Feedbacktopic: Community Suggesties

Status
Niet open voor verdere reacties.

Biervent

Actief lid
Aangezien de GE een boot heeft gekregen, heeft de GE 2 koppelingen. De boot en de oude standaard koppeling (op de browser het schild met de piramide).
Ik zou het wel prettig vinden als we een koppeling zouden krijgen die rechtstreeks naar de geschiedenis gaat. Dus zonder dat je eerst via het stadhuis moet gaan. Daar zou de oude GE koppeling mooi voor kunnen dienen. Dit lijkt mij maar een kleine aanpassing wat een prettig gemak brengt.
 

Tigertjheu

Actief lid
Op de kaart waar je kunt vechten voor mars-erts of asteroïdeijs blijf ik het irritand vinden om naar beide mappen te moeten gaan voor 4 gevechten of onderhandelingen, en ik denk dat het veel gemakkelijker kan door in het overzicht deze gevechten te kunnen plaatsen.
Er is veel open ruimte waar nu enkel de afbeelding staat met 2 (in mijn mening lelijke) groene vakken. Het kan nuttiger.

Laat 4 ijsrotsen zien, (klein, middel, groot zoals op de kaart), met een slider naar links en/of rechts.
Heb je de provincie nog niet geopend staat er een slot over de afbeelding, je moet dus eerst de sector openen.
De kaart moet wel wat aangepast worden, al lijkt me dit echter niet een groot probleem.
Screenshot_32.jpg
 

Tigertjheu

Actief lid
Aangezien de GE een boot heeft gekregen, heeft de GE 2 koppelingen. De boot en de oude standaard koppeling (op de browser het schild met de piramide).
Ik zou het wel prettig vinden als we een koppeling zouden krijgen die rechtstreeks naar de geschiedenis gaat. Dus zonder dat je eerst via het stadhuis moet gaan. Daar zou de oude GE koppeling mooi voor kunnen dienen. Dit lijkt mij maar een kleine aanpassing wat een prettig gemak brengt.
Mij lijkt het juist interresant om een verbetering te inplenteren dat iemand hier zelf kan kiezen wat er staat.
Want ik denk dat andere er meer aan hebben dat hier een linkje staat naar het overzicht van grootste gebouwen, of missschien hebben ze liever daar gewoon GE of de culturele settingen.
Een klein plusje zou voldoende moeten zijn om dit duidelijk te maken, bij de eerste keer openen kan er een klein infoscherm verschijnen, met daaronder een klein scherm met enkele keuze's.
En dit zou ik dan uitbreiden naar de GE en leger-knop, want je kunt overal bij je legermenu komen zodra je in gevecht gaat.
voorbeeld.jpg
 

Tigertjheu

Actief lid
Nu (nog) in foe-helper, maar mij lijkt het een hele goede verbetering in het spel.
Een productieoverzicht die via je stadhuis te bekijken is.

Voorbeeld hoe dat in je stadhuis eruit zou moeten zien.
productieoverzicht.jpg
Zo ziet de productieoverzicht er zelf uit in FoE Helper.
overzicht.jpg
 
Laatst bewerkt:

Felair

Actief lid
Het lijkt mij een goede quality of life verbetering om de zichtbaarheid van missies(verhaal/dagelijkse/event(wanneer actief) aan de linkerkant van je scherm en de zichtbaarheid van de balk met al je actieve bonussen in alle revelante spel onderdelen te laten weergeven.

Nu is het zo:
Gilde Expeditie: wel de missies, geen bonus balk.
Gildestrijdperken: geen missies, geen bonus balk.
Gilde versus gilde: geen missies, geen bonus balk.
Continentenkaart: wel de missies, geen bonus balk.

En ik zou graag zien dat je in deze spelonderdelen zowel de bonus balk als de missies op beeld hebt.

Ook heb je natuurlijk nog de culturele nederzettingen en de ruimte kolonie maar daar lijkt mij dit overbodig omdat gevechten/onderhandelingen die je in nederzetting doet geen interactie hebben met je bonussen(zoals van Himeji, Ruimtevrachtschip, BSM, Pharos enzovoorts), en hetzelfde geld voor het oogsten van goederen/credits in je kolonie.

Nu heb je natuurlijk wel in GS en GVG een geschiedenis optie die het linkse deel van het scherm bezet houd wanneer je deze open maakt, een makkelijke oplossing hiervoor is denk ik dat je deze altijd op de voorgrond over de missies heen laat schuiven zodat wanneer je deze optie wil gebruiken deze altijd prioriteit krijgt over de missie knoppen zogezegd.

Ook kan het icoon wat aangeeft of er een reliek op de kaart staat in de gilde expeditie naar onder verplaatst worden onder de bonus balk zogezegd. Het mooiste zou dan zijn als dit op dezelfde plek komt als de indicator welke aangeeft of je er een shard actief is in je nederzetting van het nieuwe grootse gebouw wat op dit moment op beta getest word. Altijd prettig als je een standaard plek hebt waar je naar kunt kijken.
 

nietje52

Actief lid
Ook heb je natuurlijk nog de culturele nederzettingen en de ruimte kolonie maar daar lijkt mij dit overbodig omdat gevechten/onderhandelingen die je in nederzetting doet geen interactie hebben met je bonussen(zoals van Himeji, Ruimtevrachtschip, BSM, Pharos enzovoorts), en hetzelfde geld voor het oogsten van goederen/credits in je kolonie.

Ik meen dat de onderhandelingen bij de Japanse nederzetting wel telt voor de RVS onderhandelingen.
 

Tigertjheu

Actief lid
Verbeteren van dagelijkse uitdagingen.
Meer (nieuwe) event-gebouwen in de prijzen.
De mogelijkheid om één opdracht te vervangen/voltooien voor 5 diamanten
De mogelijkheid om andere beloningen te kiezen, mijn voorstel 1e keer voor munten, 2e keer voor 50 diamanten.
 
Ik zou het erg prettig vinden als de GvG ook op een mobile device speelbaar wordt. Zal waarschijnlijk in deze 2 weken niet mogelijk zijn, maar is zeker een toevoeging dat mag komen.
Verder kan in-game gekeken worden dat bij handelen de eerlijke handel wordt aangepast, naar de standaard eerlijke handel die in-game door de spelers zelf gebruikt wordt. Nu ben je afhankelijk van de Foe Tool trade en dat mag echt weleens in-game veranderen.
 

Graecus 002

Actief lid
Verder kan in-game gekeken worden dat bij handelen de eerlijke handel wordt aangepast, naar de standaard eerlijke handel die in-game door de spelers zelf gebruikt wordt. Nu ben je afhankelijk van de Foe Tool trade en dat mag echt weleens in-game veranderen.
Het probleem hiermee is dat op elke server de in-game 1:2 wordt gebruikt, behalve de nl. Hier gebruiken de meesten deze externe website op basis van kosten van munten en goederen. Ik snap wel dat ze zo'n verandering niet gaan doen voor alle servers, als er eigenlijk maar eentje is die het zo wil. Dan gaan alle andere gaan klagen, en ik denk niet dat ze verschillende versies van hetzelfde spel willen gaan maken, naargelang welke taal je selecteert.
 

Tigertjheu

Actief lid
Meer fp met munten tegelijk kopen.
Het idee is vaker aangedragen, maar stel hm hier toch weer voor.
Maak een optie dat je tot 100fp in één keer kunt kopen met munten.
Er zijn er genoeg die 20 000 tot 30 000 fp kan kopen, maar het niet doen omdat je voor elke fp moet klikken, en per 10 ze weg moet doen om vervolgens weer 10 te kopen, één voor één. Onnodig tijdrovend.
 

Tigertjheu

Actief lid
Herhaalopdracht vastzetten
Ik heb mn twijfels maar ik zou het fijn vinden, een slotje dat je dezelfde opdracht na voltooien direct opnieuw kan doen. Hoef je niet alle opdrachten te annuleren tot je dezelfde hebt. Heb je ook niet de irritatie als je lekker in de flow zit dat je de opdracht ook weer annuleert en dat je weer een rondje moet annuleren.
voorbeeldopdrachtslotje.jpg
 

Tigertjheu

Actief lid
Inventaris sorteren
Op dit moment staan upgrades, upgradekits, en de gebouwen veel door elkaar heen.
Mijn voorstel, plaats die naast elkaar of in een sub-menu.
Naast elkaar veranderd enkel de volgorde van de inventaris.
Sub-menu van een gebouw zal met een extra afbeelding getoond moeten worden dat het een sub-menu is waar alle upgrades van een gebouw in staan.
Een sub-menu verschijnt enkel als je 2 of meer verschillende delen van 1 gebouw hebt.
 
Het probleem hiermee is dat op elke server de in-game 1:2 wordt gebruikt, behalve de nl. Hier gebruiken de meesten deze externe website op basis van kosten van munten en goederen. Ik snap wel dat ze zo'n verandering niet gaan doen voor alle servers, als er eigenlijk maar eentje is die het zo wil. Dan gaan alle andere gaan klagen, en ik denk niet dat ze verschillende versies van hetzelfde spel willen gaan maken, naargelang welke taal je selecteert.

Eigenlijk wel jammer toch
 
Waar ik me elke keer weer over verbaas, is de incidenten tijdens een event. Ik weet dat dit random is of je er at uitkrijgt voor het event, maar toch zou het leuk zijn als iedereen hetzelfde aantal krijgt. Nu zie ik verschillen in werelden en spelers. Ben een sociaal dier en vind dat iedereen evenveel uit de incidenten moet krijgen. ;)
 

*oele*

Lid
Ik zou het erg prettig vinden als de GvG ook op een mobile device speelbaar wordt. Zal waarschijnlijk in deze 2 weken niet mogelijk zijn, maar is zeker een toevoeging dat mag komen.
Verder kan in-game gekeken worden dat bij handelen de eerlijke handel wordt aangepast, naar de standaard eerlijke handel die in-game door de spelers zelf gebruikt wordt. Nu ben je afhankelijk van de Foe Tool trade en dat mag echt weleens in-game veranderen.

Dit zou inderdaad een super toevoeging zijn. Je merkt dat heel erg veel FOE spelers alleen op telefoon spelen en heel erg graag mee willen doen aan GvG.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan