Discussietopic PvP Arena

Felair

Actief lid
"De PvP Arena is een nieuw onderdeel dat de huidige PvP torens zal vervangen. De reden hiervoor is zodat we een meer betekenisvolle en competitieve ervaring kunnen geven aan onze PvP spelers. "

En dan vervolgens een PVP systeem introduceren waar de pool letterlijk heel de server beslaat, over alle tijdperken. En je ook nog eens alleen automatisch kan vechten. Ok dan..

Vraag me ook echt af wat voor kans een HDT speler bijvoorbeeld heeft om echt mee te komen op de ranking.

Oja en om het feest nog compleet te maken staat er nog een verdedigend leger vast in je unit interface waardoor je maar liefst 16 vakjes voorbij moet in het alle units scherm om bij andere legers te komen.. een aparte tab zou wel netjes zijn denk ik zo.

De beloningen heb ik nog niet veel info over kunnen vinden, maar slechter dan die pvp torens kan het nooit zijn natuurlijk werd tijd dat die geruimd werden :)


@otakuA Hier vind je wat meer info: https://forum.beta.forgeofempires.com/index.php?threads/pvp-arena.13381/
 
Gister op beta een proefrondje gedaan, echt zo ontzettend niet de moeite. Hopelijk hebben ze hier niet teveel tijd aan besteed want ik kan me niet voorstellen dat dit een populair onderdeel van het spel gaat worden. Alleen boeiend voor einde tech dia spelers die graag stickertjes winnen om te laten zien hou goed ze zijn.
 
Met de PvP arena kan je dagelijks slechts een handjevol gevechten op automatisch doen.
Je kan wel pogingen bijkopen met diamanten.
De winnaars van de PvP arena worden dus niet de meest actieve vechters maar spelers met de diepste zakken.
 

Markus

Actief lid
dit is dus 1 pvp toren met alle spelers van een wereld waarin iedereen met zelfde aantal punten start. dus in begin kan je als ijzertijd speler uitkomen tegen asteroidengordel spelers. de ranking is hetzelfde gecodeerd als die van het voetbal event (wat dus de beta van de ranking voor deze nieuwe toren was :p), ieder krijgt 3 gefixeerde keuzes per keer die je NIET kan omwisselen, je kan NIET vrij je tegenstand kiezen (wat jammer is, want iemand die net boven je staat constant aanvallen voor punten is juist het leukste :p), en iemand vrij uitdagen kan ook (nog?) niet. de prijsjes zijn (nog) vrij mager maar dat wordt hopelijk nog verbeterd.

tot nu toe geef ik dit onderdeel een magere 6-, maar er is nog potentie voor verbetering :p
 

Achnaton

Actief lid
Automatisch vechten doet soms echt domme dingen. Ik ben benieuwd hoe dat straks gaat. Met handmatig vechten kom ik veel verder. Jammer dat dit niet kan.
Weer een spelelement erbij. Wanneer houdt het eens op? Inderdaad degene die met dia's extra beurten en aanvalskracht kopen die gaan het hoogste komen. Tja daar zit het verdienmodel van dit spel en het bestaansrecht van het spel.

Je kunt wel een moeilijkheidsniveau kiezen, waardoor je niet perse tegen spelers uit een ander TP moet spelen.

De PVP toren wordt vervangen. Wat gebeurd er met de punten uit GVG, GE, buren aanvallen en GSP? Tellen deze alleen nog mee in de ranking?
 

jovayana

Actief lid
Gisteren gestart , na eerste 5 gevechten stond ik nr61 , vannacht nog 4 gevechten kunnen doen (om de 4u een gevecht er bij) was al gezakt naar plek 3000+ hahaha. Alleen op automatisch, gevechten die ik normaal handmatisch zou winnen verlies ik nu.
Maar dit is duidelijk voor diamantspelers , wie geen pogingen koopt zal nooit in de top1000 zitten.
Superbeloningen ook, als je 1ste eindigt krijg je 11.900 med, een kist waar je 10 fp kunt uit halen , eentje waar je 5 legers uit krijgt en eentje waar je 20% kans hebt om 100 diam te winnen.

Mijn eerste indruk , een dikke flop
 
Laatst bewerkt:
I'm in Early Middle Ages, will I have to fight against players in Space Age Asteroid Belt?
Although such a scenario is unlikely to occur, you can face players from higher Eras, particularly as a strong fighter. If the difference in era and combat points is too great, they won't be included in your opponents' list.

- Alsof dit wat uitmaakt...er zijn genoeg met lvl80 GG's in de VM tijdperk

Which Great Buildings will work with the Arena?

Terracotta Army
Deal Castle
Statue of Zeus
Cathedral of Aachen
Castel Del Monte
Himeji Castle
St Basil's Cathedral

- En deze zijn allemaal present.

Hoe wil je als beginnende speler überhaupt nog ergens kans op maken?

Spel is zo ingericht dat alle grote spelers ook dat nodig hebben wat kleinere spelers ook nodig hebben.
BD's om GG een lvl omhoog te gooien, medailles om uit te breiden..

Een betere indeling zou naar punten van de speler zijn ipv tijdperk.
Ben je gelijk ook van het probleem van de GG's in veel te vroege tijdperken af

Typisch een "er wordt blijkbaar niet genoeg diamanten uitgegeven" onderdeel

Ik wens iedereen er veel succes mee
 

jovayana

Actief lid
Heb op de beta toch alleen maar bestaande spelers gezien, je hebt keuze tussen 3 opponenten en hun att/def wordt steeds onder hun naam mee gegeven.
 
en...win je automatisch of is dit ook weer "een kans op"?

" Alleen op automatisch, gevechten die ik normaal handmatisch zou winnen verlies ik nu. " ( quote van Jovada )

Lijkt dus op het laatste....diamanten gebruiken...en dan hopen dat het wat oplevert....
 

jovayana

Actief lid
Een speler die ik op de beta altijd versla (moideux heeft 1045 def) verlies je op automatisch en plots zak ik weer van ongeveer p1000 naar p2000 whahahaha.

Heb op de betaforum ook mijn commentaar gegeven , was kort : WHAT A JOKE
 
Bovenaan