Grootse Gebouwen verbeteren wat betreft Notre-Dame en Collosseum.

DeletedUser10639

Guest
Het valt me nu al een tijdje op dat er twee Grootse Gebouwen veel minder gegeerd zijn bij de spelers van dit spel. Dit zijn namelijk het Colloseum en de Notre-Dame. Het concept is op zich wel goed maar hun bonus in niet hoog genoeg , het zou hoger moeten zijn en dan zijn het goede Grootse Gebouwen. Bijvoorbeeld de Notre-Dame heeft een mooi concept maar het geeft maar 1100 tevredenheid en 1380 voorraden dat is mager voor in de Hoge Middeleeuwen en een Grootse Gebouwen van 6 op 4 en ook voor lagere tijdperken zou het zeer laag zijn. Het is ook een van de mooiste Grootse Gebouwen om in je stad te hebben maar omdat het zo slecht is bouwen mensen het niet. Je zou denken dat als je het levelt dat het dan goed wordt maar dat doen mensen ook niet want van level 1 naar 2 is maar 100 tevredenheid extra dat is echt niet de moeite. Mensen die het dan hebben staan levelen het niet omdat het echt geen zin heeft. Het is ook een groot Groots Gebouw wat het alleen maar erger maakt om het te zetten. Ik vergelijk nu even mijn Cidermolen die 4 keer kleiner is en uit de Late Middeleeuwen komt. Hij produceert er 1090 in 4 uur tegen de Notre-Dame die er 1380 op 24 uur doet en veel groter is. Het zelfde geld voor het Collosseum. Hierbij kaart ik ook aan dat ik het ook een beetje raar vind is dat de Basiliek van San Marco niet de opbrengst van de Dom van Aken verhoogt bijvoorbeeld. Het zelfde geld hierbij voor de Pharos van Alexandrië. Ik hoop dat hier werk kan van gemaakt worden medespelers en suporters van het spel.

Links Notre-Dame : http://prntscr.com/cywlb8
Link Collosseum : http://prntscr.com/cywm2s
 

DeletedUser10639

Guest
Dat is waar maar jij zegt niet even goed , daar ga ik mee akkoord maar er zijn ook geen GG's die bij uitstek zeer slecht moeten zijn.
 

DeletedUser10486

Guest
Dit geldt voor alle GG's die enkel voorraden, munten, medailles, tevredenheid en inwoners geven. Op een zeker punt in het spel worden die voorbijgestreefd door de gewone gebouwen, en kan je ze dus best verwijderen. Nog verstandiger is het echter die NIET te bouwen, en de FP's te besteden in GG's die wel een blijvend voordeel bieden. Als je alle 27 GG's persé wil zetten, dan hou je nauwelijks nog plaats over voor iets anders.

Ook al geven het Colosseum en de Notre-Dame 5x zo veel, dan raken die nog voorbijgestreefd in de latere tijdperken. Dat haalt niets uit.
 

DeletedUser10639

Guest
Ja maar dan is de Hagia Sophia ook niets waard op jou denkwijze? Op een bepaald moment word elk GG van dat soort van een, laag tijdperk voorbijgestoken maar men kan bijvoorbeeld de Notre-Dame haar tevredenheid gelijk laten lopen met die van de Hagia Sophia en de voorraden ook verhogen. Het is dan ook weer een goed dat men de Pharos van Alexandrie ook de opbrengst van de GG's die voorraden produceren verhoogt.
 

DeletedUser6877

Guest
De bedoeling is dat je groeit door de tijd. Daar hoort ook bij dat je bepaalde GGs na een bepaalde tijd moet vervangen door anderen. Ik heb Colosseum ook afgebroken, zoals mede DC om plek te maken voor de Arctische Oranjerie. Je hebt een bepaalde ruimte en GGs zijn tijdperk afhankelijk, je zal dus keuzes moeten maken.
 

DeletedUser

Guest
men kan bijvoorbeeld de Notre-Dame haar tevredenheid gelijk laten lopen met die van de Hagia Sophia en de voorraden ook verhogen.

Nee, dat kan men niet, want de Hagia neemt meer ruimte in beslag.

Ook in de latetre tijdperken komen er nog GG's bij die in de ogen van velen geen nut hebben. Je kan wel alle GG's gaan verbeteren, maar alles plaatsen kan je toch niet. Je moet keuzes maken.

Je komt nu ook slechts met een constatering en geen concreet voorstel.
 

Markus

Actief lid
ik vind dat gaia ding ook niet bepaald nuttig en het is nog wel van het (huidige) laatste tijdperk :)
 

DeletedUser5968

Guest
Nee, dat kan men niet, want de Hagia neemt meer ruimte in beslag.

Ook in de latetre tijdperken komen er nog GG's bij die in de ogen van velen geen nut hebben. Je kan wel alle GG's gaan verbeteren, maar alles plaatsen kan je toch niet. Je moet keuzes maken.

Je komt nu ook slechts met een constatering en geen concreet voorstel.

alles plaatsen kan wel degelijk, het is o.a. mij en midas gelukt. En ja dit gaat ten koste van VEEL ruimte, die je ook anders kan besteden. En daarom zeggen ze keuzes maken.
 

DeletedUser5968

Guest
ik vind dat gaia ding ook niet bepaald nuttig en het is nog wel van het (huidige) laatste tijdperk :)

zo kan je ook oranjerie wegzetten als verspilling, groot object, geeft weinig fp, evenveel als cape die veeeel kleiner is en goedkoper in goederen, en geeft ene minimale kans op een klein beetje extra schade in een beperkte toepassing.. en toch hebben velen hem staan.
 

DeletedUser10639

Guest
Sl8yer groeien gaat niet echt samen met het verwijderen van GG's. Dit is maar bij twee GG's namelijk het Colloseum en de Notre-Dame. Soms op zeer lange termijn kan het zijn dat je er een verwijderd maar dat is dan eigelijk alleen da Hagia Sophia en de twee slechte bij geen enkel ander GG is er direct sprake van verwijdering. Maar de Notre-Dame is het al niet waard om in haar eigen tijdperk te zetten ofwel? Zoals ik al zei is de Notre-Dame al niet sterk genoeg voor in haar eigen tijdperk of zelfs tijdperken ervoor om ze te zetten. Ook is het zo dat de Hagia Sophia veel langer blijft staan en veel meer voorkomt. Als je dat nog niet geconstateerd hebt is er wel iets mis. Ik concludeer dus dat jij erop neerkomt om te zeggen dat ze gelijkwaardig zijn? Ah ja want groeien loopt gelijk met het verwijderen van GG's. Je mag me dus direct uitleggen waarom je de Notre-Dame veel minder tegen komt als de Hagia Sophia. Ook waarom je vaak Hagia Sophia's zie met hoge levels en zelden een Notre-Dame's , als ze er al staan met een hoog level. En volgens jouw theorie zou de Hagia Sophia eigelijk voor de Notre-Dame verwijderd moeten worden? En je zegt dat ik geen voorstel heb? Waarom antwoord je dan op mijn voorstel? Tuurlijk moet ik eerst ook constateren om conclusies te stellen en daarop een voorstel doen. Jij doet dit precies niet vandaar dat je reactie op niets trekt. En het tevredenheidsprofiel gelijk laten lopen gaat wel. De Notre-Dame geeft tevredenheid net zoals de Hagia Sophia , ze geven ook allebij iets extra namelijk voorraden en Fp. Maar omdat Fp meerwaardig is dan voorraden om te krijgen zeker in lage tijdperken is het zeker mogelijk om de tevredenheid gelijk te laten lopen. Fp is leuker om te krijgen dus moet het maar meer plaats inpakken. Ik heb dit geconstateert en zie wat er mogelijks zou kunnen aan gedaan worden i.p.v. jouw tunnelvisie. Je beweert ook dat men niet alle GG's kan bouwen terwijl dat wel gaat lees ik bij een ander. In het vervolg kom jij dus beter met iets concreets i.p.v het meest rare uit je duim te zuigen.
 

DeletedUser10639

Guest
Het is de bedoeling in het algemeen dat de Notre-Dame en het Colloseum wel interessant zijn om te bouwen. Maar dat is nu niet. Daar moet iets aan gebeuren vind ik.
 

DeletedUser

Guest
alles plaatsen kan wel degelijk, het is o.a. mij en midas gelukt. En ja dit gaat ten koste van VEEL ruimte, die je ook anders kan besteden. En daarom zeggen ze keuzes maken.

Je hebt er wel alle diamanten uitbreidingen voor moeten kopen. Ook zit je aan het einde van het spel en kan je je de luxe permiteren om het zonder een aantal specifieke gebouwen te doen. Iemand in LM heeft die luxe niet.

Sl8yer groeien gaat niet echt samen met het verwijderen van GG's. Dit is maar bij twee GG's namelijk het Colloseum en de Notre-Dame. Soms op zeer lange termijn kan het zijn dat je er een verwijderd maar dat is dan eigelijk alleen da Hagia Sophia en de twee slechte bij geen enkel ander GG is er direct sprake van verwijdering. Maar de Notre-Dame is het al niet waard om in haar eigen tijdperk te zetten ofwel? Zoals ik al zei is de Notre-Dame al niet sterk genoeg voor in haar eigen tijdperk of zelfs tijdperken ervoor om ze te zetten. Ook is het zo dat de Hagia Sophia veel langer blijft staan en veel meer voorkomt. Als je dat nog niet geconstateerd hebt is er wel iets mis. Ik concludeer dus dat jij erop neerkomt om te zeggen dat ze gelijkwaardig zijn? Ah ja want groeien loopt gelijk met het verwijderen van GG's. Je mag me dus direct uitleggen waarom je de Notre-Dame veel minder tegen komt als de Hagia Sophia. Ook waarom je vaak Hagia Sophia's zie met hoge levels en zelden een Notre-Dame's , als ze er al staan met een hoog level. En volgens jouw theorie zou de Hagia Sophia eigelijk voor de Notre-Dame verwijderd moeten worden? En je zegt dat ik geen voorstel heb? Waarom antwoord je dan op mijn voorstel? Tuurlijk moet ik eerst ook constateren om conclusies te stellen en daarop een voorstel doen. Jij doet dit precies niet vandaar dat je reactie op niets trekt. En het tevredenheidsprofiel gelijk laten lopen gaat wel. De Notre-Dame geeft tevredenheid net zoals de Hagia Sophia , ze geven ook allebij iets extra namelijk voorraden en Fp. Maar omdat Fp meerwaardig is dan voorraden om te krijgen zeker in lage tijdperken is het zeker mogelijk om de tevredenheid gelijk te laten lopen. Fp is leuker om te krijgen dus moet het maar meer plaats inpakken. Ik heb dit geconstateert en zie wat er mogelijks zou kunnen aan gedaan worden i.p.v. jouw tunnelvisie. Je beweert ook dat men niet alle GG's kan bouwen terwijl dat wel gaat lees ik bij een ander. In het vervolg kom jij dus beter met iets concreets i.p.v het meest rare uit je duim te zuigen.

Lees nog even terug wat ik precies zei en kijk vervolgens ook eens naar de secundaire bonus van de GG's.

Colosseum en Notre Dame hebben wel degelijk nut in het begin van het spel. Omdat ze aan het begin zitten en hun nut verliezen worden ze afgebroken. That's it. Andere GG's worden later niet eens gebouwd.

Je voorstel is verder alles behalve goed uitgewerkt en onderbouwd. Je komt met een oplossing die volgens jou prima is voor Notre Dame. Het Colosseum klaag je ook over, maar doe je niets mee en naar andere GG's heb je al helemaal niet gekeken.

Het is de bedoeling in het algemeen dat de Notre-Dame en het Colloseum wel interessant zijn om te bouwen. Maar dat is nu niet. Daar moet iets aan gebeuren vind ik.

Dat zijn ze wel. Ze zijn alleen op een bepaald punt nog interessanter om af te breken.
 

DeletedUser10639

Guest
De Notre-Dame en Colloseum zijn niet interessant om te bouwen zelfs al zit je in het tijdperk waar ze toebehoren. Ik heb wel naar alle GG's gekeken , ze waren allemaal goed voor in het tijdperk waar ze toebehoren en verdere tijdperken. En dat ze een secundaire bonus hebben weet ik bij de Hagia Sophia en bij de DVA en etc. zijn deze allemaal goed maar bij de Notre-Dame en het Colloseum zijn ze niet goed. Dus het komt erop neer dat de primaire en de secundaire bonus van de Notre-Dame en het Colloseum slecht zijn en dus verbeterd zouden moeten worden. Ik zal het maar zeggen , de primaire en secundaire bonusen van de andere GG's rond diezelfde tijdperken zijn wel goed vooraleer Je weer alles door elkaar begint te roeren en over andere GG's begint waar ik niets over gezegd heb omdat ze goed zijn. En als je het interessant vind om een GG te plaatsen maar het achteraf nog interessanter vind om het te verwijderen wijst dat erop dat je het beter niet plaatst. En mijn vragen die ik aan je gesteld hebt heb je ontweken om dat iedereen het antwoord weet maar omdat jij tegendraads wilt liggen doen in je schulp heb je ermaar niet op geantwoord. Het is ook zo dat je nu al 4 keer iets schrijft dat op het zelfde neerkomt. En ik haal niets belangrijk uit je eerste bericht waar je naar verwijst , maar dat had ik ook niet verwacht en ik denk ook niet dat je nog iets interessant te melden hebt. De reactie hierop zou ik graag vooruitgang zien.
Je mag me dus direct uitleggen waarom je de Notre-Dame veel minder tegen komt als de Hagia Sophia.

Ook waarom je vaak Hagia Sophia's zie met hoge levels en zelden een Notre-Dame's , als ze er al staan met een hoog level.
 

midas89

Actief lid
Diverse bonussen van GGs zijn op een later moment in het spel al eens aangepast. Soms werden ze sterker, soms zwakker.
Atomium, Royal Albert, Deal Castle, Zeus, Dom van Aken, Castel... om er maar een paar te noemen.

Dus dat dat met deze twee ondingen ooit eens zal gebeuren kan prima. Zolang er maar genoeg stemmen voor opgaan :)
 

DeletedUser

Guest
De Notre-Dame en Colloseum zijn niet interessant om te bouwen zelfs al zit je in het tijdperk waar ze toebehoren.

Dat zijn ze wel. Colosseum bijvoorbeeld is een manier om aan medailles te komen als je het in PvP niet redt. Zeker in de begintijdperken is hij waardevol. Pas later en als je overwinningstorens gaat winnen wordt hij slecht.

Ik heb wel naar alle GG's gekeken , ze waren allemaal goed voor in het tijdperk waar ze toebehoren en verdere tijdperken.

Als dat zo is, kan jij dan even het nut van bijvoorbeeld het Gaia standbeeld, de Lotustempel, de Space Needle, het Capitool of de Voyager uitleggen?

En dat ze een secundaire bonus hebben weet ik bij de Hagia Sophia en bij de DVA en etc. zijn deze allemaal goed maar bij de Notre-Dame en het Colloseum zijn ze niet goed.

Je bent appels met peren aan het vergelijken. Bij de Hagia is de primaire bonus tevredenheid. Bij het Colosseum en de Notre Dame is dat de secundaire bonus. Het is dus logisch dat die niet even sterk zijn.

Dus het komt erop neer dat de primaire en de secundaire bonus van de Notre-Dame en het Colloseum slecht zijn en dus verbeterd zouden moeten worden.

Waarom? Ben je verplicht ze te plaatsen?

Ik zal het maar zeggen , de primaire en secundaire bonusen van de andere GG's rond diezelfde tijdperken zijn wel goed vooraleer. Je weer alles door elkaar begint te roeren en over andere GG's begint waar ik niets over gezegd heb omdat ze goed zijn.

Nogmaals, ls dat zo is, kan jij dan even het nut van bijvoorbeeld het Gaia standbeeld, de Lotustempel, de Space Needle, het Capitool of de Voyager uitleggen?

En als je het interessant vind om een GG te plaatsen maar het achteraf nog interessanter vind om het te verwijderen wijst dat erop dat je het beter niet plaatst.

Nee hoor, het wijst er slechts op dat je inziet dat net als andere gebouwen, ook GG's hun waarde kunnen verliezen.

En mijn vragen die ik aan je gesteld hebt heb je ontweken om dat iedereen het antwoord weet maar omdat jij tegendraads wilt liggen doen in je schulp heb je ermaar niet op geantwoord.

Die antwoorden heb ik je wel gegeven, maar je wil ze niet zien. Die Hagia kom je vaker tegen en op hogere levels vanwege de secundaire bonus. Die tevredenheid is bijzaak en slechts mooi meegenomen.

Het is ook zo dat je nu al 4 keer iets schrijft dat op het zelfde neerkomt. En ik haal niets belangrijk uit je eerste bericht waar je naar verwijst

Ligt dat dan aan mij?

Jij vergelijkt de primaire bonus van de Hagia met de secundaire van Notre Dame en wil die dan gelijk trekken zonder rekening te houden met de grootte van het gebouw of wat nu de primaire of secundaire bonus is. Jij haalt van alles door elkaar en dan ligt het aaan mij als jij het niet ziet? :rolleyes:
 

DeletedUser10639

Guest
Dat zijn ze wel. Colosseum bijvoorbeeld is een manier om aan medailles te komen als je het in PvP niet redt. Zeker in de begintijdperken is hij waardevol. Pas later en als je overwinningstorens gaat winnen wordt hij slecht.
Ik vind het niet genoeg de hoeveelheid medailles net zoals vele andere. En wat heb je over de Notre-Dame te zeggen?
Alle GG's die je opnoemd hebben iets goed. Behalve de Space Needle. Dat geef ik toe. Die zou ook beter moeten. Maar Notre-Dame en Colloseum zijn erger.

Je bent appels met peren aan het vergelijken. Bij de Hagia is de primaire bonus tevredenheid. Bij het Colosseum en de Notre Dame is dat de secundaire bonus. Het is dus logisch dat die niet even sterk zijn.
Oke wat je nu allemaal verzind weet niemand meer man. Niemand zegt dat het hoofdnut van de hagia tevredenheid is en niemand zegt dat het hoofdnut van de Notre dame tevredenheid is. En als ze dan toch prmaire en secundaire nutten hebben ( ik gebruikte deze termen gewoon om aan te geven dat ik het over het ander ding ga hebben dat het Gg produceert. ) is het logisch dat ze allemaal tevredenheid als primaire hebben. Want als je oo het gg klikt staat tevredenheid in jet eerst vakje bij de 3 ggs Niet teveel verzinnen en uit je duim zuigen a.u.b.

Ligt dat dan aan mij?

Jij vergelijkt de primaire bonus van de Hagia met de secundaire van Notre Dame en wil die dan gelijk trekken zonder rekening te houden met de grootte van het gebouw of wat nu de primaire of secundaire bonus is. Jij haalt van alles door elkaar en dan ligt het aaan mij als jij het niet ziet?
Ja het ligt inderdaad aan jou. Het is NIET zo dat gg's een primaire en secundaire hebben. Voor sommige spelers misschien wel maar dat is dan niet aan jou om dat voor hen te bepalen. Je bent niet de Keizer hoor. Is het dus mijn fout dat jij denkt dingen te zien die er dan niet zijn?
 

DeletedUser10639

Guest
Midas ik denk ook dat ze er iets mee gaan doen. Leuk dat je het idee bevorderd en zo helpt mee uit te werken.
 

DeletedUser10486

Guest
Een Hagia Sophia zet je voor de extra FP's, niet voor de tevredenheid. Bij sommige spelers kost 1 FP al 400.000 munten. Daarom blijft de Hagia interessant, ook al kunnen ze cultuurgebouwen zetten met een veel hogere cultuur per vakje. Die vergelijken met de Notre-Dame is inderdaad appels en peren vergelijken.
 

DeletedUser

Guest
Ja het ligt inderdaad aan jou. Het is NIET zo dat gg's een primaire en secundaire hebben. Voor sommige spelers misschien wel maar dat is dan niet aan jou om dat voor hen te bepalen. Je bent niet de Keizer hoor. Is het dus mijn fout dat jij denkt dingen te zien die er dan niet zijn?

Ik denk dat ik dingen zie die er wel zijn. Die zou jij ook kunnen zien als je even de moeite nam iets te onderzoeken voor je ergens aan begint. Kijk nu gewoon eens in je GG. Ieder GG heeft een productiebonus en een passieve bonus. Dat is zo door Inno bepaald. Niet door mij. Denk je niet dat ze een bedoeling hebben met dat onderscheid?
 
Bovenaan