Dolgedraaid anti Push beleid

DeletedUser3376

Guest
Hier even een bericht namens gilde The Flying Dutchman. Een van onze meest actieve en sociale speelsters Mokona, die ook al twee keer gewonnen heeft met het insturen van voorstellen voor grote gebouwen, is vorige week door de FOE crew geblokkeerd vanwege ‘vermoedelijke’ fraude. ‘Twee spelers’ hadden zich uitgegeven voor familie, waarna ze nietsvermoedend forgepunten zijn gaan uitwisselen in elkaars grote gebouwen. Later bleek een van de accounts een push-up account. Ze is nu als crimineel verbannen van FOE, en haar vriend is er ook gelijk mee gestopt.

Wat is dit voor beleid? Op deze manier verliezen jullie de meest trouwe en gedreven spelers, terwijl ze vaak zelf van geen kwaad bewust waren. In ons gilde is nu angst uitgebroken. We stoppen allemaal veel tijd (en soms ook geld) in dit spelletje, maar wat heb je daaraan als je zo maar gekickt kan worden omdat een ander een forgepuntje in een groot gebouw heeft gestopt?

Ik zou de FOE crew willen vragen om nog eens goed na te denken over dit beleid. Waarom kunnen de grote gebouwen niet gewoon verwijderd worden waarin push-up accounts hebben bijgedragen? We horen ook graag de mening van andere gebruikers.

Met vriendelijke groet,
Prince of Orange (Richard)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Goedemiddag allen,

Ook ik ben een lid van "the Flying Dutchman" en door Mokona's kick ben ik best geschrokken.Hoe weet je nou of iemand daadwerkelijk een pushaccount heeft?
Er zijn links en rechts wat tips verspreidt, maar zoals blijkt gaan de "regels" van hoe een pushaccount te herkennen niet altijd op.

Is er geen andere optie? Het zou zonde zijn dat een trouwe speler na veel tijd, moeite (en geld), zoals Mokona, gekickt wordt omdat deze zou frauderen.

Met mijn bericht val ik best wel in herhaling, maar ik ben het dan ook zeer zeker eens met Prince of Orange.
Hopelijk valt er iets te regelen en kan onze Mokona, en haar vriend, terugkeren!

Groeten, Froe
 

DeletedUser4262

Guest
Dat ze pushaccounts zoveel mogelijk proberen te voorkomen kan ik begrijpen, dat houdt het spel leuk. Maar ze blokkeren veel te snel zonder goed te kijken of het wel om een push account gaat. Laat ze eerst eens een waarschuwing sturen. Maar ik ben het eens met Prince of Orange: laat ze nog eens goed naar dit beleid of iig de uitvoering ervan kijken!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Ik vind dat de crew zeker 3Dimensional hier zeker mee mag discussiëren.
Sinds de anti push account regel heerst er onrust binnen FoE..

ik bedoel wanneer is het een push account wat zijn de kernmerken van push account
ik wil daar wel meer informatie over.
En wat mag de crew doen als iemand regel overtreed aan een push account.
Wat voor straf mogen ze invoeren?

ik vind een GG verwijderen een te grote straf!
Ik bedoel mensen betaalden euro's voor blauwdrukken.
Mensen betalen voor hun product en hebben er plezier aan.
Dan mag de crew een GG niet zomaar verwijderen als er geld geïnvesteerd is.
Dat is wettelijk gezegd oplichting! ( Dus strafbaar )
Mensen betalen voor hun product en zonder pardon word het verwijdert.
Ook Innogames moet aan spel en entertainment wet houden.

Innogames is een commercieel bedrijf die geld wilt verdienen.
Dus waarom mensen bannen en hun product afnemen waar ze voor betaald hebben tegen werken?
Huwelijk moet tussen bedrijf en speler goed zijn..

Vaste spelers en vaste geld schieters moet je niet tegenwerken dit kost je geld..
Zonder spelers geen geld, zonder geld geen salaris voor FoE werknemers..
Zonder personeel geen Innogames
oftewel Innogames failliet!

Waar ik wel mee eens ben mocht iemand strafbaar gemaakt worden door push account
dan mag gerust die level gecanceld worden en die lvl opnieuw geïnvesteerd moet worden.

Ik zou heel graag van 3Dimensional meer willen weten over wat zijn de kenmerken van push account in details en wat zijn de straffen ervoor.

Dit onderwerp gaat ons alle aan en hoeft niet perse via support.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser5428

Guest
Uit ervaring met vroegere spelen (Mobsters, Mafia Wars,....) weet ik als ze niets doen aan pushaccounts, dat sommige mensen dan 50 accounts aanmaken om hun ene goede spel te pushen. En dan programmeren ze ook nog eens een "bot" die al die spelletjes automatisch aanstuurt. En dan hebben die binnen de kortste keren een onmogelijke topscore staan. En het zijn net die bedriegers die geen ene cent uitgeven aan het spel.

Als je graag een tweede spel speelt, begin er dan één op één van de 2 andere werelden.
 

DeletedUser2383

Guest
Rohirrim, de GG werden ook niet verwijderd, maar weer op level 0 gezet. Wat gewoon terecht is als je levels bent gestegen door te pushen...
Er zijn regels opgesteld, als mensen cheaten en zich niet aan de regels houden dienen ze gestraft te worden.
Komt dit meerdere malen voor dan volgt dus blijkbaar een permanente ban.
Dan zeg je dat betalende spelers niet tegengewerkt mogen worden?? Dus die kunnen maar alles flikken? Dat is hetzelfde als iemand die veel geld heeft een moord pleegt en er mee wegkomt. Terwijl een andere armere mens wel de gevangenis in zou moeten.
JE kan het ook omdraaien: Je pompt er veel geld in, en je weet dat je geband wordt als je valsspeelt...... dan moet je daarna ook niet huilen als je dus je geld kwijt bent,
De regels zijn duidelijk: Je moet een wereld actief spelen, dus niet een lege stad hebben en wel de FP steeds storten....
Dat heet dus ook een push-account.
Wat je zegt over meer informatie daar ben ik het wel mee eens. Ik wil ook wel eens weten wat de straffen zijn als je cheat
 

DeletedUser4162

Guest
Support indienen -> 2-3 dagen later word een of meerdere GGs verwijderd maar je krijgt wel alle blauwdrukken/goederen terug en je kunt weer spelen...

Dat ze pushaccounts zoveel mogelijk proberen te voorkomen kan ik begrijpen, dat houdt het spel leuk. Maar ze blokkeren veel te snel zonder goed te kijken of het wel om een push account gaat. Ikzelf speelde met twee accounts in dezelfde wereld. Gewoon omdat de wachttijden soms zo lang zijn in het spel en ik door wilde spelen. Natuurlijk wisselde ik in de accounts wel fp's uit en handelde ik met mezelf, maar nooit met de intentie om het tweede account als push account te gebruiken: ik speelde met beide accounts een normaal spel. Maar ik werd gekickt met het tweede account en het eerste werd dagen geblokkeerd. Maar nu het dus ook gebeurd met een fanatieke speler die zoveel heeft bijgedragen in het spel mogen de moderators wel eens wat beter op gaan letten voordat ze zomaar iemand kicken. Of laat ze eerst eens een waarschuwing sturen. Maar ik ben het eens met Prince of Orange: laat ze nog eens goed naar dit beleid of iig de uitvoering ervan kijken!

ipv 2 accountjes aanmaken op 1 wereld had je makkelijk met je 1e account op een 2e of zelfs 3e wereld kunnen spelen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Rohirrim, de GG werden ook niet verwijderd, maar weer op level 0 gezet. Wat gewoon terecht is als je levels bent gestegen door te pushen...
Er zijn regels opgesteld, als mensen cheaten en zich niet aan de regels houden dienen ze gestraft te worden.
Komt dit meerdere malen voor dan volgt dus blijkbaar een permanente ban.
Dan zeg je dat betalende spelers niet tegengewerkt mogen worden?? Dus die kunnen maar alles flikken? Dat is hetzelfde als iemand die veel geld heeft een moord pleegt en er mee wegkomt. Terwijl een andere armere mens wel de gevangenis in zou moeten.
JE kan het ook omdraaien: Je pompt er veel geld in, en je weet dat je geband wordt als je valsspeelt...... dan moet je daarna ook niet huilen als je dus je geld kwijt bent,
De regels zijn duidelijk: Je moet een wereld actief spelen, dus niet een lege stad hebben en wel de FP steeds storten....
Dat heet dus ook een push-account.
Wat je zegt over meer informatie daar ben ik het wel mee eens. Ik wil ook wel eens weten wat de straffen zijn als je cheat


Moord plegen is totaal wat anders dus vergelijken gaat hier niet tegen op.. :p
Tegenwerken doelde ik meer op lvl/GG af nemen..
Stel je hebt keurig in een GG 4 lvl afgerond,..
En een push account zorgt ervoor dat je GG 2 lvl omhoog gaat
dan vind ik het onterecht dat GG op lvl 0 word gebracht.

dan vind ik dat de straf moet zijn op de lvl dat gepusht is die terug brengen naar de lvl wat fatsoenlijk geinvesteerd is.

Mensen die tech tree af hebben investeren vaak bij vrienden.
Dat is zeker geen push account..

Ik bedoel als ik nu in bronstijd zat dan zou ik ook liever willen investeren in GG's voor eigen GG
Zeker leger bonus en voorraden/munten bonus want dat levert je grote voordeel op in het spel door alle tijdperken heen.

Dat iemand dan veel fp's investeert in een GG om alle GG's te verzamelen en dan als een speer gaan spelen.
Ik vind dat gewoon een tactische spel tactiek wat is daar verkeerd aan?
toen ik dit spel speelde was zo luxe GG's er niet..
Als ik de kans had om overnieuw te beginnen
dan zal ik in brons/ijzertijd honderden fp's investeren om de juiste blauwdrukken te verzamelen..
Pharos,San marco ,del monte, zeus. etc


Ik vind meer informatie best wel belangrijk wat zijn de kenmerken van push accounts en wat zijn de straffen erop.
bovendien vind ik dat je moeilijk in kan schatten wat is een push account
geen enkel crew kan voor de ander zeggen..

Dit is toch een strategisch spel?
Nou ook strategie kan je helpen van begin tot eind tijdperk.
Ik vind het tactisch om in brons.ijzer GG's te verzamelen en flink geld en voorraden inslaan
en als je de nodige GG's heb als de malle ranken.
 

DeletedUser2383

Guest
Een push account werkt ook anders natuurlijk;) Het gaat erover dat je niet actief speelt op een wereld, dus niet echt een stad hebt, maar dus alleen je FP stort.
Ik ben klaar met de techtree, dus stort ik mijn FP ergens anders, dat is geen pushen.
Je ziet best wel een aantal leden die pas 319 punten hebben bijvoorbeeld... bijna geen stad hebben, maar wel alle FP per dag in 1 GG steken van 1 iemand. Dat is pushen...
En dat idee om dat je GG terug te steken op het level dat je begon met pushen is niet goed: Zo wordt je niet gestraft. Dus dan gaat iedereen pushen, want als je gepakt wordt dan ga je weer terug naar oude niveau, en als je niet gepakt wordt dan stijg je snel.....
Het is juist goed dat er een straf tegenover staat, zo schrikt het mss af...
 

DeletedUser3376

Guest
Hoop dat het duidelijk is dat er hier niet een GG gedelete is, maar een hele speler verbannen is. Al haar inspanningen en geld is ze kwijt. En dat nog zonder dat ze door had dat er een push account stortte in haar GG's. Dat spelers gestraft worden die expres frauderen, dat is terecht. Maar met het huidige beleid worden onwetenden ook gestraft. Michaelg, als ik morgen een nep account maak en vervolgens elke dag in jouw gg's ga storten, dan ben jij ook gelijk strafbaar. En je gaat niet elke dag checken of spelers die bij je storten wel actief spelen.
 

DeletedUser2383

Guest
Nee, dat snap ik. Als je verbannen wordt terwijl je er zelf niets aan kan doen is dat niet eerlijk.
Maar ik heb gehoord dat de GGs dan weer op level 0 worden gezet en je weer door kan spelen.
 

DeletedUser4162

Guest
Hoop dat het duidelijk is dat er hier niet een GG gedelete is, maar een hele speler verbannen is. Al haar inspanningen en geld is ze kwijt. En dat nog zonder dat ze door had dat er een push account stortte in haar GG's. Dat spelers gestraft worden die expres frauderen, dat is terecht. Maar met het huidige beleid worden onwetenden ook gestraft. Michaelg, als ik morgen een nep account maak en vervolgens elke dag in jouw gg's ga storten, dan ben jij ook gelijk strafbaar. En je gaat niet elke dag checken of spelers die bij je storten wel actief spelen.

Als je gebanned word voor het misbruik van push accounts word zeker weten je account terug gegeven, is bij mij en andere ook gebeurd..
Heeft die speler wel tegenspraak ingediend? anders krijg je hem sowieso niet terug..
 

DeletedUser

Guest
Ik zou eerst iedereen willen bedanken voor de reacties. Hoewel het topic niet 100% conform de forumregels is, heb ik liever dat als je ergens mee zit het ook laat weten. Er zijn helaas vaak spelers die dat allemaal opkroppen en geen extra uitleg vragen aan onze spel of forum moderatoren of mezelf. Uiteindelijk is er dan een hele hoop frustratie & onbegrip en geraken we meestal nergens meer.

Zoals ik zonet zei is het topic echter niet 100% conform de forumregels, in die zin dat we geen specifieke situaties mogen bespreken. Een algemeen systeem aankaarten is geen enkel probleem, maar vragen waarom persoon X geblokkeerd is is dat wel. Waarom we zo'n rigide forumregel hanteren is vrij simpel: alles inzake blokkeringen is privé-informatie die misbruikt kan worden. Wij (als team) hebben nooit 100% zekerheid dat de speler die daarnaar vraagt ter goeder trouw is. Ook al ben je gildeleider/gildelid/vriend/etc. van de speler in kwestie, dan nog bestaat er altijd die kans dat je die info zou misbruiken. Het is daarom dat we altijd het zekere voor het onzekere nemen en blokkeringen enkel en alleen met de speler in kwestie bespreken. Helaas brengt dat ook vaak als neveneffect met zich mee dat andere spelers slechts 1 kant van het verhaal horen zonder dat wij ons kunnen verdedigen. Het is dus een beetje kiezen tussen de cholera en de pest voor ons: ofwel bespreken we dat wel met derden en kunnen we ons ten gronde verdedigen maar riskeren we dat die info misbruikt wordt, ofwel bespreken we het niet met derden en is geen misbruik van die info mogelijk maar kunnen we ons niet ten gronde verdedigen. Wij kiezen voor het laatste, aangezien zo de stront over ons komt en niet de speler(s). ;)

Vergeef me dus dat ik niet kan/zal ingaan op specifieke situaties en dus niet alle vragen/problemen volledig kan uitklaren. Ik zal niettemin mijn best om jullie wat meer info te verschaffen over het onderwerp van push accounts zonder dat ik interne info uit de doeken doe.

Laat ons eerst even duidelijk vaststellen wat een push account is: een push account is een account dat enkel en alleen gebruikt wordt om een ander spelaccount stelselmatig bij te staan, zonder dat dit account FoE volwaardig speelt. Het enige doel waarom er nog inlogt wordt op dat account is dus om ervoor te zorgen dat een andere speler sneller kan groeien. De manier waarop michaelg het verwoordt klopt volledig:
Ik ben klaar met de techtree, dus stort ik mijn FP ergens anders, dat is geen pushen.
Inderdaad geen regelschending aangezien hij nog steeds volwaardig speelt. Hij logt niet enkel in op forgepunten te doneren in de GG's van anderen.

Je ziet best wel een aantal leden die pas 319 punten hebben bijvoorbeeld... bijna geen stad hebben, maar wel alle FP per dag in 1 GG steken van 1 iemand. Dat is pushen...
Dit is inderdaad een voorbeeld van een push account.
We limiteren de definitie van push accounts zeer bewust niet tot enkel forgepunten, aangezien er (eventueel in de toekomst) ook pushing van een andere soort kan ontstaan. Als we bijvoorbeeld morgen een nieuwe functie implementeren die gebruik maakt van 3D-punten :)cool:), dan zouden we de spelregels moeten veranderen. Zo'n regelwijziging is echter niet op 1..2..3 geregeld. Omdat we onnodige administratie en werk willen vermijden, is de definitie in de spelregels dus allesomvattend (maar wel ietsje vager).

Laat ons om de discussie eenvoudig te houden echter focussen op forgepunten. Een push account is dan een account dat enkel en alleen bestaat om forgepunten te doneren in de grootse gebouwen van andere spelers. Waarom verbieden we zoiets? Simpel: om ervoor te zorgen dat FoE FoE blijft. Moesten we dat toelaten of gedogen, dan zou uiteindelijk iedereen die enigszins wilt meetellen in FoE push accounts moeten hebben die hem/haar steunen in het bouwen van GG's. Aangezien alle andere spelers zo'n push accounts gebruiken, zou hij/zij immers niet even snel kunnen groeien dan hen. Uiteindelijk komen we terecht in een situatie waarin FoE een spelletje is waar je zoveel mogelijk "vrienden" moet hebben en verliest het spel zijn charme. Ik ga er steeds vanuit dat jullie het spel spelen omdat je de inhoud van het spel leuk vindt: je vindt het leuk om missies te doen, nieuwe gebieden te verkennen, samen te werken in een gilde, etc. Ik kan me dan niet inbeelden dat jullie het leuk zouden vinden als zo'n push accounts gangbaar worden op FoE.

Je moet ook in het achterhoofd houden dat zo'n push accounts vaak gigantische proporties aannemen. Ik spreek niet over 100 of 200 forgepunten, maar over 1000 tot soms zelfs 5000 (!) forgepunten. Om het even in perspectief te plaatsen: met 5000 forgepunten kan je een industrieel groots gebouw volledig uitbouwen en nog +- 1150 forgepunten overhouden. Als we dat geen of niet tijdig een halt toeroepen, dan geraakt het spel volledig uit balans. Zowel vanuit ons als jullie standpunt zijn push accounts dus een ongewenst kwaad.

Jamaar, mogen we elkaar dan niet helpen? Jawel, heel graag zelf, zolang elke partij FoE maar volwaardig speelt. Jamaar, moet ik dan iedere speler die een forgepunt bij mij doneert in het oog gaan houden? Nee, de regels verbieden enkel het "bewust profiteren". Bewust mag je hier gerust vervangen door 'kwaadwillig' of 'met kennis van zaken'. Het betekent dat je wist dat het push account niet volwaardig bespeeld werd en toch een heleboel forgepunten investeerde bij jou, maar je profiteerde ervan door geen actie te ondernemen. In een groot deel van de gevallen uit dat 'bewust profiteren' zich ook op een andere manier, maar dat ga ik hier verder niet bespreken. Bijkomend zijn er ook andere indicatoren waarmee we rekening houden, zoals of het push account in je buurt zit.

Doordat de regels enkel het bewust profiteren verbieden, betekent dat ook dat iemand die niet op de hoogte was geen regels breekt. Het 'niet weten' vormt steeds het uitgangspunt, maar wij gaan natuurlijk wel op zoek naar dingen die dat ontkrachten. Vertrouw me gerust: gevallen waar een speler van niets wist en ook geen enkele sanctie heeft gekregen, zijn we al tegengekomen. Helaas minder dan het bewust profiteren, maar dat komt de meeste 'normale' mensen geen honderden forgepunten gaan investeren in iemand die ze niet kennen.

Hoe zit het dan met de sancties? Erg in detail treden kan ik niet, aangezien er globaal is beslist om de straffenlijst niet openbaar te maken. Ik kan je niettemin wel zeggen dat spelers een tweede kans krijgen nadat het onterecht (bewust) verkregen voordeel ongedaan is gemaakt. Spelers die geblokkeerd worden voor push accounts krijgen de volgende blokkeringstekst:
We hebben je geblokkeerd omdat het niet toegelaten is een spelaccount enkel en alleen te gebruiken om stelselmatig een ander spelaccount bij te staan én om meerdere spelaccounts op eenzelfde wereld te bezitten én om bewust te profiteren van de push accounts van andere spelers (spelregel §1 - http://forum.nl.forgeofempires.com/announcement.php?f=3). Aangezien spelregels er zijn om een leuk & fair spel te garanderen aan iedereen, zullen we dit gedrag ook sanctioneren.

De opgelegde sanctie is de volgende:
Gelieve een tegenspraak in te dienen, zodat een gepaste sanctie kan worden afgesproken. Het hoofdaccount kan hierna opnieuw worden vrijgegeven.


Geblokkeerde spelaccounts: <NAMEN>
Afhankelijk van de situatie wordt een "én" component weggelaten.

De blokkeringstekst meldt klaar en duidelijk dat je een tegenspraak moet indienen. We verplichten spelers om dit te doen omdat we hen enerzijds wat meer info willen geven, maar anderzijds omdat we hun akkoord wensen voordat de sanctie wordt uitgevoerd. Zoals de blokkeringstekst ook vermeldt kan na het uitvoeren van die sanctie het hoofdaccount terug worden vrijgegeven en beginnen aan zijn/haar tweede kans. Zolang we geen tegenspraak en/of akkoord krijgen, blijft het spelaccount geblokkeerd vanwege de regelschendingen.

De sanctie is altijd een rechtstreeks gevolg van de hoeveelheid regelschendingen en van de omvang ervan. Hoe groter het misbruik, hoe zwaarder de sanctie.

Slechts in zeer uitzonderlijke situaties wordt de tekst onder "De opgelegde sanctie is de volgende:" veranderd, maar dat geldt enkel voor (hele) kleine accounts.

Als er nog vragen en/of onduidelijkheden zijn, laat het dan gerust weten in dit topic. Wel nogmaals de vraag om geen specifieke situaties aan te halen. Als je zelf geblokkeerd bent en je wenst meer info, dan kan je een supportaanvraag indienen.

Groetjes, 3D
 

DeletedUser

Guest
3D: Dank voor je duidelijke antwoord. Als je eerlijk speelt hoef je je dus niet zorgen te maken dat je stad wordt afgepakt. Hooguit ben je slachtoffer van een push-account dat FP investeert in jouw GG, waarna je GG dus een paar niveaus wordt teruggezet.

Enkel heb ik een opmerking over deze zin:

3Dimensional zei:
de meeste 'normale' mensen geen honderden forgepunten gaan investeren in iemand die ze niet kennen.

Deze stelling is voor mij iets te kort door de bocht. Het kan een tactische keuze zijn om je voortgang in je tech tree te pauzeren, met als doel om zo snel mogelijk alle blauwdrukken van een GG te verzamelen. Als je dan al je FPs investeert in het GG van een ander, zal toch vaak honderden FP duren voordat je alle blauwdrukken hebt verzameld, zeker als je de enige 'grote' investeerde in een GG bent.

Natuurlijk is alle FP doneren niet voldoende reden om een push-account te zijn, want je speelt FoE wel volwaardig op dat account.
 

DeletedUser2383

Guest
Wat je zegt is waar emperora: maar stort jij dan bij een volledige vreemde steeds een aantal levels vol?
Ik kijk mijn gilde, vrienden en buurt dan na op dat specifieke gebouw en dan gunstige levels om te storten. Zodat ik steeds zo snel mogelijk een blauwdruk heb.
3D, bedankt voor de info!
 

DeletedUser

Guest
Ten eerste: iedereen op dit spel is een vreemde voor mij. Meestal kies ik eerst iemand uit het gilde, maar ik heb ook wel eens de spelerslijst afgestruind naar een speler met een specifiek GG om aan mijn vriendenlijst toe te voegen.

Ten tweede: Ja wanneer ik mijn tech tree pauzeer om een GG te completeren kies ik 1 of 2 GG's van dat type uit, en stort ik die vol tot het volgende level. Dat kost me dan wel een paar dagen/weken, maar ik vind het de moeite wel waard.
 

DeletedUser

Guest
Deze stelling is voor mij iets te kort door de bocht. Het kan een tactische keuze zijn om je voortgang in je tech tree te pauzeren, met als doel om zo snel mogelijk alle blauwdrukken van een GG te verzamelen. Als je dan al je FPs investeert in het GG van een ander, zal toch vaak honderden FP duren voordat je alle blauwdrukken hebt verzameld, zeker als je de enige 'grote' investeerde in een GG bent.

Natuurlijk is alle FP doneren niet voldoende reden om een push-account te zijn, want je speelt FoE wel volwaardig op dat account.

Er is een groot verschil tussen jij die je forgepunten gebruikt om blauwdrukken te verzamelen en een push account. Op korte termijn zal dat verschil zich niet uiten in jullie forgepunten-bestedingen (die is immers dezelfde), maar wel op een heleboel andere manieren. Het is uit het geheel van die indicatoren dat we afleiden of een account een push account is of niet.

Ik heb eergisteren nog zo'n geval gehad waar een speler >200 forgepunten had geïnvesteerd in het Colosseum van een buur, waardoor zijn onderzoeken uiteraard vertraging opliepen. Hij had immers al alle benodigdheden voor een Colosseum maar miste nog 1 blauwdruk. Die speler speelt het spel dus volwaardig (blijk ook uit andere indicatoren) en heeft dan ook geen enkele sanctie gekregen. De buur (andere speler) evenmin. :)

--

Ik heb de topic titel trouwens even veranderd. Push-up's zijn de beha's. :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser2383

Guest
Daar kun je ook leuke discussie over voeren:p Wat mensen er van vinden en dergelijke......Maar dat lijkt me hier niet het forum voor haha.

Maar dat is dan ook gewoon terecht natuurlijk. Ik heb ook al eerder gezegd dat ik er vanuit ging dat jullie echt wel goed bewijs moesten hebben voordat jullie mensen zouden bannen...
En nu blijkt dus ook dat er meerdere indicatoren zijn:)
 

DeletedUser3376

Guest
3Dimensional, bedankt voor het uitgebreide antwoord! Ik zal het aan het gilde doorgeven en denk dat het wel wat onrust wegneemt. Bij mij in ieder geval wel, want blijkbaar was er met ons gildelid meer aan de hand dan ons verteld was.

Wel zou ik iedereen die dit leest willen adviseren uit te kijken voor driehoeksdeals: "mijn 'vriend' steunt bij jou, en dan steun jij bij mij". En als je het toch doet let dan op dat die 'vriend' wel groeit.

Groet, Prince of Orange
 
Bovenaan