Discussietopic Oceanische Toekomst deel 2

DeletedUser

Guest
Wat is nu het nut van die nieuwe haven? Ik heb een haven en inmiddels een shitlading aan promethium wat ik de komende 20 jaar nog niet uit kan geven. Uiteindelijk is dit alleen maar ten koste gegaam van mijn arctische goederen. Ben druk bezig geweest het niveau van de bemanningsleden te verhogen, maar waarom? Nu komt er een nieuwe haven met nieuwe bemanningsleden, die ik opnieuw omhoog mag brengen. Het nut er van ontgaat mij totaal. Ik hoef niet oneindig orichalcum te verzamelen want ik zal al snel genoeg hebben. Waarom zou ik dan nog in vredesnaam het niveau van bemanningsleden gaan verhogen? Ik heb er meer aan om die haven straks snel weer stil te leggen. Wie bedenkt in vredesnaam dit soort onzin en vindt het dan ook nog eens een geweldige toevoeging?
 

DeletedUser

Guest
Niet alleen het trainen van bemanning. Die hele haven is vrij zinloos. In arctisch ben ik hard bezig geweest om promethium te verzamelen, omdat ik dacht dat het nut zou hebben later in het spel. Nu ik weet dat dat niet zo is zal ik die nieuwe haven slechts een maandje gebruiken om hem daarna voorgoed still te leggen. Je kan toch weinig met die grondstof, dus veel heb je niet nodig. Het is een volkomen nutteloze toevoeging.
 

DeletedUser6867

Guest
doet dat schildkanon ook vliegenende eenheden schade ?
 

DeletedUser6085

Guest
Dat promethium maar een beperkt nut zou gaan hebben had je je ook eerder kunnen bedenken. Het feit dat het Arctische goederen benodigt, maakt al dat het onmogelijk lang een rol kan spelen, zonder het spel wel heel erg irritant te maken (niemand zit erop te wachten om Arctische gebouwen overeind te houden, terwijl men al in een verder tijdperk is).

Het hele speciale goederengedoe is een nogal slechtbedachte oplossing voor het probleem dat iedereen een tijdperk snel door kan racen. Alleen daarom al moet die oplossing ook elk tijdperk aangepast worden, want aangezien er lui zijn die net als jij inmiddels een ton van dat spul hebben, moet er dus een nieuw speciaal goed worden bedacht om te voorkomen dat OT te snel wordt doorgeracet.

Het is gewoon iets waar Innogames niet zo goed over na heeft gedacht, waardoor ze met het probleem zitten dat ze het elk volgend tijdperk moeten gaan herhalen. Ik zou je dus als tip meegeven niet teveel van die nieuwe speciale goederen bijeen te verzamelen, want in het volgende tijdperk (als ze daar nog mee komen), gaan ze weer iets nieuws moeten verzinnen om iedereen op te houden.
 

DeletedUser10111

Guest
Ik ben nog lang niet bij de arctische toekomsten, maar het hele bemannings idee komt erg deja-vu over.
 
Dat het hele prometheum verhaal puur bedoeld was als vertraging, was van begin af aan duidelijk. Dus ook dat het maar een beperkte tijd nut zou hebben. Maar dat trainen van die bemanning is dus blijkbaar ook niks anders dan bezigheidstherapie geweest om ons de illusie te geven dat het zin had dat bootje te blijven sturen en onze goederen daaraan weg te blijven gooien. Dat vind ik dus dieptriest. Maar goed, we zien en leren, ik zal me nu inderdaad niet erg gaan uitsloven om een flinke voorraad aan te leggen, heeft totaal geen zin. Dus dan heb ik zometeen 2 waardeloze havens waar ik weinig tot niets mee doe, kijken hoeveel zinloze prut ze in de toekomst nog gaan toevoegen in de hoop dat het ons groeitempo remt (wat echt zou werken, is een beetje minder tijd tussen die nieuwe tijdperken/deeltijdperken laten zitten maar ja, da's natuurlijk wel gelijk hoogvliegen)
 

DeletedUser

Guest
doet dat schildkanon ook vliegenende eenheden schade ?

Nee, in ieder geval niet rechtstreeks. De mortier vaardigheid valt niet uit te proberen op vliegende eenheden, omdat die eerder starten, maar ik ga uit van niet.

Dat promethium maar een beperkt nut zou gaan hebben had je je ook eerder kunnen bedenken. Het feit dat het Arctische goederen benodigt, maakt al dat het onmogelijk lang een rol kan spelen, zonder het spel wel heel erg irritant te maken (niemand zit erop te wachten om Arctische gebouwen overeind te houden, terwijl men al in een verder tijdperk is).

Dat ben ik niet met je eens. In modern kregen we voor het eerst te maken met ongeraffineerde goederen en moest je dus ook oudere goederengebouwen overeind houden. Dat loste zich pas een paar tijdperken later echt op.

Het hele speciale goederengedoe is een nogal slechtbedachte oplossing voor het probleem dat iedereen een tijdperk snel door kan racen. Alleen daarom al moet die oplossing ook elk tijdperk aangepast worden, want aangezien er lui zijn die net als jij inmiddels een ton van dat spul hebben, moet er dus een nieuw speciaal goed worden bedacht om te voorkomen dat OT te snel wordt doorgeracet.

Daar is geen nieuw speciaal goed voor nodig. Dat kan ook al worden bereikt met de nieuwe goederen van een tijdperk. Het probleem zit hem in het in gedeelten uitrollen van een tijdperk.

Het is gewoon iets waar Innogames niet zo goed over na heeft gedacht, waardoor ze met het probleem zitten dat ze het elk volgend tijdperk moeten gaan herhalen. Ik zou je dus als tip meegeven niet teveel van die nieuwe speciale goederen bijeen te verzamelen, want in het volgende tijdperk (als ze daar nog mee komen), gaan ze weer iets nieuws moeten verzinnen om iedereen op te houden.

Ik heb al aangegeven dat die haven na een maandje weer dicht gaat. Wat mij wel stoort is dat ik voor Jan met de korte achternaam bemanningsleden aan het opleiden ben. Ongetwijfeld krijgen we straks ook weer niieuwe bemanningsleden waar we dus helemaal niets aan hebben.
 

frans1

Actief lid
zo als reeds aangegeven nut te losse uitbreiding van de haven terechte opmerkingen.

dan wederom een militaire eenheid die wederom niet voldoet, dus waarom dan die toevoegen.

mijn vraag wordt dan, zijn we een goederen spel geworden en fp spel aan het worden .

waarom die wederom vertraging van het spel.

kan iemand me vertellen waarom ik het 2 deel zou moeten uitspelen, denk dat het verspilling van goederen en fp is.

wanneer wordt dat kind dat dit bedenkt ontslagen zo dat het spel weer zijn waarden terug kan krijgen en worden de militaire eenheden weer in hun waarde gesteld
 

DeletedUser4100

Guest
Lol, wat ik niet snap is, als jullie het spel niet meer leuk vinden, waarom jullie dan
nog spelen. Een spel speel je normaal gesproken voor je plezier, wanneer je er
geen plezier meer in hebt stop je normaal gesproken.:p
doet dat schildkanon ook vliegenende eenheden schade ?
Ja, maar je kan niet rechtstreeks aanvallen omdat het een artillerie eenheid is. je kan
dit later reproduceren op live. Als je bv. 7 schurken 1 vliegende eenheid hebt. Als
de turturrets aanvallen zullen er eerst wat schurken veranderen. Als een andere
turturret een schurk aanvalt (hij kan immers niet zo'n vliegende eenheid aanvallen)
zal de schurk veranderen, maar met mortier ook al getransformeerde schurken
beschadigen.
Princiepen kan dit ook met andere gewone eenheden die niet vliegen. Als je
bv. een gevechtsfort naast een vliegende eenheid hebt staan en een schildkanon
valt je gevechtsfort aan, zal je vliegende eenheid door mortier ook wat schade
oplopen. Dit gebeurt ook als een eenheid die stealth heeft en in stealth mode
zit naast een eenheid staat die een schildkanon kan aanvallen en aanvalt, zal
die stealth eenheid ook wat schade oplopen (meestal 1 of 2 schade, afhankelijk
hoeveel bonus je hebt en de vijand heeft). Mortier werkt als drakenadem, maar
dan met een getroffen gebied met een diameter van 2 blokjes.

Maar reken je daarmee niet rijk, want zelden kan je met mortier een vliegende
eenheid aanvallen. Ook zul je niet vaak in de situatie komen dat de A.I. dit kan,
tenzij je zo slim bent om met schurken tegen schildkanonnen te vechten. Mortier
geeft geen super voordeel, maar kan handig zijn om een extra doelwit aan te
vallen dit is blijven steken op 1-2 puntjes.
 

DeletedUser

Guest
Lol, wat ik niet snap is, als jullie het spel niet meer leuk vinden, waarom jullie dan
nog spelen.

Je hebt volkomen gelijk. Je snapt het absoluut niet. Er wordt gevraagd om feedback. Dan kunnen we net als jij direct beginnen te soppen, omdat er iets nieuws is en vertellen hoe geweldig we het iedere keer wel weer vinden, of we kunnen wijzen op tekortkomingen in de hoop dat daar iets mee gedaan wordt, zodat het spel beter wordt. Je speelt een spel inderdaad voor je plezier, maar niet iedereen beleefd er al direct plezier aan als hij weer een aantal nieuwe plaatjes ziet.
 

DeletedUser3895

Guest
Vermoed dat ik het stadium van plezier al even voorbij ben al sluit ik mij aan bij bovenstaande tekst.
Plezier een regelrechte verslaving dat is FOE voor mij.

Poog al een paar jaar om zolang als mogelijk het spel te rekken en vooruitgang in het spel te vertragen.
Vind het wel fijn om met jullie mee te lezen over wat mij in de toekomst nog allemaal te wachten staat, dank daarvoor!
 

DeletedUser10486

Guest
Plezier? Noem het liever bezigheidstherapie. Als je hiermee stopt, wat moet je dan in godsnaam met al die vrije tijd? Met een ander spel beginnen dat nog veel slechter is? Daarom ben ik na een jaar onderbreking toch teruggekomen naae FoE.
 
Lol, wat ik niet snap is, als jullie het spel niet meer leuk vinden, waarom jullie dan
nog spelen. Een spel speel je normaal gesproken voor je plezier, wanneer je er
geen plezier meer in hebt stop je normaal gesproken.:p

Da's precies waarom ik meestal die ellelange posts van jou niet doorlees hahahaha, maar dat er een en ander mankeert aan nieuwe content is niet hetzelfde als gelijk het hele spel in de vuilnisbak willen gooien. En natuurlijk zitten er in zo'n uitgebreid spel behoorlijk wat blunders en tekortkomingen. Wat ik inderdaad niet zo leuk vind, is dat, zelfs als ze bekend zijn, fouten en onhandige ontwerp keuzes rustig maanden of jaren genegeerd worden ongeacht de feedback op beta of live versies. Maar om dan maar gelijk te stoppen met feedback is ook niet erg handig, dan weet je zeker dat er nooit iets verbeterd gaat worden.
 

DeletedUser5379

Guest
Hmmmm, ik had ook een nieuw GG verwacht, misschien nog in een aparte update?
 

DeletedUser10827

Guest
Niet alleen het trainen van bemanning. Die hele haven is vrij zinloos. In arctisch ben ik hard bezig geweest om promethium te verzamelen, omdat ik dacht dat het nut zou hebben later in het spel. Nu ik weet dat dat niet zo is zal ik die nieuwe haven slechts een maandje gebruiken om hem daarna voorgoed still te leggen. Je kan toch weinig met die grondstof, dus veel heb je niet nodig. Het is een volkomen nutteloze toevoeging.

Voor het 4e niveau van GE dus wel nodig:
Als je in de Oceansiche Toekomst zit en jouw gilde doet mee aan de gilde-expedities zal je orichalcum nodig hebben voor onderhandelingen op het 4e moeilijkheidsniveau. Aangezien orichalcum niet geruild kan worden op de markt, is de enige manier om deze te krijgen door jouw onderzeeër erop uit te sturen.
 
Bovenaan