Gilde slagvelden discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het idee om een nieuw onderdeel te maken is altijd een interessante optie. Echter als dit spel doorgaat en GvG niet naar de app wordt gemigreerd is dat de doodsteek voor GvG. Ik denk dat verhoudingsgewijs er steeds meer app-spelers komen, waardoor GvG in een sterfhuis constructie terecht komt.

Wat mij betreft zijn de belangrijkste leerpunten uit GvG:

  • Strijd moet onderling gelijkwaardig zijn, ongeacht of een beginnend speler tegen iemand speelt die al 5 jaar lid is en 700% bonus heeft;
  • Gevechten moeten niet meer automatisch verlopen, maar interactief worden gespeeld. (Weg met de automatische gevechten).
  • Strijd dient altijd open te zijn (Bedenk dus dat het gros een groot deel van de dag aan het werk is en overdag / in de nacht niet kan deelnemen aan het spel) en niet gewonnen kan worden door spelers die 7 * 24 uur online zijn.
  • Strijd moet eerlijk kunnen verlopen tussen gildes ongeacht het aantal leden.
  • Moet door vechters en niet-vechters goed gespeeld kunnen worden.

Wat mij een verrijking van het spel lijkt is dat elke speler een rating krijgt nav gewonnen/verloren wedstrijden. Gekoppeld hieraan zou de gevechten-engine van FOE hier ook meer tegenstand moeten gaan bieden (vergelijk een in sterkte instelbaar schaakprogramma). Een veldslag is tenslotte meer dan een schietprogramma: je kunt je eenheden taktisch plaatsen. De huidige engine die bij buren en GE en GvG wordt gebruikt is belachelijk zwak en bieden geen enkele uitdaging en worden gedegradeerd tot een druk op een knop van een automatisch gevecht.

Wat ik verder lees kan ik deels beamen. Als dit spel onderdeel aanslaat, mag je GvG de nek omdraaien.
Het aantal evenementen mag drastisch omlaag (4 per jaar is meer als zat). Daarbij blijft het ook interessant om ze te spelen. Nu sla ik de meeste inmiddels over. Ik ben wel van mening dat het laatste evenement (archeologie) een leuke invulling geeft aan het verkrijgen van de prijzen. Daartegen mogen de opdrachten wel weer wat meer variatie krijgen.

Als leden zo'n groot voorstander zijn van het plunderen: bedenk dat bovenstaande verrijking mbt aangepaste tegenstand het plunderen een stuk lastiger zou maken. Als je dan aan verlies dan ook een (automatische) plundering uit je goederen, medailles, munten, voorraden gaat plaatsvinden, zal het plunderen ook vanzelf een stuk minder worden.
 

DeletedUser10675

Guest
Alwéér een uitbreiding? Ik geloof dat jullie denken dat we zeeën van tijd hebben. FOUT! Ik ga zeker niet nóg meer klikken, de laatste tijd overweeg ik af en toe om helemaal met FoE te stoppen. Ook het continu genereren van events begint me zwaar de keel uit te hangen. Willen jullie dat straks spelers RSI klachten krijgen? Ik sluit me aan bij wat Cleopatra zegt.
 

DeletedUser8557

Guest
We passen het spel verder aan voor de app spelers en hopen op deze manier van
GvG af te komen want we kunnen het maar niet goed laten draaien.

Misschien eens wat minder van die irritante events starten en alle andere onnodige onzin
die het spel vertragen.

GvG is nou net het leukste van het spel
 

generaal bishmark

Actief lid
We passen het spel verder aan voor de app spelers en hopen op deze manier van
GvG af te komen want we kunnen het maar niet goed laten draaien.

Misschien eens wat minder van die irritante events starten en alle andere onnodige onzin
die het spel vertragen.

GvG is nou net het leukste van het spel

GVG in zijn huidige vorm en GE zijn de 2 beste aspecten hier op FOE , voor mij het mooiste onderdeel van deze game , maar als er iets bovenop soort gilde gvg bij komt met strijden , altijd welkom zolang het bestaande gvg blijft bestaan hoe het nu is .
 

DeletedUser5968

Guest
vind ge juist het leukste, gvg is compleet bagger. die events zijn nuttig en lonend. en mensen die janken over traag, bekijk eens of je provider je sneller internet kan geven. heb er zelf nergens last van. en speel dit spel nu bijna 6 jaar.
 

OlifaNT

Actief lid
GvG is te ingewikkeld, mkay. Het zit vol met bugs. Is niet beschikbaar op de app. Weet je wat? We roepen dat 5% het maar speelt en we laten het bestaan. Oh en daar komt bij dat we iets nieuws introduceren dat alleen alleen maar tijd kost en ook nodeloos ingewikkeld is.

Topidee.

Wat we ook nodig hebben is meer events trouwens.
 

PartyPoison

Actief lid
Strijd moet onderling gelijkwaardig zijn, ongeacht of een beginnend speler tegen iemand speelt die al 5 jaar lid is en 700% bonus heeft;
waarom zou je dan überhaupt nog GGs zetten en aan je aanvalsbonus werken? voor de kaart? haha nee, het idee is juist dat als je er extra aandacht aan besteedt, dat je daadwerkelijk beter word (door bijv je aanval% omhoog te brengen).

Gevechten moeten niet meer automatisch verlopen, maar interactief worden gespeeld. (Weg met de automatische gevechten).
waarom zou dit weg moeten? ik bedoel wil jij graag handmatig vechten tegen die 2 speermannen die je tegen komt in je buurt? juist, iedereen heeft baat bij automatisch vechten, al is het niet bij buren, dan is het wel bij niv 1 van GE.

Strijd dient altijd open te zijn (Bedenk dus dat het gros een groot deel van de dag aan het werk is en overdag / in de nacht niet kan deelnemen aan het spel) en niet gewonnen kan worden door spelers die 7 * 24 uur online zijn.
dit punt valt slecht bij me, je kan altijd GvG spelen, maar als een sector al overgenomen is die dag betekent het gewoon dat je te laat gekomen bent, en dan moet je je wel bedenken dat er 13 provincies zijn om in te vechten op GvG, er is altijd wel iets te doen.

Strijd moet eerlijk kunnen verlopen tussen gildes ongeacht het aantal leden.
als een gilde meer leden heeft betekent dit niet dat ze beter zijn op GvG, als een gilde meer spelers enthousiast kunnen krijgen voor GvG betekent dit wel dat ze een voor sprong hebben, maar dit voordeel is alsnog minimaal als ze geen hoge GGs hebben met veel aanvalsboost en veel units per dag.

Moet door vechters en niet-vechters goed gespeeld kunnen worden.
handelen voor sectoren op GvG zou eventueel geen slecht plan zijn, maar er is al zat wat beschikbaar is voor niet-vechters (momenteel alles behalve GvG als ik het goed heb) dus ik zou zeggen, als je niet wil vechten: probeer GE, en speel dat uit tot niv 4, veel meer rewards voor de speler zelf.

De huidige engine die bij buren en GE en GvG wordt gebruikt is belachelijk zwak en bieden geen enkele uitdaging en worden gedegradeerd tot een druk op een knop van een automatisch gevecht.
ik weet niet precies wat je hiermee bedoelt? bedoel je dat de buren niet goed samengesteld zijn? of dat de servers niet goed runnen van FoE? of dat de gevechten te eentonig zijn?

Wat ik verder lees kan ik deels beamen. Als dit spel onderdeel aanslaat, mag je GvG de nek omdraaien.
ik zie maar weinig mensen praten over het beëindigen van GvG, daarnaast is inno zelf ook van mening dat GvG moet blijven.

Het aantal evenementen mag drastisch omlaag (4 per jaar is meer als zat).
er zijn inderdaad veel events, dit maakt het spel naar mijn mening ook variërend en actief, als je alleen maar komt om je gebouwen te innen en je FP in je tijdlijn te storten gaat dit toch ook vervelen lijkt mij? daarnaast, ik speel de events vooral omdat ik wéét dat de rewards geweldig zijn (nu ook weer 10 FP op een 6x4 vak).

Als je dan aan verlies dan ook een (automatische) plundering uit je goederen, medailles, munten, voorraden gaat plaatsvinden, zal het plunderen ook vanzelf een stuk minder worden.
ook dit punt snap ik niet echt, wie word er dan (automatisch) geplunderd? het idee is dat je een gebouw berooft, niet iemands goederenopslag?

Conclusie: je komt over als een non-GvG speler die 14x per week word geplunderd door de hoogste 2 spelers uit je buurt, en dat je boos bent dat er ook andere mensen profiteren van je terrasjes, voor de rest komt het over alsof je wel mee wil doen aan een soort GvG, maar alleen als je hiervoor niet hoeft te investeren in je GGs. dit komt nogal scheef over, maar dat kan aan mij liggen ¯\_(ツ)_/¯
 
Conclusie: je komt over als een non-GvG speler die 14x per week word geplunderd door de hoogste 2 spelers uit je buurt, en dat je boos bent dat er ook andere mensen profiteren van je terrasjes, voor de rest komt het over alsof je wel mee wil doen aan een soort GvG, maar alleen als je hiervoor niet hoeft te investeren in je GGs. dit komt nogal scheef over, maar dat kan aan mij liggen ¯\_(ツ)_/¯

Inderdaad: het ligt aan jou ;). Als het 200 keer per dag op een knop drukken om een gevecht te leveren jou speelplezier geeft, moet je dat gewoon blijven doen. Voor mij heeft dit alle waarde verloren en trekt GvG mij niet meer ondanks de ca 15..000 gevechten die ik er heb geleverd. Ik sprokkel er alleen wat puntjes en wat gildemacht, maar voor de rest heeft het mijn interesse volledig verloren.

En ik weet: plunderen is een onderdeel van het spel. Maar het is zo verschrikkelijk kinderachtig om, nadat je als veel sterkere speler van de zwakkere hebt gewonnen, dan ook nog zijn/haar eigendommen te roven (terwijl je dat helemaal niet nodig hebt). Het is wat dat betreft grappig te zien hoe snel de hebberigheid van mensen boven komt drijven als ze hiertoe gelegenheid toe krijgen :rolleyes:.
Los daarvan vind ik de plundering te eenzijdig verzonnen. Als de aanvaller verliest zou de verdedigende partij een plundering bij verliezende aanvaller mogen doen. Niet meer dan gerechtigheid :cool:. En inderdaad: ik laat mijn buren met rust, tenzij ze bij mij komen roven.
 

PartyPoison

Actief lid
En ik weet: plunderen is een onderdeel van het spel. Maar het is zo verschrikkelijk kinderachtig

ach het is ook kinderachtig als men mijn gebouwen levelt zodat ik mijn dubbele inning mis loop, is ook onderdeel van het spel. maar geloof mij op mn woord: dan kom ik even langs in je dorpje ;) OOK als ik ver boven je sta in de ranglijst
 
Eens. Er wordt steeds iets nieuws bijgepropt, ben gestopt met alles bijhouden en events te volgen. Domweg de tijd niet voor. Ooit was Foe een leuk spel voor erbij...
Toch beetje mee eens dat er niet te veel geinvesteerd wordt om het eigenlijke spel te verbeteren, de verleiding is te groot om er simpelweg een nieuwe puist bij aan te plakken waarmee je iets kan verdienen, die vikingen is daar een mooi voorbeeld van. Is gewoon een los spelletje waarmee je iets kan verdienen voor t echte spel. Alles wat gereset wordt per zoveel dagen is geen uitbreiding van het spel maar een puist die er niet hoort.
Het zelfde geldt in mindere mate ook voor de events. Op zich ben ik geen tegenstander van de events, hooguit dat er teveel events zijn. Maar met de 10-daagse reset wordt GvG gewoon een event, niks meer niks minder.
 
Laatst bewerkt:
Overigens vraag ik me ernstig waarom er zoveel effort in een nieuw onderdeel gestopt gaat worden terwijl er nog zooooooveel nuttige verbeteringen in het spel zelf gedaan kunnen worden die het gebruik ervan een stuk plezieriger maken:
  • bezoek vriendentaverne: Weghalen van de 2e klik en vertoning van de betreffende vrienden taverne: volslagen onzin;
  • Interface in de techtree: je kunt hier steeds alleen maar per 10 fp's in doneren: Dat is zoooo irritant en zo V1.10 van het spel ;).
  • Soms is het gebouw wat je kunt innen lastig te zien (staat deels verstopt achter een ander gebouw); Er is wel een knop die je naar een gebouw brengt wat je weer moet activeren (slaapstand), maar er is geen knop die je naar dat nog te innen gebouw brengt wat net niet zichtbaar is.
  • Waarom kan je niet meer dan 10 fp's per keer kopen? Het gebruik bij iets gevorderd vergt al tientallen fp's zo niet honderden. Ook hier: dit is zooo V1.10 van het spel ;);
 

DeletedUser6877

Guest
GvG is vernaggeld en dit is de oplossing, maar ook ik kan niet allebei spelen qua tijd. Dus zeg ik hef GVG op en laten we met zn allen aan dit nieuwe deelnemen. Als het ook beschikbaar is voor app spelers moet het in ieder geval levendiger worden dan GvG nu is. Ik heb een hoop en dat is dat jullie dit wel goed doordacht hebben en niet zoveel moet plukken en puzzelen dat ook dit onderdeel na verloop van tijd niet meer te spelen is.
 

DeletedUser5033

Guest
misschien een idee om alle tijdperken de zelfde beloningen te geven
verlaag de hoogste en verhoog vanaf de ijzertijd
een gilde kan niet alle tijdperken beheersen
zou voor kleinere spelers ook makkellijker zijn iets sneller op een hoger nivo te komen
is maar een idee
mvg. lion
 

Graecus 002

Actief lid
Mij lijkt het wel een leuk idee, maar hoop als speler van een top-gilde ook niet telkens te moeten strijden tegen kleinere, inactieve gildes. Is het de bedoeling dat alle 5 de servers bij elkaar worden genomen zoals bij de GE? Dat zou al goed zijn. Divisie systeem is goed bedacht, want dan kom je tegen gelijkwaardige gildes uit die ook actief zijn in slagvelden, want in de GE kom je vaak tegen grootgildes die dan niet actief zijn... Is ook geen lol aan de GE als je 10x zoveel hebt als alle andere gildes samen...
'Schade' oplopen is een goed idee, maar zou best ook toegevoegd worden voor onderhandelen. Voor mij mag het best wat ingewikkeld zijn, met gebouwen erbij enzo. Als er hier een goede uitleg bij wordt gegeven zie ik er geen probleem in.

Dan over GvG... Ikzelf speel niet vaak GvG maar zou het wel graag meer spelen, kan gewoon bijna nooit online zijn om 20:00 door andere activiteiten.
Het probleem van 20:00 zou kunnen opgelost worden door gewoon 24u beschermtijd te geven en niet tot 20:00, maar weet zelf niet of het goed zou werken... Als er dan nachtspelers zijn die 5 nachten op rij je gebied pakken is het ook niet leuk.
Ik vind het ook wat raar dat leden uit kleinere gildes verlangen om meer gebied op GvG te kunnen hebben, volgens mij moet je dan groeien en beter worden. Het lijkt me redelijk logisch dat een gilde die 20 mensen online heeft om 20:00 beter zal scoren dan een gilde die maar 1 man heeft... Lijkt me raar om te verwachten dat je met 1 gelijkwaardig moet zijn aan 20. Wat is dan het nut om met 20 online te komen? Een gilde met 20 spelers die ver gevorderd zijn zal ook winnen van een gilde van 20 ijzertijdspelers, ik snap niet dat je hier tegen bent.
Extra kaarten voor GvG (AT, OT, VT, Mars en Ceres) zou ook leuk zijn. Deze kunnen misschien gewoon los van de andere liggen, zouden wel kaarten zijn waar er misschien meer voor de puntjes dan voor de gebieden zou gaan, maar dan moet je maar verdedigen met schurken ;-)

Veel evenementen, Vikingen... vind ik allemaal leuk. Als er spelers zijn die dit te veel vinden is het volgens mij gewoon gemakkelijker om te zeggen dat zij ze niet spelen, dan de spelers die ze wel willen spelen er geen te geven.

Als laatste...
Als je een spel maar een half uurtje om de twee dagen speelt kan je niet verwachten dat jij/je gilde zeer goed gaat scoren (tenzij je tonnen dia koopt). Persoonlijk denk ik dat het logisch is dat een grootgilde met allemaal spelers die 2u/dag spelen beter gaat scoren. Ik vind niet dat je iets moet maken waar deze twee gelijkwaardig zijn, want wat is het nut dan nog om zoveel online te komen?
 
Het huidige concept binnen FOE moet in het nieuwe gedeelte verlaten worden. Met name de spelers die 4 jaar of langer lid zijn moeten nu eens echt bezig gehouden gaan worden. Je maakt mij niet wijs dat juist de top enig spelplezier beleeft door in een half uur 400 keer op de knop "automatisch gevecht" te drukken en dan van alle buren hebben gewonnen, GE in een dag hebben uitgespeeld en dagelijks 10 sectoren in GvG hebben binnen geharkt. En dan nog een kwartiertje om alle vergaarde fp's (duizenden) weer uit te geven (iets waar het spel eigenlijk in over is gegaan: spelers veranderen in fp-zombie gedrag).
Het zal niet meevallen om daar iets nieuws voor te verzinnen, maar ik hoop dat het roer in het nieuwe gedeelte drastisch om gaat.
 
@floydfan: je begrijpt hopelijk wel dat jij niet de maat der dingen bent? Dat jij het allemaal niet leuk vindt, is geen reden het maar af te schaffen. Hooguit een reden voor jou om eens naar een ander spel uit te gaan kijken.
 

DeletedUser6803

Guest
Het zal allemaal wel, denk dat er verder weinig veranderd.
 

DeletedUser13259

Guest
Heb net ook nog even berekend, op de E server zijn er in totaal 34866 spelers, waarvan er volgens https://www.forge-db.com/nl/nl5/?server=nl5&world=East-Nagach 4233 actief zijn, dat is 12,14%. Als ze dus beweren dat 5% van de spelers GvG speelt, lijkt mij dat zeer goed. Weet niet of inno hun 5% op het aantal actieve spelers of het aantal spelers heeft genomen...

Ja maar, dan houd je geen rekening met de andere werelden.. E is vrij nieuw en daarom spelen daar relatief wat minder spelers, en spelen die ook minder lang op die server dan bijvoorbeeld veel mensen op A.. daar zijn ook veel meer inactieve spelers, gezien dat langer teruggaat.
 

Graecus 002

Actief lid
Voor A: 25 789 spelers, 5523 actieve --> 21,41% actieve spelers.
Voor B: 25 491 spelers, 5310 actieve --> 20,83% actieve spelers.
Voor C: 25 592 spelers, 5464 actieve --> 21,35% actieve spelers.
Voor D: 24 653 spelers, 5273 actieve --> 21,39% actieve spelers.

Lijkt mij dus dat er op E procentueel veel minder actieve spelers zijn dan op de andere werelden...

In totaal zijn er op de nl servers dus 19,424% actieve spelers. Dat wil zeggen dat +/- 25% van de actieve spelers GvG speelt, wat natuurlijk veel beter is dan 5% op alle spelers...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan