Discussietopic verwijdering gildeforum

Waardeloos als men dit verwijderd.
Gildeforum wordt veel gebruikt voor administratie waar de leiders van een gilde vaak iets posten dat A nooit verdwijnt en B niet telkens in beeld hoeft voor leden die er geen omkijk naar hebben of het nu wel of niet belangrijk voor de leden is.

Neem afwezigheid van leden. Je kan makkelijk op het gildeforum de algemene toestand posten... aanpassen of verwijderen wat niet meer van belang is
Je kan er van alles kwijt om startklaar te zetten voor het gildemail. ( gildeforum wordt ook vaak gebruikt als een soort van kladblok. )

Ik zou het dus weer een ontzettende stomme actie vinden van FoE..... zeer teleurstellend.
 

Markus

Actief lid
zorg dan iig dat de belangrijke forum features (links die werken en niet zonder www hoeven), editen posts, langere posts (> 20 regels dus), polls, stickies en weet ik wat nog meer dan ook in het berichtencentrum onder gildeberichten kunnen.
 
Geen goed plan omdat forum te verwijderen. Als je iets wilt zoeke wat al eerder uitgelegd is is dat hier makkelijker in te vinden dan in het berichten centrum. Verder kun je hier op een forum ook mooi alle reacties terug lezen wat soms een verhelderend inzicht kan geven. Laat dit dus bestaan!
 

DeletedUser

Guest
InnoGames wil waarschijnlijk dat spelers verhuizen voor hun communicatie van delen in het spel naar externe communicatiemiddelen... één belangrijk bericht in het berichtencentrum met een verwijzing naar een extern forum omdat het spel het niet meer aanbiedt. Dit gaat het spel niet ten goede komen...

Ik begrijp nog altijd niet hoe het kan komen dat een 'modern' gamebedrijf er niet in slaagt om een gildeforum functionaliteit ook beschikbaar te maken in de app. Dat het zover moet komen dat de enige oplossing, die ze zien, is om het te verwijderen... en dat dan nog zonder alternatief. Dit is gewoon ongezien... Een berichtencentrum kan toch geen forum vervangen... Dat is iets als zeggen dat het Forge of Empires forum enkel nog maar uit het personal message systeem zou bestaan en dat alle forumberichten nu maar naar het pm systeem moet overgezet worden want dat de rest gedeactiveerd wordt... iedereen kan toch zien dat dit op niets slaat en dit geen volwaardige vervanging is...
Het gilde forum moet blijven en moet, naar mijn mening, zelfs beschikbaar worden op de app.
 

88JD88

Lid
dan niet maar er zijn genoeg situaties dat je graag stapelt met regels met goederen van leden. maar ook dat het eerste bericht blijft staan en ook met kleurtjes zodat je het weer weg kan halen zodra mensne terug zijn. ik ben er nog niet overuit hoe ik het moet gaan doen met deze huidige mogelijkheden van het berichtencentrum:(
 

88JD88

Lid
Heb het op de beta ook al aangeklaagd, volgens mij is innogames het gevoel met de basis (wij spelers) helemaal kwijt, eerst probeerden ze ons een waardeloze pvp door de strot te duwen (wat we gelukkig door massaal protest hebben kunnen vermijden) en nu een berichtencentrum dat er misschien mooier uitziet (sic) maar nog heel veel mankementen vertoond. Nu wordt hier al de datum van 5 oktober gelanceerd zonder dat en nog maar één enkel antwoord op onze vragen kwam op de beta.
Zoals ik al zei helemaal het gevoel met de basis kwijt, wat kunnen gildes en hun geschiedenis inno schelen, het is enkel nog app wat de klok slaat, waarschijnlijk halen ze langs daar het grote geld binnen en is de rest maar bijzaak.

Ja jammer want inderdaad forum was het stukje geschiedenis van je gilde een sterke basis van alle punten die belangrijk zijn blijvend leesbaar ipv zo verwijderd te worden. We hebben al veel moeten slikken en ook geslikt te hebben. maar wat ze op beta doen en in andere landen evt wel goed vinden wil niet zeggen dat iedereen het forum op de zelfde manier gebruikte. verschillende landen verschillende manieren van spelen en waarde hechten aan iets. Ik vrees dat de lol in rap tempo omlaag zal gaan. tot nu toe kon ik het nog steeds volhouden maar we gaan zien of dit blijft.:confused:
 

NormaJeane

Actief lid
Gildeforum is meestal een soort logboek voor de leiding... jammer dat het gaat verdwijnen.
Ik zie ook niet direct een aanleiding ervoor, de reden is wss dat het moeilijk is om het gildeforum in de app te integreren?
 

jovayana

Actief lid
Gildeforum is meestal een soort logboek voor de leiding... jammer dat het gaat verdwijnen.
Ik zie ook niet direct een aanleiding ervoor, de reden is wss dat het moeilijk is om het gildeforum in de app te integreren?

En natuurlijk omdat ze het niet op de app kunnen implementeren moet het verdwijnen voor pc en laptop
 
Het bericht van uitstel is op zich positief. Dat kan ook niet anders als je ziet hoe het forum gebruikt wordt.
Van de argumentatie die eronder staat wordt ik voorhand al droevig. Ze gaan dus wel iets in het berichtencentrum opknappen maar lang niet alle functionaliteit komt terug en daarna verdwijnt alsnog het forum.
Als je een oud onderdeel wilt verangen is dat prima, maar zorg dan op zijn minst dat je gelijke of betere functionaliteit biedt. Pas dan krijg je mensen op je hand.
Ik kan er maar een ding van vinden: BOEEEEEEEEE!!!. Slecht Management!!! Luister eens een keer goed naar je spelers!!! Ik werk zelf in de ICT en dit is dus echt HET antivoorbeeld van hoe het wel zou moeten.
 
Laatst bewerkt:
Ben blij met het uitstel, toch goed om te weten dat we serieus genomen worden :)

Nu kijken of uitstel ook nog afstel kan worden :D
 

DeletedUser

Guest
Heel leuk dat uitstel maar ik begrijp nog altijd niet waarom het gildeforum ook niet op de app beschikbaar kan worden. Is dat forum soms in spaghetticode geschreven?

Het blijft voor mij een raadsel waarom dat een 'modern' gamebedrijf een feature wegdoet als oplossing om zowel de features in de browserversie als de app gelijk te trekken. Het verbaast me zelfs meer omdat, voor zover ik kan zien, er daarvoor al veel van de functionaliteit in het spel is. Tenzij het gildeforum natuurlijk in spaghetticode geschreven is maar als dat zo is dan maak ik mij ook zorgen over de rest van het spel.
De backend zou er al (grotendeels) moeten zijn want er is al een gildeforum voor de browserversie dus die zou de app gewoon kunnen gebruiken. Met het nieuwe berichtencentrum is er ook al een user interface die deels hergebruikt kan worden.

Natuurlijk is er nog heel wat extra werk aan en is dit simpel gezegd maar zoals het er in de aankondiging staat: uitstellen, feedback bekijken en kijken wat er in het berichtencentrum geïmplementeerd kan worden, dat kost nog meer tijd, geld en moeite. Er wordt hier iets weggegooid wat goed is om dan iets nieuw te gaan maken wat minder goed zal zijn. Een berichtencentrum zal nooit een forum kunnen vervangen want dat zijn twee verschillende dingen. Dat probeer je toch niet samen te stoppen? Dat werkt nooit! Dit is echt super slecht management en dan nog durven beweren dat spelers serieus genomen worden...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jovayana

Actief lid
Als je een oud onderdeel wilt verangen is dat prima, maar zorg dan op zijn minst dat je gelijke of betere functionaliteit biedt. Pas dan krijg je mensen op je hand.
Ik kan er maar een ding van vinden: BOEEEEEEEEE!!!. Slecht Management!!! Luister eens een keer goed naar je spelers!!! Ik werk zelf in de ICT en dit is dus echt HET antivoorbeeld van hoe het wel zou moeten.

Zou maar opletten als ik jou was , ik zei op beta dat elk bedrijf die zijn klanten respecteert eerst zorgt dat een nieuw onderdeel goed functioneert voor ze het oude verwijderen , maar dat werd bestempeld als "inflammatory" (opruiend) en verwijderd hahahaha
 

Bullspirit Dancer

Actief lid
Hoe moeilijk kan het zijn om naar de afdeling Grepolis te lopen waar ze al jaren het forum op de app hebben zitten. Het is 1 bedrijf maar blijkbaar zonder enige vorm van overleg.
 
Bovenaan