Gilde forum rework

DeletedUser10481

Guest
Hallo,

Mijn idee: Het gilde forum uitbreiden.

This is something that's long over due. Het gilde forum biedt momenteel dusdanig weinig mogelijkheden dat het vaker wel dan niet een verspilling van tijd is om daar wat te posten. Wat nu een gilde forum wordt genoemd is meer een 'gilde berichten bewaar centrum'.

Alles wat normaal gesproken een forum biedt, is weg gestript. Hierdoor is het forum geen forum meer. Alles wat nuttig en handig is, is niet mogelijk. Ik snap dat veel natuurlijk ook te maken heeft met rechten, wetten, regels, etc.. Maar hier zijn (makkelijke) wegen om heen.

Wat er momenteel beschikbaar is op Gilde forum:
  1. Bold
  2. Italic
  3. Underlined
  4. Strike through
  5. Links
  6. Quotes
  7. Color
  8. Size (staat niet aangegeven)
    Code:
    [size=150]Groter[/size]
Als je naar hier kijkt, naar een normaal/beter forum, zie je dat er veel meer opties zijn.
Bijvoorbeeld:
  • Font family
  • Images
  • Lists
  • Tables (hier helaas ook niet mogelijk)
  • Alignment
  • Spoiler
  • etc..
Dan heb ik het alleen nog maar over (standaard) BBCodes. Los van het feit dat de size BBCode momenteel niet eens is aangegeven en dat de color BBCode met HEX-Color Codes werkt en niet met standaard benamingen zoals 'red'. Images behoren niet tot de mogelijkheden, ik snap dat dit zeer veel vulnerabilities met zich mee brengt, maar je kan hard-coded images gebruiken voor goederen, grootse gebouwen, normale gebouwen, etc.

Daarnaast is de 'navbar' (Navigation Bar) ook erg verwarrend, onhandig en niet-gebruiksvriendelijk. Ik snap dat we met een in-game forum te maken, maar zelfs daarvoor is het benedenmaats.

Een forum is bedoelt om gesprekken uit te wisselen, gegevens te verzamelen, overzichtelijke schema's te maken, informatie te bewaren en wat nog meer! Momenteel biedt het bijna geen een van deze opties.

Long story short (De 'TL;DR'-versie)
  • Betere BBCodes
    • Size
    • Color
  • Meer BBCodes
    • Tables (table, th [Table Head], tbody [Table Body], tr [Table Row], td [Table Data/Cell])
    • Images (Hard-coded of andere opties)
    • Alignment (Left / Center / Right)
    • Super- / Subscript (sup / sub)
    • Spoiler(Met eigen titel tekst)
  • Betere NavBar
  • Instelbare / Responsive Gilde Forum size
  • Preview button !?

Misschien zijn dit mijn eigen frustraties. Maar ik heb lang met forums gewerkt, zelf modifications en extensions gecodeerd, bij gratis forum leveranciers gewerkt en bij phpBB gewerkt. Echter dit gilde forum is momenteel redelijk nutteloos / benedenmaats.

Met vriendelijke groet,
Goldy
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Forum waar je het over hebt is natuurlijk wel een in-game forum. Dan kan je ook niet verwachten dat het super uitgebreid is of zal worden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser10481

Guest
En ik snap dat het een in-game forum is, klopt helemaal. Maar dat hoeft zeer zeker niet ten koste te gaan van het forum. Ik ken meerdere in-game forums (en heb daar ook zelf aan mee gecodeerd) die een stuk uitgebreider zijn.

MvG.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

mcsp

Actief lid
Als je met kleuren werkt en de andere basis functies die er nu zijn, kom je al een heel eind ... de meeste boodschappen die ik wil doorgeven, kan ik iig op een duidelijke manier kwijt ...
Het enige wat ik écht mis is idd de tabel functie ... mag wat mij betreft zelfs nog eenvoudiger ... als de "tab" zou bewaard worden als tab ipv vervangen door 1 spatie, dan zou ik al blij zijn ...
 

DeletedUser

Guest
Wat zou jij liever zien. Dat er verbeteringen in het spel komen en dat bugs die er al langdurig zijn eens opgelost worden, of dat je spoilers kan gebruiken op je gildeforum? *
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser10481

Guest
Het 'tab'-verhaal is helaas nog nooit mogelijk geweest binnen forums. Dit zal niet mogelijk zijn/worden binnen het gilde forum, vanwege de manier waarop forums worden gecodeerd. Of dat nu phpBB, XenForo, vBulletin of anderen zijn.

Klopt, sommige suggesties zijn niet in eerste instantie noodzakelijk, maar als men er aan gaat zitten dan is het beter om het in een keer allemaal te doen.
 

DeletedUser10481

Guest
Nooit te oud om te leren toch ;).

Daarnaast wil ik natuurlijk dat bugs en features worden toegevoegd.. En om dan de vergelijking te gaan trekken dat ik hier alleen om een 'spoiler'-bbcode vraag is gewoon rond uit flauw. Dat vraag ik hier totaal niet. Ik verzoek hier hele andere dingen en zoals ik heb gezegd, als ze/InnoGames er dan toch aan gaat zitten, kunnen ze het gelijk allemaal in 1 keer doen en dat omvat ook een spoiler tag ja.

Los van dat, een goed gilde forum is zeer zeker een feature van het spel. Dat kan heel nuttig zijn voor het gilde, alsmede gezellig!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Daarnaast wil ik natuurlijk dat bugs en features worden toegevoegd.. En om dan de vergelijking te gaan trekken dat ik hier alleen om een 'spoiler'-bbcode vraag is gewoon rond uit flauw. Dat vraag ik hier totaal niet. Ik verzoek hier hele andere dingen en zoals ik heb gezegd, als ze/InnoGames er dan toch aan gaat zitten, kunnen ze het gelijk allemaal in 1 keer doen en dat omvat ook een spoiler tag ja.

Los van dat, een goed gilde forum is zeer zeker een feature van het spel. Dat kan heel nuttig zijn voor het gilde, alsmede gezellig!

Spoiler is slechts een voorbeeld en je vraagt er toch om.

Een goed gildeforum kan je ook maken zonder al de door jou aangedragen opties. Het wordt er zelfs een stuk gezelliger op als de gildeleden zich niet hoeven te ergeren aan teksten die volkomen onnodig schuingedrukt, onderstreept, dikgedrukt of wat dan ook worden. Eigenlijk een beetje zoals jouw tekst.

Het toevoegen van bugs lijkt me al helemaal geen goed idee. Die zitten er al genoeg in het spel. Daar hoeft het forum niet nog even mee uitgebreid te worden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Gelieve het bij het idee zelf te houden, laat het modereren maar aan ons over.
 

DeletedUser10453

Guest
En wat als deze forum-software (XenForo) nou ook voor het gildeforum beschikbaar werd ?
Ben je in één keer klaar. Licentie is toch al betaald.
 

DeletedUser10486

Guest
Het gildeforum is sowieso onbruikbaar zolang het niet beschikbaar is op de app. Zowat de helft van mijn gildeleden speelt enkel op tablet/telefoon.
 

DeletedUser10453

Guest
Op mobiel zou je eventueel de Puffin browser app kunnen gebruiken om toegang tot gildeforum te krijgen, die heeft nl. een ingebouwde Flash player. Die is wel een beetje sloom maar dat is voor het bekijken van een forum natuurlijk niet echt van belang.
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Voorlopig zal er helaas geen verdere aandacht worden besteed aan het gildeforum, we zien eigenlijk liever dat spelers in plaats daarvan het berichtensysteem gebruiken voor de meeste communicatie. Toch bedankt voor je voorstel.
 
Bovenaan