Discussietopic verjaardagsevenement 2023

We hadden hiervoor dat verschrikkelijke Patrick event, maar daar was met wat strategie nog wat te bedenken om sneller te kunnen spelen, maar dit event is gewoon hopeloos. Je krijgt in het hele event zo'n 10.000 energie. Om 10 energie weg te werken moet je ongeveer vijf keer klikken, Dat is dus in totaal 50.000 keer? Is het soms de bedoeling dat we allemaal RSI of zoiets krijgen? Als ik zo'n tetris achtig spel wil spelen dan download ik het wel, maar ik wil met FOE mijn dorp ontwikkelen en door de tijden heen ontwikkelen, misschien moet de uitgever maar eens goed nadenken wat hun spelers willen. Als ze echt denken dat dit het is, dan zal weet ik niet meer.
 
We hadden hiervoor dat verschrikkelijke Patrick event, maar daar was met wat strategie nog wat te bedenken om sneller te kunnen spelen, maar dit event is gewoon hopeloos. Je krijgt in het hele event zo'n 10.000 energie. Om 10 energie weg te werken moet je ongeveer vijf keer klikken, Dat is dus in totaal 50.000 keer? Is het soms de bedoeling dat we allemaal RSI of zoiets krijgen? Als ik zo'n tetris achtig spel wil spelen dan download ik het wel, maar ik wil met FOE mijn dorp ontwikkelen en door de tijden heen ontwikkelen, misschien moet de uitgever maar eens goed nadenken wat hun spelers willen. Als ze echt denken dat dit het is, dan zal weet ik niet meer.
Je bent niet verplicht om dit te spelen
 

PrivateHead

Actief lid
Op zich vind ik dit wel een leuk maar tijdrovend spel :))
De beloningen vind ik niet bij een verjaardagsviering horen, we zouden makkelijker dingen behoren te krijgen en ook betere omdat ze daarmee laten zien dat ze blij zijn dat we al die jaren hebben geholpen om hun 11e verjaardag mogelijk te maken.
Neemt niet weg dat ik altijd wel wat te zeuren kan vinden ;))
 
1) Voltooi missies om energie te verzamelen.
2) Open het evenement en gebruik de +10 knop (de linkse van de twee knoppen in het midden van het veld) om de energie om te zetten in edelstenen.
3) Probeer de edelstenen die je krijgt te matchen met edelstenen die al op het bord staan (eerst op de ene edelsteen klikken en dan op de andere, dan smelten ze samen)
LET OP:
- De twee edelstenen moeten dezelfde kleur en grootte hebben. Bijvoorbeeld een blauwe edelsteen met 2 bollen kan alleen versmelten met een andere blauwe edelsteen met 2 bollen. De twee samen vormen dan een blauwe edelsteen met 3 bollen, die je opnieuw moet matchen met een andere blauwe edelsteen met 3 bollen.
- Er zijn edelstenen met de bovenste helft van een sleutel (gekleurd zeshoekje) en edelstenen met de onderste helft van een sleutel (bruine streepjes). Als je twee edelstenen (nog steeds van dezelfde kleur en grootte) waarvan één met een bovenste en één met een onderste helft kunt samensmelten, krijg je een edelsteen met een volledige sleutel. (Als je hem daarna nog eens versmelt, blijft het een volledige sleutel.)
4) Ruil de stenen met volledige sleutels in via de knop met de afbeelding van een sleutel (de rechtse van de twee knoppen in het midden van het veld). Een edelsteen met 3 bollen/vierkantjes/driehoekjes is 1 sleutel waard (en kun je dus best nog eens versmelten), een edelsteen met 4 bollen/etc is 3 sleutels waard (en moet je niet meer versmelten want hij wordt toch niet meer groter).
5) Als je alle edelstenen die vanaf het begin op het bord stonden kunt vrijspelen (versmelten), dan krijg je een prijs en soms nog extra sleutels voor de resterende edelstenen (voel je vrij om dit te negeren, je kunt ook zonder verder). Ga daarna verder naar het volgende bord en herbegin vanaf stap 2.
6) Gebruik de sleutels om kisten te openen (aan de rechterkant van het scherm). Dit levert automatisch ook voortgangspunten op (paarse atoompjes).
7) Ga naar Hoofdprijzen (bovenaan het scherm) en eis de prijzen op die door de voortgangspunten werden vrijgespeeld.

Nog vragen?
Bij het kiezen van de 2 edelstenen die je wilt versmelten, bijv 2x 1 blauwe, is het ook slim om eerst te kijken welke dubbele blauwe er al zijn. Dus niet zomaar willekeurig gaan samenvoegen.
 

Woozy

Lid
zonder dia's is het gebouw onmogelijk om te krijgen
Ik ben zo dom geweest om een voorraad diamanten te kopen om meer energie te hebben ,maar het is weg gegooid geld ik heb niet een 1 prijsnivo bij elkaar kunnen spelen , het vraagt teveel energie en die is al prijzig , ik ga dit niet halen level 5 misschien
 
om hem max te krijgen moet ik nog 500 voortgangspunten halen en het event duurt nog maar 2 dagen dus ik denk niet dat ik hem ga halen
 

Atokirina

Actief lid
is dat gebouw wel te behalen? onmogelijk denk ik....tenzij met dia te kopen of niet?
zonder dia's is het gebouw onmogelijk om te krijgen
het vraagt teveel energie en die is al prijzig , ik ga dit niet halen level 5 misschien

Iedereen van mijn gilde die al heeft gespeeld (volgens onze strategie), heeft de hoofdbeloning met gemak behaald, free to play.

Hier zijn mijn gegevens (ook F2P):

• 1611 sleutels besteed: 468 water - 480 wind - 664 vuur
• 4325 voortgang behaald (3750 nodig voor max. hoofdprijs (Gouden Toren van samenkomst))
• 18 dagprijzen (gemiddelde lag op 23)

Heb wat ongeluk gehad met mijn dagprijzen maar de hoofdprijs heb ik met grote marge binnengehaald, en tot nu toe heeft iedereen die op dezelfde wijze het event speelde hem ook zonder problemen binnengehaald. F2P is het evenement dus zeker te spelen.

Deze keer heb ik wel geen guide geplaatst op Discord, ben er niet aan toegekomen i.v.m. RL.
 
Laatst bewerkt:
Iedereen van mijn gilde die al heeft gespeeld (volgens onze strategie), heeft de hoofdbeloning met gemak behaald, free to play.

Hier zijn mijn gegevens (ook F2P):

• 1611 sleutels besteed: 468 water - 480 wind - 664 vuur
• 4203 voortgang behaald (3750 nodig voor max. hoofdprijs (Gouden Toren van samenkomst))
• 18 dagprijzen (gemiddelde lag op 23)

Heb wat ongeluk gehad met mijn dagprijzen maar de hoofdprijs heb ik met grote marge binnengehaald, en tot nu toe heeft iedereen die op dezelfde wijze het event speelde hem ook zonder problemen binnengehaald. F2P is het evenement dus zeker te spelen.

Deze keer heb ik wel geen guide geplaatst op Discord, ben er niet aan toegekomen i.v.m. RL.
knap hoor.....ik ben begonnen zonder enige strategie,,en dat merk ik ook..ik zit op 1500 en speel dagelijks en elke daily ook gedaan...1 keer ververst en sleutels vergeten..kan er toch niet aan liggen dat ik daardoor maar 1500 heb?..vreemd......gameplay ervan vind ik wel grappig overigens
 

Atokirina

Actief lid
knap hoor.....ik ben begonnen zonder enige strategie,,en dat merk ik ook..ik zit op 1500 en speel dagelijks en elke daily ook gedaan...1 keer ververst en sleutels vergeten..kan er toch niet aan liggen dat ik daardoor maar 1500 heb?..vreemd......gameplay ervan vind ik wel grappig overigens
Jawel hoor, je voortgang per gespendeerde energy ligt veel lager bij jouw methode.

Normaal moest je gemiddeld 4 borden per dag spelen met ~100 energy per bord (tot max. 150 per bord).
 

Aniron

Nieuw lid
nog iets meer dan 1 dag te gaan en krijg nu de melding: Gefeliciteerd! het was een succes en bedankt voor je deelname. Leuk maar ik kan geen energie meer verdienen want ik krijg geen opdracht. De rest van mijn sleutels kan ik niet inleveren en ik zit pas op pagina 5/10. Ik kan alleen verder door energie te kopen.
 

Atokirina

Actief lid
nog iets meer dan 1 dag te gaan en krijg nu de melding: Gefeliciteerd! het was een succes en bedankt voor je deelname. Leuk maar ik kan geen energie meer verdienen want ik krijg geen opdracht. De rest van mijn sleutels kan ik niet inleveren en ik zit pas op pagina 5/10. Ik kan alleen verder door energie te kopen.
De pagina's betekenen eigenlijk niet zoveel, want die lopen oneindig door (afhankelijk van hoeveel je besteedt). Na X aantal pagina's herhalen de rewards zich weer, maar afhankelijk van je diamanten heb je dus een oneindig aantal pagina's.
 
Ik ben zelden een fan van evenementen, maar ik snap niet de heisa over dit evenement. Het hoofdgebouw is MAKKELIJK te halen. Ik had hem 3 dagen geleden al compleet en gebruik NOOIT diamanten.

Het leegspelen van het bord is echt simpel en amper 5min werk per dag. Leegspelen is overigens NIET het doel. Je moet zoveel mogelijk niv.3 sleutels samenstellen. Of je het bord nou leeg speelt of niet.

Ik open pas kisten als ik een leuke dagprijs zie. Naast het hoofdgebouw op max grootte heb ik zelfs nog wat extra (dacht 3) upgrade kits die ik niet zal (kan) gebruiken én inmiddels 15 podiums der tijden.

Niet dat ik er plek voor heb in mijn stad hoor.. maar dat is een andere discussie.

Ik vind dit echt een heel makkelijk evenement en snap écht niet waarom iedereen er zo druk mee is
 
Bovenaan