Discussietopic spelversie 1.02

DeletedUser3376

Guest
Ik heb liever dat ze achteraan blijven staan.

Ik stoor mij aan het feit dat fusiliers en jagers nu al bij hun eerste beurt op mijn troepen kunnen schieten zonder dat ik iets heb kunnen doen. Die zware infanterie komt nu ook heel snel vooruit.

Het terrein is nu gewoon veel belangrijker geworden (grotere toevalsfactor). Bij een vlakte zullen zware melee vooruit vliegen en lichte melee bij hun boompje blijven staan, bij een bos in het midden zullen zware melee om het bos heen lopen en lichte melee vooruit vliegen. Je moet dus een beetje mazzel hebben, en als het terrein niet meezit, andere keer proberen....
 

DeletedUser

Guest
Wat is AI ?

ik ben overigens tevreden met 1.02
Ik vind het nu wel stuk uitdagender.
Voorheen kon ik easy van mijn buren winnen
ik doe vaak automatisch resultaten en sinds gisteren verlies ik iets meer dan voorheen van in theorie zwakkere legers dan die ik heb..
Nu moet ik soms manual gamen..

en inderdaad houwitzers, achterladers zijn overbodig..
Lansiers, fuseliers, en jagers zijn nu het beste team.

Attacken is zeer interessant nu..
Maar wat is nou AI ?
 

DeletedUser3948

Guest
Houwitsers nog altijd goed om commando's en jagers uit bossen te knallen. Daarnaast een leuke bonus op grasvlakte, wat nog veel voorkomt.

Wat is AI ?

ik ben overigens tevreden met 1.02
Ik vind het nu wel stuk uitdagender.
Voorheen kon ik easy van mijn buren winnen
ik doe vaak automatisch resultaten en sinds gisteren verlies ik iets meer dan voorheen van in theorie zwakkere legers dan die ik heb..
Nu moet ik soms manual gamen..

en inderdaad houwitzers, achterladers zijn overbodig..
Lansiers, fuseliers, en jagers zijn nu het beste team.

Attacken is zeer interessant nu..
Maar wat is nou AI ?
 

DeletedUser2383

Guest
Vind het raar dat eenheden als fuseliers in 1 keer het halve veld over kunnen steken en dan meteen je troepen kunnen raken....
Dat zouden ze toch iets in moeten perken
 

DeletedUser

Guest
Vind het raar dat eenheden als fuseliers in 1 keer het halve veld over kunnen steken en dan meteen je troepen kunnen raken....
Dat zouden ze toch iets in moeten perken

Daardoor is ook meteen je fuseliers kwetsbaar.
Je moet gewoon veel switchen ik vind het naar mij mening best wel tof.
Ik verlies iets meer dan normaal dus ja het werkt wel :)
 

DeletedUser

Guest
Ik hoop nog een antwoord te krijgen en vermeld al voor de zoveelste keer dat alle lange afstands wapens in principe nutteloos zijn geworden, ZOALS HET NU IS MAG JE DIE ONDERZOEKEN WEG LATEN VAN MIJ..

Waar ik ooit naar nieuwe lange afstands wapens uitkeek baal ik er nu enorm van dat ze waardeloos zijn geworden. Als foe dit gebruikt om het spannender te maken dan laat die dingen uit de onderzoeks lijst.

Mijn vraag. BLIJFT HET ZO DAT DE KANONNEN TARGET NR1 BLIJVEN??? want dan flikker ik ze weg en heb ik HELAAS ook voor niks grondstoffen uitgegeven en zelfs dias aan de 5e plek.

Met 1.03 gebeuren er nog een aantal optimaliseringen aan de AI, maar buiten "Artillerie-eenheden begaven zich soms in het bereik van mêlee-eenheden voordat ze aanvielen" zit daar niets bij voor artillerie. Je zal je leger dus iet of wat moeten aanpassen aan de nieuwe AI. :)
 

DeletedUser1924

Guest
Dank je 3D, ik had de nieuwe versie 1.03 al gelezen en gespeeld.
Maar het gaat er wel op neer komen dat je beter geen achterladers of veldkanonnen meer kan maken omdat ze als eerste aangevallen worden.
Versie 1.o03 veranderd hier dus niets aan. Maar blijft een feit dat een leuke unit bijna nutteloos word. Je kan ze gewoon niet meer gebruiken tegen de betere spelers en in mijn oude buurt vallen de achterladers bij bosjes neer als ik ze gebruik.

Blijf dat erg jammer vinden, maar daar zal men wel iets op vinden, lijkt me omlogishe dat die units nu zo gedegradeerd zijn tot nutteloos.
Nogmaals ik wil niet negatief zijn want ben blij dat men bezig is met het verbeteren van de defensieve AI.
Maar als ik of anderen er niks over zeggen dan gebeurd er ook niks en blijfd het zo
 

DeletedUser4420

Guest
Deze week heb ik het hele pvp gebeuren maar een beetje laten gaan omdat ik domweg eerst mijn eenheden moet aanpassen op de nieuwe AI. Daarvoor moet ik ruimte creëren, geld, voorraden en voldoende populatie en dat allemaal wel zo dat ik niet het slachtoffer ga worden van anderen die nu ineens hun kans schoon zien. Ik had op alle drie de servers minstens 8000 punten voorsprong. Op B is dat teruggedrongen naar minder dan 3000 punten, op C ben ik inmiddels zelfs ingehaald en alleen op A, waar mijn voorsprong 30.000 punten bedraagt, kost het me niet mijn eerste plek in mijn buurt.
En aangezien dit hele gebeuren (afhankelijk van de wereld) me 40 - 110 medailles kost, gaat het ook nog wel even duren voor ik weer een beetje in de gelegenheid ben om een inhaalslag te kunnen slaan. Als het überhaupt al mogelijk is om de opgelopen achterstand weer in te lopen.

Verslagen worden op een slechte strategie of doordat een tegenstander domweg beter is dan ik, geen probleem. Maar hier kon ik niets aan doen, ik kan het alleen met lede ogen aankijken. Vreselijk.
Spelers die sterk gericht waren op lange afstandsaanvallen zijn in mijn optiek sterk benadeeld in alle opzichten. Het kost gewoon heel veel om je tactieken aan te passen en voor de serieuze speler is dat beslist geen lachertje.

Overigens: de lange afstandseenheden doen het als verdediging nog wel goed, dus helemaal weg doen lijkt me niet nodig. Toch heb ik op elke server de keuze moeten maken om een lange afstandsbarak te verwijderen voor een sterke melee eenheid, plus dat ik op twee servers voor de noodzakelijke back-up een extra barak bijgebouwd heb. Op de derde server moet dat nog gebeuren, maar daar heb ik nog geen ruimte.
 

DeletedUser

Guest
Ik ben eerlijk gezegd ook geen fan van de nieuw AI
En waar ik me het meest aan irriteer zijn de schurken,die gelijk zo ver mogenlijk naar voren lopen,zodat je ze bijna niet kan ontwijken.
Ze moeten wel geschoten worden anders delen ze rake klappen uit zo raak dat je popetje half of bijna dood is.
Die schurken mogen van mij afgeschaft worden,die horen thuis in world of warcraft,met hun vodoo transformatie spookerij.

Dan de jagers die heel irritant van boom naar boom in de beschutting blijven staan,zodat je ze niet kan schieten,alleen de howitser kan dat,maar die is weer heel zwak tegen fauseliers,en daar houdt de AI heel goed rekening mee.
Ruiters gaan ook zo ver mogenlijk naar voren,en als je tegen een combi leger moet vechten van schurken jagers fauseliers en howitsers ,daar word je niet blij van.

Die 165.000 punten die ik voorheen haalde per dag is verleden tijd,en dat is jammer want daar moest ik het juist van hebben, om de grotere jongens en diamant spelers een beetje bij te kunnen houden.

Wat ik nergens op vind slaan is dat de nieuwe gebieden ,heel veel verdediging en aanval bonus heeft,ik heb zelf 70% en nu moet ik al tegen 75% of zelfs 110% opboxen,en dan met die AI erbij,wordt denk ik toch een paar onderhandelen ben ik bang.

Verder heb ik geen enkele goederen gebouw,wel 3 GG die elke dag 30 stuks willekeurig leveren,maar een hoop barakken,en dat is nodig ook,jammer dat je maar 1 poppetje in 4 uur tijd kan maken,duurt erg lang voordat je weer aan de slag kan met vechten,wat ik graag deed,maar nu niet zo meer.

Dus ik zeg ,het is een but update, en nee ik ga geen 100e euro,s uitgeven om de rest bij te kunnen houden,dan maar minder actief.
Dat is wat de spel makers graag willen denk ik.

gr marcus
 

DeletedUser4420

Guest
Goed, de nieuwe week is begonnen, op één na zijn mijn nieuwe barakken gevuld en m'n eerste rondje buren aanvallen zit erop. Resultaat: na 10 aanvallen moet ik al ophouden omdat ik zoveel schade heb geleden dat het waanzin is om door te vechten. Teveel moeite en tijd voor veel te weinig punten (7321 in de HME pvp toren) in verhouding tot de verliezen.
Ik heb 7 barakken en zorg altijd voor een volledige verdediging, hoewel die niet altijd uit de sterkste eenheden bestaat.
Als ik erop gok dat ik zelf niet aangevallen wordt, dan kan ik misschien nog een rondje van 10 buren aanvallen, maar dan is het echt op.

Als je zoals ik op 3 werelden speelt en ook nog eens altijd meedeed in 2 of 3 pvp toernooien, dan moet je een geweldige omslag maken. Ik wil graag serieus en competitief spelen, goed meekomen. Voor heen kon dat op 3 werelden, maar nu? Het kost veel meer tijd als je goed mee wilt draaien in de pvp toernooien. Dat is bijna onmogelijk als je op 3 werelden speelt. Het liefst zou ik het hele pvp verhaal gewoon vergeten want dan kan ik op 3 werelden blijven spelen, maar dan speel ik het spel maar half. Geen idee of ik dat lang leuk blijf vinden.
 

DeletedUser

Guest
Je wint in dezelfde tijd minder gevechten, en krijgt ook minder punten. Maar dat geldt toch voor iedereen? Dan kan je toch hoog in de PvP-ranking eindigen terwijl je minder punten per week haalt?
 

DeletedUser3948

Guest
Na de eerste dagen veel verlies geleden te hebben, heb ik uitgedokterd hoe ik het beste kan vechten met zo min mogelijk verlies. De AI is en blijft voorspelbaar. Het is echt een kwestie van goed opletten hoe de computer reageert en daarop anticiperen.

Daarnaast is het toch je eigen keuze om op 3 werelden in 3 pvp-toernooien mee te doen? Het is juist eerlijker geworden nu. Mensen met grote legers kunnen niet meer zonder pardon over spelers, die minder op vechten gericht zijn, heen walsen.

Goed, de nieuwe week is begonnen, op één na zijn mijn nieuwe barakken gevuld en m'n eerste rondje buren aanvallen zit erop. Resultaat: na 10 aanvallen moet ik al ophouden omdat ik zoveel schade heb geleden dat het waanzin is om door te vechten. Teveel moeite en tijd voor veel te weinig punten (7321 in de HME pvp toren) in verhouding tot de verliezen.
Ik heb 7 barakken en zorg altijd voor een volledige verdediging, hoewel die niet altijd uit de sterkste eenheden bestaat.
Als ik erop gok dat ik zelf niet aangevallen wordt, dan kan ik misschien nog een rondje van 10 buren aanvallen, maar dan is het echt op.



Als je zoals ik op 3 werelden speelt en ook nog eens altijd meedeed in 2 of 3 pvp toernooien, dan moet je een geweldige omslag maken. Ik wil graag serieus en competitief spelen, goed meekomen. Voor heen kon dat op 3 werelden, maar nu? Het kost veel meer tijd als je goed mee wilt draaien in de pvp toernooien. Dat is bijna onmogelijk als je op 3 werelden speelt. Het liefst zou ik het hele pvp verhaal gewoon vergeten want dan kan ik op 3 werelden blijven spelen, maar dan speel ik het spel maar half. Geen idee of ik dat lang leuk blijf vinden.
 

DeletedUser2383

Guest
Ook ik ben inmiddels gewend aan de nieuwe AI en geef Suzy gelijk!
Het vechten duurt wel iets langer, want nu zul je de kleine tegenstanders ook handmatig moeten verslaan ipv automatisch:)
Maar verder is het goed te doen! Je loopt nu tegen de kleinere tegenstanders af en toe wel een of een paar streepjes schade op, maar het valt reuze mee.
Ik kan nu dagelijks gewoon mijn hele buurt weer door, en nee: ik gebruik geen diamanten voor het vechten
 

DeletedUser

Guest
Wanneer krijgen we nou eindelijk informatie over stadhuis en dubbele blauwdrukken?
 

DeletedUser275

Guest
We kunnen niet geven wat we zelf niet weten.
Ook wij moeten wachten op die informatie.
 

DeletedUser5255

Guest
ik vind de nieuwe verdediging helemaal niets!!!
ik wordt aangevallen met allemaal langeafstandseenheden, en mijn ventjes staan achterin het veld een beetje rondjes te draaien :(
hele leger verslagen zonder dat mn ventjes ook maar dichtbij kwamen :(
miss is het een foutje ofzo, want dit is wel erg extreem
 

DeletedUser3948

Guest
Zet paarden in. Die zijn het snelst het veld over. Daarnaast kun je het beste je verdediging variëren.

ik vind de nieuwe verdediging helemaal niets!!!
ik wordt aangevallen met allemaal langeafstandseenheden, en mijn ventjes staan achterin het veld een beetje rondjes te draaien :(
hele leger verslagen zonder dat mn ventjes ook maar dichtbij kwamen :(
miss is het een foutje ofzo, want dit is wel erg extreem
 

DeletedUser

Guest
Zet paarden in. Die zijn het snelst het veld over. Daarnaast kun je het beste je verdediging variëren.

of 8 jagers inzetten en schuilen bij bomen dan kan lange afstands eenheden op houwitzers na je ook niks aan doen.
 
Bovenaan