Discussietopic voetbalbeker 2019

DeletedUser12695

Guest
Vóór de wijzigingen van de diverse beloningen in het Voetbalevenement stond ik op zilver, nu ben ik terug gevallen naar 0 en in hobby terwijl ik in beide werelden A en B al level 39 heb. Hoe kan dat??

Goed sparen!, het event duurt nog wel even. Tevens is het altijd lastig als je net begonnen bent direct volledig alles te kunnen halen.
 

MariMaria

Actief lid
Ik ben 2 week geleden begonnen met FoE. Ik heb meegedaan aan de voetbalbeker, maar sinds begin van de week kan ik niet verder met de evenementsmissies… Ik moet 12000 voorraden betalen… dit is HEEEEEEEL veel voor een beginnende speller :-(. Is dit normal?
Zit je nog wel in het bronzen tijdperk ? Ik vind 12000 voorraad ook best veel. Als je in de IJzertijd zit heb je volgens mij een Taveerne (?) Je kan daar je voorraad boosten met 60%. Tevredenheid op 120% en dan sparen.
 

DeletedUser13259

Guest
Vind het hele prijssysteem bij dit soort events zo hopeloos. We moeten 3 weken wachten voor Tholos überhaupt opkomt, en hij komt dan ook maar slechts 2 keer :-| Evenveel als een upgradekit van een overwinningstoren. Wanneer gaan jullie eindelijk inzien dat dit systeem onlogisch is op alle fronten?
 
raar of niet?
ik open een geschikt gebouw is tevredenheid bvb 150 , zelfhulpkit gebruikt, wordt het gebouw idd 300 tevredenheid maar in mijn queste evenement (voetbal)blijft tevredenheid 0 dat kan dus niet volgens mij.....
 

Mr.Quib

Actief lid
raar of niet?
ik open een geschikt gebouw is tevredenheid bvb 150 , zelfhulpkit gebruikt, wordt het gebouw idd 300 tevredenheid maar in mijn queste evenement (voetbal)blijft tevredenheid 0 dat kan dus niet volgens mij.....
Nope, is normaal, opknappen (door jezelf of een ander) heeft nooit effect op een quest, je zult echt een gebouw of versiering moeten plaatsen.
 

Tigertjheu

Actief lid
Carrousel:
8% aanval 8% verdediging 5500 tevredenheid
Winnaarsplein
6% aanval 0% verdediging 6770 tevredenheid

-2 -8 +1270

Vind het nog best een groot verschil voor een gebouw wat voor winnaars is :/
 
Sowieso vind ik de keuzes die je bij de spelers kunt maken niet leuk. Ik mis bijv. een speler met alleen medailles, die andere events wel was. En je wordt gallisch van die flutbeloningen. Mijn inventory puilt uit van de nutteloze gebouwen, zelfhulpkits en bonusdrankjes. Wanneer bedenkt Inno eens wat zinnigere beloningen? Iets als fragment van technologie of zo? Dat je met 15 fragmenten een technologie kunt unlocken? Of een dag stadsschild? Er kan zoveel meer dan de uitgekauwde beloningen die je nu steeds on de oren vliegen. Zeker ook nog es omdat er veel te veel events zijn. Sommigen hebben meer eventsgebouwen dan normale gebouwen staan. En sinds de limiet van 10 levels per gg weg is zijn te verhoudingen toch al zoek en al die eventsgebouwen helpen niet mee aan balancering.
 

MariMaria

Actief lid
Sowieso vind ik de keuzes die je bij de spelers kunt maken niet leuk. Ik mis bijv. een speler met alleen medailles, die andere events wel was. En je wordt gallisch van die flutbeloningen. Mijn inventory puilt uit van de nutteloze gebouwen, zelfhulpkits en bonusdrankjes. Wanneer bedenkt Inno eens wat zinnigere beloningen? Iets als fragment van technologie of zo? Dat je met 15 fragmenten een technologie kunt unlocken? Of een dag stadsschild? Er kan zoveel meer dan de uitgekauwde beloningen die je nu steeds on de oren vliegen. Zeker ook nog es omdat er veel te veel events zijn. Sommigen hebben meer eventsgebouwen dan normale gebouwen staan. En sinds de limiet van 10 levels per gg weg is zijn te verhoudingen toch al zoek en al die eventsgebouwen helpen niet mee aan balancering.
Die medaillespeler mis ik inderdaad ook. Ik speel zo veel mogelijk met de 'gouden' spelers dus er komen alleen punten, drankjes en verkorte produktietijden binnen. Mijn stad ziet er op wat tevredenheidsgebouwen precies uit zoals je het omschrijft. Ik wissel met Halloween van tijdperk. Tijdens het winterevent krijg ik zoveel gebouwen dat ik heel veel kan slopen en vervangen. Zowel gewone als evenementsgebouwen. Tech hoef ik niet vrij te spelen voor events, wat ik nodig heb staat al in mijn inventaris. Toen dit net op gang kwam was het wel leuk maar het begint nu saai te worden. De uitdaging is eruit. Iedereen vliegt door de tijdperken heen. Er zijn spelers die dubbel zo groot zijn dan ik en niet eens weten dat er een tijd was dat je ieder stadje moest bezoeken voor M/O.
 

DeletedUser11582

Guest
Wil constructief zijn maar het wordt elk event moeilijker om als gewoon actieve speler hoogste rangschikkingen te halen. Er wordt een voordeel gegeven aan spelers die spelen met aankoop van diamanten.
Met de wekelijkse rondes gaat dit er niet op vooruit. Rondes op zich interessant concept maar met slechts één opdracht per/dag en de dagelijkse drankjes loop je niet ver.
Waarom geen oneindige opdrachten....beloon je wie actief is en spelers die graag diamanten kopen zullen extra investeren om mee te dingen.
Verder is alles mooi ineengestoken no pun intended ;)
 

Mr.Quib

Actief lid
Ziet er op zich grappig uit . Helaas, foe kennende is het maar beperkte tijd bruikbaar . Het ding zal in no time uitpuilen met oeroude gezichten, zeeschelpen en die andere inventory items waar je doorlopend mee doodgegooid wordt.

En drankjes en zelfhulpkits zal je er wel niet kwijt kunnen.
Weet niet waar je dit op baseert, het aanbod is goed en gevarieerd incl. upgrades en kits waar mensen al tijden om vragen, en de flesjes en kits kun je gewoon verkopen.
 

MariMaria

Actief lid
Dat is nou eens goed nieuws. Ik heb nog wel wat leuks in mijn inventaris. Niveau 1 Herfstmolen, schip, Winterspits, Tholos + diverse upgrades. Een heleboel Piazza zooi. Wensput krimpkits. Dat wordt cashen !!
 

DeletedUser13271

Guest
Dus alles wordt aangepast behalve voor deze ronde. Lekker dan, net mijn geld op.deze ronde gezet om hoog te eindigen. Bedankt!
Precies dit. Ik dacht ik wacht de andere rondes even af, maar de laatste upgradekit voelt door mijn neus geboord. Gelukkig is het maar een spelletje, hoewel dit een erg ondoordacht besluit is. Beter nooit de regels tijdens het spel wijzigen. Of iedereen erop vooruit of niemand maar niet een beperkte groep.
 

DarthRonin

Actief lid
Vond de laatste week de dagprijzen hopeloos.
Een week zitten wachten op een prijs waar ik iets mee kan en alles maar opgemaakt aan schurkenkrimpkitjes omdat de allerlaatste prijs de bijkans meest waardeloze prijs is die te bedenken is...
Zelfs MET een upgrade is een overwinningstoren de moeite van het zetten gewoon niet, dus wat moet je met die upgrades?
Rest slechts het wachten op de handelaar zodat we ze daar ooit eens kwijt kunnen.
 
Bovenaan