Discussietopic verwijdering gildeforum

Azgalaxa

Actief lid
Ja het is een goed idee maar doe het dan wel gelijk 1 op 1 goed

De berichten in het berichtencentrum mog maar 20 regels terwijl forum er heel veel meer mag. Terecht wordt opgemerkt dat er veel gildeinformatie in staat in de aankondiging.

Het is echt een beperking dat er dus maar 20 regels in het berichtencentrum mogen.
 

Felair

Actief lid
Erg jammer in t gilde waar ik op C in zit hebben we een compleet logboek van alle TP ups en nieuwe leden die joinen enzovoorts sinds de oprichting in oktober 2017..

Ook schiet het berichtencentrum in zijn huidige vorm flink tekort qua opmaak opties en klikbare links(wat gewoon niet kan).
Sowieso als je een link direct plakt in de mail word deze gecensureerd moet je weer die https://www. eraf slopen omdat het anders gewoon in sterretjes veranderd(zelfde gedoe op de chat overigens). Wil je deze link vervolgens op de App handmatig kopiëren dan kan je (in ieder geval op Android) enkel heel dat bericht kopiëren en moet je de rest dan handmatig deleten uit de adresbalk van je browser.. hoezo omslachtig. En basis functies zoals een bericht aanpassen of verwijderen uit een draadje bestaan niet in het berichtencentrum.

Het limiet van 20 regels in het berichtencentrum, wat Azgalaxa aanhaalt, was ik overigens niet mee bekend maar dat is helemaal ruk dan inderdaad.
Plaats maar eens een handleiding voor het een of ander, of denk bijvoorbeeld aan een overzicht van al je gildeleden per tijdperk verdeeld net leesbaar onder elkaar(dat moet dadelijk dus in 4 berichten of zo dat ziet er helemaal niet uit). Meeste dingen zit je al snel over de 20 regels.. of verwachten ze bij Innogames dat we daar dan maar een 3th party applicatie voor gaan gebruiken, het is toch juist een bedoeling dat we allemaal zoveel mogelijk tijd in het spel doorbrengen toch? Daarom worden we doodgegooid met events en heeft GS maar een pauze van 3 dagen toch?

Als het nieuwe berichten systeem nu een volwaardige vervanger zou zijn dan zou ik me er wel in kunnen vinden maar dit is dus een downgrade die het makkelijker moet maken...? Zorg er gewoon voor dat een vervangend spel element fatsoenlijk ontwikkeld is en een volwaardig alternatief is voordat je het oude onderdeel sloopt.

Hopelijk ontwikkelen ze goed door en voegen ze de ontbrekende opties die het forum had nog toe, of maak een tabblad erbij in het berichten centrum wat zo werkte als het forum want het slaat anders helemaal nergens op.
 
Laatst bewerkt:

Tigertjheu

Actief lid
Waarschijnlijk gaat het forum niet weg want op beta is er in de feedback bijna alleen maar dat het moet blijven....
Dudettas zei:
I have passed on your feedback, and when I have an update I will let you know.
 

micbas

Lid
Ik heb hetzelfde probleem als de meeste hier. 20 regels zijn veel te weinig om de informatie op het Gildforum in te plaatsen.
Daarnaast vind ik het een slechte zaak dat berichten na 60 dagen verwijderd worden als je vergeet om het als belangrijk te markeren. Tegelijkertijd begrijp ik ook de noodzaak om de boel regelmatig op te schonen maar stuur dan een waarschuwing als een bericht verwijderd dreigt te worden.
 

micbas

Lid
Ik probeerde net de belangrijke berichten als zodanig te markeren, zodat we die niet kwijtraken na 60 dagen, maar toen kreeg ik de melding dat je niet meer dan 5 belangrijke berichten kan hebben!!! Dit schiet niet op zo :mad:
 
ik vind zo wie zo het nieuwe mail systeem waardeloos. ben je naar #belangrijk of een van de andere gegaan kan je niet gewoon terug naar de gilde map.
moet je eerst op een andere tab aan de linkerkant klikken om vervolgens weer je gilde tap aan te klikken.
Geef ons gewoon het oude systeem weer terug of zorg er voor dat het goed werkt voor je iets veranderd.
er is toch niet voor niets een beta server waar het getest kan worden en zolang het niet goed werkt moet je het niet live zetten
 

nietje52

Actief lid
ik vind zo wie zo het nieuwe mail systeem waardeloos. ben je naar #belangrijk of een van de andere gegaan kan je niet gewoon terug naar de gilde map.
moet je eerst op een andere tab aan de linkerkant klikken om vervolgens weer je gilde tap aan te klikken.
Als je nog een keer op 'belangrijk' klikt ga je weer terug.
 

jovayana

Actief lid
Heb het op de beta ook al aangeklaagd, volgens mij is innogames het gevoel met de basis (wij spelers) helemaal kwijt, eerst probeerden ze ons een waardeloze pvp door de strot te duwen (wat we gelukkig door massaal protest hebben kunnen vermijden) en nu een berichtencentrum dat er misschien mooier uitziet (sic) maar nog heel veel mankementen vertoond. Nu wordt hier al de datum van 5 oktober gelanceerd zonder dat en nog maar één enkel antwoord op onze vragen kwam op de beta.
Zoals ik al zei helemaal het gevoel met de basis kwijt, wat kunnen gildes en hun geschiedenis inno schelen, het is enkel nog app wat de klok slaat, waarschijnlijk halen ze langs daar het grote geld binnen en is de rest maar bijzaak.
 
Het afschaffen van het gildeforum is gewoon een slecht plan, zeker als het berichtencentrum zoveel beperkingen heeft als het nu heeft.
* Je kunt geen menu structuur aanmaken zodat alles door elkaar komt te staan;
* De berichtlengte komt zwaar tekort;
* De geboden termijn (14 dagen) is belachelijk kort om eea te verwezenlijken als je een uitgebreid forum hebt.
* links worden gecensureerd
* kennelijk is het aantal belangrijke berichten ook nog eens beperkt.
Kortom hier is duidelijk door FOE niet eens goed over nagedacht en het zoveelste voorbeeld dat we eerst gaan doen en dan pas gaan nadenken.
 
als leiding gebruiken we dat forum voor administratie en dergelijke, we zullen nu andere systemen moeten gebruiken zoals google drive, zucht
 

Soveh

Nieuw lid
Ik vind dit echt niet ok, ik heb mijn hele gilde administratie op het (verborgen) forum zitten. Daarbij kun je posts op het forum aanpassen en in het berichtencentrum niet. Gewoon houden dus!
 
Superslecht plan, een forum is totaal iets anders dan een berichtje, welke #@#***# haalt het in z'n hoofd om dat samen te voegen?

Kan wel weer een hele waslijst met redenen opnoemen, maar hierboven staan de meeste al :)
 

Azgalaxa

Actief lid

inderdaad er zit een limiet van 5 berichten op als belankrijk...


Dat is naast dat er maar 20 regels zijn nog onhandiger...

Dit kan echt niet en moet terug naar de tekentafel.
de spelmakers hebben geen idee waar chats voor gebruikt worden en ook niet waar het forum voor gebruikt kan worden.
 

frans1

Actief lid
zo als jovada zegt denk dat ze het spoor zeer veel spelers of kwijt willen of verloren hebben nu dit weer wederom weer eens een miskleun van inno dat ze maar eerst de problemen oplost zo wel in de ge gvg en zeer duidelijk de gst is het totaal hopeloos pak die dingen eerst aan en ontwikkel dan nieuwe en probeer dieuit op de beta en als daar 70 % zegt doen dan naar de leve versie
 
De berichtencentrum veranderen, prima, dat ziet er goed uit al is er wel ruimte voor verbeteringen zoals de lengte van de berichten, het aantal belangrijke gildeberichten en evt de functie ''belangrijk'' uitbreiden in de sociale berichten aangezien de leidingsmails verplicht in sociaal zijn verhuisd.
Maar het Gildeforum MOET blijven zoals het is !(en eigenlijk ook voor de app-spelers toegankelijk worden)
Alle oude gildes bewaren daar een schat aan informatie voor de leden, plus de ledenadministratie in het verborgen forum, dingen die niet in de berichten kunnen verhuizen.
Waarom verplicht Inno ons ineens om moeilijke toeren uit gaan halen voor iets wat al goed was ???
 

88JD88

Lid
Na het al gehoord te hebben wel al mijn mening er over gezegd dat ik het een erg gemis vind en inderdaad zoals hier boven al genoemd zolang het niet 1 op 1 kan dus met kleurtjes en dat het bericht blijft bestaan ook al is het niet belangrijk. en met veel te weinig maximaal aantal regels is het verre weg een zoals ze noemen Verbetering voor betere communicatie met je spelers. als mensen graag dingen wilden bekijken of er in helpen was het nog een beetje motivatie om ze ook op de computer te krijgen. maar ook dat je het hoofd bericht makkelijk kon aanpassen zoals afwezig. dat het overzichtelijk bleef en mensen die hun goederen opgaven. alle beantwoorde berichten van hun konden weer weg zodra het in het hoofdbericht gemeld was. Nu moet ik helaas gaan kijken wat ik er van kan gaan maken om het nog een beetje in de richting te krijgen. erg teleurgesteld.:mad:
 
Bovenaan