Gilde slagvelden discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser13297

Guest
Het ziet er leuk uit, maar weer een toevoeging wordt een beetje too much. Wanneer je als speler iets wil voorstellen zal je aan elk spel onderdeel mee moeten doen en dat begint op deze manier te veel tijd in te nemen. Het lijkt mij momenteel beter op GvG te optimaliseren. Als een sector maar 4uur beschermd zou zijn in plaats van een dag, zal het al aantrekkelijker worden voor meer spelers. Veel spelers hebben nu eenmaal ook andere hobby's welke vaak rond 20u plaats vinden.

Als ik naar de uitleg van slagvelden kijk, zullen veel gilden ervoor gaan kiezen om minder actieve spelers te weren om sterker te worden bij dit soort onderdelen. Dit zal de diversiteit van spelers binnen een gilde tegengaan. Momenteel kan je binnen een gilde allemaal op je eigen manier het spel spelen met onderdelen die voor jou interessant zijn en toch allemaal op je eigen manier een meerwaarde voor het gilde zijn. Momenteel kan je in een gilde goed op GvG mee draaien als je een klein groepje vechters hebt, andere vullen sectoren met hun legers in plaats van actief mee vechten en anderen zorgen er voor dat er genoeg goederen en medailles in de gildekas komen. Zo zijn uiteindelijk meer spelers met GvG bezig dan de statistieken aangeeft...

Ik zou op dit moment zeggen 'less is more' Laat FoE eens goed na denken over de meerwaarde van de verschillende onderdelen binnen het spel en hier een paar uit kiezen. Mensen moeten immers ook kiezen hoe ze hun tijd indelen. Een spel met te veel verschillende onderdelen welke je moet blijven spelen om bij te blijven, wordt om een bepaald moment tijdverspilling. Dan gaan mensen opzoek naar een spel waar je minder tijd aan kwijt zal zijn om het goed te doen.
 

DeletedUser5033

Guest
GvG speel ik nauwelijk meer, tegen samenwerkende gildes en als er met 5 tot 7 spelers verdedigd worden is het niet haalbaar meer
kleine gildes en nieuwe spelers hebben geen kans tegen zoveel verdedigers
eerlijker zou zijn aanvallen van een sector door 1 speler en verdedigen ook door 1 speler !!
in een tijdperk zouden alle sectoren vrij moeten zijn om aan te vallen en niet alleen aangesloten sectoren.
een sector zou geen ( eeuwig) bezit moeten zijn voor grotere en samenwerkende gildes
zo maak je het volgens mij toegankelijker voor elke speler
en ipv 24 uur te moeten wachten zou dat verlaagd kunnen worden naar 3 x 8 uur
zo kan iedereen in zijn of haar vrije tijd vechten in de GvG
sectoren moet geen persoonlijk bezit zijn voor gildes maar bereikbaar voor iedereen.
 
Nieuwe spelonderdelen zijn altijd toe te juichen, als ze iets essentieels bijdragen aan 't spelplezier. Dat heeft dit nieuw onderdeel wel.

Echter, waarom zo veel tijd en moeite steken in iets nieuws, als 't bestaande onderdeel, GvG, voor geen meter werkt?
kaarten zijn traag, crashes aan de lopende band, kaarten die niet verversen etc. Daarbij word er niks gedaan aan de grootste frustraties op GvG; 't eindeloos sectormeppen of eindeloos op elkaars sieges meppen, waardoor rankingptn. bij de vleet worden gekregen en je dus een ranglijst krijgt die gebaseerd is op punten die op een nogal waardeloze manier zijn verkregen. natuurlijk kun je dit de spelers niet kwalijk nemen, maar wel Inno, omdat we dit probleem al zo lang roepen.
GvG is bij uitstek 't onderdeel waarbij je als Gilde iets samen kunt doen, 't is leuk om samen naar iets toe te werken en plannen te maken, dit verbetert ook de band en sfeer in een gilde.

Het kan natuurlijk zo zijn dat 't de bedoeling is om GvG langzaam te laten leegbloeden door dit onderdeel toe te voegen en dan na een half jaar te zeggen; GvG verdwijnt omdat er geen belangstelling meer voor is.

dan nog dit; feedback vragen is mooi, echter moeilijk te geven over een onderdeel wat je nog niet hebt gespeeld, daarbij alle feedback van alle landen waar FoE gespeeld word verzamelen, lijkt me een immense taak, zeker als je ook nog iets wilt doen met die feedback.
 

DeletedUser7282

Guest
GvG is de grootste fout die FOE gemaakt heeft, meer heb ik daar eigenlijk niet aan toe te voegen!!!

Oneens, GvG was destijds een mooie toevoeging aan het spel, maar sinds een jaar of 3 behoorlijk de grond in geboord met nieuwe onnozele regeltjes.
 

DeletedUser10562

Guest
Elk spelelement wat het 'Gilde' dus de samenwerking belangrijk maakt juich ik toe. Dit is ook een sociaal spel.
Echter ben ik het ook eens met een vorige poster: Vervanging van GvG lijkt me prima. Ernaast is teveel.

Het concept zelf zou ik eerst in werking moeten zien, het klinkt in elk geval leuk.
 

DeletedUser11379

Guest
Ik denk dat het goed is dat jullie er vernieuwing in brengen, iets wat spelers uit alle tijdperken toch de mogelijkheid bied om goed mee te strijden voor hun gilde.
Ik zelf ben bijvoorbeeld veel te laat ingestroomd om de GvG goed te begrijpen en ook echt op mijn gilde niveau te kunnen meestrijden. Daarnaast vind ik het lastig dat je individueel niet zo veel kan toevoegen en gebonden bent aan tijden over de dag.
Daarom denk ik dat jullie nieuwe concept een heel leuk en fris idee is, wat door iedereen nog geleerd moet worden.
Het gelijktrekken in spelerswaarde, nieuwe doelen binnen de gilden en waarschijnlijk veel meer met elkaar als gilde in het geheel voor zowel oude & nieuwe spelers. Top!
Wel zou ik de huidige GvG een stop periode geven van zeg, 14 dagen en daar een eind classificatie/beloning aan koppelen zodat er een mooie overgang is tussen het ene naar het andere.

Top idee, ik ben iig enthousiast!
 

Markus

Actief lid
hoe zit het trouwens met chat in de app? tijdens iets als gvg of deze slachtvelden is communicatie erg belangrijk. er moet dus een soort chat in zitten om effectief te spelen.
 

DeletedUser8673

Guest
Dus je gaat aan de spelers vragen wat ze vinden van een nog nieuw uit te brengen spel onderdeel.
Maar tegelijkertijd doe je de spelers die enkel via telefoon of tablet spelen uitsluiten want die hebben geen toegang tot dit forum ?!?!!?
 

DeletedUser13298

Guest
prima ik ben voor, ik denk dat er veel app spelers dit willen er wordt immers al heel lang om gevraagd.
 

DeletedUser12695

Guest
Dus je gaat aan de spelers vragen wat ze vinden van een nog nieuw uit te brengen spel onderdeel.
Maar tegelijkertijd doe je de spelers die enkel via telefoon of tablet spelen uitsluiten want die hebben geen toegang tot dit forum ?!?!!?

Iedereen kan aanmelden op dit forum, tablet/telefoon of pc maakt niet uit gewoon naar "https://forum.nl.forgeofempires.com" surfen.... alleen van de browser verzie is een directe link naar het forum van uit het spel menu.
 
Persoonlijk zou ik, in plaats van een nieuwe oorlogsmodule, liever een vreedzame toevoeging zien.
Ideen van vreedzame toevoegingen, waarbij een heel gilde samen ene inspanning kan leveren:
I) Samen een wereldwonder bouwen. Fragmenten van plattegronden op diverse maniere te verkrijgen, goederen uit gildekas te gebruiken, etc.
Paar probleempjes / aandachtspuntjes: Bijvoorbeeld max 2 fragmenten per gildelid, zodat echt diverse spelers mee moeten doen, en het niet door 1 of een paar spelers gebouwd kan worden.
Goederen uit gildekas of uit spelersvoorraaed, een aantal gildekassen puilen uit, maar dat verschilt vaak per tijdperk.
Wereldwonderen kunnen bestaan per tijdperk, te beginnen met een egyptische pyramide voor de bronstijd.
Daarna bijvoorbeeld Romes Arena voor het ijzeren tijdperk.
De aantallen goederen mogen best groot zijn, zodat het echt iets is wat de gidle iets kost. De beloning kan voor elk groot gebouw anders zijn, bijvoorbeeld voor de piramide +1% aanval +1% verdediging tijdens verdedigen voor elke speler in het gilde. Voor de Arena idem tijdens aanvallen.
Eventueel deze wereldwonmderen laten levelen.

II) handelsroutes tussen gildes.
Mijn ideeen hiervoor zijn nog wat vager. De verschillende gildes concureren nu met elkaar. Handelsroutes tussen gildes zouden een potentiele manier zijn om gldes ook te laten samenwerken.
Idealiter zouden daarvoor de verschillende gildes de beschikking moeten hebben over een uniek goed. Dat zou kunnen door gildes unieke stoffen te laten verkrijgen vanuit de nieuwe gildeoorlogen, of de hierboven genoemde wereldwonderen unieke stoffen te laten produceren. Dan kiest een leider bij het bouwen van level 1 van de pyramide bijvoorbeeld voor Tarwe als unieke stof, een ander kiest voor Pauwenveren. Die keus kan niet veranderd worden. Een complete set goederen kan dan worden ingewisseld voor bijvoorbeeld fps of voor goederen in de gildekas.
Een andere manier is omdagelijks goederen heen en weer te zenden, maar dan hebben we een goede manier nodig om daar het hele gilde aan mee te laten werken.

III) Quests voor gildes.
Opdrachten voor een gilde zouden kunnen zijn:
- elk lid verwerft minimaal 1 sector door onderhandelen
- elk lid verwerft minimaal 1 sector door vechten
- de leden gezamenlijk besteden @@@ fps in grote gebouwen
- de leden gezamenlijk verwerven @@@@@@@ voorraden
- de leden gezamenlijk verwerven @@@@@@@ munten
- de leden gezamenlijk verwerven @@@@@ goederen (niet door gilde-internhe handel)
- elk lid upgradet ten minste 1 groot gebouw 1 level;
- de leden gezamenlijk upgraden hun grote gebouwen tenminste @@ levels;
- de leden gezamenlijk verslaag ten minste @@@@ vijandelijke eenheden;
- de leden gezamenlijk verslaan ten minste @@@ eenheden van andere gildes;
- de leden gezamenlijk voltooien @@@@ producties
- de leden gezamenlijk voltooien @@ producties in elk tijdperk t/m het hoogste tijdperk dat aanwezig is;
- de leden gezamenlijk activeren @@@ boostst in hun vriendentaveernes;
- de leden doneren @@@@ goederen aan de gildekas, pqassief dmv gebouwen of actief;
- de leden bezoeken gezamenlijk @@@@ vriendetaveernes;
- etc

IV) Ontwikkelingshulp;
A la de vikings, maak een cultural settlement dat echt door het gilde gedrqagen moet worden. Nog ander uit te werken;
 

Azgalaxa

Actief lid
Wat ik mis in dit concept is dat je als leiding welliswaar mag beslissen welke gebouwen er waar komen.
Maar verder heb je geen optie om leden in en uit te sluiten van acties.

Het is een mix van GvG en GE.
Bij beiden heb je daar wel de controle over. Bij GE kan je als leiding levels openen of niet.
Bij GvG kan je bepalen welke leden sieges (belegeringen) mogen zetten door de optie "vertrouwd".

Als je dit concept gaat uitwerken voeg dat dan ajb toe.


Verder staat er iets over een "limiet" van aantallen gevechten/onderhandelingen.
Gildes variëren van 1 lid tot 80. Zoals ik het begrijp zijn gildes met 80 leden behoorlijk in het voordeel want t.o.v. van kleine gildes. Dat is op de gvg kaart nu ook al zo natuurlijk , maar bij GE is dit wel opgevangen door enkel gildes te matchen met max. 9 spelers verschil. Zoals ik het nu begrijp lijkt het me ook handig met dit nieuwe concept rekening te houden met leden aantallen.

Het spel is te klein voor zeer actieve gildes met veel leden en te groot voor kleine gildes. Bouw daar een factor voor in.

Verder niks op aan te merken. Denk dat het een leuk onderdeel wordt van het spel.
 

DeletedUser12386

Guest
Totaal geen interesse.

Naar mijn mening is de reden dat er niet meer mensen GvG doen omdat vechten gewoon niet leuk is.
Het is voor mij verreweg het slechtste onderdeel van heel het spel. Dus ik zie liever dat er tijd en middelen in leukere/nuttigere spelonderdelen wordt gestoken.
 
Niks mooiers dan de GvG in dit spel
De vele schildjes die er dagelijks op vele kaarten staan, bewijst toch dat er behoorlijk gevochten word, hoewel er veel spelers afhaken omdat het van geen meter werkt.
Met andere woorden pak de GvG eens aan, dan zullen er best meer spelers gebruik maken van deze functie in het spel.
En een nieuw concept voor de gilde om te kunnen vechten.... pfff daar heb ik echt geen tijd voor over.
Of denken jullie soms dat we 24 uur per dag actief zijn met de extreem vele events, de nederzettingen enz.
 

Markus

Actief lid
De reden dat gvg (vaak) voor geen meter werkt, is omdat je soms 7 seconden moet wachten voor een resultaat van een automatisch gevecht, als er meer dan 10 spelers op die sector zitten. en vaak is de siege dan al eraf gesloopt (ook nog) waardoor jouw gevecht (gestart toen de siege nog stond) als ongeldig wordt verklaard. Maak dit dagelijks meermaals mee op B server :)
 

DeletedUser12132

Guest
Ik ben ook wel benieuwd waar die 5% speelt gvg vandaan komt, is dat inclusief al die miniaccountjes die na het zien van een tv reclame een accountje aanmaken en vervolgens niks meer doen? De grootste 'klanten' van inno zullen in de top 300 van alle werelden zitten, ben benieuwd wat het % dan zou zijn.
Verder vind ik nieuwe features altijd wel leuk, maar kan op het moment weinig hierover zeggen omdat er nog niet veel details bekend zijn.
 
Het hoeft van mij niet.
FOE heeft teveel spellen in 1 spel.
Om de maand een evenement waarin je wordt verleid om dia"s te kopen waarvoor eigenlijk ?
Ze moeten de naam veranderen in Forge of events.

Eens. Er wordt steeds iets nieuws bijgepropt, ben gestopt met alles bijhouden en events te volgen. Domweg de tijd niet voor. Ooit was Foe een leuk spel voor erbij...
 

Tigertjheu

Actief lid
Mij lijkt het 3 keer niks, ernaast gaat echt teveel worden.
Ik denk dat het belangrijk is om te kijken wat spelers weg houdt van gvg.
#1. Zal het teveel goederen kosten, en dus na een tijdje het te duur worden om verder te spelen?
#2. Vinden spelers het verdedigen ervan 24 uur per dag wel leuk?

Mij lijkt het volgende concept beter:
Maak 1 map, waar je met alle tijdperken kunt vechten, afhankelijk van de hoogste eenheid waar jij mee aanvalt bepaalt het tijdperk van je tegenstander.
De 'sector' die je aanvalt geeft gildemacht, geen punten zoals je op GE ziet, maar het toont direct hoeveel macht het oplevert.
Dit word opgespaard en elke avond of 1 keer in de week bij de gildemacht verwerkt.
?? Iedereen kan gevechten doen, mogelijk tot een maximaal aantal per speler?
?? Of na iedere overwinning binnen 24uur ietsjes minder macht voor de volgende sector?

Mogelijk in de toekomst een GG die je na elke overwinning op deze map kans geeft op ___?

Wat ik vooral niet zou doen is met gebouwen gaan werken die je erop kunt zetten, of andere extra's.
Hierdoor maak je het weer moeilijker dan dat het nodig is, en hebben spelers kans om wat of alles te verliezen.
 

DeletedUser13300

Guest
Volgens mij is er maar een klein aantal spelers dat graag steeds wil vechten en plunderen. Denk dat PvP toernooien dan beter zijn i.p.v. een nieuw soort GvG. De winnaar mag dan plunderen bij wie hij in het toernooi gewonnen heeft. Dan kan tenminste dat ergerlijke geplunder van buren worden afgeschaft. Laat vechters onderling maar bezig zijn daarmee.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan