GSP is verslechterd

Ik zie gildes in de diamanten divisie zitten en die niet vechten.
Bij navraag zeggen blijkt gewoon dat ze gsp in de diamanten divisie niets aan vinden.
De krachten verdeling tussen de gildes is daar namelijk helemaal verkeerd.
Grote gildes die onderling afspraken maken, om zoveel mogelijk te vechten, en de kleinere die maar niets meer doen en gewoonj uitzitten en hopen op degradatie.

Top gedaan hoor moderators van Foe. Die gewijzigde GSP wordt het helemaal , :mad::mad::mad:
hoe raak je mensen (en gildes) kwijt. ga gerust zo door.
 

DarthRonin

Actief lid
Dat zorgt er alleen maar voor dat je niet elke keer tegen dezelfde gildes moet.
Dat wat jij beschreef bestond al voor die wijziging en de wijziging zorgt er hoogstens voor dat gildes die normaal altijd bij veel te sterke gildes terecht komen nu een kans maken op een makkelijkere groep.

Je conclusie is gewoon onzin, al je klachten en bevindingen bestonden ook al voor die wijziging en zijn dus absoluut niet het gevolg van die wijziging.
 

blafke

Actief lid
In zijn opening post is er ***geen enkele*** indicatie van iets dat "gewijzigd" zou zijn. Beste bewijs : je vond het zelf na die opening post nodig om expliciet te vragen naar wat hij(/zij) dacht dat er dan gewijzigd was.

En die "indeling" waar hij in zijn antwoord naar verwijst is natuurlijk geen verwijzing naar iets dat "veranderd" is, integendeel, het zijn gewoon de effecten van het feit dat er aan het achterlijk algoritme dat voor die "indeling" zorgt gewoon ***helemaal niks*** veranderd is. Zoals ik in mijn eigen post ook aangaf.
 

blafke

Actief lid
Moderators hebben hier niets mee te maken zij programmeren het spel niet, maar de programmeurs houden zich liever bezig met nutteloze verfraaiïngswerken en add-ons dan het oplossen van al wat mis gaat in bv GSP en PVP-arena

Nutteloze verfraaiïngswerken zijn veel goedkoper dan substantieel de problemen aanpakken. En omdat de toevloed aan naïeve goedgelovige beginnelingen groter is (waarschijnlijk op dit moment toch nog) dan de uitstroom van gedesillusioneerde serieuze spelers is het economisch rendement van nutteloze verfraaiïngswerken uiteraard ook veel hoger dan dat van substantieel de problemen aanpakken. En als de vergelijking die ik hier aanhaal niet meer opgaat dan voorspel ik dat ze binnen de kortste keren zelf het spel stopzetten. Alle poen eruit gehaald die eruit te halen was.

(Kijk maar naar wat er met Farmville gebeurd is)
 

nietje52

Actief lid
In zijn opening post is er ***geen enkele*** indicatie van iets dat "gewijzigd" zou zijn. Beste bewijs : je vond het zelf na die opening post nodig om expliciet te vragen naar wat hij(/zij) dacht dat er dan gewijzigd was.

En die "indeling" waar hij in zijn antwoord naar verwijst is natuurlijk geen verwijzing naar iets dat "veranderd" is, integendeel, het zijn gewoon de effecten van het feit dat er aan het achterlijk algoritme dat voor die "indeling" zorgt gewoon ***helemaal niks*** veranderd is. Zoals ik in mijn eigen post ook aangaf.

Er staat letterlijk:" Die gewijzigde GSP wordt het helemaal ,"
 
Zolang die 1000 MMR-cap blijft bestaan, mogen ze nog zoveel veranderen als ze willen, het blijft een grote puinhoop. Gildes die alles doen om het spel om zeep te helpen voor andere gildes met de nodige quitters tot gevolg. Aantal betalende spelers is al tot een minimum herleid. Ik spendeerde heel gemakkelijk iets, is bij mij ook al 2 maand geleden dat ik nog dia's heb gekocht en hoe het er nu voor staat zal het ook niet meer gebeuren.

Er moet echt eens iets gedaan worden aan die GSP, maak het anders onmogelijk om torens te zetten vanaf 50k punten, aanvalstraf +2 vanaf 100k punten, ga je al veel minder van dit gezever hebben en ja die 3-4 gildes die alles kapot maken zullen klagen, maar zij genereren geen geld meer voor Inno aangezien ze alles gratis en voor niets krijgen...

En ja wij gaan ook gewoon voor P5-P6 om naar de "dia light" te zakken zodat we ook eens wat meer sectoren kunnen nemen en fun hebben in dit spel. Dan is het weer 2 weken niets doen
 

nietje52

Actief lid
Je schrijft dat voor jou 'meer sectoren nemen' gelijk staat aan 'fun hebben in dit spel' maar als andere gildes die wel bij machte zijn dit te doen meer sectoren nemen doen ze alles om het spel om zeep te helpen.
Die moeten gestraft worden voor het harde werken en veel online zijn zodat ze domineren.
Als je in zo'n gilde zou zitten, zou je het anders zien denk ik hoor.
 

jovayana

Actief lid
Je schrijft dat voor jou 'meer sectoren nemen' gelijk staat aan 'fun hebben in dit spel' maar als andere gildes die wel bij machte zijn dit te doen meer sectoren nemen doen ze alles om het spel om zeep te helpen.
Die moeten gestraft worden voor het harde werken en veel online zijn zodat ze domineren.
Als je in zo'n gilde zou zitten, zou je het anders zien denk ik hoor.

Dat harde werken en veel online zijn zal ik maar met een korreltje zout nemen zeker?

Het is gewoon een kwestie van wie zet het meeste kamps en heeft de hoogste alca's en dan maar zoveel mogelijk slaan waarbij er een groot vermoeden is dat sommigen zelfs de foe smart scripts gebruiken als je soms ziet hoe vlug een sector genomen was ( en dat is niet omdat ze met 20 tegelijk zijn)

Als je dan een kaart tegen hebt zoals hier kan ik begrijpen dat de "fun" er voor andere gildes af is.

Gildegevechten zouden ook veel spannender kunnen, door bv op elke sector (ook buitenste) 1 slot te zetten, zo kan er ook meer strategisch te werk gegaan worden en hebben andere gebouwen zoals een val of paleis ook meer nut , zo heb je ook geen mogelijkheid meer om met gebruik van 5 kampen 160 gevechten te doen met 0 (nul) uitputting dat is absurd.
 

Bijlagen

  • gildegevechten 01.jpg
    gildegevechten 01.jpg
    448,9 KB · Weergaven: 149
Laatst bewerkt:

DarthRonin

Actief lid
door bv op elke sector (ook buitenste) 1 slot te zetten

Dat zal veel invloed hebben ja, dan is het afgelopen met dat gratis meppen en lopen de kampwachters eens wat meer vermoeidheid op zodat ze niet de hele dag door kunnen gaan.
Maar ik gok dat Inno het wel lekker vindt dat er zoveel BK's worden klaargezet met diamantjes en die slotjes in het centrum dus niet snel gaan verdwijnen.
 

jovayana

Actief lid
Maar ik gok dat Inno het wel lekker vindt dat er zoveel BK's worden klaargezet met diamantjes en die slotjes in het centrum dus niet snel gaan verdwijnen.

Ach zoveel verschil zal dat niet maken ,2 kampen betalen is 100 diamanten en vaak heb je dan op al die gevechten 3 of 4x 25 diamanten terug
 
Je schrijft dat voor jou 'meer sectoren nemen' gelijk staat aan 'fun hebben in dit spel' maar als andere gildes die wel bij machte zijn dit te doen meer sectoren nemen doen ze alles om het spel om zeep te helpen.
Die moeten gestraft worden voor het harde werken en veel online zijn zodat ze domineren.
Als je in zo'n gilde zou zitten, zou je het anders zien denk ik hoor.

Dat is het nu net, ik wil niet in zo'n gilde zitten. Is helemaal geen fun aan om alles lam te leggen en hele dagen te zitten dammen... Wij hebben het in onze gilde ook gedaan en ook makkelijk 10.000+ gevechtjes gedaan hoor, maar dan nog laten we andere gildes een kans door openingen te laten zodat iedereen iets heeft. Nu zitten we in een reeks met 2 gildes die alles platbombarderen 24/7 en waar de andere 6 gildes gewoon maar op zitten te kijken (ja worden gewoon tot op de base teruggezet). En harde werken en online zijn is het niet he... Je kan gerust 5 min on komen alles snel met iedereen weer pakken en offline gaan en daar heb je lang niet hele gilde voor nodig, dus je kan gerust op die manier met 10 minuutjes "hard werk" en het opzetten van een wekker alles doen...

als je GSP zo stom vind kap je er toch mee

Ja dan stop ik gewoon met het spel he, wat is dat nu voor een antwoord? Willen hier voor iedereen een beetje een normale regeling zodat iedereen iets kan doen. Zijn ondertussen al 23 spelers gestopt die al jaren bezig waren, gewoon omdat ze geen leecher willen worden in een dominante gilde en met hun eigen gilde niets meer kunnen doen. Dominantie is goed en P1 en P2 mogen ze gerust verdelen, maar iedereen moet een kans krijgen en dat is nu niet het geval...

Dat zal veel invloed hebben ja, dan is het afgelopen met dat gratis meppen en lopen de kampwachters eens wat meer vermoeidheid op zodat ze niet de hele dag door kunnen gaan.
Maar ik gok dat Inno het wel lekker vindt dat er zoveel BK's worden klaargezet met diamantjes en die slotjes in het centrum dus niet snel gaan verdwijnen.

Zoals Jovada reeds zei: Met zoveel beurten haal je meer dia's binnen dan je er aan uitgeeft dus Inno schiet gewoon in hun eigen voet. Topgildes moeten niets meer kopen, kleinere gildes doen geen moeite meer en kopen ook geen dia's meer...
 

DarthRonin

Actief lid
Zoals Jovada reeds zei: Met zoveel beurten haal je meer dia's binnen dan je er aan uitgeeft dus Inno schiet gewoon in hun eigen voet.

Jovada zei helemaal niet dat je meer binnen haalt dan uit geeft, hij schreef dat je met 100 diamanten 3 tot 4x 25 diamanten kon scoren.
3 tot 4x 25 diamanten is dus maximaal 100, dus je haalt niet meer binnen dan je uit geeft.
Op wikia staat dat je ongeveer 1.9% kans maakt op diamanten.
In diamant heb je 160 gevechten, dus gemiddeld 3,04x diamanten op zo'n sector.


Azgalaxa heeft hier op het forum ooit een berekening gepost met hoeveel diamanten je uit geeft en hoeveel er dan terug komt en die berekening gaf aan dat je beduidend minder terug krijgt dan je betaald.
Weet niet meer wat de berekening precies was, maar was een hele tijd geleden.

Dus als jij een berekening hebt die het tegendeel kan bewijzen zie ik het graag, tot die tijd ga ik er van uit dat je minder terug krijgt dan je uit geeft met het afbouwen met diamanten.
 
Jovada zei helemaal niet dat je meer binnen haalt dan uit geeft, hij schreef dat je met 100 diamanten 3 tot 4x 25 diamanten kon scoren.
3 tot 4x 25 diamanten is dus maximaal 100, dus je haalt niet meer binnen dan je uit geeft.
Op wikia staat dat je ongeveer 1.9% kans maakt op diamanten.
In diamant heb je 160 gevechten, dus gemiddeld 3,04x diamanten op zo'n sector.


Azgalaxa heeft hier op het forum ooit een berekening gepost met hoeveel diamanten je uit geeft en hoeveel er dan terug komt en die berekening gaf aan dat je beduidend minder terug krijgt dan je betaald.
Weet niet meer wat de berekening precies was, maar was een hele tijd geleden.

Dus als jij een berekening hebt die het tegendeel kan bewijzen zie ik het graag, tot die tijd ga ik er van uit dat je minder terug krijgt dan je uit geeft met het afbouwen met diamanten.

Dit is berekend op het feit dat je ALLE torens moet klaarzetten met dia's, meesten blijven staan en dan nog heb je een toren binnen 2u staan dus moet je niet per se met dia's beginnen werken = krijg je meer terug dan je investeert. Ik heb een ronde gespeeld, waarin ik geen enkele dia heb gespendeerd aan het bouwen van torens en had hier meer dan 1.5k dia's gewonnen op die periode. Het hele systeem is zo verkeerd als wat en daar moet iets aan gedaan worden. Wij zijn een subtop gilde en hebben ook van die rondes waar we draaien met een andere gilde en dan blijf je eigelijk gewoon de winst aan elkaar rijgen, maar daardoor is het voor kleinere gildes gewoon onmogelijk geworden.

EN ja ik schiet hier ook mee in mijn eigen voet, maar het moet gewoon eerlijker voor iedereen, punt uit.
 
Bovenaan