Gildeleiding kan ( scheve ) handel verwijderen van de gildemarkt

Extra handel box waarmee je handel alleen voor Buren of vrienden

  • Ja, ik vind de extra handels opties een goed idee

    Stemmen: 4 14,3%
  • Nee, ik vind de extra handels opties geen goed idee

    Stemmen: 6 21,4%
  • Ja , ik vind de handels opties een goed idee en de marktmeester rang in gildes ook

    Stemmen: 16 57,1%
  • Ja , ik vind de handels opties een goed idee en de marktmeester rang in gildes vind ik slecht idee

    Stemmen: 2 7,1%

  • Totaal aantal stemmers
    28
  • Enquête gesloten .

DeletedUser6878

Guest
Mij lijkt de meest simpele oplossing dat er naast een "alleen voor gilde" box ook een box komt voor "niet voor gilde" die je aan kan vinken. Binnen de gilde kan je dan handelen volgens de afspraken binnen de gilde en buiten de gilde is de handel vrij.
 

Seconddream

Actief lid
Inderdaad Thoram, zoiets kan ook en dan een optie voor vrienden er ook bij, laat ons dat even samenvatten:

1) alleen voor gilden ( die is er al )
2) alleen voor buren
3) alleen voor vrienden.

En als je niks aanvinkt staat het overal, daarmee hebben we alles gehad :)
Blijft natuurlijk wel het feit dat spelers die handeling moeten gaan uitvoeren, je voelt hem al aankomen.

Een optie voor het gilde om rechten "marktmeester" ernaast te hebben zou het verhaal compleet maken. Deze marktmeester kan de aanbieding(en) dan weren uit de gilden zonder dat de speler zijn of haar aanbieding verliest. Daarbij moet je dat niet willen ook, een aanbieding van een speler verwijderen.
Volgens mij was "marktmeester" voor een gilden ook een idee, nou mooi toch? 2 vliegen in 1 klap zeg ik :)
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser

Guest
Inderdaad Thoram, zoiets kan ook en dan een optie voor vrienden er ook bij, laat ons dat even samenvatten:

1) alleen voor gilden ( die is er al )
2) alleen voor buren
3) alleen voor vrienden.

En als je niks aanvinkt staat het overal, daarmee hebben we alles gehad :)
Blijft natuurlijk wel het feit dat spelers die handeling moeten gaan uitvoeren, je voelt hem al aankomen.

Een optie voor het gilde om rechten "marktmeester" ernaast te hebben zou het verhaal compleet maken. Deze marktmeester kan de aanbieding(en) dan weren uit de gilden zonder dat de speler zijn of haar aanbieding verliest. Daarbij moet je dat niet willen ook, een aanbieding van een speler verwijderen.
Volgens mij was "marktmeester" voor een gilden ook een idee, nou mooi toch? 2 vliegen in 1 klap zeg ik :)
Ik zeg doen !!!
 

Cornelis H

Actief lid
Inderdaad Thoram, zoiets kan ook en dan een optie voor vrienden er ook bij, laat ons dat even samenvatten:

1) alleen voor gilden ( die is er al )
2) alleen voor buren
3) alleen voor vrienden.

En als je niks aanvinkt staat het overal, daarmee hebben we alles gehad :)
Blijft natuurlijk wel het feit dat spelers die handeling moeten gaan uitvoeren, je voelt hem al aankomen.

Een optie voor het gilde om rechten "marktmeester" ernaast te hebben zou het verhaal compleet maken. Deze marktmeester kan de aanbieding(en) dan weren uit de gilden zonder dat de speler zijn of haar aanbieding verliest. Daarbij moet je dat niet willen ook, een aanbieding van een speler verwijderen.
Volgens mij was "marktmeester" voor een gilden ook een idee, nou mooi toch? 2 vliegen in 1 klap zeg ik :)

Bij mijn weten is dit mogelijk een jaar geleden ook in het Forum geweest en toen is het van alle kanten afgeschoten en is er verder niets mee gedaan. Er is al vaker gevraagd om de mogelijkheid van verwijderen of ook vrienden apart te kunnen aan vinken maar dat werd niet overgenomen. Ik ben van mening en heb de ervaring dat een handel op kostprijs basis het meest opbrengt omdat dan een ieder eerder je wil helpen en dat zij jou ook sneller vragen of ze je nog ergens mee kunnen helpen.
Kostprijs is voor een ieder controleerbaar en overzichtelijk de kosten van het plaatsen en alles wat er nog meer bij gesleept wordt heb en had je toch nodig om dat je anders de goederen welk je verkrijgt anders niet in voordeel had kunnen maken, eerlijke ruil heeft altijd een win win uitkomst.
 

DeletedUser5986

Guest
Ik ben van mening en heb de ervaring dat een handel op kostprijs basis het meest opbrengt omdat dan een ieder eerder je wil helpen en dat zij jou ook sneller vragen of ze je nog ergens mee kunnen helpen.
Kostprijs is voor een ieder controleerbaar en overzichtelijk de kosten van het plaatsen en alles wat er nog meer bij gesleept wordt heb en had je toch nodig om dat je anders de goederen welk je verkrijgt anders niet in voordeel had kunnen maken, eerlijke ruil heeft altijd een win win uitkomst.

Kostprijs controleerbaar?... vergeet het maar... in kostprijs zitten veel meer dingen die je niet kan controleren en er absoluut wel toe meedragen; Plunderaars (=verloren oogst dus kosten), defence (extra militaire kosten), Research (extra kosten), diamanten gebruik of niet, (extra EN real life kosten), Hoeveel voorraad goederen je hebt, en munten +voorraden en ga zo maar door.
Het komt erop neer dat het maken van goederen bij de een goedkoper kan en gebeurd en de andere er veeel meer voor kwijt is. Het is logisch dat deze persoon dan de vraagprijs moet kunnen aanpassen, en daarbij wat winst mag maken.
De hypocrisie om geen winst ingame te mogen maken terwijl in reallife iedereen met winst-maken bekend is en het zelf ook gebruikt (geen uitzonderingen!!) is mij verbazingwekkend.
Ik en veel meer zijn het met mij eens dat "scheve handel" niet fout is en volledig afhankelijk moet zijn van vraag en aanbod.
Als er morgen een vlees tekort of water te kort of wat dan ook is, zal iedereen die er het geld voor over heeft er meer voor willen neerleggen omdat ze dit toch willen hebben/nodig (denken te) hebben, of zelfs kunnen hebben.
Andersom ook als er opeens een overvloed aan water, melk of wat dan ook is, dan is niemand bereid daar veel voor neer te leggen en de prijs daalt.
Wat sommige spelers al gezegd hebben de dppro site hoort NIET bij FoE, en handel is vrij...Dat het nu door een aantal verongelijkte spelers geimposeerd wordt of zelfs opgeeisd wordt geeft alleen aan dat het systeem op zich niet klopt.
Dat een gilde scheve handel heeft is iets dat er bij hoort, je bent niet verplicht deze handel te nemen... maar ze klagen dan ook alleen over scheve handel in hun economisch nadeel, en niet over hun economisch voordeel... nee dan zijn ze er als de kippen bij.
Dit bedoel ik met hypocrisie. laat ieder gewoon voor zich bepalen wat hij/zij er voor wil hebben, en dan zie je vanzelf een niveau waar het product wel afgenomen wordt en niet blijft liggen en je er toch wat aan overhoudt.
 

DeletedUser5968

Guest
Kostprijs controleerbaar?... vergeet het maar... in kostprijs zitten veel meer dingen die je niet kan controleren en er absoluut wel toe meedragen; Plunderaars (=verloren oogst dus kosten), defence (extra militaire kosten), Research (extra kosten), diamanten gebruik of niet, (extra EN real life kosten), Hoeveel voorraad goederen je hebt, en munten +voorraden en ga zo maar door.
Het komt erop neer dat het maken van goederen bij de een goedkoper kan en gebeurd en de andere er veeel meer voor kwijt is. Het is logisch dat deze persoon dan de vraagprijs moet kunnen aanpassen, en daarbij wat winst mag maken.
De hypocrisie om geen winst ingame te mogen maken terwijl in reallife iedereen met winst-maken bekend is en het zelf ook gebruikt (geen uitzonderingen!!) is mij verbazingwekkend.
Ik en veel meer zijn het met mij eens dat "scheve handel" niet fout is en volledig afhankelijk moet zijn van vraag en aanbod.
Als er morgen een vlees tekort of water te kort of wat dan ook is, zal iedereen die er het geld voor over heeft er meer voor willen neerleggen omdat ze dit toch willen hebben/nodig (denken te) hebben, of zelfs kunnen hebben.
Andersom ook als er opeens een overvloed aan water, melk of wat dan ook is, dan is niemand bereid daar veel voor neer te leggen en de prijs daalt.
Wat sommige spelers al gezegd hebben de dppro site hoort NIET bij FoE, en handel is vrij...Dat het nu door een aantal verongelijkte spelers geimposeerd wordt of zelfs opgeeisd wordt geeft alleen aan dat het systeem op zich niet klopt.
Dat een gilde scheve handel heeft is iets dat er bij hoort, je bent niet verplicht deze handel te nemen... maar ze klagen dan ook alleen over scheve handel in hun economisch nadeel, en niet over hun economisch voordeel... nee dan zijn ze er als de kippen bij.
Dit bedoel ik met hypocrisie. laat ieder gewoon voor zich bepalen wat hij/zij er voor wil hebben, en dan zie je vanzelf een niveau waar het product wel afgenomen wordt en niet blijft liggen en je er toch wat aan overhoudt.

Laat ik dan maar de aftrap doen voor mijn betoog.
ik ben het met je eens Robin D in die zin, dat het geen plicht is maar een leidraad. Echter de dppro tool is gebaseerd op productie kosten en de in verhouding tot andere tijdperken. Dit staat los van aanbod / vraag principe. Scheef is dus afwijkende kosten, en vaak "onwenselijk" niet tegen de regels (tenzij nadrukkelijk toegezegd dat dit is). scheef in het voordeel van de afnemer is daarentegen extreem wenselijk (en hoor je zo goed als niemand over). ik ben voorstander van "losse" markt zonder plicht (productie waardes als leidraad) en meer van vraag - aanbod principe.
 
Ben het daar niet helemaal mee eens. FoE kent nuu eenmaal gildes en gildeleiding. Ik kan me voortellen dat gildeleiding dit soort tools krijgt. Eerlijk gezegd gebruik ik dat gilde vinkje nooit, maar als het aanstaat en gildeleiding ktijgt daardoor het recht het te verwijderen, och, waarom niet?

Overigens vind ik we; dat er nogal overtrokken, bijna autuistich, gereageerd wordt door veel mensen over die "scheve" handel....

Persoonlijk vind ik dat die "eerlijke handel" niet meer dan een richtlijn zou moeten zijn. Het gezeur erover belemmert concurrentie en een levendige markt.
 

DeletedUser6867

Guest
Inderdaad Thoram, zoiets kan ook en dan een optie voor vrienden er ook bij, laat ons dat even samenvatten:

1) alleen voor gilden ( die is er al )
2) alleen voor buren
3) alleen voor vrienden.

En als je niks aanvinkt staat het overal, daarmee hebben we alles gehad :)
Blijft natuurlijk wel het feit dat spelers die handeling moeten gaan uitvoeren, je voelt hem al aankomen.

Een optie voor het gilde om rechten "marktmeester" ernaast te hebben zou het verhaal compleet maken. Deze marktmeester kan de aanbieding(en) dan weren uit de gilden zonder dat de speler zijn of haar aanbieding verliest. Daarbij moet je dat niet willen ook, een aanbieding van een speler verwijderen.
Volgens mij was "marktmeester" voor een gilden ook een idee, nou mooi toch? 2 vliegen in 1 klap zeg ik :)

Ik ga een poll maken met de Samenvatting van Reddog, dan kunnen we zien hoe de rest erover denkt.
Perfect eerlijke handel is voor elk persoon anders, ik zie eerlijke handel als 2 oudere tijdperk tegen 1 huidige tijdperk met een maximaal van 2 tijdperken verschil. LET WEL OP dit is mijn persoonlijke mening over handel.
En zo heeft misschien mijn Gilde leider een totaal andere mening over handel.
 

DeletedUser

Guest
De opties
1) alleen zichtbaar voor gilde
2) niet zichtbaar voor gilde

lijken mij beter. Zo filter je het voor je gilde en kun je bijvoorbeeld in jouw nadeel handelen met je beginnende gildegenoten en in jouw voordeel met buren/vrienden (of eerlijk natuurlijk).
(en niets aanvinken is zichtbaar voor iedereen uiteraard)

marktmeester voor gilde vind ik ook overbodig. Leg ze je uitgangspunt 1x uit en bij geen reactie/verbetering > kick. Ben je daar ook weer vanaf.

heb dan ook tegen gestemd.
 

DeletedUser6867

Guest
De opties
1) alleen zichtbaar voor gilde
2) niet zichtbaar voor gilde

lijken mij beter. Zo filter je het voor je gilde en kun je bijvoorbeeld in jouw nadeel handelen met je beginnende gildegenoten en in jouw voordeel met buren/vrienden (of eerlijk natuurlijk).
(en niets aanvinken is zichtbaar voor iedereen uiteraard)

marktmeester voor gilde vind ik ook overbodig. Leg ze je uitgangspunt 1x uit en bij geen reactie/verbetering > kick. Ben je daar ook weer vanaf.

heb dan ook tegen gestemd.

Heb een beetje voor de 4 opties gekozen omdat dit idee nog van de oude Forum moderators was en het een vrij uitgebreid besproken idee is.
Heb vandaar reddog's samenvatting genomen en daar een poll van gemaakt.
 

DeletedUser

Guest
Heb een beetje voor de 4 opties gekozen omdat dit idee nog van de oude Forum moderators was en het een vrij uitgebreid besproken idee is.
Heb vandaar reddog's samenvatting genomen en daar een poll van gemaakt.

just so you know. Een poll met meerdere resultaten zal zeer waarschijnlijk geen 75% halen.
Een ja/nee poll geeft een objectiever beeld.
Dan had je er 2 moeten maken in dit geval, want 4x25% is niet heel handig haha
 

DeletedUser6867

Guest
just so you know. Een poll met meerdere resultaten zal zeer waarschijnlijk geen 75% halen.
Een ja/nee poll geeft een objectiever beeld.
Dan had je er 2 moeten maken in dit geval, want 4x25% is niet heel handig haha


als je kijkt zijn 3 opties die stemmen voor handels optie een goed idee als die 3 te samen 75% hebben vinden ze dat idee dus goed maar het marktplaats niet :)
vergeet niet kan altijd nog een extra poll doen over puur het handel opties gedeelte :)
 

DeletedUser8029

Guest
Scheve Handel

Beste spelers en leden van FoE,

Graag dien ik een motie in om scheve handel sneller te kunnen verwijderen.

Het zou fijn zijn dat de leiders van de gilden scheve handel van de markt kunnen halen.
Het zal een stuk sneller gaan dan, want vaak staat het er te lang op en onervaren spelers zien dit niet en accepteren de handel.

Graag jullie mening hierover.

Mvg, Prince of Courage
 

DeletedUser6867

Guest
Zoals al meerdere malen op het forum over gesproken is, er bestaat geen scheve handel.Iedereen ziet handel op zijn eigen manier en er is nooit bevestigd door de Forge of empires makers wat de correcte manier van handel is.
Jij ziet misschien 78 tegen 50 als juiste handel een andere gebruikt de 2 tegen 1 regel ander weer 1 om 1.
 

DeletedUser6867

Guest
Ik zal deze met het andere topic samenvoegen aangezien het over een soort van zelfde gaat.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser7983

Guest
Hallo Bloodangel

Ik heb een voorstel voor een filterknop voor 'eerlijke handel' Men kan dan kiezen in de gilde of men die gebruikt.
Volgens mij is het een uurtje programmeerwerk.

Volgens mij is men tot LME eens over de 'eerlijke handel'. Men kan de knop dan implementeren tot aan dat tijdperk.

Zie mijn post op dit forum.
 

DeletedUser

Guest
als je kijkt zijn 3 opties die stemmen voor handels optie een goed idee als die 3 te samen 75% hebben vinden ze dat idee dus goed maar het marktplaats niet

Dat is het sturen van een stemming. Met 3 opties voor ja en 1 voor nee mag je niet meer uitgaan van het halen van 75% om het door te laten gaan, maar moet dat percentage hoger zijn.
 

Seconddream

Actief lid
Om een speler ( leider van een gilde ) de mogelijkheid te geven om handel te verwijderen vind ik geen goede zaak, handel binnen de mogelijkheden van het spel kan als "scheve handel" worden aangemerkt maar dat vind ik nog geen reden om het te verwijderen.
Wat Dummer aangeeft zou daarentegen wel kunnen, maak handelen binnen de gilden mogelijk en verder voor niemand zichtbaar, daar kun je dan een marktmeester aan toekennen.
Als een speler dan een "scheve" handel wil plaatsen blijft dit gewoon mogelijk voor de overige optie`s.

De titel van de poll "Extra handel box waarmee je handel alleen voor Buren of vrienden" klopt ook niet aangezien het gilde hier expliciet in overweging moet worden genomen.
Mijn stem is een "nee" aangezien ik me niet kan vinden in het idee zoals het is voorgesteld.
 

DeletedUser6867

Guest
Ja , ik vind de handels opties een goed idee en de marktmeester rang in gildes ook heeft 56% behaald maar doordat er meerdere opties waren lijkt het % getal lager als er maar 2 opties geweest zouden zijn had deze het waarschijnlijk gehaald en zal daarom deze goedkeuren.
 
Bovenaan