Goederengebouwen

DeletedUser2372

Guest
Ik wil een goederengebouw gaan bouwen. Voor elk gebouw is er een grondstof die de productie van een bepaald goederengebouw versnelt. Voor de ververij is dat bijvoorbeeld 'bloem'. Kan ik ergens controleren of ik die 'bloem' al heb veroverd of ontdekt? Kan dat op de landkaart met de provincies? Zoja, waar moet ik op letten? Ik zie daar nergens bijvoorbeeld een bloem staan... En als je dan een goederengebouw hebt gebouwd en je komt tot de vaststelling dat je gaat produceren aan 2 eenheden per 4 uur is dat wel even schrikken. Dan is het natuurlijk te laat. Dan rest nog alleen gebouw verkopen met (veel) verlies.
 

DeletedUser275

Guest
Je kunt op de landkaart zien voor welke goederen je de grondstof hebt.
 

DeletedUser2372

Guest
Bedankt voor uw antwoord. Ik zie nergens op die kaart een bloem staan. Ik vermoed dus dat ik die nog niet heb ontdekt/veroverd. Maar hoe kom ik te weten welk gedeelte ik moet veroveren om aan die bloem te geraken? Of kom je dat niet te weten en moet je maar op goed geluk gaan veroveren?
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Je kan hier zien welke grondstoffen je waar kan krijgen, als je Dunarsund en Hymir al veroverd hebt, en je hebt daar geen bloem, zal je deze later ook niet meer krijgen.
 

DeletedUser2372

Guest
Ik zie inderdaad enkele grondstoffen niet, hoewel ik die provincie al heb overgenomen. Wat is de reden waarom ik die niet zie? Heb ik ergens een fout gemaakt? Voor de ontbrekende grondstoffen zit ik dus voor eeuwig en altijd vast aan een productie van 2 stuks per 4 uur?
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Inderdaad, je krijgt random 2 van de 5 grondstoffen per tijd, voor de andere 3 goederen zal je moeten ruilen, of voor een mindere productie zelf maken.
 

NormaJeane

Actief lid
Dat klopt Jason26, je zit er aan vast tot het eind der tijden van de wereld die je speelt ;) en nu wat info die je hopelijk verder op weg helpt...

1) Per tijdsperiode zijn er 5 goederen, op 2 daarvan kun je een bonus krijgen, door de provincie daarvoor te veroveren met je troepen;
2) Om die goederengebouwen te kunnen plaatsen, dien je de onderzoeken te hebben gedaan daarvoor.

Ergo: Heb je wel al de gebouwen onderzocht voor je veroverde bonusgoederen?

Over het vastzitten aan 'slechts' 2 bonusgoederen:
Daarom zijn gildes belangrijk, dan kun je onderling handelen (zonder dat het je forgepunten kost). Het idee erachter is dus dat je vooral de gebouwen zet voor je eigen bonusgoederen en die met je gildeleden verhandelt voor de bonusgoederen die zij hebben.

P.S. Lees vooral de FAQ en de handleidingen goed door bij "Vragen en hulp" op dit forum, daar vind je ook diverse nuttige links naar o.m. een stad-simulator en spreadheets met uitgebreide informatie over onder meer troepen en gebouwen.
 

DeletedUser

Guest
Ik zie inderdaad enkele grondstoffen niet, hoewel ik die provincie al heb overgenomen. Wat is de reden waarom ik die niet zie? Heb ik ergens een fout gemaakt? Voor de ontbrekende grondstoffen zit ik dus voor eeuwig en altijd vast aan een productie van 2 stuks per 4 uur?

In de kaart die Leones in zijn post hebt staan, zie je in bepaalde provincies een cijfer staan (2 cijfers per tijd). Neem nu de bronstijd: je hebt daar kans voor een bonus op 'steen', 'hout', 'verf', 'marmer' en 'wijn'. Ik ga er vanuit dat je zeker al op één van deze goederen een bonus hebt, vermoedelijk al twee. Dit houdt in dat je er dus 5 per 4 uur kan produceren. Van de rest kan je er maar 1 per 4 uur produceren. Voor de andere goederen zul je dus moeten handelen met je buren/gilde wil je ze sneller bezitten. Niet iedereen heeft dezelfde bonus.
De ene speler zal een bonus hebben op hout en steen terwijl jij misschien op marmer en wijn hebt :)
 

DeletedUser

Guest
Per gebied kan je maar 2 goederen veroveren van de 5 mogelijkheden, zoals op de kaart staat zijn er twee provincies waar je bv een goed uit groep 1 kan vinden.
Dus je zal niet alle goederen als bonusgoed hebben, dat is ook één van de redenen waarom lid zijn van een gilde waardevol is: wat jij niet als bonusgoed kan produceren zal vast/hopelijk een ander lid van je gilde wel met bonus kunnen produceren en dan kan je gaan handelen om alle benodigde goederen te verkrijgen.
 

DeletedUser2372

Guest
Bedankt voor de reacties.Dat weten we dan ook weer. Is het niet mogelijk om dit soort info ergens in en handleiding op te nemen? Of is dat al geval? Of moet dat juist een verrassing blijven?
 
Bovenaan