Hoe win je dit?

DeletedUser

Guest
Hoe kan je 2 soldaten en 6 blijden verslaan? Ik wil het laatste stukje van Maktaba overwinnen maar heb geen flauw idee hoe ik daaraan moet beginnen.

Zou moeten lukken met 8 slingers/boogschutters of 8 speer/soldaten, uiteraard infiltreren:) kost bijna niks en het kan het verschil maken tussen winnen of verliezen.
 

DeletedUser

Guest
Fenrir9 zei:
Oorspronkelijk geplaatst door Fenrir9
Hoe kan je 2 soldaten en 6 blijden verslaan? Ik wil het laatste stukje van Maktaba overwinnen maar heb geen flauw idee hoe ik daaraan moet beginnen.

Zou moeten lukken met 8 slingers/boogschutters of 8 speer/soldaten, uiteraard infiltreren:) kost bijna niks en het kan het verschil maken tussen winnen of verliezen.

Met 8 speer lukt het me niet echt meteen, heb ook al eens 6 krijgers + 2 slingers geprobeert.
Weet er iemand een manier om dit met bronseenheden alleen te winnen? :D
 

DeletedUser

Guest
Met 8 speer lukt het me niet echt meteen, heb ook al eens 6 krijgers + 2 slingers geprobeert.
Weet er iemand een manier om dit met bronseenheden alleen te winnen? :D
Nog een paar keer proberen en ze een voor een killen. Schuif je troepen een klein stukje naar voren in een strakke formatie, wacht tot er een vijand dicht bij genoeg is en kill hem dan door er met meerdere troepen aan te vallen. Vervolgens pak je de volgende en de volgende en de volgende. Probeer ze een voor een te killen, dat werkt het efficiëntst ;).
 

DeletedUser

Guest
Nog een paar keer proberen en ze een voor een killen. Schuif je troepen een klein stukje naar voren in een strakke formatie, wacht tot er een vijand dicht bij genoeg is en kill hem dan door er met meerdere troepen aan te vallen. Vervolgens pak je de volgende en de volgende en de volgende. Probeer ze een voor een te killen, dat werkt het efficiëntst ;).

Hoe bedoel je, als je niet rap genoeg rusht maken die blijdes alle speren toch af? Ik maak dat ze altijd allemaal in struiken of bossen staan en als ik kan dan kill ik de soldaten die mij eerst aanvallen, dan ga ik door naar de blijdes maar er blijven altijd wel 2 blijdes over ... enige taktiek, andere units? xd
 

DeletedUser

Guest
Hoe bedoel je, als je niet rap genoeg rusht maken die blijdes alle speren toch af? Ik maak dat ze altijd allemaal in struiken of bossen staan en als ik kan dan kill ik de soldaten die mij eerst aanvallen, dan ga ik door naar de blijdes maar er blijven altijd wel 2 blijdes over ... enige taktiek, andere units? xd
Ik ga altijd nog een keer 8 blijdes proberen en kijken of ik ze allemaal van een afstandje af kan schieten :D.

Maar die blijdes zijn idd irritant, dan kan je niet hun op jouw af laten komen... Ik zou gaan voor een tactiek waar bij je de tegenstander over de flank aanvalt zodat je mogelijk eerst hun blijdes kan uitschakelen. Dan ga je gewoon met al je troepen zo snel mogelijk via of de bovenkant of de onderkant naar voren, om zo hun van de zijkanten aan te vallen. Zorg er dan wel voor dat je met al je troepen bij elkaar blijft en eventuele lange afstands troepen/geschut gedekt houd.
 

DeletedUser

Guest
Nja, met 8 speer geraak ik er niet door xD en heb ook al eens speer/krijger combinatie geprobeert maar veel beter ging dat ook niet, denk dat ik maar wacht totdat ik ijzertijd eenheden kan produceren lol

Denk dat het met 8speer/ 6speer en 2 krijgers mogelijk is, als je zoveel geluk hebt dat je 2 tot 4 keer de blijdes kan counteren ( je staat naast een blijde die je aanvalt) anders niet lol
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser275

Guest
Mij is het gelukt met 8 speren. Wel pas bij de 2de poging omdat ik bij de eerste poging een fout heb gemaakt.
 

DeletedUser

Guest
Had dus duidelijk iets over het hoofd gezien ... 4speer + 4 krijgers zijn ideaal, je maakt dat je 2 speer naar boven en 2 speer naar onderen stuurt ( in bos + struiken) en de krijgers door het midden.
De blijden targeten je speers (die 3-4 hits kunnen hebben) en de soldaten je krijgers, de rest is zo simpel als iets en heb dit met 1 speer en 2 krijgers kunnen overleven

grtz ;D
 

DeletedUser

Guest
Maar die lading blijdes dus gewoon met 8 soldaten afhandelen, dat is voldoende?
 

DeletedUser275

Guest
Dat is zeker voldoende. Mij was het al met 8 speren gelukt, dus dan moet het met 8 soldaten zeker lukken.
 

DeletedUser567

Guest
Hoe kan je het best 6 blijdes overwinnen + 2 soldaten? ik heb zelf 1 legionair, 4 boogschutters, 4 krijgers, 4 slingers en 4 soldaten.
 

DeletedUser

Guest
Hoe kan je het best 6 blijdes overwinnen + 2 soldaten? ik heb zelf 1 legionair, 4 boogschutters, 4 krijgers, 4 slingers en 4 soldaten.

4 boog, 2 soldaten en 2 slingers.
Of
4 soldaten en 4 boog, zorg wel dat je gelijk zover mogelijk naar voren gaat;)
 

DeletedUser

Guest
Hou je boogschutters uit de buurt van de vijandelijke soldaten, scherm ze af met je eigen soldaten (zorg dat jouw soldaten worden aangevallen door de tegenstander). Dan zo snel mogelijk naar de blijdes toe.
 

DeletedUser567

Guest
Pfff het lukt mij dus niet hé ik heb al gebruikt: 3 boog + 1 slinger + 3 soldaten + 1 krijger en 3 boog + 1 slinger + 3 soldaten + 1 legionair.

Ik heb mijn soldaten in bomen gezet, en mijn slinger+bows een ronde laten staan. (als ik die niet laat staan en naar voor zet dan schieten de blijdes er al minstens 2 af zonder dat ik iets kan doen.
 

DeletedUser

Guest
Krijgers en legionairs werken niet tegen blijdes, dat zijn juist de troepen waar blijdes extra sterk tegen zijn en bovendien lopen die veel te langzaam. Daarnaast zou ik ook zoveel mogelijk soldaten meenemen in plaats van boogschutters.

Als je boogschutters meeneemt, dan zou ik die ook naar voren laten lopen, anders kost het je een extra beurt waarin de blijdes je soldaten kunnen afschieten. Je wordt hoe dan ook geraakt en je raakt sowieso troepen kwijt, dan kan je beter zo hard mogelijk naar voren lopen en zorgen dat de schade beperkt blijft door het zo snel mogelijk te spelen.
 

DeletedUser567

Guest
Krijgers en legionairs werken niet tegen blijdes, dat zijn juist de troepen waar blijdes extra sterk tegen zijn en bovendien lopen die veel te langzaam. Daarnaast zou ik ook zoveel mogelijk soldaten meenemen in plaats van boogschutters.

Als je boogschutters meeneemt, dan zou ik die ook naar voren laten lopen, anders kost het je een extra beurt waarin de blijdes je soldaten kunnen afschieten. Je wordt hoe dan ook geraakt en je raakt sowieso troepen kwijt, dan kan je beter zo hard mogelijk naar voren lopen en zorgen dat de schade beperkt blijft door het zo snel mogelijk te spelen.

Ik heb onderhandelen genomen :p zal mijn troepen gebruiken voor de volgende veldslagen :D
 

DeletedUser

Guest
ik had 10 stenen en 10 kruiken wijn, dus heb zo 2 sectoren kunnen bemachtigen, de rest is met mijn ideale mix van speren slingers en paarden

4 speren die als muurtje dienen tussen 2 plassen
3 slingers die erachter staan en eigenlijk mijn gevaarlijkste eenheden zijn
1 paard dat die boogschutters relatief makkelijk dood, alhoewel ik twijfel of ik het niet beter vervang door een slinger (om te vervangen door speer moet ik extra bouwen :( )

en dan taktiek he, zorgen dat jij het initiatief neemt en als jij een eenheid aanvalt je al je troepen inzet op die eenheid.
en als die 3/4 slinger er snel genoeg achterkomen, 2 eenheden aanvallen en het afmaken met de slingers.

persoonlijk probeer ik eerst hun boogschutters te doden, omdat als die me aanvallen, ik geen counter doe

Ik heb de speren vervangen door krijger, hun verdediging is net iets beter. ik gebruik ook een steenwerper in plaats van 1 extra slinger, deze doen redelijk veel schade en hebben groter bereik.
 
Bovenaan