Dolgedraaid anti Push beleid

DeletedUser

Guest
Inderdaad een goede en duidelijke uitleg.

Ik mis enkel 1 ding.
Je krijgt geen melding dat er forge punten in je gebouw gestopt zijn.

Ik kan mij voorstellen (en ik ben er zelf één van) dat wanneer je meerdere GG's hebt en op meerdere werelden speelt, je niet regelmatig controleert of er iemand buitensporig FP's gedoneerd heeft. Zeker in de hogere levels waar best veel FP's nodig zijn voordat je level omhoog gaat en dat je in de gaten hebt dat er veel in korte tijd gestort is.

En wanneer je een lvl omhoog gaat, zie je gelijk het nieuwe (lege) level en niet het oude (volle).
Nieuwsgierig dat ik ben, kijk ik altijd wel een level terug, maar ik kan mij ook situaties/personen voorstellen die dat niet doen.

Mijn probleem is dan ook: Hoe bewijs je bewuste en onbewuste opzet van de GG eigenaar?

FF snel wat mogelijke oplossingen.

1. Standaard bij een level omhoog, 1x een overzichtje laten zien aan de eigenaar van het GG met de deelnemers en hun geïnvesteerde forgepunten. (net zoals je een melding krijgt, als investeerder, als er een GG een level omhoog gaat). Zodat deze kan informeren bij de donor. (Let op het kan ook zijn dat iemand zijn opgespaarde inventaris pakketjes opmaakt)

2. Een waarschuwingsaantal. Bijvoorbeeld een melding bij meer dan ??? forgepunten gestort in een bepaalde periode naar de eigenaar van het GG. (Let op het kan ook zijn dat iemand zijn opgespaarde inventaris pakketjes opmaakt)

3. Teller/Datum-notatie als de eigenaar het GG opent (binnen gaat).

Een of meerdere van bovenstaande mogelijkheden (en er zullen zeker nog meer oplossingen zijn) zorgen er in iedere geval voor dat support naar een GG eigenaar een betere bewijslast/indicatie krijgt van een mogelijke bewuste opzet van de GG eigenaar.

mogelijke Anti Push oplossingen:

1. Een minimaal groeipercentage koppelen aan de uitgifte van FP's. Bijv. minimaal een 0,5% groei per week in combinatie met meer dan 50 in GG besteedde FP's (zo ondervang je vakantiegangers). Zo niet dan daalt de groei van de FP. ( Bijv. na een week zonder minimale groei, dan 1 FP per 2 uur, een week daarna 1 per 4 uur etc.)

2. Technisch weet ik niet hoe het gedaan wordt. Maar iedere spelersaccount dient een uniek emailadres en IP-adres te hebben. In combinatie met een internet-deling instelling zoals in de andere Innogames lijkt het mij geen super moeilijke inbouw voor de programmeurs. Bijvoorbeeld:
- Als emailadres is gelijk of als Ip-adres is gelijk en internet-deling = 0 dan bericht naar support
- Als emailadres is gelijk of als Ip-adres is gelijk, internet-deling=1 en donatie FP = hoog dan bericht naar support/ GG eigenaar

-=-=-


Ik vind dat vals beschuldigen ten alle kosten tot een absoluut minimum beperkt moet blijven.
Dat er ook pas tot sancties overgegaan mag worden als het cheaten bewezen kan worden.
Geen bewijs = Geen sanctie.
Zoals eerder gezegd, de spelers hebben ook rechten, net zoals in de samenleving.
En vals beschuldigen kan wel degelijk verregaande gevolgen hebben, ook in een spel, of je nu betaald of niet.
De wet gaat boven de spelregels (ook al ga je akkoord). Dus al zeggen de spelregels dat er geen bewijzen moeten zijn, dan zijn deze spelregels in strijd met de wet.
En tref je het, dat je net een advocaat te pakken hebt, dan zal Innogames de onbewezen sanctie je niet in dank afnemen.


Zoals ik het nu zie (in de huidige situatie), tenzij een speler met een push account in zijn eigen actieve account aan het storten is (ip-nummer bijv.), is het bijna onmogelijk om opzet te bewijzen.
"Goh, ik heb dat gebouw maar ik heb al weken er niet naar om gekeken"

P.S. Graag on-topic blijven en geen discussie starten of het al dan niet werken van de oplossingen inhoudelijk. Of één of meerdere oplossingen werken (of haalbaar zijn) is aan het support/programmeur team. Ik geloof alleen niet in, enkel problemen rapporteren zonder zelf met mogelijke oplossingen te komen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Zippos,

Ik denk dat dit een beetje overdreven is. De spelbeheerders hanteren op dit moment al dat de spelers overduidelijk zich bewust hebben moeten zijn over het bestaan van een pushaccount. 3D heeft ook aangegeven dat er voorbeelden zijn geweest dat een pushaccount is gestraft, maar dat degene die de FP ontvangt niet gestraft is omdat hij/zij er niets van wist.

Daarnaast, als je GG wordt gereset (alleen als je je bewust was van valsspelerij) moet je opnieuw je FP verzamelen. Dat kan je zien als een straf (wat het ook is), maar je kan het ook zo zien dat je al een tijdje hebt kunnen profiteren van het te hoge level van je GG door het push account. De munten/voorraden/goederen/medailles/aanvals-/verdedigingsbonus die je toen hebt gekregen kan je niet meer afgepakt worden. Dat compenseert enigszins dat je GG lager uitkomt dan dat het had geweest zonder valsspeler.

Ik begrijp dat iedereen wil weten wat precies de criteria zijn om niet verdacht te worden een pushaccount te hebben. De definitie die gegeven is ("een account dat niet volledig wordt bespeeld, maar enkel dient om een ander account stelselmatig bij te staan") is waarschijnlijk het meest concrete dat ze hierin kunnen geven. Stel je voor dat ze veel concreter aangeven, dan weten de valsspelers die een pushaccount hebben natuurlijk ook hoe precies wat ze moeten doen en laten om niet op te vallen en zo lang mogelijk van de valsspelerij kunnen profiteren.

Emperora
 

DeletedUser

Guest
Je praat hier over dat een GG wordt gereset. Maar er zijn ook voorbeelden (zie 1e bericht) dat iemand ten onrechte wordt gebant.
Dat we off-topic zijn geraakt door allerlei alternatieve voorstellen tot strafmaatregelen doet hier niet ter zake.
Ik spreek uit ervaring hoe het voelt om vals beschuldigd te worden en de schade daardoor wordt nooit volledig vergoed.
Ik geef enkel ideeën aan om dit zo klein mogelijk te houden.
Als je bijvoorbeeld naar Grepolis en Tribal Wars kijkt. (ook Innogames) Heb je in jouw instellingen, de optie internetdeling waarmee je aangeeft dat je met meerdere personen op 1 ip-nummer speelt. Ook staan daar de regels waar je als internet deler aan te houden hebt. Ook andere van mijn ideeën kun je terug vinden in andere on-line games.
Als jij dit overdreven vind... Waarom zit het dan wel in die andere spellen ingebouwd?

Wanneer je normaal speelt merk je overal niks van dus waarom zou je tegen wat beveiligingen zijn die vals spelen tegenhouden en voor wat extra bescherming van spelers die ter goeder trouw zijn?
 

Seconddream

Actief lid
Individuele zaken worden niet via dit forum afgehandeld, als je geblokkeerd staat kun je altijd ( via support ) een tegenspraak indienen waarmee dus niet al je werk voor niks is geweest ( uitzonderingen daar gelaten ).
Een vergelijking trekken met Tribelwars bijvoorbeeld kan niet omdat dat een ander spel is met zijn eigen specifieke kenmerken.
Tevens zou ik willen opmerken dat betrokken spelers nooit op het forum worden beschuldigd van vals spelen door ons, de communicatie verloopt altijd via de support. :)
 

DeletedUser4162

Guest
Je praat hier over dat een GG wordt gereset. Maar er zijn ook voorbeelden (zie 1e bericht) dat iemand ten onrechte wordt gebant.

Die persoon trok te snel conclusies, hij had geen tegenspraak ingedient en ging er van uit dat die gebanned bleef maar dit was niet het geval...
 

DeletedUser3376

Guest
Die persoon trok te snel conclusies, hij had geen tegenspraak ingedient en ging er van uit dat die gebanned bleef maar dit was niet het geval...

Ze had wel tegenspraak ingediend wat niet hielp, maar ik ga hier niet verder op in want ik weet de 'ins en outs' ook niet 100% zeker, en bovendien mag dat niet op het forum. ;) Wat mij betreft gaf het antwoord van 3D iig voldoende geruststelling.
 

DeletedUser

Guest
Ik zal op je punten inhoudelijk reageren:

Mijn probleem is dan ook: Hoe bewijs je bewuste en onbewuste opzet van de GG eigenaar?
FF snel wat mogelijke oplossingen.

1. Standaard bij een level omhoog, 1x een overzichtje laten zien aan de eigenaar van het GG met de deelnemers en hun geïnvesteerde forgepunten. (net zoals je een melding krijgt, als investeerder, als er een GG een level omhoog gaat). Zodat deze kan informeren bij de donor. (Let op het kan ook zijn dat iemand zijn opgespaarde inventaris pakketjes opmaakt)
Je krijgt al een melding in je stadsgeschiedenis dat je GG verhoogd is. In je GG kan je terugkijken naar het vorige level en zien wie daar staat.

2. Een waarschuwingsaantal. Bijvoorbeeld een melding bij meer dan ??? forgepunten gestort in een bepaalde periode naar de eigenaar van het GG. (Let op het kan ook zijn dat iemand zijn opgespaarde inventaris pakketjes opmaakt)
Daarmee bereik je dat een ???-aantal forgepunten standaard als verdacht wordt gezien. Dat lijkt me ongewenst. Zeker als je in je GG een wedstrijd hebt waarbij wordt gevochten om de 1e plek kunnen de punten snel oplopen. Daar is niets verdacht aan. Het enige verdachte is veel FP terwijl de speler niet speelt.

3. Teller/Datum-notatie als de eigenaar het GG opent (binnen gaat).
Wat je hier mee bedoelt snap ik niet helemaal.
Een of meerdere van bovenstaande mogelijkheden (en er zullen zeker nog meer oplossingen zijn) zorgen er in iedere geval voor dat support naar een GG eigenaar een betere bewijslast/indicatie krijgt van een mogelijke bewuste opzet van de GG eigenaar.

mogelijke Anti Push oplossingen:

1. Een minimaal groeipercentage koppelen aan de uitgifte van FP's. Bijv. minimaal een 0,5% groei per week in combinatie met meer dan 50 in GG besteedde FP's (zo ondervang je vakantiegangers). Zo niet dan daalt de groei van de FP. ( Bijv. na een week zonder minimale groei, dan 1 FP per 2 uur, een week daarna 1 per 4 uur etc.)
Ik vind dit een rare straf voor spelers die niet actief spelen. Dit heeft naar mijn idee te weinig met pushaccounts te maken.

2. Technisch weet ik niet hoe het gedaan wordt. Maar iedere spelersaccount dient een uniek emailadres en IP-adres te hebben. In combinatie met een internet-deling instelling zoals in de andere Innogames lijkt het mij geen super moeilijke inbouw voor de programmeurs. Bijvoorbeeld:
- Als emailadres is gelijk of als Ip-adres is gelijk en internet-deling = 0 dan bericht naar support
- Als emailadres is gelijk of als Ip-adres is gelijk, internet-deling=1 en donatie FP = hoog dan bericht naar support/ GG eigenaar
Ieder account moet een verschillend e-mailadres hebben. Dit is natuurlijk geen probleem voor iemand die er misbruik van wil maken. Een e-mailadres aanmaken kost je echt geen uren tijd. IP-deling is al aangepakt doordat spelers die dat doen niet bij elkaar FP kunnen investeren. Het lijkt me niet goed om dit nog strenger te maken, want de spelersgroep die samen spelen met familieleden of huisgenoten wordt al hard getroffen door deze anti-pushmaatregelen.

Ik vind dat vals beschuldigen ten alle kosten tot een absoluut minimum beperkt moet blijven.
Dat er ook pas tot sancties overgegaan mag worden als het cheaten bewezen kan worden.
Geen bewijs = Geen sanctie.
Zoals eerder gezegd, de spelers hebben ook rechten, net zoals in de samenleving.
En vals beschuldigen kan wel degelijk verregaande gevolgen hebben, ook in een spel, of je nu betaald of niet.
De wet gaat boven de spelregels (ook al ga je akkoord). Dus al zeggen de spelregels dat er geen bewijzen moeten zijn, dan zijn deze spelregels in strijd met de wet.
En tref je het, dat je net een advocaat te pakken hebt, dan zal Innogames de onbewezen sanctie je niet in dank afnemen.
De reactie die 3D stuurt geeft duidelijk aan dat zowel in het geval van actief pushen, als bij het bewust profiteren van pushen van bewijs wordt uitgegaan. Hij geeft ook aan dat spelers die van pushen geprofiteerd heben, niet gestraft zijn als ze dit onbewust deden. Dat laatste is voor mij zeer geruststellend.
Zoals ik het nu zie (in de huidige situatie), tenzij een speler met een push account in zijn eigen actieve account aan het storten is (ip-nummer bijv.), is het bijna onmogelijk om opzet te bewijzen.
"Goh, ik heb dat gebouw maar ik heb al weken er niet naar om gekeken"
Met je push account storten in je actieve account is onmogelijk als je beide accounts opent op hetzelfde IP-adres. Opzet van het pushaccount is makkelijk te bewijzen: er wordt niet volledig op gespeeld. Voor het profiterende account zijn vast zaken die ze kunnen onderscheiden om te zien of het bewust of onbewust is. Dat deze zaken niet bekend gemaakt worden vind ik een goede zaak, anders geef je instructies aan valsspelers wat ze wel/niet moeten doen om niet op te vallen.

P.S. Graag on-topic blijven en geen discussie starten of het al dan niet werken van de oplossingen inhoudelijk. Of één of meerdere oplossingen werken (of haalbaar zijn) is aan het support/programmeur team. Ik geloof alleen niet in, enkel problemen rapporteren zonder zelf met mogelijke oplossingen te komen.

Nogmaals, volgens mij zijn er al genoeg maatregelen beschikbaar om pushing te signaleren. Daarom lijkt het mij niet nodig om jouw suggesties in te voeren.
 

DeletedUser5020

Guest
Ben niet zeker of ik het goed snap, maar als ik het zo lees kan je dus pushaccounts gebruiken om grote spelers te nekken.
Je lvl't al hun gg's een keer of 2 met je pushaccount, je laat het erop lijken dat de speler hiervan op de hoogte was en tada, support haalt al hun gg's weg of zet ze terug op lvl 0.
Sorry dat mijn doortrapte ziel zover denkt maar ik zal vast niet de enigste zijn.
 

DeletedUser4162

Guest
Ben niet zeker of ik het goed snap, maar als ik het zo lees kan je dus pushaccounts gebruiken om grote spelers te nekken.
Je lvl't al hun gg's een keer of 2 met je pushaccount, je laat het erop lijken dat de speler hiervan op de hoogte was en tada, support haalt al hun gg's weg of zet ze terug op lvl 0.
Sorry dat mijn doortrapte ziel zover denkt maar ik zal vast niet de enigste zijn.

Nee, ze halen niet alle GGs weg als er wat FP inzitten van een push account..
Als er bijvoorbeeld 500 FP gedoneerd zijn in 7 verschillende GGs zullen ze er 1 die ongeveer 500 FP in totaal heeft of het dichte erbij in de buurt zit weghalen.

Daarnaast loop jij ook risico dat ze alle accounts op je IP blokkeren.. Ook je normale spel account.

En als laatste, om zoiets te doen zul je ERG veel tijd er in moeten stoppen om het niet te laten opvallen dat het push accounts zijn, anders zal die speler je nooit veel laten doneren.
 

DeletedUser5523

Guest
Ik wil graag weten waarom mijn vriendin geen fp meer in mijn ggs kan doen?
we hebben hetzelfde ip adres en ze kon dat tot de upgrade wel.
ik spendeer meer geld als haar en daarom heb ik de ggs staan, wel vreemd dat ze niet meer mee mag doen aan het binnen halen van bds.
 

DeletedUser275

Guest
Jullie kunnen geen fps meer in elkaars GG steken omdat jullie op dezelfde internet verbinding spelen.
 

DeletedUser5428

Guest
Eén van mijn buren stopt momenteel zeer veel FP in mijn GG. Ik ken deze persoon absoluut niet. Ik moet mij toch geen zorgen maken, hoop ik?
 

DeletedUser4162

Guest
Eén van mijn buren stopt momenteel zeer veel FP in mijn GG. Ik ken deze persoon absoluut niet. Ik moet mij toch geen zorgen maken, hoop ik?

Als je denkt dat het een push account is, maak dan een support aan. heb ik ook eens gehad met een buur. hij zat in de vroege middeleeuwen met 4.000 punten, en was al een tijdje niet gegroeid qua stad en punten aantal.

Ik vroeg in mijn support hoe ik kon zien of een buur een push account kon zijn en wat ik er tegen kon doen en dit was het antwoord :

Daar 100% zeker van zijn kan je niet, maar als je het bij ons meldt dan controleren wij het eens. De speler gebruikt zijn spelaccount inderdaad als push account en zal daarvoor ook bestraft worden. Voor jou volgt er verder geen sanctie omdat je niet bewust (kwaadwillig) hebt geprofiteerd

dus, support aanmaken en dan zie je het vanzelf ;)

Edit: Dit moet je dus niet bij iedere buur doen die in je GG helpt maar enkel bij de spelers waarvan je denkt dat het een push account kan zijn. xD
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser5428

Guest
Als je denkt dat het een push account is, maak dan een support aan. heb ik ook eens gehad met een buur. hij zat in de vroege middeleeuwen met 4.000 punten, en was al een tijdje niet gegroeid qua stad en punten aantal.

Ik vroeg in mijn support hoe ik kon zien of een buur een push account kon zijn en wat ik er tegen kon doen en dit was het antwoord :



dus, support aanmaken en dan zie je het vanzelf ;)

Edit: Dit moet je dus niet bij iedere buur doen die in je GG helpt maar enkel bij de spelers waarvan je denkt dat het een push account kan zijn. xD

Antwoord van support: ze kunnen geen overtreding van de regels vaststellen.

Blijkbaar wil deze persoon aan blauwdrukken geraken door AL zijn FP ergens in een Toren van Babel te stoppen (nu toevallig die van mij). En zijn technologie ligt zolang stil. En hij zit NIET bij een gilde. Op een domme manier spelen is inderdaad geen overtreding van de regels.
 

DeletedUser4162

Guest
Antwoord van support: ze kunnen geen overtreding van de regels vaststellen.

Blijkbaar wil deze persoon aan blauwdrukken geraken door AL zijn FP ergens in een Toren van Babel te stoppen (nu toevallig die van mij). En zijn technologie ligt zolang stil. En hij zit NIET bij een gilde. Op een domme manier spelen is inderdaad geen overtreding van de regels.

Tja dan hoef jij je tenminste nergens zorgen over te maken en krijg je FP in je Toren van Babel ;)
 
Bovenaan