Discussietopic nieuw onderzoek uiterlijk

Wildstorter

Actief lid
"Tot slot hebben onze artiesten de layout van de onderzoeksboom veranderd om het wat aantrekkelijker te maken."

Letterlijke vertaling van "our artists" ?
 

Mr.Quib

Actief lid
In onze missie om de gebruiksvriendelijkheid en toegankelijkheid van Forge of Empires voor alle spelers te verbeteren en het spel consistenter te maken tussen de platforms presenteren we jullie een visuele wijziging aan de onderzoeksboom.

Hoezo is dit gebruiksvriendelijk? Zoals op Beta al weken wordt gemeld is de achtergrond te licht (net als het nieuwe forum).

We willen zo veel mogelijk feedback verzamelen de komende maanden zodat we er zeker van zijn dat we de beste onderzoekservaring aan jullie bieden. We vragen om jullie begrip dat de selectie voor wie de nieuwe versie ontvangt volledig willekeurig is.
Beta is er om te testen. Zelfs daar heeft niet iedereen dit nieuwe uiterlijk. Als je het zo breed mogelijk wilt testen, doe dat dan bij alle spelers op Beta, kun je eerst de ergste fouten eruit halen voordat je het doorzet naar de andere werelden.

Nu wordt voor de zoveelste keer een nieuw element toegevoegd terwijl het nog midden in de testfase zit.
 

Markus

Actief lid
Ik vind de titels van de tijdperken een veel te groot lettertype hebben; het icoontje om ze open te klikken valt letterlijk over de tekst heen bij de laatste tijdperken vooral (mars en ceres/asteroidengordel dus :p). Eenzelfde probleem is met de onderzoeksnamen op heel veel plaatsen. Dit vind ik dus vrij storend en heel erg lelijk. Een oplossing zou zijn het splitsen over 2 regels indien nodig, en een kleiner lettertype.

Voor de rest mag de achtergrondkleur van een opengeklapt tijdperk wel een stukje donkerder nog, of zelfs een achtergrondplaatje bevatten (iets 100% tijdperk specifiek zou leuk zijn).

Verder wel een verbetering, denk ik.
 

Didi 666

Actief lid
Ben niet onder de indruk, misschien is het wennen, maar op moment vind ik het persoonlijk niet geweldig.
Heb de optie auto betalen uit gezet, ben bang dat ik anders te snel met Dia betaal, maar zal wel wennen zijn.
 

Nimlord Geth

Nieuw lid
Het is inderdaad wennen.
Pluspunten:
Performanter. Geen lag bij het openen of sluiten van de TP "tabs", hoveren over een TP zie je meteen wat het kost.
Hoogtepunten per TP is wel handig.

nadelen: Lettertypes zijn niet altijd even prettig, zaken zijn verborgen of niet geheel zichtbaar. te groot.

Suggesties: Dia betalen knop links, regulier betalen rechts. Ik heb auto pay ook moeten uitschakelen zodat er niet per ongeluk pet dias betaald wordt. Dit is al regelmatig bijna per ongeluk gebeurd.
 

DeletedUser13785

Guest
Suggesties: Dia betalen knop links, regulier betalen rechts. Ik heb auto pay ook moeten uitschakelen zodat er niet per ongeluk pet dias betaald wordt. Dit is al regelmatig bijna per ongeluk gebeurd.

Ja, ik ben ook voor consistentie qua positie betaalknop.
 

DeletedUser13470

Guest
Ik vind de onderzoekboom een stuk duidelijker geworden zijn. Het is wel even wennen maar het is een verbetering.
 

Felair

Actief lid
Zo dat is wel echt een even aanpassing :O

Erg handig dat je kan zien in welk tijdperk je nog technologieën open hebt staan om te onderzoeken, pluspunten daar.

Die groene waas wanneer je een technologie vrij speelt doet niet veel goeds voor de leesbaarheid van de naam van de technologie die je hebt vrijgespeeld.
Enkel dat groene vinkje er links op zou ook duidelijk genoeg zijn lijkt mij.
Je zou denken dat ze op de leesbaarheid gelet hebben gezien het veel te grote scherm dat opent wanneer je een technologie aanklikt want dat is extreem goed leesbaar zeg haha.

Overigens erg mooi gedaan dat stukje grafische kunst wanneer alle tijdperken ingeklapt zijn mooi geheel zo.
 

Bullspirit Dancer

Actief lid
Ik vind het helemaal niks. Moet functioneel zijn en vind het nu veel teveel poppenkast, grote pop-ups en zeker niet "overzichtelijker".
 

Mr.Quib

Actief lid
Koningen en Koninginnen,
Heersers en Heerseressen,

Het nieuwe uiterlijk van de onderzoeksboom zal vanaf 2 maart voor iedereen beschikbaar zijn!

Daarnaast werkt het ontwikkelteam momenteel aan het verbeteren van het uitgeven van forgepunten aan onderzoek.
Nou, wat een feest. Wordt er nog wat gedaan met de feedback, of was dat 'uitgebreid testen' alleen voor de show?
 

Wildstorter

Actief lid
Hoe lang duurt het nog voordat mensen het snappen? ? Alle feedback met wat jij er van vindt is totaal niet van belang.

Het gaat er puur om dat er getest wordt zodat het programma niet vast loopt, bugs op te sporen en kijken wat er nog meer niet goed gaat.

Alles wat je aan meningen aandraagt is voor latere zorg en kan je dan indienen, dat gaat echt niet opgelost worden door feedback op beta.
 

Atokirina

Actief lid
Het gaat er puur om dat er getest wordt zodat het programma niet vast loopt, bugs op te sporen en kijken wat er nog meer niet goed gaat.

Zoals het onderstaande:

Opgeloste fouten

  • We hebben een fout opgelost waarbij lange tijdperknamen werden afgekapt bovenin het onderzoekscherm.
 

Mr.Quib

Actief lid
Hoe lang duurt het nog voordat mensen het snappen? ? Alle feedback met wat jij er van vindt is totaal niet van belang.

Het gaat er puur om dat er getest wordt zodat het programma niet vast loopt, bugs op te sporen en kijken wat er nog meer niet goed gaat.

Alles wat je aan meningen aandraagt is voor latere zorg en kan je dan indienen, dat gaat echt niet opgelost worden door feedback op beta.
Waarom heet dit topic dan 'nieuw onderzoek'? Klinkt toch alsof er om een mening gevraagd wordt.

Zoals het onderstaande:

Opgeloste fouten

  • We hebben een fout opgelost waarbij lange tijdperknamen werden afgekapt bovenin het onderzoekscherm.
Gefeliciteerd, het minst belangrijke probleem is na al die weken opgelost.
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Feedback is uiteraard belangrijk, maar dat betekent niet dat alle feedback direct in de weg staat van een uitrol naar iedereen. Feedback wordt samen met onze data gebruikt om te besluiten of iets wel of niet voor iedereen beschikbaar kan worden, of dat er nog iets moet worden aangepast voordat dat gebeurt. In dit geval was het niet noodzakelijk iets aan te passen voor het voor iedereen beschikbaar werd, maar kan het altijd nog gebeuren in de toekomst.
 

Tigertjheu

Actief lid
Waar ik me aan irriteer is dat je op meerdere plekken kopen met diamanten ziet.
Vind de indeling niet echt gebruiksvriendelijk.
 

Mr.Quib

Actief lid
Feedback is uiteraard belangrijk, maar dat betekent niet dat alle feedback direct in de weg staat van een uitrol naar iedereen. Feedback wordt samen met onze data gebruikt om te besluiten of iets wel of niet voor iedereen beschikbaar kan worden, of dat er nog iets moet worden aangepast voordat dat gebeurt. In dit geval was het niet noodzakelijk iets aan te passen voor het voor iedereen beschikbaar werd, maar kan het altijd nog gebeuren in de toekomst.
Noodzakelijk volgens wie? Met zowel het nieuwe forum als de onderzoeksboom is door veel spelers aangegeven dat de kleur te licht is. Dit zorgt bij sommigen voor leesproblemen en andere klachten zoals hoofdpijn. Lijkt mij het type feedback waar je wat mee doet voor je het doorzet.
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Waar ik me aan irriteer is dat je op meerdere plekken kopen met diamanten ziet.
Vind de indeling niet echt gebruiksvriendelijk.
Je kan dus meerdere dingen kopen voor diamanten, forgepunten, bepaalde goederen of alles. Lijkt me juist wel gebruiksvriendelijk dat je die keuze hebt.

Noodzakelijk volgens wie? Met zowel het nieuwe forum als de onderzoeksboom is door veel spelers aangegeven dat de kleur te licht is. Dit zorgt bij sommigen voor leesproblemen en andere klachten zoals hoofdpijn. Lijkt mij het type feedback waar je wat mee doet voor je het doorzet.
Noodzakelijk volgens de designers. Het is al wat donkerder gemaakt sinds het voor het eerst op beta beschikbaar was, zelf vind ik het momenteel ook niet al te licht, maar voor spelers met andere beeldschermen of instellingen daarvan kan dat misschien anders overkomen. We houden de feedback daarover in ieder geval in de gaten.
 
Bovenaan