Discussietopic spelversie 1.02

DeletedUser2084

Guest
Het wordt nu ook veel moeilijker om je hele buurt af te gaan als die vol zit. Buurtjes van 40-50 man zijn dus wat minder in het nadeel.

Daarnaast vind ik niet dat het voordeel voor de diamantspelers is. Ikzelf ben ook de nr.1 in mijn buurt, en ik heb nog geen rooie cent uitgegeven. Je moet alleen net wat langer geduld hebben tijdens de opbouw, maar als je de techboom klaar hebt kun je gewoon alles aanschaffen wat je wilt.
 

DeletedUser5502

Guest
AI

Hallo,

Ik vind de nieuwe AI zeker geen verbetering. Troepen blijven soms achterin maar heen en weer schuiven of bewegen zelfs helemaal niet meer. Ze zoeken alleen maar de plekken op waar ze de sterkste verdediging of aanvalspositie hebben. Als er voorin niks is blijven ze achterin. Verder wel goede verbeteringen op andere vlakken. Ik ben wel benieuwd wanneer er iets gedaan kan worden met de blauwdrukken van gebouwen die je al hebt.

Mvg.

Olaf
 

DeletedUser1798

Guest
Het is er wel spannender op geworden.
Je moet de taktiek aanpassen.
De AI speelt nu eigenlijk zoals ik zelf speel,
en nu wordt mijn taktiek tegen mijzelf gebruikt.
Heb geen klagen, hoor.
Als ik bij een buur teveel eenheden verlies,
ga ik toch gewoon boosten.
Voor de diamantspelers is het verlies van
eenheden geen punt, zij zijn alleen daags
meer diamanten kwijt.
Misschien toch een goede zet van Innogames.
 

DeletedUser

Guest
Ik ben niet echt gelukkig met de update. Ik zie vooral eenheden die niet meer bewegen als ze zich eenmaal verschanst hebben in bossen. Mijn kanonnen zijn in één klap waardeloos geworden. De helft van de eenheden kun je niet meer raken en soms ben je verplicht met je kanonnen aan de wandel te gaan om stilstaande eenheden die zich hebben verscholen te bereiken. Natuurlijk word je dan wel aangevallen onderweg. Inmiddels dus al mijn achterladerfabrieken gesloopt en vervangen voor lansierstallen. Samen met jagers zijn lansiers zo'n beetje nog de enige echt bruikbare eenheid volgens mij.
 

DeletedUser2383

Guest
Eens met Timotheus...
Eerst was ik wel blij met de AI, omdat het wat uitdagender is.
Maar nu ik een dage gevochten heb: Het is te veel doorgeslagen naar de andere kant.....
Jagers en lansiers zijn inderdaad nog als enige nuttig. Bovendien kom je je buurt niet meer helemaal door als je bij elke industriele verdediging minimaal 2 eenheden verliest.
Twinga heeft gelijk, je zou diamanten moeten gebruiken om eenheden op te knappen dan.
Dus zullen alleen de diamantspelers hier voordeel uit gaan halen. Dat is wel een slechte zet van Innogames. Diamantspelers hebben altijd voordeel gehad, at natuurlijk niet erg is, aangezien ze er ook voor betalen, maar nu is het zo goed als onmogelijk om de top 10 te halen zonder veel diamanten!
 

DeletedUser3948

Guest
:D
Lekker droog weer.

Het lijkt inderdaad een slimme zet van Innogames om te prikkelen tot diamantgebruik. Ik vertik dat. Heb ondertussen mijn achterladers eruit gegooid en lansiers + jagers ervoor in de plaats gezet. Dan maar met extra legers werken.

Het is er wel spannender op geworden.
Je moet de taktiek aanpassen.
De AI speelt nu eigenlijk zoals ik zelf speel,
en nu wordt mijn taktiek tegen mijzelf gebruikt.
Heb geen klagen, hoor.
Als ik bij een buur teveel eenheden verlies,
ga ik toch gewoon boosten.
Voor de diamantspelers is het verlies van
eenheden geen punt, zij zijn alleen daags
meer diamanten kwijt.
Misschien toch een goede zet van Innogames.
 

DeletedUser2383

Guest
:D
Lekker droog weer.

Het lijkt inderdaad een slimme zet van Innogames om te prikkelen tot diamantgebruik. Ik vertik dat. Heb ondertussen mijn achterladers eruit gegooid en lansiers + jagers ervoor in de plaats gezet. Dan maar met extra legers werken.

Ja Suzy, dat klopt. En dan nog zul je het niet gaan redden....ook ik heb maar wat extra dingen neergezet.
De uitdging is zeker beter, maar ik hoop wel dat ze het ietsje minder gaan maken.....
 

DeletedUser1924

Guest
Ik hoop nog een antwoord te krijgen en vermeld al voor de zoveelste keer dat alle lange afstands wapens in principe nutteloos zijn geworden, ZOALS HET NU IS MAG JE DIE ONDERZOEKEN WEG LATEN VAN MIJ..

Waar ik ooit naar nieuwe lange afstands wapens uitkeek baal ik er nu enorm van dat ze waardeloos zijn geworden. Als foe dit gebruikt om het spannender te maken dan laat die dingen uit de onderzoeks lijst.

Mijn vraag. BLIJFT HET ZO DAT DE KANONNEN TARGET NR1 BLIJVEN??? want dan flikker ik ze weg en heb ik HELAAS ook voor niks grondstoffen uitgegeven en zelfs dias aan de 5e plek.
 

DeletedUser3376

Guest
ik vind het heel mooi dat de AI verbeterd is. Het was echt onzin dat iemand met 7 veldkanonnen en 1 grenadier aanviel, en dat de verdedigende long range alleen op de grenadier gingen schieten. Daar hebben de grote spelers nu al lang genoeg van geprofiteerd. Een beetje meer uitdaging is ook niet verkeerd.

Wel valt me op dat de AI soms achterin blijft hangen, omdat ze daar bonusterrein hebben, en soms helemaal niet meer naar je toe lopen. Maar dat lees ik vaker, dus dat zal met de volgende update wel opgelost worden?
 

DeletedUser

Guest
Wel valt me op dat de AI soms achterin blijft hangen, omdat ze daar bonusterrein hebben, en soms helemaal niet meer naar je toe lopen. Maar dat lees ik vaker, dus dat zal met de volgende update wel opgelost worden?

Ik denk niet dat dat een probleem is. Jij als aanvaller wil de tegenstander uitschakelen. Als verdediging is het juist logisch dat ze achterin blijven afwachten tot de aanvaller dichterbij komt. Dus moet jij als aanvaller naar de overkant lopen, en op het moment dat de verdedigers je kunnen bereiken zullen ze wel op je af komen.
 

DeletedUser2383

Guest
Dat is ook wel zo, maar het is raar dat ze de helft van je troepen zomaar voorbij lopen om je kanon aan te vallen...
Dat is ook niet heel realistisch natuurlijk:p
 

DeletedUser

Guest
Dat is ook wel zo, maar het is raar dat ze de helft van je troepen zomaar voorbij lopen om je kanon aan te vallen...
Dat is ook niet heel realistisch natuurlijk:p

Als jij met lichte of snelle eenheden zou aanvallen tegen 4 zware en 4 kanonnen zou je toch ook de zware eenheden voorbijlopen en eerst de kanonnen uitschakelen?
 

DeletedUser2383

Guest
Ja dat wel...
Maar als de verdediging 4 kanonnen en 4 zware eenheden heeft...en ik heb 4 snelle eenheden en 4 kanonnen....
De tegenpartij heeft VERDEDIGER. Dus die moeten dan niet meteen focussen op mijn kanonnen terwijl ik hun kanonnen afschiet.
Ik neem aan dat die zware eenheden dan toch ook proberen te verhinderen dat ik de kanonnen aanval? Dus dat ze mijn snelle eenheden aanpakken ipv die gewoon langs te laten lopen en hun kanonnen af te laten schieten?
 

Achnaton

Actief lid
Dat niet meer continue op een grenadier wordt geschoten is wel een stuk realistischer. Maar er zijn wel gekke dingen voor in de plaats gekomen. Ik vind dat FOE nu vooral wat moet doen aan de verplaatsafstand van zware eenheden. Het slaat natuurlijk nergens op dat eenheden in een loodzwaar harnas een enorm eind kunnen afleggen. Verder lijken boogschutters en lichte eenheden af en toe wel een stoelendans te doen van de ene naar de andere verdedigingsbonus :).
 

DeletedUser3376

Guest
Ik denk niet dat dat een probleem is. Jij als aanvaller wil de tegenstander uitschakelen. Als verdediging is het juist logisch dat ze achterin blijven afwachten tot de aanvaller dichterbij komt. Dus moet jij als aanvaller naar de overkant lopen, en op het moment dat de verdedigers je kunnen bereiken zullen ze wel op je af komen.

Dat is ook prima. Wat ik bedoelde is dat soms lichte eenheden aan hun boompje blijven plakken, en ik ze met long range rustig afschiet. ;) Een keer meegemaakt dat een langzwaard de gehele slag bij zijn boom bleef staan en niks deed (daarna was hij dood ;)
 

DeletedUser5502

Guest
Ik denk niet dat dat een probleem is. Jij als aanvaller wil de tegenstander uitschakelen. Als verdediging is het juist logisch dat ze achterin blijven afwachten tot de aanvaller dichterbij komt. Dus moet jij als aanvaller naar de overkant lopen, en op het moment dat de verdedigers je kunnen bereiken zullen ze wel op je af komen.

Ik vind het niet zo handig dat ze achterin blijven hangen. Met de lange afstand wapens laten ze zich simpel kapot schieten en doen niks terug. Ik begrijp ook niet dat de anderen de lange afstandswapens wegdoen. Als die eerst worden aangevallen, zet er 1 of 2 als afleiding neer en schiet dan met fusiliers alle aanvallers af. Werkt perfect.

Mvg.

Olaf
 

DeletedUser275

Guest
Ik heb liever dat ze achteraan blijven staan.

Ik stoor mij aan het feit dat fusiliers en jagers nu al bij hun eerste beurt op mijn troepen kunnen schieten zonder dat ik iets heb kunnen doen. Die zware infanterie komt nu ook heel snel vooruit.
 
Bovenaan