GvG bonus

Wildstorter

Actief lid
idee: als je een gilde van de kaart verwijdert dan mag dat gilde een week lang geen actie ondernemen op dat tijdperk. Dit zodat iedereen ook daadwerkelijk alleen maar aanvalt (en verdedigd) omdat ze sectoren willen bezitten en niet om te etteren. Wordt je een keer verwijdert dan heb je een weekje de tijd om een strategie te bepalen. Zo zijn de tactische aspecten zoals plaats en kiezen van tegenstand ook veel belangrijker dan domme klikkers, iets wat positief is voor iedereen die het wel serieus aan wil pakken.

Edit: ook de aanval zelf verbreken is een verwijdering van de kaart in mijn ogen
 

DeletedUser10581

Guest
idee: als je een gilde van de kaart verwijdert dan mag dat gilde een week lang geen actie ondernemen op dat tijdperk. Dit zodat iedereen ook daadwerkelijk alleen maar aanvalt (en verdedigd) omdat ze sectoren willen bezitten en niet om te etteren. Wordt je een keer verwijdert dan heb je een weekje de tijd om een strategie te bepalen. Zo zijn de tactische aspecten zoals plaats en kiezen van tegenstand ook veel belangrijker dan domme klikkers, iets wat positief is voor iedereen die het wel serieus aan wil pakken.

Edit: ook de aanval zelf verbreken is een verwijdering van de kaart in mijn ogen

Nee, dan gaan de top 10 gildes te veel heersen en maakt het spel saai. Vaak bezitten zoveel gevulde sectoren dat je dan met jouw plan geen beginnen meer aan is.
 
Nee, dan gaan de top 10 gildes te veel heersen en maakt het spel saai. Vaak bezitten zoveel gevulde sectoren dat je dan met jouw plan geen beginnen meer aan is.

Deze reactie begrijp ik niet. Juist als een gilde veel gevulde sectoren heeft, wordt het erg duur om terug te slaan namelijk. Als je een klein beetje nadenkt over je strategie wordt je ook niet voortdurend van de kaart geveeg. Dat zijn vooral de gilden die echt alleen aanvallen om een beetje te etteren. En er zijn op alle kaarten genoeg plekken om aan te vallen waar je wel degelijk een hoekje voor jezelf kan vinden als echt Calimero gilde.
 

DeletedUser10581

Guest
Deze reactie begrijp ik niet. Juist als een gilde veel gevulde sectoren heeft, wordt het erg duur om terug te slaan namelijk. Als je een klein beetje nadenkt over je strategie wordt je ook niet voortdurend van de kaart geveeg. Dat zijn vooral de gilden die echt alleen aanvallen om een beetje te etteren. En er zijn op alle kaarten genoeg plekken om aan te vallen waar je wel degelijk een hoekje voor jezelf kan vinden als echt Calimero gilde.

Mijn ervaring is dat bepaalde grote gildes je gewoon van de kaart meppen al pak je een lege sector naast hen zonder bij bedoelingen. Ze kunnen ook meer met hun voorraad vaak. ;-)
 
Als je een groot gebied hebt, is het nogal duur een sector te pakken, waar landen 5x5 goederen kost. Dus dit klinkt alsof je ervaring nogal beperkt is. Een gilde blijft niet lang groot als ze 1000en goederen weggooien voor sectoren die ze niet willen hebben van een gilde dat geen bedreiging vormt.
 

Joey-the-king

Actief lid
Vind het maar nix vooral om dat t nadelig is voor mij gezien ik in mn eentje GvG ( en soms met zn 2en).

Oké maar goed. Een kleine gilde is niet zo groot als een grote gilde (?) . Sectoren verdedigen is dan moeilijk, kost 1 teveel eenheden met maar een beperkt leger gezien de kleine aantal spelers en 2 teveel goederen wat ook beperkt is om te kunnen leveren.
Ik heb bijvoorbeeld 20 sectoren gepakt maar om ze voltegooien kost me een te grote voortuin.

Gezien de pestkoppen/meppen-probleem is dit een prima oplossing. Maar we moeten niet vergeten dat dat gebeuren niet eens iets waarvoor GvG bedoeld is hè. Door jouw oplossing te implementeren of beter deze strafmaatregel te hanteren straf je de boosdoeners hardstikke leuk maar, ook de kleinere gildes.
 

DeletedUser6877

Guest
Goed idee van een gilde dat een sloopgilde nodig heeft. NOT. Bovendien heeft de voorsteller zich hier ook zelf schuldig aan gemaakt, dus dan dient alles te worden terug gedraaid, tot zeg maar september 2017. Als voorsteller hiermee akkoord gaat stem ik voor.
 

Geluuk

Lid
Charlie, met Wolfjes 2 + die andere 10 gildes die telkens voor jullie aanvallen.. ben jij wel een van de laatste die hier wat mag reaguren ;)
Daarnaast hebben we jullie idd gesloopt.. maar kijk eens naar AT, Morgen, HDT, PMT, Modern.. overal toch de grond gepakt ? .
Alleen TT niet omdat we daar vechten tegen; Wolverines, Wolverines 2, Eva et Ave, Musketiers, lost childs, the 300..
Mocht deze opsomming niet genoeg zijn moet ik even verder graven in mijn geheugen maar mijn punt is gemaakt volgens mij...
ps: jup, wij hebben een vakantiekamp C .. al 8 hele dagen nu ;)
 
Ik begrijp even niet wat het al dan niet gebruiken van sloopgilden hier verder mee te maken heeft maar staat tegenover dat ik het wel bijzonder lachwekkend vind dat er uitgerekend een veelvraatje durft te klagen over het gebruik van sloopgilden.

Maar wees gerustgesteld, mochten we ooit besluiten dat we echt behoefte hebben aan een sloopgilde, dan verzin ik daar wel een passendere naam voor dan Vakantiekamp :)
 

Wildstorter

Actief lid
Goed idee van een gilde dat een sloopgilde nodig heeft. NOT. Bovendien heeft de voorsteller zich hier ook zelf schuldig aan gemaakt, dus dan dient alles te worden terug gedraaid, tot zeg maar september 2017. Als voorsteller hiermee akkoord gaat stem ik voor.

Dus alles waarbij jullie voorheen hebben kunnen profiteren mag blijven en alles wat wij gewonnen hebben niet? Ik zou zeggen zet dan alles op 0, gildeniveau en gildekas, ik durf het nog wel een keer aan :)
 

Geluuk

Lid
Charlie, nu je voor de 47ste keer overnieuw geland bent op TT zonder een sector te willen houden mag ik gaan aannemen dat jullie een sloopgilde geworden zijn? Maar ondertussen wel het gilde met de meeste prestige punten ( dus gebieden ) op de Nederlandse servers wel lekker blijven beschuldigen van het zijn van een sloopgilde?
Wil die titel wel hebben maar hoe moeten we dan jullie noemen? ......
 

DeletedUser

Guest
Uithuilen over ingame gvg ebeurtenissen doe julloe maar lekker op de chat ofzo dit is nu gewoon offtopic.

Ik vind het best on topic puntjes verdienen zou een bij effect moeten zijn van gebiedsuitbreiding op de GvG kaarten en geen doel op zichzelf.
Dit raakt de OP’s topic.

NB. Voor mij valt er overigens weinig uit te huilen want op C speel ik geen GvG maar ik heb wel een mening over deze tendens op GvG in zijn algemeenheid.
Wat mij betreft levert dit spelonderdeel helemaal geen persoonlijke puntjes meer op en ter compensatie veel meer voor het gilde.

Persoonlijk gewin verziekt het GvG spel enorm mensen zijn alleen nog maar solistisch bezig dom puntjes te meppen en sectortjes leeg te rammen, te vullen en weer vrij te geven.
Het hele saamhorigheids- en gildegilde gevoel dat GvG zou moeten brengen volgens mij brengt dat precies om zeep.
Ik heb regelmatig meegemaakt in een nr. 1 gilde dat er serieus mensen boos en gefrusteerd raakten als er minder te meppen valt op een dag.
Sorry maar dat vind ik echt te zielig!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Uithuilen over ingame gvg ebeurtenissen doe julloe maar lekker op de chat ofzo dit is nu gewoon offtopic.


Ja en nee, het wordt hier gelijk persoonlijk gemaakt maar op zich is de vraag dus meer, moet het gedrag van gilden die rustig 4x per week opnieuw landen worden ingeperkt, of is het ok? Als je sloopgedrag wilt inperken zou het geen slecht idee zijn om opnieuw landen aan een cooldown periode te onderwerpen. Zelf kan ik me er niet heel druk om maken, als een gilde het nou leuk vindt om 3x per week van een kaart geknald te worden om gelijk weer opnieuw te landen moet dat kunnen. Houdt ons lekker van de straat.

Sectortjes leegmeppen voor de puntjes vind ik zelf irritanter gedrag, dat gaat echt alleen maar om een paar suffe rankingpuntjes, lekker boeiend. Daar zou wat mij betreft best een beperking op mogen liggen, max op 1 sector per dag landen ofzo.

En wat mij betreft mogen persoonlijke puntjes helemaal uit de GvG getrokken worden, maar dat zou dan wel met terugwerkende kracht moeten, anders kost het een ambitieuze speler minstens 10 jaar om die huidige hoogst genoteerde puntenmeppers via alleen maar buren en continentkaart en GE te passeren.
 

DeletedUser6877

Guest
Als dat voor jullie had gegegolden destijds waren jullie ook niet ver gekomen. Dus ik zou zeggen steek de hand in eigen boezem. Een week lang het spel plat leggen voor de grootste, ridicuul. Zelfs wij hebben nog nooit zoiets voorgesteld toen we al die gebieden hadden, en we waren nog wel een stukje groter dan jullie nu. En verder ben ik het met joey eens, hou het on topic. Dit idee legt gVg plat dus een dom idee. Ga maar even op vakantiekamp :) Lastig he de grootste zijn, niet miepen maar meppen. Bij die status horen ook de lasten. Je wilt alleen de lusten niet de lasten, zo zit het niet in elkaar.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser6877

Guest
Oh dommelsch en dan met de bepaling dat jullie allemaal weer terug gaan naar jullie oorspronkelijke gildes ;p
 
En verder ben ik het met joey eens, hou het on topic.
Is wel goed dat je dat er even bijzegt ...

Maar als we met een cooldown periode te maken hadden gehad, zou dat verder voor het eindresultaat echt niks uitgemaakt hebben hoor. Ik vrees dat je geheugen je nu een beetje in de steek laat en dat je jullie gedrag verwart met onze aanpak. Geeft niet hoor, dat je ons het liefst ontbonden zou zien is het grootste compliment dat je kan geven, de indirecte erkenning dat jullie het zo niet kunnen winnen.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan