Discussietopic spelversie 1.02

DeletedUser4162

Guest
ik vind de nieuwe verdediging helemaal niets!!!
ik wordt aangevallen met allemaal langeafstandseenheden, en mijn ventjes staan achterin het veld een beetje rondjes te draaien :(
hele leger verslagen zonder dat mn ventjes ook maar dichtbij kwamen :(
miss is het een foutje ofzo, want dit is wel erg extreem

Heb je zeker 8 lichte melee gehad ofzo?
Meeste eenheden gaan nu juist eerder het veld over!
 

DeletedUser5255

Guest
ik zal je even een precies overzicht geven:

mijn troepen:
kruisboogschutters; 3 stuks
langzwaardkrijgers; 3 stuks
zware infanterie; 2 stuks

zijn troepen:
musketier; 1
veldkanon; 2
trebuchet; 5

verder nog een aantal bonussen, maar dat waren de troepen.
als het zou kunnen zou ik hier graag het filmpje neerzetten, maar volgens mij kan dat niet.
mijn eenheden komen niet verder dan ongeveer 4 vakjes van het einde van het veld, terwijl het geen snel gevecht was. elk ventje beweegt ook iets van 4-5 keer
 

DeletedUser4162

Guest
je zware infanterie beschermen (meestal) je artillerie en afstandseenheden, tot dat deze dood zijn dan rennen ze als gekken naar voren.

Kruisbogen zoeken rotsen op, die gaan meestal van rots naar rots tot hun vijand dicht genoeg is om ze aan te vallen.
Langzwaardkrijgers zoeken bossen en struiken op, meestal lopen deze over het hele veld. tenzij er alleen achterin bossen en struiken staan, dan gaan ze inderdaad van struikje naar struikje tot de vijand dichterbij komt.

Denk dat jij in dat gevecht ontzettend weinig geluk heb gehad met het veld waar je op vocht...
 

DeletedUser5255

Guest
zijn eenheden kwamen (natuurlijk) niet naar voren, dus misschien zoiets ja.... ik zou het zelf niet weten :wacko:
 

DeletedUser4162

Guest
zijn eenheden kwamen (natuurlijk) niet naar voren, dus misschien zoiets ja.... ik zou het zelf niet weten :wacko:

Zou een andere verdediging nemen ;)

Die zware infanterie is zo goed als nutteloos in combinatie met kruisbogen.
Zet er 2 katapulten (trebs zodra onderzocht) neer.

Daarnaast denk ik dat die aanvallende partij een stuk verder is qua onderzoeken als die al musketiers/veldkanonnen heeft dus als je tegen hem verliest is het geen ramp ;)
 

DeletedUser5255

Guest
ik ben ook al van plan om snelle eenheden te nemen (ridders), alleen katapulten weet ik niet....
in elk geval bedankt voor het antwoord :)
 
Bovenaan