Discussietopic: Quantum Invasies

Daarnaast klopt jullie definitie van grote gilde niet. Een gilde van 80 speler bekend niet dat iedereen QI actief speelt. Een gilde van 20 man kan zelfs actiever zijn dan een gilde van 80 man.

Algoritmisch is het dus nooit goed om een gilde grote te gebruiken om verdelingen te maken.

Dat zie je goed genoeg op GE. Daar worden gildes van dezelfde grote samen gezet maar niet elke gilde eindigd op hetzelfde %. Omdat elke gilde niet evenveel spelende spelers heeft.
Vraag me af waarom je spelers in je gilde wilt, die niet actief zijn, daarbij ze kunnen altijd iets bijdragen.

Begrijp al helemaal niet waarom het algoritmisch verkeerd is.

Wat betekent algoritmisch?

Een algoritme is een stappenplan bestaande uit een set regels in vaste volgorde om tot een oplossing te komen en het einddoel te bereiken. Het wordt ingezet als een handig hulpmiddel bij eenvoudige tot complexe problemen of situaties van het dagelijks leven en de digitale vraagstukken.
 

daan1

Lid
Dus als ik het goed begrijp heb ik niets te zoeken in QI.
Ik ben gewoon bewust alleen in een ally.
 
Als iemand in de gilde de QI heeft opengezet dan kan je spelen.

Is een gilde gebeuren maar de prijzen die je krijgt zijn individueel.

Niets geloven wat die andere beweren. Ze weten niet waarover ze babbelen.
Als iedereen in een gilde van vijf 40 gevechten doet, dan kom je net voorbij het eerste knooppunt, beloning aan het einde van de QJ:, gebaseerd op 0 bosses verslagen.

Als iedereen in een gilde van 60 40 gevechten doet, dan kom je halverwege de tweede boss, beloning is ook daarop gebaseerd.

Conclusie grotere gildes krijgen bij even veel ontmoetingen per speler hogere beloningen. Dus de grotere gildes worden gewoon voorgetrokken.

Bij de GE is dit niet het geval. Bij de GS is ook de beloning afhankelijk van je plaats aan het einde, Een gilde van 1 persoon die laatste wordt heeft daar even hoge beloningen als een gilde van 80 die laatste wordt.

Conclusie: hoewel het voordeel van een vergevorderd eigen dorp niet meetelt in de QJ, is nu de grootte van het gilde allesbepalend.
 

L Cypherus90

Actief lid
Als iedereen in een gilde van vijf 40 gevechten doet, dan kom je net voorbij het eerste knooppunt, beloning aan het einde van de QJ:, gebaseerd op 0 bosses verslagen.

Als iedereen in een gilde van 60 40 gevechten doet, dan kom je halverwege de tweede boss, beloning is ook daarop gebaseerd.

Conclusie grotere gildes krijgen bij even veel ontmoetingen per speler hogere beloningen. Dus de grotere gildes worden gewoon voorgetrokken.

Bij de GE is dit niet het geval. Bij de GS is ook de beloning afhankelijk van je plaats aan het einde, Een gilde van 1 persoon die laatste wordt heeft daar even hoge beloningen als een gilde van 80 die laatste wordt.

Conclusie: hoewel het voordeel van een vergevorderd eigen dorp niet meetelt in de QJ, is nu de grootte van het gilde allesbepalend.
Niet waar. Je krijgt een persoonlijke beloning op uw eigen aantal gevechten. En dit blijft doorlopen tot het einde van het kampioenschap. En dus maakt het niet uit hoeveel leden in uw gilde zitten. Je krijgt dezelfde beloningen als iedereen volgens uw eigen bijdrage.
 
Niet waar. Je krijgt een persoonlijke beloning op uw eigen aantal gevechten. En dit blijft doorlopen tot het einde van het kampioenschap. En dus maakt het niet uit hoeveel leden in uw gilde zitten. Je krijgt dezelfde beloningen als iedereen volgens uw eigen bijdrage.
Je kunt in je eentje, nooit genoeg goederen, voorraden etc. maken om al die gevechten te doen, vooral niet omdat je maar 2 goederen kunt maken, je kunt dus een aantal gevechten doen, maar je zult nooit het level kunnen uitspelen of je mot een Giga aantal dia's er in gooien.
Conclusie een één mans gilde zal nooit ver komen in QI
 

L Cypherus90

Actief lid
Je kunt in je eentje, nooit genoeg goederen, voorraden etc. maken om al die gevechten te doen, vooral niet omdat je maar 2 goederen kunt maken, je kunt dus een aantal gevechten doen, maar je zult nooit het level kunnen uitspelen of je mot een Giga aantal dia's er in gooien.
Conclusie een één mans gilde zal nooit ver komen in QI
Dat is het nu net. Je MOET niet verkomen. Dat is enkel uw ego dat ver wilt geraken. De quantiteit blijft hetzelfde.
Of je nu 100 gevechten op 1 map doet of 10 per map. je blijft eindigen met 100 gevechten.
 
Dat is het nu net. Je MOET niet verkomen. Dat is enkel uw ego dat ver wilt geraken. De quantiteit blijft hetzelfde.
Of je nu 100 gevechten op 1 map doet of 10 per map. je blijft eindigen met 100 gevechten.
lezen is een kunst en ik heb nergens gezegd dat IK ver wil komen, de vraag was of een één mans gilde, ver kan komen in QI, niet dus, maar blijf lekker onder je steen wonen, wij evolueren wel.
Daarbij mijn 1e post ging over gildegrootte en dat verhaal klopt nog steeds
 
Zie het probleem qua QI en gilde grootte niet zo. Snap eigenlijk ook nooit zo goed, waarom een gilde met 10-40 precies evenveel zou moeten kunnen als een gilde met 70+ leden. Als daar wel rekening mee gehouden wordt, krijg je vanzelf wel gilden met 40 (actieve/fanatieke) leden en is dat ook weer niet eerlijk etc.
 

MariaofOrange

Nieuw lid
In mijn ogen QI is een gigantische flop. Leuk idee, en door het feit dat de troepen en goederen gemaakt worden in een apart dorp hebben vergevorderde spelers geen voordeel. Wat ik wel begrijp is dat je dorp gereset wordt tussen elke seizoen. Daar komt al de eerste flop, een seizoen duurt maar 11 dagen en je bent om aan de beste gebouwen te komen al ongeveer vier dagen bezig. En dan verbruik je nog niets. Niet mijn berekening hoor, maar de berekening van iemand anders. Hij had het over acht fasen van ieder tien uur.

Nu komt de tweede faal (en deze is in mijn ogen dodelijk) Als je een knooppunt wilt veroveren dan moet je een aantal keer goederen doneren, vechten of voorraden/munten doneren. Het aantal gevechten is ONAFHANKELIJK van de grootte van de gilde. In de eerste moeilijkheid is dat al gauw 130 keer, Zeven van zulke knooppunten en de boss van 200 maakt al gauw 1110 gevechten. Voor een gilde van zestig man is dat gewoon 20 gevechten, dat kan je nog wel doen met de start matrialen, voor een gilde van vijf is dat dus 200+ En aan het einde krijg je dezelfde beloning??

Wel, ik kan nu al vertellen dat het elke twee weken het opnieuw opbouwen van een dorp een sleur gaat worden, en voor de kleinere gildes is er gewoon geen beloning te vinden. Dus voor mij hoeft het niet.
Helemaal mee eens....minachting voor de kleine gilden.
 

L Cypherus90

Actief lid
Zie het probleem qua QI en gilde grootte niet zo. Snap eigenlijk ook nooit zo goed, waarom een gilde met 10-40 precies evenveel zou moeten kunnen als een gilde met 70+ leden. Als daar wel rekening mee gehouden wordt, krijg je vanzelf wel gilden met 40 (actieve/fanatieke) leden en is dat ook weer niet eerlijk etc.
Omdat je geen rekening kunt houden met gildegrote. Want het wil niet zeggen dat als er 80 spelers zijn dat die ook alle 80 actief QI spelen.
In de gilde waar ik nu in speel zitten we met 75 maar enkel 35 spelen actief QI. Wat perfect oké is want FOE is zoveel meer dan QI. Niet elk lid moet alles spelen. Die andere 40 hebben andere bijdrages.

Maar die 35 actieve spelers zouden dan meer op QI moeten doen dan een gilde van 35 spelers die alle 35 QI spelen? Ook dat klopt dan niet. En als ze inno dit zo zou doen, dan klagen jullie 100% zeker daarover.

Enkel kijken naar gildegrote werkt niet. Dat zie je nu ook bij GE. Gelukkig heeft inno dat ingezien en zijn ze niet die richting opgegaan.
 
Omdat je geen rekening kunt houden met gildegrote. Want het wil niet zeggen dat als er 80 spelers zijn dat die ook alle 80 actief QI spelen.
In de gilde waar ik nu in speel zitten we met 75 maar enkel 35 spelen actief QI. Wat perfect oké is want FOE is zoveel meer dan QI. Niet elk lid moet alles spelen. Die andere 40 hebben andere bijdrages.

Maar die 35 actieve spelers zouden dan meer op QI moeten doen dan een gilde van 35 spelers die alle 35 QI spelen? Ook dat klopt dan niet. En als ze inno dit zo zou doen, dan klagen jullie 100% zeker daarover.

Enkel kijken naar gildegrote werkt niet. Dat zie je nu ook bij GE. Gelukkig heeft inno dat ingezien en zijn ze niet die richting opgegaan.
Precies ledenaantal zegt niks, het gaat om het aantal actieve/fanatieke spelers per gilde. En beperkingen voor gilden vanaf 70 leden en voordelen voor gilden die er minder hebben, gaat helemaal niks oplossen en maakt het waarschijnlijk alleen maar oneerlijker. Dan krijg je gewoon gilden van (ik noem maar een grens) 40 bloed fanatieke spelers die vervolgens maximaal profiteren en dan gaan we daar over klagen.
 

Patty42

Nieuw lid
ik speel nu Qi en tot nu vind ik het leuk, helaas is mijn gilde niet super actief. ik moet mijn weg erin nog even vinden.
3 puntjes, de quantumbeloningskist zit precies voor het bouwmenu, die kan wel rechts
punt 2, als ik een gebouw of militair gebouw wil bouwen staan de namen er niet bij of als ik met de muis eroverheen ga.
ik ken alle afbeeldingen niet uit mijn hoofd
punt 3 waarom van die gebouwen gelijk 2 kopen/bouwen ?opgelost
vraag waar zie ik mijn hoeveelheid munten ? opgelost
Gr Patty
 
Laatst bewerkt:

daan1

Lid
Volgens mij klopt de euforie niet in het spel.
Ik heb een openbaar bad en amfitheater en 3 overwinningspalen staan.
en toch is mijn euforie maar 225.
Heeft daar nog iemand last van?
 
Weer hetzelfde liedje als GS met kampioenenranking , alleen voor de topgilldes weggelegd
Wanneer word er eens aan de kleinere gildes en spelers gedacht , of ga het jullie alleen maar het kopen van dia's
Vanaf level VII kunnen wij dus al niet meer mee , aangeizen we geen 30 leden hebben ...top gevonden
 
ik speel nu Qi en tot nu vind ik het leuk, helaas is mijn gilde niet super actief. ik moet mijn weg erin nog even vinden.
3 puntjes, de quantumbeloningskist zit precies voor het bouwmenu, die kan wel rechts
punt 2, als ik een gebouw of militair gebouw wil bouwen staan de namen er niet bij of als ik met de muis eroverheen ga.
ik ken alle afbeeldingen niet uit mijn hoofd
punt 3 waarom van die gebouwen gelijk 2 kopen/bouwen ?opgelost
vraag waar zie ik mijn hoeveelheid munten ? opgelost
Gr Patty
Altijd welkom bij Black Beauty's
 
Bovenaan