GSP is verslechterd

Ja dan stop ik gewoon met het spel he, wat is dat nu voor een antwoord? Willen hier voor iedereen een beetje een normale regeling zodat iedereen iets kan doen. Zijn ondertussen al 23 spelers gestopt die al jaren bezig waren, gewoon omdat ze geen leecher willen worden in een dominante gilde en met hun eigen gilde niets meer kunnen doen. Dominantie is goed en P1 en P2 mogen ze gerust verdelen, maar iedereen moet een kans krijgen en dat is nu niet het geval...

stoppen met GSP bedoel ik dan he
 
stoppen met GSP bedoel ik dan he

Dus iedereen moet stoppen met GSP volgens jou, zodat die 2-3 gildes vrolijk kunnen verder doen? Niet dus. Moet gewoon eerlijker worden. Schrap de MMR limiet en laat iedereen uitkomen tegen gildes van hetzelfde niveau en niet zoals nu vaak gebeurd, 2 gildes die veel te sterk zijn voor de rest en die andere 6 gildes helemaal lam leggen.

Anders heeft het spel ook geen nut meer, kan ik 1 keer per dag inloggen, innen en storten, dan stopt het plezier helemaal, wat nu eigelijk al is
 
Ik vind het heel erg verbeterd, ik moest wel eens 6 x achter elkaar tegen de zelfde gildes.

Is bij ons nog steeds zo. Komen telkens tegen dezelfde gildes uit. Nutteloze aanpassing spijtig genoeg.
Ze moeten gewoon de MMR-limiet verwijderen en probleem is opgelost, maar blijkt te moeilijk te zijn of het kan hen gewoon geen hol schelen dat het overgrote deel van de spelers er gewoon mee stopt.
 

DarthRonin

Actief lid
Probleem met het verwijderen van die limiet is dat als een gilde heel hoog staat, het te lang duurt voordat ze wegzakken indien ze ineens niet meer competitief zijn.
Dat was geloof ik wat destijds werd aangegeven toen ze dit in voerden.

Volgens mij gaf men ook heel specifiek aan dat dit zeker niet aangepast zou worden.

Zoals met zoveel goede ideeën in spellen werkt het prima tot er trucjes bedacht worden om er zelf wat extra voordeel uit te halen en/of anderen het spelen onmogelijk te maken.
Er zijn veel gildes die hun best doen om anderen ook een kans te geven, maar net als in real life zijn er altijd enkelingen die het voor de rest verzieken.
 

jovayana

Actief lid
Je hebt dan misschien niet steeds dezelfde gildes tegen , maar wel bijna altijd 2 gildes die overheersen en de andere gildes niks gunnen en ja dat komt vaak door een paar enkelingen in die gildes.

Zoals ik voorstelde zou 1 slot per sector het spannender maken en ook kleinere gildes meer kans geven om er telkens een paar te kunnen veroveren voor een paar uur, de topgildes zullen blijven overheersen maar kleinere gildes kunnen dan wel iets meer dan alleen maar toekijken.

Maar natuurlijk zal dit wel tegenstand krijgen van de spelers die alleen maar interesse hebben in 1000 gevechten per dag te kunnen doen zonder uitputting.
 
Maar natuurlijk zal dit wel tegenstand krijgen van de spelers die alleen maar interesse hebben in 1000 gevechten per dag te kunnen doen zonder uitputting.

Dit is de absolute minderheid in dit spel dus democratisch gezien zou dit altijd moeten kunnen. Nu is het voor niemand nog leuk en stoppen er heel veel spelers die ook eens een gevechtje willen doen als ze on komen. Of ze kunnen gewoon een daglimiet instellen van aantal gevechten. Dan kan iedereen die het kan voor max gaan en hebben andere spelers ook nog een kans, maakt het dadelijk ook tactischer, want nu is er geen taktiek aan. Gewoon degene met de meeste troepen die alles domineren en voor de rest het spel om zeep helpen.
 
Dus iedereen moet stoppen met GSP volgens jou, zodat die 2-3 gildes vrolijk kunnen verder doen? Niet dus. Moet gewoon eerlijker worden. Schrap de MMR limiet en laat iedereen uitkomen tegen gildes van hetzelfde niveau en niet
Is bij ons nog steeds zo. Komen telkens tegen dezelfde gildes uit. Nutteloze aanpassing spijtig genoeg.
Ze moeten gewoon de MMR-limiet verwijderen en probleem is opgelost, maar blijkt te moeilijk te zijn of het kan hen gewoon geen hol schelen dat het overgrote deel van de spelers er gewoon mee stopt.
Ik heb er daarna geen last meer van gehad hoor. En als je het oneerlijk vindt is het 1 week achter elkaar en daarna een week niet.
 

nietje52

Actief lid
Probleem met het verwijderen van die limiet is dat als een gilde heel hoog staat, het te lang duurt voordat ze wegzakken indien ze ineens niet meer competitief zijn.
Dat was geloof ik wat destijds werd aangegeven toen ze dit in voerden.

Gilden in dia die niet meer meedoen zouden niet hard opvallen tussen de gilden die niet aan de bak komen.
Als je als gilde helemaal geen zone pakt doe je de volgende ronde niet eens mee.
Ze kunnen die gilden ook steeds harder laten zakken dus dat kan het probleem niet zijn.
 

DarthRonin

Actief lid
Dit is de absolute minderheid in dit spel dus democratisch gezien zou dit altijd moeten kunnen.
De absolute minderheid is meestal heel vocaal.
Maar als je het over minderheden en meerderheden gaat hebben dan kan ik je garanderen dat de absolute meerderheid van de spelers zich hier helemaal niet druk om maakt en het ze dus ook helemaal niks kan schelen of er iets aan gedaan gaat worden.

Wat dat betreft is de groep die zo vocaal is met hun eisen om aanpassingen net zo'n minderheid als de groep die ertegen zal zijn :D
 
De absolute minderheid is meestal heel vocaal.
Maar als je het over minderheden en meerderheden gaat hebben dan kan ik je garanderen dat de absolute meerderheid van de spelers zich hier helemaal niet druk om maakt en het ze dus ook helemaal niks kan schelen of er iets aan gedaan gaat worden.

Wat dat betreft is de groep die zo vocaal is met hun eisen om aanpassingen net zo'n minderheid als de groep die ertegen zal zijn :D

Nochtans zitten in een groep met 8 grote gildes waarvan 1 gilde het absoluut niets kan schelen en de 5 andere die niets kunnen doen er echt genoeg van hebben en waar spelers nu nog aan het stoppen zijn. Is gisteren nog iemand die het spel heeft opgegeven en die was al ruim 6 jaar bezig... Maar goed, ik ga ook stilaan op zoek naar een ander spelletje want het zal niet veranderen, dus bij deze al mijn afscheid uit dit nutteloze forum.
 

Atreus

Lid
dus bij deze al mijn afscheid uit dit nutteloze forum

Ik snap je volledig
Via support kreeg ik te horen dat ik een mooi voorstel had om PvP-arena iets eerlijker te maken. Ze stelden voor om het in het forum te plaatsen. Nooit reactie meer gekregen van Inno

Verdere opmerkingen in dit forum worden met de grond gelijk gemaakt omdat je een andere speelvisie hebt.
(Lees: niet de GSP wilt domineren )Blijkbaar "linkse pacifisten die verkeerde keuzes hebben gemaakt in de bouw van hun stad".

De ene grote speler na de andere stopt met FOE of begint zelf een gilde om wat te innen en te kletsen in berichten. Hoofdreden is de frustratie in de GSP. Om nog maar te zwijgen van de oneerlijke PvP-arena
Niet iedereen kruipt in de pen om zijn ongenoegen te uiten. En zoals blijkt in dit forum, heeft het totaal geen zin.

In het promo filmpje van het Mogolrijk => "Bringing the game back to it's core .. a building game". Hoezo building game? Alle focus gaat naar vechten. Gebouwen uit het bouwmenu worden enkel nog gebruikt bij eventmissies. De ene GG na de andere wordt nutteloos. Alle focus naar GSP met de nodige frustraties, wat veel spelers dit spel doet opgeven.

Zo veel frustratie in dit forum, doe ik niet aan mee
Ik neem ook afscheid van dit forum, het is compleet zinloos om hier tijd in te steken.
 

DarthRonin

Actief lid
Nochtans zitten in een groep met 8 grote gildes waarvan 1 gilde het absoluut niets kan schelen en de 5 andere die niets kunnen doen er echt genoeg van hebben en waar spelers nu nog aan het stoppen zijn.

Je hebt het dus over een groep van 8 gildes in een spel waar honderden gildes min of meer actief zijn.
De aanname dat die 8 gildes de mening van een 4000 "actieve" spelers vertegenwoordigen vind ik wel ver gaan.

De ene grote speler na de andere stopt met FOE of begint zelf een gilde om wat te innen en te kletsen in berichten. Hoofdreden is de frustratie in de GSP. Om nog maar te zwijgen van de oneerlijke PvP-arena

Stoppen ze met dit spel vanwege een onderdeel wat ze ook gewoon kunnen negeren of zijn ze het spel gewoon moe omdat ze het al 6 jaar spelen en het wel gezien hebben?
Ik vind het zelf al verbazingwekkend dat ik dit spel zo lang vol hou en heb het afgelopen jaar een aantal doelen afgesloten die ik had waarna ik ook op een punt kwam "wat nu?".
Heb weer wat gevonden, maar het is heel normaal dat je op een gegeven moment iets nieuws gaat zoeken.

In het promo filmpje van het Mogolrijk => "Bringing the game back to it's core .. a building game". Hoezo building game? Alle focus gaat naar vechten. Gebouwen uit het bouwmenu worden enkel nog gebruikt bij eventmissies. De ene GG na de andere wordt nutteloos. Alle focus naar GSP met de nodige frustraties, wat veel spelers dit spel doet opgeven.

Ik herinner me een tijd dat mensen die klaagden over aangevallen worden te horen kregen dat FoE een vechtspel was.
Toen dacht ik ook altijd terug aan die reclame van een jaar of 8 terug waar het vooral ging over bouwen en tijdreizen.
Die uitspraak over het bouwmenu is inderdaad treffend, je onderzoekt die tech alleen nog om door de tech tree te komen, woon/productie/goederen gebouwen zijn vervangen door event en grootse gebouwen.
Op zich triest, maar dat is wat powercreep doet met alle spellen na verloop van tijd.
Als je geen sterkere gebouwen of eenheden krijgt in een spel blijf je stil staan en gaan mensen klagen, maak je ze sterker dan vallen de oudere buiten de boot en gaan mensen ook klagen.
 
Helemaal eens. Ik weet niet eens meer wat voor gebouwen horen bij mijn tijdperk. Het is 5 of 6 tijdperken geleden dat ik voor het laatst een woongebouw plaatste, of een goederengebouw of een voorradengebouw. Inmiddels kun je al die dingen beter FoE verwijderen want het is volstrekt zinloos geworden die te bouwen. Zelfde geldt eigen voor de Mars-, Asteroïde-, en Venuskolonie. Ik heb daar nooit NOOIT één goedje geproduceerd. Dat is vreselijk (veel) werk terwijl je goedjes in overvloed gratis uit je evenementengebouwen haalt. Eigenlijk is dit spel volledig scheefgegroeid en genetisch doorgefokt.
 

MariMaria

Actief lid
Ik vond Arc het begin van eind. Met Arc doe je mee, zonder Arc sta je aan zijlijn. Events zijn vrijblijvend maar die gebouwen wel heel aantrekkelijk. Ik krijg steeds meer moeite om niet vechtend door het spel te komen. Onderhandelen is wel degelijk een optie. Op die manier komen er steeds meer spelers aan de zijlijn te staan. Het zal ongetwijfeld iets met diamanten te maken hebben :p
 
Bovenaan