Discussietopic spelversie 1.0

DeletedUser

Guest

Je mening met ons delen wordt uiteraard ten zeerste geapprecieerd. Hopelijk bevalt de nieuwe spelversie!

---

Ik ben persoonlijk van mening dat spelversie 1.0 een heleboel leuke dingen bevat. Ik ben ervan overtuigd dat het nieuwe laadscherm nieuwe spelers goed zal helpen. Kleine tips zoals je muis ingedrukt houden en dan hoveren over je gebouwen zullen ze hiermee snel oppikken. Het cadeautje voor jullie is uiteraard ook een leuke verrassing.

Qua balancering denk ik dat het een zeer evenwichtige spelversie is. Vooral de veranderingen aan de missies in de LMA bonusinhoud zijn welgekomen. :)
 

DeletedUser

Guest
Waarom verlagen ze het bereik van de boogschutter, de bereden boogschutter en de langboogschutter :mad:
Dat was perfect zoals het nu is.

Als je nu aanvalt met boogschutters dan is hun bereik net genoeg om in combinatie met lang bereik ( of artillerie zoals ze het nu gaan noemen) de meeste (of zelfs alle) troepen die binnen loopafstand zijn uit te schakelen. Wat ze nu doen door het bereik met 1 terug te schroeven is je boogschutters gelijk rijp voor de slachtbank te maken als je de lichte eenheden van je tegenstander wilt uitschakelen.
Dat het bereik van de bereden boogschutter ook verlaagt wordt net als de boogschutter is begrijpelijk, maar de kleine verhoging in aanval en verdediging die ze gaan doen heeft weinig nut als je ervoor zorgt dat nog meer troepen je bereden boogschutter kunnen counteren als je er een aanval meedoet. Ze hebben gewoon probleem A vervangen door probleem B, wat in feite een minstens even grote handicap is. Als ze de bereden boogschutter een hit & run kenmerk zouden geven (waardoor je na de aanval de overgebleven verplaatsing zou kunnen benutten) dan zou niemand klagen over dat te lage bereik, lage verdediging en het hele bereden boogschutter = kamikazi eenheid gedoe. Daarbovenop komt de gevechtsstijl van de bereden boogschutter dichter tegen de werkelijk gebruikte strategie in de geschiedenis.

Een 2de punt van kritiek in verband met de bereden boogschutterr is de aanvalskracht. Doordat bereden boogschutters een composietboog gebruikten kon hun boog kleiner zijn (wat handig is als je op een paard zit) zonder dat deze aan kracht moest inboeten. Zelfs nu ze de aanvalskracht van de boogschutter gaan verlagen en die van de bereden boogschutter gaan verhogen blijft de bereden boogschutter aanvallend slechter.

Wat ik dan weer niet begrijp is waarom ze wel het bereik van de langboogschutter aanpassen en niet die van de musketier. Een langboog kan minstens even ver ( en hoogstwaarschijnlijk zelfs verder) schieten als de eerste geweren. Iets wat duidelijk gemaakt wordt doordat ballista's, katapulten en trebuchets een groter bereik hebben als het kanon.
 

DeletedUser2383

Guest
Tja, dan kan je over elke aanpassing van eenheden wel gaan zeuren. Er zal best een goede reden achter zitten en het wordt waarschijnlijk heel even wennen, maar dat komt wel goed.
Ander vraagje: de legers worden opnieuw gebalanceerd: blijven de gevechtspunten wel gewoon hetzelfde??
Ik vind het een mooie update, weer veel nieuwe dingen!
Ben ook erg benieuwd wat de verrassing precies geeft.
 

FantasyFan

Actief lid
Een nieuwe missie is toegevoegd waarvoor je een vriend moet uitnodigen.

Ik hoop dat dit wel een missie is die je kunt afbreken? Niet iedereen heeft vrienden die ook interesse in zo'n spel hebben.

De nieuwe kosten voor infiltratie zijn op zich wel logisch, dat het naarmate je verder komt het meer gaat kosten. Maar ik zie naar het einde, bij industrieel bedragen van 20.000 staan. Aangezien ik daar nu net zit, en recentelijk een niet afbreekbare missie had om iets van 8 sectoren te infiltreren, had ik toch wel zoiets van 8 keer 20.000, dat wordt dan een duur grapje. Zeker ook gezien de verhaallijn, waarin je feitelijk gestimuleerd wordt met minimaal een partij vooral te onderhandelen. Toen ik die missie om te infiltreren kreeg, had ik nog maar een gebied met sectoren die ik met het leger wilde veroveren, niet genoeg voor die vereiste aantal sectoren, en moest ik dus extra infiltreren in sectoren die ik dan toch zou gaan onderhandelen. Is dan wel duur voor infiltraties waar je toch niets mee doet. Misschien dus als de kosten voor infiltreren zo sterk veranderen, even kijken wat het effect daarvan is op missies die infiltratie vereisen?

Verder, interessant, en eindelijk geen beta meer, werd wel tijd vind ik.
 

DeletedUser

Guest
Geen feedback.
Alleen compliment gefeliciteerd met het behalen van een officieel spel.
Gelukkig geen beta versie meer.
 

Seconddream

Actief lid
Tja, dan kan je over elke aanpassing van eenheden wel gaan zeuren. Er zal best een goede reden achter zitten en het wordt waarschijnlijk heel even wennen, maar dat komt wel goed.
Ander vraagje: de legers worden opnieuw gebalanceerd: blijven de gevechtspunten wel gewoon hetzelfde??
Ik vind het een mooie update, weer veel nieuwe dingen!
Ben ook erg benieuwd wat de verrassing precies geeft.

Nee, de punten blijven hetzelfde, maar de aanpassingen aan de eeheden zullen daar wel indirect een impact op hebben (i.e. een eenheid die meer levenspunten verliest, leidt tot minder gevechtspunten).
 

DeletedUser

Guest
Ik hoop dat dit wel een missie is die je kunt afbreken? Niet iedereen heeft vrienden die ook interesse in zo'n spel hebben.

De nieuwe kosten voor infiltratie zijn op zich wel logisch, dat het naarmate je verder komt het meer gaat kosten. Maar ik zie naar het einde, bij industrieel bedragen van 20.000 staan. Aangezien ik daar nu net zit, en recentelijk een niet afbreekbare missie had om iets van 8 sectoren te infiltreren, had ik toch wel zoiets van 8 keer 20.000, dat wordt dan een duur grapje. Zeker ook gezien de verhaallijn, waarin je feitelijk gestimuleerd wordt met minimaal een partij vooral te onderhandelen. Toen ik die missie om te infiltreren kreeg, had ik nog maar een gebied met sectoren die ik met het leger wilde veroveren, niet genoeg voor die vereiste aantal sectoren, en moest ik dus extra infiltreren in sectoren die ik dan toch zou gaan onderhandelen. Is dan wel duur voor infiltraties waar je toch niets mee doet. Misschien dus als de kosten voor infiltreren zo sterk veranderen, even kijken wat het effect daarvan is op missies die infiltratie vereisen?

Verder, interessant, en eindelijk geen beta meer, werd wel tijd vind ik.

Aan de ene kant is het logisch dat de kosten om te infiltreren omhoog gaan met de tijd. Als je vanaf de Vroege Middeleeuwen zit heb je vaak zoveel munten dat infiltreren nagenoeg gratis is. Ik heb wel twee opmerkingen:

1. Als dan toch alles met de tijd meer wordt, waarom dat ook niet de scheve situatie aanpakken dat je stadhuis altijd maar hetzelfde blijft opleveren.
2. Het valt op dat de prijs voor infiltreren tot de late middeleeuwen hoger wordt, maar in de koloniale en industriele tijd word het minimumbedrag weer lager. Dat is vreemd. Ik twijfelde zelfs even of het niet een typefout is: "Industriële tijdperk: De kostprijs om een sector te infiltreren varieert van 500 tot 20 000 munten."
 

DeletedUser

Guest
Goed dat er veel veranderingen zijn en dat we een cadeau krijgen. Bovendien is het normaal dat de munten voor het infiltreren worden verhoogd. Wat ik dan nog altijd niet snap is dat die van het stadhuis hetzelfde blijven?

Dan hebben wij dus de beta van FoE meegemaakt wat een prestatie :)
 

DeletedUser

Guest
Goed dat er veel veranderingen zijn en dat we een cadeau krijgen. Bovendien is het normaal dat de munten voor het infiltreren worden verhoogd. Wat ik dan nog altijd niet snap is dat die van het stadhuis hetzelfde blijven?

Dan hebben wij dus de beta van FoE meegemaakt wat een prestatie :)

hier sluit ik me bij aan.
Altijd leuk zo cadeau.

Ik vind wel dat er iets aan de stadhuis gedaan moet worden.
Als alles word verhoogd mag ook de beloning van stadhuis omhoog.
Of iets in de zin dat je stadhuis kan upgraiden met BD'S/FP'S ik noem maar wat.
Dat je bijvoorbeeld een random beloning krijg en dat je die per lvl kan upgraiden naar max lvl 10
net zoals GG's
 

DeletedUser

Guest
Wanneer gebeurt er nou iets met de dubbele BD?

Dit is al een paar maanden geleden besproken en iedere keer hoor ik er niets meer over?

Laat ze ruilen tegen goederen , medailles enzovoort.

Voor de rest is het allemaal wel goed.
 

DeletedUser4162

Guest
Wanneer gebeurt er nou iets met de dubbele BD?

Dit is al een paar maanden geleden besproken en iedere keer hoor ik er niets meer over?

Laat ze ruilen tegen goederen , medailles enzovoort.

Voor de rest is het allemaal wel goed.

Ik vind nieuwe features en oplossen van fouten veel belangrijker dan ruilen van GGs.
En waar maak jij je druk om? Je had toch al alle GGs?
 

DeletedUser

Guest
Ik vind nieuwe features en oplossen van fouten veel belangrijker dan ruilen van GGs.
En waar maak jij je druk om? Je had toch al alle GGs?

Dus? Als ik iets nuttigs met die blauwdrukken kan doen zoals medailles sparen voor een stukje land dan kom ik er ook mee verder. En natuurlijk zijn die andere dingen belangrijker dat snap ik ook wel , maar dit is al een paar maanden terug besproken en het kan heel simpel en snel opgelost worden.
 

DeletedUser

Guest
Wanneer gebeurt er nou iets met de dubbele BD?

Dit is al een paar maanden geleden besproken en iedere keer hoor ik er niets meer over?

Laat ze ruilen tegen goederen , medailles enzovoort.

Voor de rest is het allemaal wel goed.

Of Dubbele Bd's inruilen voor een stadhuis upgraide
 

DeletedUser4162

Guest
maar dit is al een paar maanden terug besproken en het kan heel simpel en snel opgelost worden.

Er is niks besproken, enkel aangekondigd dat er in de toekomst iets gedaan gaat worden met BD van gebouwen die je al hebt gebouwd.
 

DeletedUser

Guest
Bedankt voor jullie reacties allemaal! Een kort antwoord op enkele reacties:

Ik hoop dat dit wel een missie is die je kunt afbreken? Niet iedereen heeft vrienden die ook interesse in zo'n spel hebben.
Jup, je zal die missie kunnen overslaan. Het is vooral bedoeld om de uitnodigen-functie wat extra in de bloemetjes te zetten. :)

De nieuwe kosten voor infiltratie zijn op zich wel logisch, dat het naarmate je verder komt het meer gaat kosten. Maar ik zie naar het einde, bij industrieel bedragen van 20.000 staan. Aangezien ik daar nu net zit, en recentelijk een niet afbreekbare missie had om iets van 8 sectoren te infiltreren, had ik toch wel zoiets van 8 keer 20.000, dat wordt dan een duur grapje. Zeker ook gezien de verhaallijn, waarin je feitelijk gestimuleerd wordt met minimaal een partij vooral te onderhandelen. Toen ik die missie om te infiltreren kreeg, had ik nog maar een gebied met sectoren die ik met het leger wilde veroveren, niet genoeg voor die vereiste aantal sectoren, en moest ik dus extra infiltreren in sectoren die ik dan toch zou gaan onderhandelen. Is dan wel duur voor infiltraties waar je toch niets mee doet. Misschien dus als de kosten voor infiltreren zo sterk veranderen, even kijken wat het effect daarvan is op missies die infiltratie vereisen?
Het gros van die missies zijn missies die je kan overslaan. Het zijn dus meestal geen missies die de verhaallijn blokkeren als je ze niet wilt doen. Niettemin heb je mijn inziens een zeer terecht punt en moet de beloning van de missie ook nog opwegen tegen de nieuwe kostprijs. Ik geef dit zeker door aan onze game designer, zodat het eens bekeken kan worden. Bedankt!

Aan de ene kant is het logisch dat de kosten om te infiltreren omhoog gaan met de tijd. Als je vanaf de Vroege Middeleeuwen zit heb je vaak zoveel munten dat infiltreren nagenoeg gratis is. Ik heb wel twee opmerkingen:

1. Als dan toch alles met de tijd meer wordt, waarom dat ook niet de scheve situatie aanpakken dat je stadhuis altijd maar hetzelfde blijft opleveren.
2. Het valt op dat de prijs voor infiltreren tot de late middeleeuwen hoger wordt, maar in de koloniale en industriele tijd word het minimumbedrag weer lager. Dat is vreemd. Ik twijfelde zelfs even of het niet een typefout is: "Industriële tijdperk: De kostprijs om een sector te infiltreren varieert van 500 tot 20 000 munten."
De opbrengt die je krijgt van je stadhuis is iets wat we zeker willen aanpakken. We willen dat echter linken aan iets anders, maar dat gaat momenteel nog niet. Het is nogal vaag, omdat ik nog niet teveel kan weggeven.

De kostprijs is altijd het maximum en het minimum. Die 500 munten voor het industriële tijdperk heeft dus te maken met een zwakke sector in de verhaallijn. Geen typfoutje dus. :)

Wanneer gebeurt er nou iets met de dubbele BD?

Dit is al een paar maanden geleden besproken en iedere keer hoor ik er niets meer over?

Laat ze ruilen tegen goederen , medailles enzovoort.

Voor de rest is het allemaal wel goed.
Een functie zodat je blauwdrukken van reeds gebouwde grootse gebouwen alsnog kan gebruiken is iets wat op de planning staat. Zoals hierboven echter ook al aangehaald, richten we ons momenteel liever op nieuwe functies die meer toevoegen. Ik besef dat het voor jou misschien een functie is die zeer welkom zou zijn, maar voor het gros van de spelers zijn er andere functies die leuker zouden zijn. Aangezien we ook maar een beperkt aantal productiemiddelen hebben, moeten we (helaas) keuzes maken. Maar goed, het staat dus nog steeds op de planning. :)
 

DeletedUser

Guest
die kleine cadeautje wat levert dat op tevredenheid ?
en hoe groot is die 2x2 of 1x1 1x2 2x1
 

DeletedUser275

Guest
Ik veronderstel dat je het hebt over dat unieke cadeautje.
Dat is een 1x1 en levert tevredenheid.
In de VM: 58 tevredenheid.


Door de range van de boogschutter te verlagen zorgen ze er nu wel voor dat het nu wel interessant is om kruisboogschutters te maken.
 

DeletedUser

Guest
Net zoals bij andere acties, zijn er waardevolle beloningen te verkrijgen. Maar dit keer hebben we nog iets extra! Voor de allereerste keer op Forge of Empires krijg je de kans om enkele oude, unieke gebouwen up te daten naar je huidige tijdperk. Mis dit zeker niet!

En wat als je oude unieke gebouwen niet meer hebtr als de kerkhof/notenkraker/Liefdesboom?
Krijg je die door mevrouw fortuna via haar magie weer terug eenmalig in je inventaris ?
 

DeletedUser3195

Guest
Haha, had ik er toch nog goed gedaan om mijn speciale gebouwen te blijven houden :p
 
Bovenaan