eerlijke/scheve handel en tijdperk verduidelijken met kleur

DeletedUser4350

Guest
Beste, ik ben Grootvizier/leo en oprichter van gilde 'Ons welbehagen' en ik wil graag het idee publiceren om het nu al jaren lang durende probleem van scheve handel aan te pakken en dan denk ik aan het gevraagde bedrag in het groen af te beelden als het eerlijk is, geel als het positief voor de ontvanger is en rood als het negatief scheef is.
Hetzelfde zou met de goederen kunnen gebeuren, gewoon elke tijd een kleur geven, je ziet dan in 1 oogopslag of het tijd voor tijd is en an het getal of het eerlijk of scheef is.
Ik denk dat ik voor alle bestuurders van een gilde spreek dat het een regelmatig terug kerend probleem is en zoals vaker kun je niet iedereen tevreden stellen... de èèn wil vrijheid van handel de ander eerlijke handel... als gevorderd speler wil ik wel eens de beginnende helpen door gewoon zoveel aan te nemen als mogelijk is maar dan moet ik de hele tijd gaan zitten kijken of alles wel klopt wat niet echt motiverend is en teleur stellend voor hen die wel eerlijk handelen maar te lang moeten wachten op hun goederen.
Kortom... gewoon een kleurtje aub zodat duidelijk is wat er gebeurt, kleine legenda in de hoek... opgelost.
bvd gr leo
 

DeletedUser5968

Guest
Dit idee is meerdere keren aangekaart (eerlijke handel), elke keer afgewezen. De makers erkennen geen eerlijke handels. Die handelswijze is door spelers bedacht.
 

DeletedUser

Guest
Ze hebben tegenwoordig dus wel zgn eerlijke handel, alleen die volgt andere normen dan wij gewend zijn. En ik zie ze dat niet zo snel gaan veranderen.

Een beetje vreemd is het wel inderdaad.
Eerlijke handel wordt totaal niet erkend.
Toch hebben ze een tool die lijkt te erkennen dat er toch zoiets bestaat.
Op z'n minst ontvangen we zeer dubbele boodschappen.
Als ze zich verre van "eerlijke handel" willen houden zouden ze eigenlijk npc-achtige handel tussen spelers ook moeten toestaan: niemand pakt dat toch tenzij daarover deals zijn dat zou dan tenminste wel concequent zijn.
 

DeletedUser4350

Guest
kijk ik ben Gilde bestuurder en het onderwerp komt zo vaak voorbij dat ik durf te zeggen het meest besproken onderwerp in elk gilde is. we hebben wel een systeem bedacht maar welk systeem of regeltje je nu insteldt er zullen altijd lui moeten zijn die dat controleren en daar wordt het vervelend.
ik heb omdat ik inmiddels gevorderd speler ben een flink magazijn en wil best beginners helpen maar ik moet nu bij alle aanbiedingen kijken of het wel klopt wat mij remt om andere te helpen groeien wat mij dus démotiveert de markt op te gaan.
voor mij/ons hoeft het spel of de regels niet aangepast worden maar laat op de markt gewoon zien of het eerlijk is postitief of negatief voor de koper.
dus willen jullie aub ongeacht op welke manier dan ook iets verzinnen waardoor op de markt te zien is of het eerlijk, positief of negatief voor de koper is? als je een kleur niks vind doe dan een + of - ervoor en niks als het eerlijk is... kan niet zo moeilijk wezen.
 

Mr.Quib

Actief lid
voor mij/ons hoeft het spel of de regels niet aangepast worden maar laat op de markt gewoon zien of het eerlijk is postitief of negatief voor de koper.
Zoals @gaelwyn al aangaf erkent Inno geen eerlijke handel. In ieder geval niet op de manier waarop de spelers op de NL-server dat zien. Op de meeste servers wordt standaard de 1:2 verhouding gehanteerd, voor die mensen is er nu de knop 'eerlijke handel'.

Om jouw idee toe te passen moeten eerst die regels worden aangepast en dat is al meerdere keren afgewezen.
 

DeletedUser10111

Guest
dus willen jullie aub ongeacht op welke manier dan ook iets verzinnen waardoor op de markt te zien is of het eerlijk, positief of negatief voor de koper is? als je een kleur niks vind doe dan een + of - ervoor en niks als het eerlijk is... kan niet zo moeilijk wezen.
De aanname die je doet hier is dat jou notie van "eerlijk" voor iedereen geldt. Dat is niet het geval, zeker niet over meerdere landen, waar Innogames zich beweegt.

Als je dit zou willen, dan moet je eerst kunnen instellen wat jij eerlijk vindt, en dan kan de computer er wel kleurtjes of tekentjes oid bij zetten. Mijn inschatting is dat Innogames dit te ver vindt gaan, niet iedereen gaat begrijpen hoe je het moet gebruiken. Dit gaan ze dus nooit invoeren.
 

DeletedUser10486

Guest
Voorstanders van de tool mogen mij steeds 100 moderne goederen geven voor 120 progressieve. "Eerlijk" volgens de tool, en toch zal vrijwel niemand zulke handel aannemen.
 
Voorstanders van de tool mogen mij steeds 100 moderne goederen geven voor 120 progressieve. "Eerlijk" volgens de tool, en toch zal vrijwel niemand zulke handel aannemen.

???? Da's idd het soort handel dat redelijk snel weg is. Als je aan de andere kant 100 modern aanbiedt en verwacht dat je 200 pt terugkrijgt kan je op de NL server vaak wel even wachten.
 

DeletedUser10486

Guest
???? Da's idd het soort handel dat redelijk snel weg is. Als je aan de andere kant 100 modern aanbiedt en verwacht dat je 200 pt terugkrijgt kan je op de NL server vaak wel even wachten.

Dat is de omgekeerde handel. Wie 100 modern wil hebben zal vaak 200 progressief moeten bieden of het wordt niet aangenomen.
 

bonke35

Actief lid
ik snap dat gedoe over eerlijke handel niet :)
een bakker wil ook winst maken op zijn brood en er beter van worden
het zit in de aard van de mens om meer te krijgen voor minder :)
als je in een restaurant zit vind je het ook leuk als de biefstuk van je buurman kleiner is dan de biefstuk die je zelf krijgt ( je buurman is daar dan weer niet blij mee ) :)
dit spel is bedoeld om zo snel mogelijk groter en sterker te worden (op een paar uitzonderingen daargelaten) , dat doe je door te handelen of te vechten en te plunderen
zelf doe ik wel eerlijke handel maar als een medespeler een foutje maakt door handel neer te zetten in zijn nadeel, dan pak ik het wel meteen :) ( net als iedereen )
 

DeletedUser6877

Guest
@bonke: als er een wet is in NL die stelt wat de winst is, en deze wet is voortgekomen uit een referendum, waarbij de bevolking gestemd heeft en deze wet is al jaren in gebruik dan zou er veel onrust ontstaan als er opeens een kabinet besluit dat deze wet niet meer van toepassing is. 1 doordat de meerderheid voor de wet is 2 doordat de wet al jaren in gebruik is.

Die opmerking over de biefstuk daar zal ik mn persoonlijke mening over geven. Dat is exact wat er mis is met de neoliberale samenleving. Beter zou het zijn om eerlijk te delen.

En die opmerking over een foutje van een medespeler, dan wijs ik iemand daar op. Dus voordat je weer voor iedereen gaat spreken, gelukkig denkt niet iedereen zo, want dat zou helemaal niet in de geest van het spel zijn.
 

DeletedUser10593

Guest
Een zelfde soort topic heb ik enige tijd geleden aangemaakt op bij de discussies toen het vinkje kwam voor "eerlijke handel" (zie link onderaan).

De discussie dat dppro geen eerlijke handel erkend is natuurlijk onzin aangezien ze zelf een tool ervoor hebben geinstalleerd in het spel, die voldoet alleen niet aan de eerlijke handel die de spelers gebruiken; zeg nou zelf 500 OT goederen eerlijk voor 1000 bronstijd goederen niemand pakt die op. (Mocht je van je OT af willen ik heb zat bronstijd goederen om "eerlijk met je ervoor te verhandelen, lol)

De meeste gilden gebruiken de dppro tool voor eerlijke handel en het zou daarom mooi zijn als dit idee meteen word geimplementeerd tegelijk met eerlijke handel volgens dppro maatstaven.

Dit zou de kleine spelers in het spel enorm helpen omdat handel snel word opgepakt en grotere spelers helpen met het snel oppakken zonder te rekenen.

Ik denk dat iedereen hiervan zou profiteren dus mocht erover gestemd moeten worden zal ik zeker ja stemmen!

Voor degene geinteresseerd in de discussie:
https://forum.nl.forgeofempires.com/index.php?threads/eerlijke-handel-spelversie-1-93.16032/
 
Bovenaan