op een vast tijdstip aan te vallen met helikopters en te verdedigen met artillerie. Daar deed de halve buurt aan mee, dus zo moeilijk is het maken van afspraken niet.

gefeliciteerd dat je in zo'n puik buurtje zit

Je vergeet de positieve kanten voor die "kleinere" spelers. Ze krijgen minder terug, maar hoeven ook veel minder te investeren. Ze hoeven ook veel minder lang op hun opbrengst te wachten. Door die grotere investering van de "kaper" levelt dat GG steeds veel sneller en uiteindelijk houden ze er dus meer aan over. Toon maar eens aan waar ze dan benadeeld worden.
dit blijft natuurlijk je eigen keuze, je brengt iemand een plek lager of je laat hem staan
 

DeletedUser

Guest
tuurlijk mag dat, omdat je waarschijnlijk niet bij de kleinere spelers in de buurt zit en je tegenstanders hebt met een gelijkende slagkracht

Het is maar net wat je onder kleinere spelers verstaat. Er zijn er zat in mijn buurt die je ten opzichte van de top als kleinere spelers kan zien. Moeten die dan ook maar "geholpen" worden? De vergelijking gaat wel degelijk op. Je zou ook gewoon kunnen stellen dat die 'kleinere spelers" niet moeten gaan doneren in een GG waarin ze de concurrentie niet aankunnen. Er is geen enkele reden om ze daarom maar te gaan beschermen.


jamin is geen foe en je weet dat foe tussentijds zijn strategie mag veranderen, zoals ze destijds ook gedaan hebben door gg,s geen deel meer uit te laten maken van het puntensysteem

GG's maken nog steeds deel uit van het puntensysteem.

dit blijft natuurlijk je eigen keuze, je brengt iemand een plek lager of je laat hem staan

Dat beantwoord de vraag niet. Toon eens aan dat kleinere spelers hier door benadeeld worden. Wat mij betreft hebben ze er juist voordeel van. Ze zitten nu niet maanden lang een GG met een deal van 10 fp per dag te vullen, maar zien nu veel sneller resultaat van hun bijdragen. Bijdragen die ze ook nog eens zelf terug krijgen. Net als de kaper betalen zij dus ook eigenlijk niets.
 

DeletedUser

Guest
Dat beantwoord de vraag niet. Toon eens aan dat kleinere spelers hier door benadeeld worden. Wat mij betreft hebben ze er juist voordeel van. Ze zitten nu niet maanden lang een GG met een deal van 10 fp per dag te vullen, maar zien nu veel sneller resultaat van hun bijdragen. Bijdragen die ze ook nog eens zelf terug krijgen. Net als de kaper betalen zij dus ook eigenlijk niets.

Ik heb hier, met name in het begin, zeker mijn voordeel mee gedaan dat mes snijdt aan twee kanten inderdaad.

En investeren in een GG voor een positie die iemand uiteindelijk niet aankan moet dan maar "the hard way" geleerd worden.
We zijn daar allemaal geweest.
 

DeletedUser2073

Guest
Wat een dom idee. Begin zelf aan een Arc. Vraag gildegenoten voor goederen om hem te bouwen. Gilde heeft er ook voordeel van. Maar terugzetten van spelers is simpelweg diefstal van FP. Je hebt er zelf ook voordeel van dat die FP gestort zijn. Zorg anders voor een betere deal. Net als met aanvallen van buren...het hoort erbij en ik zie het als een gift. Je krijgt immers FP van die speler om je GG te verhogen.
 
ik zie er niet de noodzaak van in van de vraagsteller.
als je graag bd's van de betreffende gg wilt, moet je gewoon zorgen dat je binnen de top5 komt. drukt iemand je er buiten , tja dat is pech. ik vind het niet erg als grote speler bij mij de arc volgooien. schiet je zelf lekker op. en zelf gewoon zorgen dat je voldoende in een andere gooit. thats the game
 

DeletedUser2772

Guest
Zeer zeer slecht plan. Risico hoort bij competitie. Dat wil de voorsteller wegnemen en dat maakt het spel een stuk saaier. Er klopt geen hout van wat de voorsteller van dit plan stelt. Verlies? Als jij een deal maakt om in elkaars GG te investeren is er toch geen verlies? Je krijgt mischien niet de beloningsbijdrage die je wilt, maar dat is dan ook een bonus, niet een recht (tenzij een zakenbankier bent)
Kleine spelers kunnen benadeeld worden door het huidige systeem, maar door jouw systeem evengoed, zo niet erger. Want je kunt dus een kleine speler op BD-jacht die zich in jouw GG heeft gesneakt met net een Fp'tje extra ten koste van een van je vriendjes eruit zetten. Ik zie ook bij beginnende spelers dat er mensen zijn die hevig overinvesteren in de enige GG in de buurt, als zij perse 2 BD's willen. Ook die kunnen het dus wel vergeten.
Wat mij betreft begraven dit en soortgelijke plannen.
 
Bovenaan