Discussietopic video advertenties

Nou, je krijgt er 10 fp, paar voorraden, paar munten en 10 eenheden per dag mee ongeveer. dat vind ik niet de moeite waard om een filmpje voor te kijken, op mn kleinere werelden is het nog leuk.
 

nietje52

Actief lid
Geen enkele prijs is goed genoeg voor een grote speler.
In een gewoon incident krijg ik op mijn hoofdwereld waar ik in Jupiter zit, 1900 voorraden.
Op mijn farmwereld waar ik in indu zit kreeg ik gisteren 7500 voorraden uit een nieuw incident.
 

alosta

Lid
Op zich erger ik me er niet echt aan, uiteindelijk ben je niet verplicht erop te klikken. Wel zou een eventuele optie 'verberg dat ballonnetje voor filmpjes', welkom zijn, dan kan je zelf kiezen of je zo'n knoert van een melding wilt.

Wat wel jammer is, is dat het niet voor de pc's geldt. Via de app speel je vaak 'on the way', bv. tussendoor, dan heb je juist minder tijd voor een filmpje. Ook de duur van de filmpjes zou gelimiteerd moeten blijven, en geen 2 filmpjes achter elkaar.

Zie aankondiging: "Belangrijk is dat deze zijn gemaakt om de speler niet te irriteren of het spelverloop te onderbreken."
Als je deze opmerking al op voorhand maakt, weet je dat mensen er zich aan irriteren.

"Ze zijn duidelijk aangegeven en volledig optioneel."
Dat is net het probleem, ze zijn iets te duidelijk aangegeven. Een aparte vorm van incident (en evt. een waarschuwingsicoontje die je kan aan/uitzetten) volstaat denk ik.

"Hoewel er een verschil zal ijn tussen spelers die advertenties zullen zien en wie niet, zullen er geen verschillen zitten tussen de beschikbare onderdelen en beloningen. Dat betekent dat beide soorten spelers dezelfde mogelijkheden hebben om beloningen te verzamelen."
Vind ik vaag, wat zijn 'beschikbare onderdelen en beloningen'? Krijgen de 'vrijgestelden' meer kans op bv. een hoger aantal fp?

"Deze incidenten tellen momenteel niet mee voor missies die incidenten vereisen. Dit is echter iets dat we in de gaten houden en mogelijk zullen aanpassen."
Dan noem ik het geen incident. Ook het woord 'mogelijk' aanpassen stoort me.


Tot slot is dit ook weeral iets te snel ingevoerd:
1656582830623.png

Bekijk een advertentie en verdien je beloning... daaronder verzamel 1 munt.
Best de tekst voor op de laptop aanpassen, of nog beter, daar ook een advertentie invoegen zodat pc/mobiel gelijk getrokken wordt.
 

Master Bigfoot

Nieuw lid
Zwaar drama die video’s voor incidenten, dagelijkse missie en beloningen in de taverne. (en wat Inno nog meer bedenkt in de toekomst). Ze duren gemakkelijk 30 seconden en daarna moet je nog schermen wegklikken. En dat krijgen alleen de app-spelers als optie (je kunt idd ook zonder spelen) maar het blijkt dat lang niet alle app-spelers de video’s hoeven te bekijken, die krijgen alles direct. Dus slechts een klein aantal spelers moet naar die irritante video’s kijken om niet benadeeld te worden. Ik hoop dat Inno dit snel terugdraait en al deze nieuwe "features " verwijdert, of dat de video’s verdwijnen. Het spelplezier is voor mij zwaar gedaald en tegen stoppen aan.
 

Tigertjheu

Actief lid
Op 5 werelden ben ik al gestopt met het innen van mn taveerne door die stront optie die erbij gekomen is, wil ik de taveerne legen moet ik eerst een paar seconde wachten tot de bullshit geladen is waar je geen ruk aan hebt. Ja daaag dan hebben mn vriendjes maar pech en weer één taveerne minder waar ze in kunnen.
 

alosta

Lid
Dat laden is me dus ook al opgevallen, neemt soms tijd in beslag, de filmpjes (ook als er 2 achter elkaar zijn, tegen dat het tweede is geladen), automatische m/o, ...
 

alosta

Lid
Ik heb het al naar support gestuurd en zij hebben het doorgegeven, maar ik vraag het hier om te zien of het een geïsoleerd geval was:
Ik heb dus op zo'n reclamefilmpje op mijn gsm geduwd, filmpje uitgekeken, en toen werd het scherm zwart (scherm stond nog aan, was dus geen stand-by) en werd ik uit het spel gesmeten. Bij het opnieuw inloggen was het incident weg, maar ook nergens melding gehad van een beloning.
 

DarthRonin

Actief lid
Op 5 werelden ben ik al gestopt met het innen van mn taveerne door die stront optie die erbij gekomen is, wil ik de taveerne legen moet ik eerst een paar seconde wachten tot de bullshit geladen is waar je geen ruk aan hebt. Ja daaag dan hebben mn vriendjes maar pech en weer één taveerne minder waar ze in kunnen.
Kun je op de app niet in je taveerne komen zonder reclame tee kijken?
Dat zou dan wel belachelijk zijn, er moet gewoon een optie zijn dat te gebruiken zonder direct lastig te worden gevallen met reclame als je geen interesse hebt in die nieuwe reclame beloning.
 

Biervent

Actief lid
Ik speel niet op de telefoon, maar bij mijn weten bestaat er ook een AD Block voor de telefoon. Misschien is dat een suggestie? Dan zou je van die reclame af kunnen zijn.
 

alosta

Lid
Kun je op de app niet in je taveerne komen zonder reclame tee kijken?
Dat zou dan wel belachelijk zijn, er moet gewoon een optie zijn dat te gebruiken zonder direct lastig te worden gevallen met reclame als je geen interesse hebt in die nieuwe reclame beloning.
Je kunt in de app in de taveerne zonder reclame te kijken. Je komt uiteraard wel eerst op het tabblad terecht waarin je de reclame hebt, maar je kan op een ander tabblad duwen zonder reclame te kijken (je hebt dan wel geen bonus).
Ik vind het persoonlijk ook een bizar beeld, is nieuw voor me dat een derde tabblad ineens de standaardtabblad is geworden; normaal als je gelijk waar iets opent, kom je eerst op het eerste tabblad uit.
 

Seconddream

Actief lid
Het zal wel aan mij liggen, ik bezoek taveerne en ga de hele lijst langs en neem ook motiveren mee in dezelfde handeling.
De meerwaarde ontgaat mij en vraag ik me af waarom taveerne niet gewoon is meegenomen.
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Gaat dit topic nu over A/B of over video advertenties? Waarom is die andere gesloten? Dit wordt nu een warrig topic als je het mij vraagt.
Het andere topic ging over de vriendelijke helpers, en dit ook, vandaar dat we hier verder gaan.
 

Biervent

Actief lid
Het zal wel aan mij liggen, ik bezoek taveerne en ga de hele lijst langs en neem ook motiveren mee in dezelfde handeling.
De meerwaarde ontgaat mij en vraag ik me af waarom taveerne niet gewoon is meegenomen.
Hie kan ik het mee eens zijn. In mijn ogen had het fijner geweest wanneer er een knopje bestond voor het ophalen van alle incidenten in één keer.
 

alosta

Lid
Ik begin ook steeds meer en meer voor de taveerne te vrezen, de verzamel 4k munten is nu al vaak geen lachertje. Mensen gaan sneller op iedereen m/o duwen, maar gaan niet de lijst nog eens afgaan om iedereen eens apart op te knappen.

Bovendien gaat het soms echt heel traag, iedereen in 1 keer motiveren. Als je dan nog eens taveerne wilt doen, ben je beter gewoon met de hand alles te doen.
 
Bijzonder irritant, nu ook nog in de verhaalmissies dus onvermijdelijk. Stoppen graag of de mogelijkheid bieden e.e.a. uit te zetten.
 

SonnyWeg

Actief lid
Ik begin ook steeds meer en meer voor de taveerne te vrezen, de verzamel 4k munten is nu al vaak geen lachertje.
Bedoel je hiermee de 4k zilver in de taveerne die je bij dagmissies moet verzamelen? Zo ja, dan ben ik het met je eens. Geen idee wie dat bij inno verzonnen heeft, maar dat is bijna niet te doen tenzij je alle vrienden aanschrijft om je taveerne te bezoeken.
 
Bovenaan