Het Coronavirus en alle problemen die er uit kunnen voortvloeien.

DeletedUser5738

Guest
Door alle ellende die er op dit moment speelt ,met de coronavirus en het feit dat sommige mensen misschien (tijdelijk) moeten af haken wegens tegenvallende inkomsten ,vroeg ik me af of er een functie in het spel kan komen waar een speler een aantal dagen of weken "afwezig"kan zijn.
Het zou fijn zijn als je even je prioriteiten van het spel naar het echte leven kan verzetten. Ik weet uit eigen ervaring dat deze periode iedereen heel hard gaat raken en als je dan even je spel op een zijspoor kan zetten zonder bang te hoeven zijn dat je geplunderd wordt of dat je uit een gilde gezet wordt omdat je geen GE of GvG speelt.Dit kost een gilde ook punten.
Ik weet dat dit ook heel veel negatieve reacties oproep maar voor de getroffenen zou het een uitkomst zijn.....
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Dat zal helaas niet worden toegevoegd aan het spel, als je echter afwezig bent en toch al dagen aan inkomsten mist, is het effect van geplunderd worden ook vrij klein.
Bij een gilde kan je natuurlijk ook weer terugkomen wanneer je een tijdje inactief bent geweest, je loopt zelf niet veel mis wanneer je bij afwezigheid niet in een gilde zit.
 

Felair

Actief lid
Kost toch geen moeite om even een berichtje te doen en uit het gilde te stappen als je even niet kan spelen.
Of dat nou met corona te maken heeft of niet maakt niet uit lijkt me.

Dat is mijn inziens niet meer dan normaal en wel zo sociaal ten opzichte van de mensen waar je mee speelt.

En je oogst die je mist is wel het minst belangrijke denk ik :)
 

DeletedUser13612

Guest
Het Corona virus is iets wispelturig eerst kan het op iets banaals lijken om dan plots in een acute longontsteking te evolueren, iemands prioriteiten liggen dan echt niet meer bij het spel, in dit geval zal een berichtje of uit een gilde stappen zeker niet het eerste zijn dat deze persoon in gedachten heeft.
Spelers die langer afwezig zijn in de gilde houden, tot er meer zekerheid is, lijkt mij ook de meest sociale methode.
 

Felair

Actief lid
Het Corona virus is iets wispelturig eerst kan het op iets banaals lijken om dan plots in een acute longontsteking te evolueren, iemands prioriteiten liggen dan echt niet meer bij het spel, in dit geval zal een berichtje of uit een gilde stappen zeker niet het eerste zijn dat deze persoon in gedachten heeft.
Spelers die langer afwezig zijn in de gilde houden, tot er meer zekerheid is, lijkt mij ook de meest sociale methode.

Het leven is wispelturig, denk dat de mensen die bij ons zitten toch wel serieus genoeg spelen om effe af te melden. Ga ik wel van uit bij zo'n actief gilde als ons :) je weet het nooit 100% zeker natuurlijk.
 

Wildstorter

Actief lid
Als je tijd hebt om jezelf op non-actief te zetten dan heb je ook wel die 30 seconden om te typen dat je vanwege Corona tijdelijk niet komt spelen.
 

DeletedUser5738

Guest
Als je tijd hebt om jezelf op non-actief te zetten dan heb je ook wel die 30 seconden om te typen dat je vanwege Corona tijdelijk niet komt spelen.

Dat is ook wel zo, maar ik praat niet alleen over mezelf. Dat zou erg egoistisch zijn . Er zullen echt veel mensen een poosje niet kunnen spelen door diverse oorzaken. ik zal mijn dorp dan compleet afsluiten en zien wanneer ik weer terug komt .
 

squirrel

Actief lid
Netjes melden als je een tijdje afwezig bent, en vragen of je het gilde moet verlaten (tijdelijk) of dat je inactief mag blijven hangen.... toch heel normaal.
In ons gilde komen zulke verzoekjes idd al voorbij. Gisteren eentje die een tijdje inactief gaat zijn, en die is door de leiding verzocht even te pauzeren in het zustergilde en daarna is die weer welkom.
In mijn geval merk ik echter het tegengestelde, ik ben niet meer weg te slaan hier sommige dagen....

Wordt je plotsklap geveld (kan altijd gebeuren, ook zonder corona) en ben je een zeer actief lid, dan valt dit op en zal je ongetwijfeld meer ruimte krijgen dan een speler die altijd alleen maar even snel int, doneert en weer vertrekt. Die laatste zal toch hopelijk binnen een tweetal weken verwijderd worden, die eerste binnen een maandje (mag ik dus hopen)... en als ze nadien aankloppen en uitleg kunnen geven, zal die eerst weer zo welkom zijn, die tweede misschien na overleg ;)
 
Ik vind het fijn dat een gildelid mij op de hoogte bracht van haar werk op een corona afdeling, zij heeft voorlopig geen verplichtingen binnen de gilde en kan gewoon blijven. Wij houden hier rekening mee als gilde.
Sommige anderen zijn nu juist veel meer actief, dan voor corona
 

DeletedUser13785

Guest
Als ik heel eerlijk ben is dit nou nog geen moment in me opgekomen als een probleem.
We hebben het leven, en nu dus Corona, en een spelletje.
Als dit een issue in mijn omgeving zou worden, laten we hopen van niet, weet ik waar mijn prioriteiten liggen en is het spelletje zo vergeten tot de rust eventueel is wedergekeerd en dat is dan nog een gunstig scenario.
 

squirrel

Actief lid
Op dit moment zorgt het virus dat ik momenteel zeer veel uren per dag online ben... sommige dagen staat FOE 20 uur open.. dat wordt afkicken over een tijdje .....
 

Kennix

Lid
Je kan natuurlijk altijd bij de leiding van je gilde doorgeven dat je even een break nodig hebt, en vervolgens onderbreek je gewoon de wegen tussen je stadhuis en de rest van je stad zodat ze allemaal inactief zijn, en je dus ook niet geplunderd kan worden.
 
In onze gilde is dat prima geregeld! Met een thread waar je gewoon kan aangeven dat het even niet lukt zodat iedereen op de hoogte is en er rekening mee kan houden.
 

BelgianForce

Nieuw lid
Met deze coronacrisis die er nu door ons land gaat, hebbek geen porbleem om online te komen bij FoE. Ik werk zelfs tijdens de corona crisis dit in de voedingssector
 
Bovenaan