Discussietopic Ruimtetijdperk: Titan

Bonus van Hydra is trouwens niet volledig, dit moet zijn Aanval en Defens voor zowel aanvallende als verdedigende leger. Althans, zo staat ie op de beta en het zou de bonus van Terracotta bevatten wat dat ook precies inhoud.
 

Markus

Actief lid
"en we zullen de mogelijkheid onderzoeken om het gehele einde van het spel anders vorm te geven"

oh is die space hub het einde dan?
 

Biebs

Wedstrijd, Wiki & Senior Moderator
Teamleden
Spel Moderator
Wedstrijd Moderator
Knowlegde Moderator
Het mocht eens tijd worden.. haha :cool:
Geavanceerde tactieken betekent: Aanvallende en verdedigende eenheden krijgen een aanvals- en verdedigingsbonus van een bepaald percentage. Dus het lijkt mij te kloppen :)
 

micbas

Lid
Als je deze uit virtuele toekomst bedoelt dan zouden die opgelost moeten zijn: update
Nee, ik bedoel de problemen op Beta met de legereenheden. Of klopt mijn theorie dat Inno het vanaf Jupiter steeds moeilijk gaat maken om te vechten?
Tot Jupiter kon je met één legereenheid vechten, in Jupiter heb je er twee nodig (Harpoengrenadier en Abyssglijder) en in Titan minstens drie afwisselend.
En je hebt een veel hogere aanval- en verdediginskracht nodig in Titan dan in Jupiter.
Dit is een klein stukje van kritiek op Beta: We still wait for some changes to be made, maybe they wil fix the units and fights will not be so annoying, because the artilery unit is the Issue in all fights and You have to enter only with Flying units, this made rogues pretty useless.
 

Felair

Actief lid
Weet niet waarom het logisch zou zijn dat het steeds zwaarder moet worden.
Ok je hebt meer grond om vol te zetten met aanvalsgebouwen etc. maar dit is inmiddels het 5e mars kopie en elk tijdperk gaat die scherp oog bonus met 5% omhoog lijkt het en dat maakt het gewoon een stuk meer willekeurig en dat is iets waar je niets aan kan doen als speler.
Als je echt die hard GS fan bent en daar maximaal voor gaat word je dus eigenlijk gestraft wanneer je een tijdperk omhoog gaat want die willekeurigheid blijft elk tijdperk maar toenemen en kan zelf soms op de lagere uitputting niveaus de snelheid er al uit halen omdat je eenheden moet vervangen.

Lijkt het alsof het meer een must is om weer een tijdperk erbij te maken, om in ieder geval te laten zien dat het nooit klaar is, dus maken we nog maar weer een kopie van mars erbij.

Prioriteit ligt duidelijk bij events en mensen diamanten uit laten geven dat blijkt ook wel uit dat er 12! nieuwe premium uitbreidingen bij het tijdperk zitten a 2600 diamanten per stuk (totaal maar liefst 31200 diamanten voor 12 stukken grond) deze trend is nieuw sinds het Jupiter-Maan tijdperk waar je er 12 tegen 2400 diamanten stuk had.
Dat is als F2P speler echt nog niet meer misschien op te brengen ,tenzij je heel actief bent in de gildestrijdperken en dan nog vraag ik me af of dat zou lukken, en dat is vermoed ik juist de bedoeling. Niet super onlogisch want er moet geld worden verdient maar wel jammer.

Enige vernieuwende van dit tijdperk zijn de grootste gebouwen.
Waar je elk niveau na de eerste 10 ook nog eens goederen moet betalen om een nieuwe niveau te ontgrendelen. Misschien deels gedaan om de bonussen te goed zijn, deels om de snelheid eruit te halen want anders staan ze zo overal weer op niveau 60 en hoger ondanks de hogere FP kosten, en deels zodat het exclusiever blijft en echt iets voor mensen in het tijdperk zelf want voor mensen die niet in het tijdperk zitten gaat het echt een hele dure aangelegenheid worden om verder dan niveau 10 te gaan als ze de blauwdrukken al kunnen vinden en de goederen al kunnen kopen voor het gebouw zelf (en verwacht dat prijzen belachelijk gaan zijn om deze redenen want er gaat heel veel meer vraag dan aanbod zijn).
Op zich vind ik dit geen slecht idee gezien je wel echt langer bezig gaat zijn om je gebouwen heel hoog weg te zetten dat is nu echt te makkelijk eigenlijk,

Al met al, speel zelf sowieso al een stuk minder vanwege tijd en ben vooral kleine spelers aan het helpen met groeien daarom. Ik twijfel of ik over ga naar het nieuwe tijdperk. Geld uitgeven aan diamanten heb ik in ieder geval al een hele tijd niet meer gedaan en ik ben ik zeker ook niet meer van plan.
 

Atokirina

Actief lid
Geavanceerde tactieken betekent: Aanvallende en verdedigende eenheden krijgen een aanvals- en verdedigingsbonus van een bepaald percentage. Dus het lijkt mij te kloppen :)

De fout is alreeds aangepast in de forumaankondiging. Op het moment van @Will-em's reactie was de omschreven bonus van Saturnus VI-poort HYDRA (4x4) onvolledig.
 

Atokirina

Actief lid
Prioriteit ligt duidelijk bij events en mensen diamanten uit laten geven dat blijkt ook wel uit dat er 12! nieuwe premium uitbreidingen bij het tijdperk zitten a 2600 diamanten per stuk (totaal maar liefst 31200 diamanten voor 12 stukken grond) deze trend is nieuw sinds het Jupiter-Maan tijdperk waar je er 12 tegen 2400 diamanten stuk had.

Jup :(
Had er op de beta ook op gereageerd, maar het is helaas de weg die InnoGames is ingeslagen en ik vrees dat ze niet meer zullen wijzigen.

Enige vernieuwende van dit tijdperk zijn de grootste gebouwen.

Ik ben van mening dat ze de nieuwe grootse gebouwen zoveel sterker hebben gemaakt zodat ze nog even door kunnen met de power creep. Bij het broederschapsevenement 2023 heb ik nog een reactie geplaatst over een gebouw (Trailside Smithy) (gelukkig maar 1 van te krijgen) dat weer veel sterkere stats heeft dan alle voorgaande speciale gebouwen (maar echt een heel stuk sterker). Je moet het maar even lezen als je zin hebt (post).

Hier is een afbeelding van een grafiekje die iemand gemaakt heeft van de power creep in Forge of Empires:

gO6Bjqh.png

Bron


Trailside Smithy staat er niet op omdat je er momenteel slechts één van kan krijgen, maar hij zou anders een score hebben van 27.65.

Ben eigenlijk vrij zeker dat de reden waarom de nieuwe grootse gebouwen zo sterk zijn, is omdat de power creep zo snel toeneemt. Opdat de nieuwste grootse gebouwen toch nog voor enige tijd beter zullen blijven dan de toekomstige speciale gebouwen uit evenementen en niet zo snel achterhaald zullen worden in vergelijking met de oude(re) gebouwen en spelonderdelen.



Nu ik toch aan het typen ben, kan ik even goed mijn feedback van de beta over de titan-uitbreidingen vertalen en hier posten:

Voor F2P-spelers was het in het vroeger een stuk makkelijker om de premium-uitbreidingen te krijgen door gewoon actief te spelen.

Maar sinds de laatste 2 tijdperken hebben ze zoveel uitbreidingen toegevoegd (en ze zijn ook niet goedkoop) dat het erg lang duurt om ze als F2P te kopen, vooral omdat ze de diamantopbrengst van de gilde-expeditie hebben gehalveerd.

In alle tijdperken vóór "Ruimtetijdperk: Jupiter-maan", is het haalbaar als F2P om ze te kopen door je diamanten op te sparen. Sinds de 12 premium-uitbreidingen en de diamant-nerf in de gilde-expeditie is dat volledig veranderd.

vv7Gp0b.png

Forge of Empires was in het verleden vrij balanced: iedereen heeft beperkte ruimte en op de lange termijn wordt de kloof tussen betalende spelers en F2P-spelers (als ze allebei actief spelen) kleiner.

Nu met de enorme power creep in de laatste evenementen en het grote aantal dure premium-uitbreidingen en de diamant-nerf, wordt die kloof alleen maar groter.

Ik vond FoE zo leuk omdat het vrij goed uitgebalanceerd was, en nu zie ik het aftakelen om er extra geld uit te persen, ongeacht de algehele kwaliteit van dit freemium-spel.

2-3 jaar geleden kon je FoE nog steeds aanbevelen als een van de beste browser-/mobile games met F2P-balans. Als F2P-speler zou je gemakkelijk in de buurt van grote whales kunnen blijven. En makkelijk beter zijn dan betalende spelers als je een beetje actief en (strategisch) goed speelt. En als je wat meer tijd zou vrijmaken, zou je mooie diafarms kunnen maken om als F2P-speler zélf een whale te worden. Voor nieuwe spelers of spelers zonder farms hebben ze dat nu erg moeilijk gemaakt door de huidige omstandigheden:
• Wensput-nerf
• Enorme power creep in events
• Veel hoger aantal premium-uitbreidingen laatste tijdperken
• Fontein der jeugd-nerf in gilde-expedities
• Diamant-nerf in gilde-expedities

Ze putten de melkkoe uit totdat ze doodvalt.

En dat terwijl ze bijna alle resources opgebruiken aan hun triestige mobile games zoals Rise of Cultures.
 
Misschien een beetje off-topic, maar Inno is zijn eigen graf aan het graven met hun huidige strategie; zal een paar dingen noemen, waarom ik dit denk.

1, GS is alleen maar farmen, heeft totaal niets meer te maken met strategie, inzicht of tactiek
2. Je inventaris raakt zo vol, dat het overzicht volledig weg is, daarbij kun je de helft niet kwijt aan de antiquair, zodat het probleem alleen maar groter word
3. Neem nou de grotere rituele vlam, de kans op een upgrade is 10%/GE, ik heb nog elke 5e ronde uitgespeeld, maar 0 fragmenten gevonden.
4. het copy/paste verhaal van de nieuwe TP's is uitgebreid besproken en de kleine veranderingen die er gedaan worden nodigen niet uit om verder te gaan, in tegendeel, vind ik
5. De tendens van F2P naar P2P, zal wel overwogen zijn, maar denk dat een groot aandeel van de spelers afhaakt of nog maar minimaal speelt.

Dit zijn maar een aantal dingen, die mij opvallen, de lijst kan ongetwijfeld nog veel langer worden en sterk afhankelijk zijn van de speler in kwestie
 

L Cypherus90

Actief lid
Nee, ik bedoel de problemen op Beta met de legereenheden. Of klopt mijn theorie dat Inno het vanaf Jupiter steeds moeilijk gaat maken om te vechten?
Tot Jupiter kon je met één legereenheid vechten, in Jupiter heb je er twee nodig (Harpoengrenadier en Abyssglijder) en in Titan minstens drie afwisselend.
En je hebt een veel hogere aanval- en verdediginskracht nodig in Titan dan in Jupiter.
Dit is een klein stukje van kritiek op Beta: We still wait for some changes to be made, maybe they wil fix the units and fights will not be so annoying, because the artilery unit is the Issue in all fights and You have to enter only with Flying units, this made rogues pretty useless.
Je hebt helemaal geen 2 units nodig in jupiter. Ik speel al heel de tijd met enkel 3 grenadiers en 5 schurken zonder problemen...
Dit heeft alles te maken met uw aanvalskracht.
En bij elk tp wordt het moeilijker om te vechten met dezelfde aanvalskracht. Das altijd al zo geweest en ook logisch. De % van de units worden ook sterker.
 

Fdm1407

Actief lid
Je hebt helemaal geen 2 units nodig in jupiter. Ik speel al heel de tijd met enkel 3 grenadiers en 5 schurken zonder problemen...
Dit heeft alles te maken met uw aanvalskracht.
Idd, ik heb ook geen enkel probleem met 3 grenadiers en 5 schurken en ik verwacht er in Titan ook nog wel een eind mee te komen
 
Bovenaan