Discussietopic zomerevenement 2015

DeletedUser

Guest
dus eerst de vertragende opdracht opstarten, dan die 3 snelle missies doen, bij de 4de vertragende missie hoef je dan alleen nog te cashen


die zijn er ook.

27 Motiveer of knap 51 gebouwen op. 250 diamanten
28 Voltooi 5 keer een 24 uurs producten en besteed 22 fp's 1 ticket
29 Voltooi 6 keer een 24 uurs producten en besteed 24 fp's 1 ticket
30 Voltooi 7 keer een 24 uurs producten en besteed 24 fp's 1 ticket
31 Voltooi 8 keer een 24 uurs producten en besteed 24 fp's 1 ticket

edit: heb ze allemaal volbracht en als ik het nog een keer moest doen haal ik ze weer allemaal

Jij snapt het niet echt. Hoe je het moet doen is niet de vraag. Waar het om gaat is dat die vertragende missies niet de snelle spelers ophouden, maar alle spelers. Het argument dat het slechts snelle spelers ophoudt is een non-argument. Dat er nog missies zijn als je klaar bent is ook niet echt nieuws. De vraag is, waarom niet al die beloningsmissies nadat je klaar bent. Het zijn toch beloningen?
 

DeletedUser7793

Guest
Jij snapt het niet echt. Hoe je het moet doen is niet de vraag. Waar het om gaat is dat die vertragende missies niet de snelle spelers ophouden, maar alle spelers. Het argument dat het slechts snelle spelers ophoudt is een non-argument. Dat er nog missies zijn als je klaar bent is ook niet echt nieuws. De vraag is, waarom niet al die beloningsmissies nadat je klaar bent. Het zijn toch beloningen?
Ik denk toch dat je dat anders moet zien: Als je geen vertraging wilt moet je dus anders spelen en meer vooruit kijken. Als jij je stad aan het verbouwen bent kijk je ook vooruit. Dat is met dit event niets anders. Of je nou een snelle speler bent of een langzame maakt niet uit. Als je vooruit kijkt heb je gewoon geen last van vertraging (evenredig aan de snelheid van je spel) Het zijn ook geen beloningsmissies, het zijn gewoone missies net als alle andere, immers je krijgt overal een beloning voor. En als je genoeg voorraad (kleintjes) gebouwen neer zet, fiets je ook zo door de laatste bonus missies heen mits je FP pakketjes of voldoende muntjes hebt opgespaard. (Dat zijn dus echte bonus missies aangezien die na de hoofdprijs vallen)

het is aan de speler zelf, ongeacht of het een snelle speler is of een langzame, hoe die met dit soort opdrachten om gaat.
 

DeletedUser7203

Guest
Hoevaak moet die rad wel niet draaien voor er een keer een Kennisalaatr tussenzit ???
al 25 keer die rad vernieuwd maar hooooo maar,

oplichterij is het :mad:
hoor iedereen ka gewonnen dikke 25 keer die shit vernieuwen niks nada noppes.

en bedankt weer inno...

Ps: ondertussen al 35 keer nog geen ka gezien,,,
houd je geld in de tuk want je wordt zwaar genomen hier :wacko:
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser6867

Guest
het blijft random, ik heb soms een KA 3 dagen niet gezien en soms 2 keer in een uur random blijft random :)
 

DeletedUser5428

Guest
De kans dat er een kennisaltaar op het rad komt is blijkbaar erg klein. Ik koop geen kaartjes meer om het rad te vernieuwen, want de kans is héél groot dat met 20x vernieuwen er nog geen kennisaltaar op komt. Dat zijn 1650 weggegooide diamanten. En als er dan toch eens een kennisaltaar op het rad komt, dan vernieuwt er één of andere idioot het rad vooraleer je ze er kan afhalen.
-
Blijkbaar hebben de buren meer geluk dan ik, want die krijgen soms wel 2x achter elkaar een kennisaltaar op het rad. Of probeert men echt de diamantspelers het leven zuur te maken, in de hoop dat ze nog meer diamanten gaan kopen dan?
-
Ik heb een fout gemaakt: ik had met het vorige winterevenement voor 100 kennisaltaren moeten gaan, kost wat kost. Maar alles blijft relatief: Zelfs 200 FP's per dag volstaan bijlange niet voor een eerste plaats. Daarvoor moet je 500 FP's per dag cadeau krijgen van je vrienden.
 

DeletedUser

Guest
De beloningsmissies is in zoverre voor snelle mensen dat de eerste 2 daarvan nu niet meer beschikbaar zijn. Ben je dus wat later begonnen, of heb je de eerste paar missies heel traag gedaan, dan kun je die nu niet meer meepakken. De meeste mensen zullen er ruim voorbij zijn, maar mocht dat niet zo zijn dan loop je deze bonussen dus mis.
 

DeletedUser7203

Guest
het blijft random, ik heb soms een KA 3 dagen niet gezien en soms 2 keer in een uur random blijft random :)

Random ammehoela,,
al zeker 60 keer die ding vernieuwd nu niks gezien.
ziggoerat en bazaar rotzooi wordt er mee dood gegooid hier :p
 

DeletedUser

Guest
Blijkbaar hebben de buren meer geluk dan ik, want die krijgen soms wel 2x achter elkaar een kennisaltaar op het rad. Of probeert men echt de diamantspelers het leven zuur te maken, in de hoop dat ze nog meer diamanten gaan kopen dan?

Op de wereld waar ik actief speel heb ik ze nog niet gezien. Op de 3 andere werelden waar ik slechts speel om de diamanten op te halen komen ze geregeld voorbij. Als ik jouw redenering doortrek maakt men de spelers met veel punten het leven zuur.

De beloningsmissies is in zoverre voor snelle mensen dat de eerste 2 daarvan nu niet meer beschikbaar zijn. Ben je dus wat later begonnen, of heb je de eerste paar missies heel traag gedaan, dan kun je die nu niet meer meepakken. De meeste mensen zullen er ruim voorbij zijn, maar mocht dat niet zo zijn dan loop je deze bonussen dus mis.

Het heeft dus niets met snel te maken, maar met op tijd beginnen. Zet je ze allemaal aan het eind, dan kunnen spelers die later beginnen ze door snelheid nog wel zien te halen. Nu ontneem je ze dat en alleen op basis van wanneer ze beginnen.
 

DeletedUser5428

Guest
Ik heb vandaag toch een beetje geluk gehad: 10 kennisaltaren gewonnen op een half uurtje tijd.
 

DeletedUser

Guest
Ik heb vandaag toch een beetje geluk gehad: 10 kennisaltaren gewonnen op een half uurtje tijd.

Dan kan dus je hele theorrie de prullenbak in, tenzij je nu denkt dat iemand er voor gezorgd heeft dat jij nu wint wat je wil omdat je klaagt.
 
Goedemorgen,

Ben bij het stapje: "verken een provincie".

Tot zover zijn al mijn provincies verkend, kan niet verkennen.

Event klaar voor mij? :(
 

DeletedUser275

Guest
Als je alle provincies hebt verkent dan zou die opdracht automatisch moeten voltooid zijn.
Blijkbaar is dat bij jouw niet en dus denk ik dat jij nog niet alle provincies hebt verkend.
Maar misschien moet je daarvoor eerst een andere provincie voor innemen.
 

DeletedUser5428

Guest
Dan kan dus je hele theorrie de prullenbak in, tenzij je nu denkt dat iemand er voor gezorgd heeft dat jij nu wint wat je wil omdat je klaagt.

Mogelijk is het toch toeval, ja. Als ze echt de zaak willen beduvelen, dan konden ze bv. een kennisaltaar op het rad zetten wanneer iemand zijn laatste ticket gebruikt om het rad te vernieuwen.
 
Als je alle provincies hebt verkent dan zou die opdracht automatisch moeten voltooid zijn.
Blijkbaar is dat bij jouw niet en dus denk ik dat jij nog niet alle provincies hebt verkend.
Maar misschien moet je daarvoor eerst een andere provincie voor innemen.

Zojuist 1 provincie ingenomen, nu begonnen met de laatste die ik heb maar dat is ook 1 tijdperk verder als waar ik in zit dus dat duurt effe.
Jammer dat deze opdracht enkel deze betreft en er geen backup opdracht aan vast hangt zoals bij de rest. :(
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser

Guest
Zojuist 1 provincie ingenomen, nu begonnen met de laatste die ik heb maar dat is ook 1 tijdperk verder als waar ik in zit dus dat duurt effe.
Jammer dat deze opdracht enkel deze betreft en er geen backup opdracht aan vast hangt zoals bij de rest. :(

Die opdracht zit in ieder evenement. Je had je dus kunnen voorbereiden.
 

DeletedUser

Guest
Dacht het wel.

Jij had bij deze opdracht graag een backup opdracht gezien. Backup opdrachten zijn er echter voornamelijk bij opdrachten die mogelijk nog niet haalbaar zijn, omdat je bijvoorbeeld net een tijdperk omhoog bent. Er is geen reden om voor "scout een provincie" ook een backup beschikbaar te stellen. Nogmaals, je weet dat hij komt, dus had er al lang je voorbereidingen voor kunnen treffen, zodat je direct door kan.
 
Dacht het wel.

Jij had bij deze opdracht graag een backup opdracht gezien. Backup opdrachten zijn er echter voornamelijk bij opdrachten die mogelijk nog niet haalbaar zijn, omdat je bijvoorbeeld net een tijdperk omhoog bent. Er is geen reden om voor "scout een provincie" ook een backup beschikbaar te stellen. Nogmaals, je weet dat hij komt, dus had er al lang je voorbereidingen voor kunnen treffen, zodat je direct door kan.

Als je gelezen hebt begrijp je ook dat deze opdracht mogelijk niet haalbaar is voor in ieder geval 1 speler (ik dus)
Heb volgens mij 2 maanden geleden ongeveer mijn, op dit moment, laatste gebied verkend.

Ben nog niet zo lang speler, hiervoor enkel het paasevent meegemaakt.
Als ik kon verkennen dan deed ik dat, staat nergens dat ik dat niet moet doen.
Voor een volgende event zal ik hier inderdaad rekening mee houden maar voor nu is het dus einde event voor mij, misschien kan ik nog een stukje meepikken op het einde.
Dat is vooral heel jammer en een domper in de algehele ervaring die ik heb met FOE.
Begin net de smaak te pakken te krijgen en nu loop ik een hele hoop leuke dingen mis (en dus achterstand op andere spelers) doordat er geen backup opdracht is.
Wordt dus gestraft voor mijn actieve spel, volgens mij is het juist de bedoeling voor ontwikkelaars om te motiveren.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser

Guest
Als je zo lang geleden je laatste gebied verkend hebt, hoe kan het dan dat je nu nog steeds die gebieden niet veroverd hebt zodat je verder kunt gaan met verkennen?
 
was geen noodzaak voor, en aangezien onderzoeken in plaats van geld, grondstoffen kost die ik nog niet heb liet ik het even rusten.
Verkennen kost enkel geld, dat had ik op dat moment genoeg.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan