Gildeleiding kan ( scheve ) handel verwijderen van de gildemarkt

Extra handel box waarmee je handel alleen voor Buren of vrienden

  • Ja, ik vind de extra handels opties een goed idee

    Stemmen: 4 14,3%
  • Nee, ik vind de extra handels opties geen goed idee

    Stemmen: 6 21,4%
  • Ja , ik vind de handels opties een goed idee en de marktmeester rang in gildes ook

    Stemmen: 16 57,1%
  • Ja , ik vind de handels opties een goed idee en de marktmeester rang in gildes vind ik slecht idee

    Stemmen: 2 7,1%

  • Totaal aantal stemmers
    28
  • Enquête gesloten .

DeletedUser5970

Guest
Binnen mijn gilde op A ben ik het meermaals zat dat ik achter iemands broek aan moet zitten omdat hij of zij de handel scheef heeft staan. Het liefst zou ik de handel verwijderen, maar dit kan niet zonder die persoon uit het gilde te gooien. Vroeger deed ik dat ook, maar tegenwoordig met de 7 dagen regel is dat een beetje te drastische aanpak.

Mijn voorstel is dan ook dan de gildeleiding ook "Marktmoderator" (bij gebrek aan een beter woord) wordt.

Alleen de mensen met leiding krijgen de optie om de gildemarkt op te ruimen en handel te verwijderen die niet aan de eisen voldoet. De eisen zijn eerlijke handel, maar deze zijn vrij invulbaar waarschijnlijk aangezien eerlijke handel niet afgedwongen wordt (zou het probleem ook meteen oplossen)

De handel die verwijderd wordt, komt weer terug in de voorraad van degene die aanbiedt met een melding in zijn of haar nieuwsberichten. Iets in de geest van je handel is door XXXX verwijderd van de markt. Vraag aan XXXX om toelichting.
 

Joey-the-king

Actief lid
Als je een scheve aanbieding plaatst, kan die ook bedoeld zijn voor je buren (/vrienden).
Dus dan is het niet zo verstandig.

Tenzij je 'alleen gilde' aanklikt, kan het wel.
 

DeletedUser5970

Guest
Inderdaad, dat was ik er vergeten bij te vermelden. Het vinkje alleen gilde moet er wel bij aanstaan.
 

DeletedUser5970

Guest
Kan ook in de kort door de bocht oplossing, maar vind het idee van een marktmeester of marktmoderator een nette oplossing ipv iemand 7 dagen bannen uit het gilde.
 

DeletedUser

Guest
ach. Gilderegel bij ons is geen scheve handel. Ongeacht of het voor buren is of niet.

Ik waarschuw 2x, kick einde van de 2e dag. Dan nog niet aangepast is een kick terecht lijkt me.

Je suggestie is al vaker voorgesteld. Ik vind het ook niet altijd even handig dat het niet kan, maar het werkt prima zoals ik het nu doe.
Als ik mensen achterna moet zitten voor scheve handel dan gaat er sowieso iets fout, begrijpen ze het spel half of zo. Als die waarschuwing dan herhaaldelijk gegeven moet worden, dan vind ik ook niet dat die speler meerwaarde biedt..
 

DeletedUser

Guest
er is al eens eerder aangevraagd om een idee om ook een alleen buren hokje te maken. met dat kun je ook de scheve handel er met een gerust hard opzetten. maar dit zou het dan wel beter maken zo kan alles nog makelijker
 

DeletedUser6185

Guest
er is al eens eerder aangevraagd om een idee om ook een alleen buren hokje te maken. met dat kun je ook de scheve handel er met een gerust hard opzetten. maar dit zou het dan wel beter maken zo kan alles nog makelijker

Geen goed idee, dan staat de hele markt vol met scheve handel voor je buren...
 

DeletedUser

Guest
valt wel mee de meeste mensen die ik spreek doen het uberhoud niet omdat zo weinig mensen het aksepteren
 

DeletedUser

Guest
Verbod op scheve handel is geen spelregel, maar een onderlinge afspraak die in veel gildes gemaakt wordt. Omdat het geen spelregel is kan/mag je ook niet verwachten dat er iets komt om het makkelijker te kunnen handhaven.
 

DeletedUser

Guest
Daarop ook, weinig mensen zetten handel voor ''alleen gilde'' meeste vinden het niet erg als buren en vrienden ook wat pakken ..
 

DeletedUser

Guest
Verbod op scheve handel is geen spelregel, maar een onderlinge afspraak die in veel gildes gemaakt wordt. Omdat het geen spelregel is kan/mag je ook niet verwachten dat er iets komt om het makkelijker te kunnen handhaven.
Klopt, alleen ga je wat kort door de bocht:
"... mag je ook niet verwachten dat er iets komt om het rechtstreek makkelijker te kunnen handhaven"

Als er een bepaalde tendens is over alle werelden, is het maar logisch om daar conclusies uit te trekken.
Als dit op andere internationale servers ook gebeurt (bepaalde handelscriteria), is een gemakkelijkere marktvormgeving een wenselijk iets voor iedereen.
"Hoe?" is de vraag natuurlijk!


Mijn bedenkingen:

* Handel verwijderen van de markt lijkt met enkel goed als je de gildemarkt fysiek scheidt van de andere aanbiedingen (ander venster bvb.)
* Een "alleen buurt/vrienden" knop lijkt me het beste. De burenmarkt zal in het begin wel wat spamaanbiedingen te verduren krijgen.
* Aangepaste filters maakt het mogelijk te verwarrend en creëert drempelvrees voor beginnelingen.
* Een voorbeeld van het eerste puntje hier: de gildemarkt scheiden door de "alleen gildeleden" filter te veranderen in "enkel 'alleen gilde' aanbiedingen" zou ook mogelijk zijn. Je kan dan inderdaad leiders of andere gildefuncties deze aanbiedingen laten beheren. Maar dat is heel omslachtig en nadelig voor mensen die vaak hun goederen halen uit de buren- en vriendenaanbiedingen. Want dan worden alle eerlijke aanbiedingen als "alleen gilde" gezet natuurlijk.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Hoewel ik een hard voorstander ben van deze suggesties, heb ik er een hard hoofd in dat dit ook daadwerkelijk zal komen.

Over het handhaven van de gildemarkt zijn al lang geleden ideeën aangedragen. Dat het nu nog steeds niet kan, betekent volgens mij dat Inno het niet ziet zitten (voor welke reden dan ook).
 

DeletedUser

Guest
Als er een bepaalde tendens is over alle werelden, is het maar logisch om daar conclusies uit te trekken.
Als dit op andere internationale servers ook gebeurt (bepaalde handelscriteria), is een gemakkelijkere marktvormgeving een wenselijk iets voor iedereen.
"Hoe?" is de vraag natuurlijk!

Is die tendens er dan?

Op de beta is hij er in ieder geval niet en buiten die van Dppro die ook in het engels wordt aangeboden heb ik geen enkele calculator in een andere taal kunnen vinden.

Eerlijke handel lijkt voornamelijk voort te komen uit de Nederlandse handelsgeest.
 

DeletedUser

Guest
Over het handhaven van de gildemarkt zijn al lang geleden ideeën aangedragen. Dat het nu nog steeds niet kan, betekent volgens mij dat Inno het niet ziet zitten (voor welke reden dan ook).

Dat kan ook niet, omdat het fenomeen "gildemarkt" niet bestaat. Jij zet je aanbieding op de markt. Met de optie "alleen gilde" beperk je slechts het aaantal potentiële afnemers, maar je staat nog steeds op dezelde markt. Dan kan en mag het dus niet zo zijn dat iemand anders jouw aanbiedingen maar even gaat verwijderen.
 

DeletedUser

Guest
Is die tendens er dan?

Er zouden hier wat spelers moeten zijn die ook op één of meerdere internationale servers spelen en die dus dit kunnen beantwoorden.

Die foe.dppro.nl heeft alleszins ook een Engelstalige pagina en als ik de Engelstalige wiki erbij neem:
http://forgeofempires.wikia.com/wiki/Trading
staat er toch ook een heel stuk toegewijd aan "Fair trading", net zoals hier op het engelstalige forum:
http://forum.en.forgeofempires.com/showthread.php?5769-Fair-Trading

Daarentegen, heb ik ook een kijkje genomen in een Franstalige wereld. Daar lijkt een waardesysteem voor de handel niet toegepast te worden. Iedereen doet maar wat lijkt me. Op hun forum heb ik ook een kort blik geworpen. Toch ook niets over "eerlijke handel" of iets dergelijk gevonden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
bepaalde handelscriteria zijn gewenst. Dat lijkt me logisch.
Dat is handel waar ik niet op achteruit ga, of handel waarop ik winst maak. Dit lijkt me voor iedereen gelden.

Ik vind het idee wel praktisch, maar overbodig. Houden mensen zich herhaaldelijk niet aan onze handelscriteria (binnen gilde) dan ben ik ze heel makkelijk kwijt met een kick. voila, probleem opgelost.

In een fatsoenlijke gilde heb je geen burenhandel nodig, ik kijk er heel af en toe op of ik wat leuke deals kan scoren waar ik een fp aan kwijt wil, en verder wordt ie links gelaten, net zoals de meeste mensen doen (denk ik)
 
Bovenaan