Discussietopic Vriendentaveerne

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
24 uur wachten tot je een ander kan bezoeken zou geen probleem moeten opleveren, je bent waarschijnlijk vrienden voor meerdere maanden, 1 dag extra wachten zal dan weinig uitmaken. Het is op dat moment misschien vervelend, maar uiteindelijk betekent het vrij weinig aan gemiste inkomsten.
 

DeletedUser

Guest
24 uur wachten tot je een ander kan bezoeken zou geen probleem moeten opleveren, je bent waarschijnlijk vrienden voor meerdere maanden, 1 dag extra wachten zal dan weinig uitmaken. Het is op dat moment misschien vervelend, maar uiteindelijk betekent het vrij weinig aan gemiste inkomsten.

Klinkt redelijker dan ik dacht dat het was.
Ik heb het dan ook niet in de praktijk meegemaakt.
24 uur is zeker overzichtelijk te noemen.
Bedankt voor de opheldering :)
 

daan1

Lid
Ik vind wel dat je zelf een prijsje moet krijgen met het bezoeken van een tavernee bij iemand anders.
Weer geen munten hoop ik. Gewoon een paar stukken taveernezilver is al genoeg.
 

DeletedUser

Guest
Ik vind wel dat je zelf een prijsje moet krijgen met het bezoeken van een tavernee bij iemand anders.
Weer geen munten hoop ik. Gewoon een paar stukken taveernezilver is al genoeg.

Volgens berichten op de beta wordt daar aan gewerkt.

Die maatregel van na 20 gewiste vrienden 24 uur te moeten wachten is weer het gevolg van spelers die niet het idee van het spel volgen, maar gebruik maken van de loopholes die het spel heeft. Op de beta werden massaal afspraken op de chat gemaakt om vrienden te worden, tafels te bezetten en daarna de vriendschap weer te beeindigen. Spelers hadden meer dan 100 nieuwe vriendschappen op een dag.
 

DeletedUser5986

Guest
Het is eerlijk gezegd zoals het nu is een dagtaak.
Je kan er in meegaan of niet maar zoals al eerder gezegd wil je je vrienden behouden zal je wel "moeten".
Het is echt onmogelijk te onthouden welke taveerne je wel en welke je niet hebt bezocht welke vol was en welke niet nu de interface daarin niets aangeeft.
Ik vind de beloningen wel erg leuk moet ik zeggen: wat je van het zilver kan kopen maar voorlopig zet ik alles in voor meer stoelen zodat mijn vrienden niet steeds voor een dichte deur komen te staan.
Zo ongastvrij en ik woon niet op FOE dus het zit de hele tijd vol als ik wat andere dingen doe.
Ook zie ik dat er meer gaat komen om de taveerne mee op te leuken buiten stoelen.
Dus het zal wel even investeren worden.
Ik vind het leuk maar ook erg bewerkelijk.
Ik wil ook niet gemakzuchtig worden maar de "help" knop indrukken nadat je geslaagd in een taveerne terecht bent gekomen begint wel erg aantrekkelijk te worden.
Kortom we kunnen inmiddels niet meer met en niet zonder taveerne en de nodige extra stoelen en tierelanteinen: clever design..
Het Systeem lijkt idd het beste te werken met meer stoelen/grotere tafel. ;)Niet alleen komen dam mensen minder vaak voor n dicht deur/stoel te staan, maar ook de eigenaar kan weer meer tijd aan het belangrijkere in het keven REAL LIFE besteden:eek:. Het is jammer dat dit spelsysteem nu de actieve maar ook werkende mensen doet vertragen in de ontwikkeling van dit segment. Het duurt voor hun langer om de tafel te vergroten en resultaat te kunnen boeken.:oops:
Zoveel is het niet. Een 4-tal keren per dag een rondje doen van zo'n 5 minuten volstaat wel. Wie graag veel taveernezilver wil zal er wel voor zorgen dat de stoelen op tijd vrij zijn.

En van diegenen die binnen een week nog steeds 3 volzette stoelen hebben mag je zeker zijn dat ze jou ook niet bezoeken. Die kan je dus kicken, dan is de lijst toch al wat korter.
Dat laatste wat je hier zegt is wel heel erg kort door de bocht.:confused: Je hebt ook meerdere spelers die dit segment van het spel niet interreseerd, maar wel uiterst actief zijn en je ook dagelijks motiveren.:rolleyes: Je kan t beste zorgen voor veel kansen door t aantal stoelen/tafel te vergroten en dat eerst als een vereiste te stellen. Maar om iemand uit je vv te kicken omdat die niet je herberg doet of zijn/haar herberg niet verbeterd is niet alleen getuige van hebberigheid, maar ook gebrek aan respect van diegene die je jouw "vrienden" noemt.o_O
Is het misschien mogelijk om een soort van verkeerslicht op de stoelen te maken, en dan bedoel ik de stoeltjes in je menu onderin: Bezoek de taveerne van je vriend.
Rood - reeds bezocht,;
Geel - Geen stoelen vrij;
Groen - je mag weer aanschuiven.

En ik vindt het heel jammer dat het alleen voor vrienden is, die eigenlijk helemaal geen vrienden zijn. Want je Gildegenoten zijn toch je vrienden? Nu moet je bijna vrienden worden met je buren, die je daardoor weer niet kan aanvallen.... rare jongens die van Innogames.
"Reeds bezocht", dat zou gaan, net zoals bij het motiveren/opknappen.
Maar voor "geen stoelen vrij" moet de server eerst bij alle vrienden gaan kijken of dat zo is, en dat vraagt te veel servertijd. Net zoals men de Helpen knop niet grijs kan laten als er niets kan gemotiveerd/opgeknapt worden.
Dit kan je n beetje opvangen door pas te motiveren/opknappen/helpen wanneer je de taveerne bent binnen gegaan en n stoel bezet hebt.;) Daar zowel M/O/helpen als Taveerne beide 24 uur teller hebben kan je direct zien of r nog n kans is op taveerne vullen.:D Als die nog bezet is, dan kom je gewoon later terug. Dat dit bij sommige spelers kan leiden tot n dag niet motiveren, zou ik onderling gewoon afspreken. "vrienden" praten nml ook met elkaar.:eek: En ben je verwijderd door iemand die geen respect heeft voor jouw andere langzamere manier van spelen ivm n druk Real Life, dan is t ook geen echte vriend en kan je missen als kiespijn.:confused::mad:
De kleur codes die je aangeeft van "Vol" of dat de 24 uur voorbij zijn, denk ik dat mogelijk is, maar stoelen vrij of niet gaat denk ik idd buiten de beperkte capaciteit van de servers die Innogames gebruikt. Verder adviseer ik M/O/helpen gelijk te doen dan vang je de rest wel op. :p


In het algemeen komt t r op neer dat je in t begin bestookt wordt door irritante vliegende vv verzoeken:confused::mad: omdat deze snel willen stijgen. Op den duur zal dit afremmen, omdat dan de meeste een tafel van 10+ hebben, waardoor je ook weer meer tijd voor real life over zal hebben. :eek::)voor de werkende en andere real life personen kan dit wat langer duren dan de diamantengeeks of dagspelers.:( maar wanneer ook zij 10+ hebben dan onstaat de balans.:rolleyes::p dan is t minder vaak hoeven wachten voor jezelf of anderen om te groeien of bezoeken.:D en dan keert ook de rust wel weer.;)
Betreft de 20 vv verwijder regel ivm misbruik, kan je ook gewoon 10/dag verwijderen, dat n slechte speler n dag langer blijft hangen is niet zo erg, je kan nml wel motiveren en/of nog iets anders doen , maar zo past t wel binnen de regel zonder problemen wederzijds te geven:eek:o_O:confused:;)

Persoonlijk vindt ik t wel n leuke toevoeging, alleen de chat en je vvlijst wordt r wel erg door "vervuild".:mad::confused::oops: Uiteindelijk, wanneer je tafel groot genoeg is om maar n paar keer per dag of minder online te kunnen/moeten zijn, zal je toch selectiever worden en terug gaan naar "echtere" vrienden in je vv lijst en de vliegende muskieten verwijderen:rolleyes::mad::confused::p

Ik vind wel dat je zelf een prijsje moet krijgen met het bezoeken van een tavernee bij iemand anders.
Weer geen munten hoop ik. Gewoon een paar stukken taveernezilver is al genoeg.
Wat Sl8yer ook zegt:p, schijnbaar wordt daar al aan gewerkt, zou t wel wederzijds leuker maken.
afwachten maar ;)

 
Laatst bewerkt door een moderator:
het lijkt me handig wanneer het stoeltje in het profiel van een persoon oplicht als er een plek vrij is. scheelt dubbel werk aan constant moeten klikken om te zien of er stoelen vrij zijn.
 

DeletedUser10664

Guest
ik zou graag zien in de historie (misschien een 3de tabblad maken in het menu dat je ziet als vriendentaveerne open staat) of iemand langsgeweest is als de tafel vol is of binnen de 24h dat ie nog niet kon bezoeken. Dan weet ik in elk geval wie van mijn vrienden voor een gesloten deur heeft gestaan. En wie eigenlijk nooit langskomt. Dat mis ik nu... M/O rondjes kan ik wel doen vanuit historie, maar taveerne niet echt.
 

DeletedUser2073

Guest
Het idee is leuk, maar weer een nieuw element erbij is weer meer tijd kwijt aan het spel. En het is echt weer een ander element. Voor de bonussen die het oplevert mag het wel wat makkelijker worden gemaakt. Zoals ik al zei. het idee is leuk. Maar de te verkrijgen bonussen vind ik persoonlijk erg mager. En het kost best weer wat tijd. Ook daar zie ik echt verbeterpunten. Waarom kan ik niet gewoon op het icoontje al zien of ik de taveerne kan bezoeken of niet, dat scheelt al veel tijd. Ik bel in rl ook eerst vrienden om te voorkomen dat ik voor een dichte deur sta. Of bel eerst een restaurant om te kijken of er plek is om te eten. Dus dat zou hier ook makkelijk zijn. Nu ga ik telkens alle taveernes af terwijl iki nog niet bij de helft kan aanschuiven. Veel werk voor niets dus. Jammer is dat
 

DeletedUser9703

Guest
Het probleem van plaatsgebrek zal afnemen naar mate de tafels groter worden en het aantal stoelen toeneemt.
Ik heb liever niet dat het icoontje een andere kleur krijgt. Dat kost namelijk weer servertijd. Terwijl het een tijdelijk probleem is.

En ik bel in rl nooit naar het cafe om te vragen of er nog plek is.
 

DeletedUser5986

Guest
Ik heb van daag na lange tijd van inactiviteit van 2 spelers hun verwijderd en daarvoor 1 actievere speler toegelaten in mijn vv.
Nu blijkt dat ik die persoon niet zijn taveerne kan bezoeken omdat hij dus 20 mensen verwijderd schijnt te hebben.
De 20 limiet werkt dus beide kanten op.
Dat was niet echt duidelijk in de regels.
Je kan dan dus nog wel de anderen uit je vv lijst de taveerne bezoeken blijkt uit mijn ervaring
Ik zeg dit omdat t niet erg duidelijk vooraf werd weergegeven.
 

FantasyFan

Actief lid
Ik heb van daag na lange tijd van inactiviteit van 2 spelers hun verwijderd en daarvoor 1 actievere speler toegelaten in mijn vv.
Nu blijkt dat ik die persoon niet zijn taveerne kan bezoeken omdat hij dus 20 mensen verwijderd schijnt te hebben.
De 20 limiet werkt dus beide kanten op.
Dat was niet echt duidelijk in de regels.
Je kan dan dus nog wel de anderen uit je vv lijst de taveerne bezoeken blijkt uit mijn ervaring
Ik zeg dit omdat t niet erg duidelijk vooraf werd weergegeven.

Hoezo niet duidelijk? Zie de tekst hieronder uit de aankondiging;

Je kan de taveerne van elke vriend elke dag eenmaal bezoeken. Vanaf het moment dat je 20 vrienden hebt verwijderd zal je 24 uur moeten wachten tot je de taveerne van een vriend kan bezoeken, en zal de vriend 24 uur moeten wachten tot diegene jouw taveerne kan bezoeken na het accepteren van een vriendschap.

Lijkt mij toch aardig duidelijk weergegeven... Wat is daar volgens jou dan niet duidelijk aan?

Betreft de 20 vv verwijder regel ivm misbruik, kan je ook gewoon 10/dag verwijderen, dat n slechte speler n dag langer blijft hangen is niet zo erg, je kan nml wel motiveren en/of nog iets anders doen

En wat schiet je daar dan mee op? Dan duurt het 2 dagen tot je 20 vrienden verwijderd hebt. Dan heb je een dag langer dat nieuwe vrienden wel meteen aan kunnen schuiven, maar als je daarvoor inactieve vrienden laat zitten, wat is het nut dan uiteindelijk?
 

DeletedUser

Guest
Het zou wel terecht zijn als die timer na een week weer gereset wordt en dat je er niet na 20 voor altijd aan vast zit.
 

DeletedUser5986

Guest
Hoezo niet duidelijk? Zie de tekst hieronder uit de aankondiging;
Lijkt mij toch aardig duidelijk weergegeven... Wat is daar volgens jou dan niet duidelijk aan?
Ik zal het proberen uit te leggen; De text die jij hier aanbied spreekt vanuit de persoonlijke positie. Er wordt niet duidelijk gezegd dat als jij iemand in je vv lijst uitnodigd die al 20 vrienden verwijderd heeft, dat jij dan moet wachten. De onduidelijkheid zit in de richting van de uitleg.

En wat schiet je daar dan mee op? Dan duurt het 2 dagen tot je 20 vrienden verwijderd hebt. Dan heb je een dag langer dat nieuwe vrienden wel meteen aan kunnen schuiven, maar als je daarvoor inactieve vrienden laat zitten, wat is het nut dan uiteindelijk?
Persoonlijk vindt ik t ten eerste niet echt slim om zoveel inactieve vrienden bij elkaar te sparen. Zo nu en dan n opschoning werkt goed. Maar anderzijds echte vrienden (Real Life dus :p), ook die minder actief zijn, doe je nooit weg. Daarom kom je aan hooguit 10 per dag (per week zou ik persoonlijk eerder zeggen, want je hebt ook tijd nodig om er achter te komen dat iemand niet actief is, of misbruik van je maakt)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

dhaes

Lid
Zelf ben ik een beetje lui in het verwijderen van mensen in mijn vriendenlijst. Nu had ik wel 5 mensen erin zitten die eigenlijk al gestopt waren, en daarom ruimte aan het opnemen waren. Hen die daarentegen wel 4 stoelen hadden (en daarmee aangaven dat ze nog speelden) heb ik erin gelaten .

Nu zit ik wel naar de prijzen te kijken. Ben wel van mening dat sommige prijzen wel erg duur zijn voor wat ze bieden. Vooral als je wilt dat het een redelijke actieve rol gaat spelen. Maar ik ben me ervan bewust dat dit nog kan veranderen met de volgende uitbreidingen in het spel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser6877

Guest
Goed kleur geen optie dan een kruisje erdoor als je geen plek kan bemachtigen bij een vriend.
 

DeletedUser

Guest
Terwijl ik over het algemeen de "boosts" die je kan kopen via de Taveernewinkel leuk vind hoop ik tegelijkertijd dat er zal worden negedacht over een uitbreiding van het assortiment.
Het lijkt me bijvoorbeeld erg lastig in te schatten wanneer een defence-bonus aan te schaffen en het is ook tamelijk prijzig maar lang niet zo prijzig als het stadsschild: ik zie mezelf dat niet zo snel aanschaffen omdat ik niet over voorspellende gaven beschik en van te voren kan weten dat ik dit nodig ga hebben en het is onwaarschijnlijk dat de aanvaller me hier vooraf van op de hoogte zou stellen.
Voor het aanschaffen voor de zekerheid zijn deze opties simpel te duur in mijn opinie.
Voor het era waar ik nu zit zijn voorraden en muntenbonussen nog leuk maar ik hoor hier en daar al dat dit futiel gaat worden.
Als ik dan de rest van het asssortiment bekijk vind ik de winkel wat schamel in wat het aanbiedt voor alle soorten spelers uit elk era.
Hierbij dus de hoop dat dit in ontwikkeling blijft want de taveerne en elkaar bezoeken leeft momenteel erg en maakt ook inmiddels een groot deel van het spel uit.
Zoals ook eerder is gezegd lijkt me de prijs voor het updaten van de taveerne, zou dit geheel of gedeeltelijk met diamanten gebeuren, tamelijk heftig.
Ik neem dan ook aan dat er nog heel wat voor ons op de tekentafel ligt.
 

DeletedUser10486

Guest
Ik ga voor de muntenbonus. Nu 20%, maar zodra de taverne uitgebouwd is, dan is 2000 taveernezilver per dag wel haalbaar voor de 60%. Helaas is dat berekend op het basisbedrag zonder bonus van San Marco, niet op het werkelijke aantal munten.

De andere bonussen lijken mij onnodig. 10% aanvalsbonus gaat niet veel verschil geven. En de 8500 taveernezilver voor +30% kan je onmogelijk elke dag bij elkaar krijgen. 8000 per dag voor het stadsschild, dat lukt ook niet (en is niet nodig als je je oogst op tijd binnenhaalt).
 

DeletedUser

Guest
De andere bonussen lijken mij onnodig. 10% aanvalsbonus gaat niet veel verschil geven. En de 8500 taveernezilver voor +30% kan je onmogelijk elke dag bij elkaar krijgen. 8000 per dag voor het stadsschild, dat lukt ook niet (en is niet nodig als je je oogst op tijd binnenhaalt).

10% aanvalsbonus kan net heel erg welkom zijn in GE of Gvg. Helemaal die 30%, want het hoeft niet dagelijks. Level 3 GE kan je in een dag doen en daarna kan je weer een week zilver verzamelen.
 

DeletedUser

Guest
Omg! Mijn vinger schoot uit op mijn tablet en nou is al mijn taveerne zilver naar een stadsschild voor 3 dagen uitgegaan:-/
Een "weet u het zeker ?" is geen overbodige luxe -.-
 

DeletedUser

Guest
10% aanvalsbonus kan net heel erg welkom zijn in GE of Gvg. Helemaal die 30%, want het hoeft niet dagelijks. Level 3 GE kan je in een dag doen en daarna kan je weer een week zilver verzamelen.
Deze optie leek mij ook het aantrekkelijkst en meest haalbare.
 
Bovenaan