Hoe win je dit?

DeletedUser567

Guest
Ik heb de speren vervangen door krijger, hun verdediging is net iets beter. ik gebruik ook een steenwerper in plaats van 1 extra slinger, deze doen redelijk veel schade en hebben groter bereik.

Ik zit ondertussen iets verder, ik zou nu vooral moeten weten wat je het best kan doen tegen aanvallen met bijna alleen paarden (de zwaardere soort van de vroege middeleeuwen)

Ikzelf heb geen paarden
 

DeletedUser

Guest
paarden zijn enkel zwak tegen lichte infanterie, dus speren, slodaten zijn goed tegen slingers
 

DeletedUser

Guest
Het is mij gelukt met 7 soldaten en 1 legionair, maar je moet wel zelf het gevecht voeren en splits je leger in twee groepen, één noord en één zuid en niet gelijk naar voren gaan.
 

DeletedUser

Guest
Je moet sowieso altijd zelf het gevecht voeren, anders verlies je veel te veel... De computer kan er niks van...
 

DeletedUser

Guest
ik doe inderdaad altijd zelf het gevecht, en voor de mensen die het niet kunnen openen

eenheden _____ is goed tegen
lichte infanterie __________ cavalerie
zware infanterie__________ lichte infanterie
boogschutters____________ zware infanterie (extra opmerking: boogschutters worden altijd geviseerd door artillerie, en in een aanval met bv 5 artilleristen gebruik je deze best niet (ik gebruik daar lichte infanterie: goedkoop en winnen er goed tegen, paarden zou ideaal zijn)
cavalerie________________ boogschutter
artillerie_________________ zware infanterie (alhoewel ze eerst op boogschutters/artillerie zullen schieten, in die volgorde, en afhankelijk wie ze kunnen raken.

als ik momenteel spelers aanval gebruik ik 3 boogschutters (hebben range van 6) 1 bereden boogschutter, kan verder lopen, maar heeft lagere range, 2 blijdes en 2 huurlingen(gewoon lichte infanterie)

heb nog maar een paar keer gehad dat iemand van de vijand dicht genoeg is kunnen komen :D
 

DeletedUser

Guest
Ja, daar ben ik nu ook :p Met huurlingen/boogschutters werkt het in elk geval niet, dan is er meteen in de 1e beurt al 4 man dood :/ Ik vrees dat je hier paarden voor nodig hebt (die ik niet heb)
 

DeletedUser

Guest
3kruisbogen en 5 trebuchets kun je makkelijk afhandelen met:
3blijdes (of beter) 2 soldaten (of beter) 3 boogschutters
5blijdes + 3 boogschutters
target de trebuchets met je blijdes
 

DeletedUser

Guest
Het lukt mij niet om de laatste sector van Maktaba te veroveren :(

Deze troepen moet ik verslaan: 2 soldaten, 1 boogschutter, 1 bereden krijger, 1 blijde en 3 legionairen

Hoe kan ik hiervan winnen? :)
 
Bovenaan