Discussietopic: Gildestrijdperken - Update 2023

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Leones: Bedankt dat jullie alles evalueren en bedankt voor het duidelijke bericht!
Ik vind dat er veel verbeterd is, ik vecht nu met plezier mee in de GS, vroeger keek ik er nauwelijks naar. Maar één ding vind ik echt niet kloppen en dat is dat een top gilde met bijna 100 leden kan aantreden tegen een gilde als dat van ons met ruim 20 leden die door heel hard te knokken in de diamantenvisie zijn gekomen. Dat is als een voetbalwedstrijd waar een team met 20 leden het op moet nemen tegen een team met 5 spelers. Zo een wedstrijd hoef je niet te spelen, die is gelijk al beslist.
Mijn probleem is niet dat de beste winnen, dat gun ik ze van harte, maar dat het speelplezier voor de kleinere wordt bedorven als in het begin van het spel het beste gilde in één keer het hele speelbord overneemt. Ons gilde, dat op 28 staat in het strijdperk overzicht, moest het opnemen tegen het topgilde dat op de eerste plaats staat.
Het zou eerlijker zijn als er ook naar ledenaantal van het gilde zou worden gekeken (hoeveel er meevechten is verantwoordelijkheid van het gilde) OF als gelijkwaardige gildes tegen elkaar zouden vechten. Niet winnen vind ik niet erg, maar niet of nauwelijks kunnen vechten omdat continue alles in de omgeving bezet is maakt het spel niet echt leuk.
Nogmaals bedankt voor al jullie moeite!
Dat is zeker begrijpelijk, de indeling van de gildes in bepaalde strijdperken is iets waar we later zeker aandacht aan willen geven, maar dat is een vrij complex onderwerp wat we wel goed willen doen. We zijn nog niet klaar na deze wijzigingen, en blijven de strijdperken verder verbeteren.
 
De nieuwe update verbetert de gs helaas niet. Weinig positieve veranderingen. Het wordt steeds moeilijker de leden nog te motiveren voor de gs.
 
Het is anders maar het helpt niet de gildeleden voor de GS te motiveren als we elke keer dat we in diamant komen tegen de grootste gilden moeten spelen en geen enkele kans maken. Daardoor willen de leden als we inm platina komen ook niet mer spelen omdat we anders weer in diemant geen enkele kans maken, Dit mechanisme zorgt ervoor dat de sterkste en meest fanatieke vechters zich in een paar gildes verenigen. Dus wij denken er over er helemaal mee te stoppen,
 

micbas

Lid
2 fragmenten van een oude olifant worden 1 fragment van een nieuwe olifant. Maar het enige verschil tussen de oude en de nieuwe olifant is dat bij de nieuwe ook het bloemperk in de kit zit.
Waarom dan niet gewoon 1 op 1 wisselen? Zo bijzonder is die bloemperk niet dat het 2:1 rechtvaardigt.
 
Idd deed voor de nieuwe GS rond de 10k en als ik eens meer online was was dit meer, nu amper 5k je krijgt soms op 10 gevechten 4 vermoeiengen, echt belachelijk, wat ze moeten doen is die Bk´S duurder maken voor grotere gildes, en meer gevechten doen op een sector bv 600 en dat je max als speler bv 150 kunt doen per sector zonder al te veel up, zo hebben de kleine spelers er ook iets aan
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
2 fragmenten van een oude olifant worden 1 fragment van een nieuwe olifant. Maar het enige verschil tussen de oude en de nieuwe olifant is dat bij de nieuwe ook het bloemperk in de kit zit.
Waarom dan niet gewoon 1 op 1 wisselen? Zo bijzonder is die bloemperk niet dat het 2:1 rechtvaardigt.
Omdat je nu 100 fragmenten nodig hebt, en voorheen 200.
 
Eerlijk gezegd snap ik niet waar FoE heen wilt...
Met het aantal gevechten op te drijven haal je een, heleboel mindere spelers weg.
Zoals hierboven reeds aangehaald is dat de grotere gilden nog meer voordelen verkrijgen en de kleinere afhaken...
Nu nog de Gvg op de" hoop gooien en wat moeilijker maken voor "de kleintjes", nog wa en dan verschieten dat er plots een deel afhaken.
 
Eerlijk gezegd snap ik niet waar FoE heen wilt...
Met het aantal gevechten op te drijven haal je een, heleboel mindere spelers weg.
Zoals hierboven reeds aangehaald is dat de grotere gilden nog meer voordelen verkrijgen en de kleinere afhaken...
Nu nog de Gvg op de" hoop gooien en wat moeilijker maken voor "de kleintjes", nog wa en dan verschieten dat er plots een deel afhaken.
Iedere speler begint op hetzelfde niveau. Sommigen spannen zich iets meer in en worden groter, terwijl anderen alleen maar klein blijven. Als je groter wordt heb je de mogelijkheid je bij een grote gilde aan te sluiten. Het probleem is echter dat sommige spelers vastgeroest zitten in een gilde die zich concentreert op de kleinere spelers. Er is geen grote of top-gilde die een speler zal weigeren wanneer deze aan de vereisten van de gilde voldoet. Natuurlijk vragen zij daarvoor inzet.

Bekijk het zo ... je neemt de trein van Amsterdam naar Parijs. de ene gaat met de hoge snelheidstrein. De 2e neemt de Intercity-trein en de 3e kiest voor de boemeltrein. De prijs is verschillend en elke trein heeft zijn charmes. Verwacht echter niet dat ze gelijk aankomen. Als je dan ook nog eens onderweg uitstapt voor een frisse neus of je denkt dat je al aangekomen bent, ben je goed mis. Laatkomers krijgen mindere prijzen ... is IRL ook het geval, niet?

In het kort. Zaag niet over grote of top-gilden. Zorg gewoon dat je daar bij hoort. Kijk niet achterom want mensen haken dagelijks af, om 1001 redenen.
 
In het kort. Zaag niet over grote of top-gilden. Zorg gewoon dat je daar bij hoort. Kijk niet achterom want mensen haken dagelijks af, om 1001 redenen.

Niet iedereen zit uren FoE te spelen en is bereid allerlei verplichtingen door de strot geduwd te krijgen.
Al eens bij stil gestaan dat sommige mensen dit spelen voor de fun, zonder meer ... ???
Wel die funfactor verdwijnt meer en meer !
 
In het kort. Zaag niet over grote of top-gilden. Zorg gewoon dat je daar bij hoort. Kijk niet achterom want mensen haken dagelijks af, om 1001 redenen.

Niet iedereen zit uren FoE te spelen en is bereid allerlei verplichtingen door de strot geduwd te krijgen.
Al eens bij stil gestaan dat sommige mensen dit spelen voor de fun, zonder meer ... ???
Wel die funfactor verdwijnt meer en meer !
Al eens bij stilgestaan dat IEDEREEN speelt voor de fun? Alleen vermoed ik dat u nog niet aan de fun bent geraakt.
Je kan monopolie spelen op een schaakbord. Erg leuk tot wanneer iemand zegt dat je niet goed bezig bent.

IRL is het niet anders. De mensen die gaan werken rijden normaal met een duurdere auto. Hoe langer naar school geweest, hoe duurder. En dan heb je een groep die enkel leeft voor de fun en niet gaat werken. Zij staan naast hun fiets en vinden al die werkmensen maar niks.
 
GS is volledig corrupt geworden, het levert inno dus veel dia op. Het gilde dat de meeste dure gebouwen zet, koopt de overwinning. Ga maar uitrekenen hoeveel dia er per dag uitgegeven worden , dan weet je GS nieuwe stijl is de overwinning kopen.
Na het event gebouwen kopen maandelijks , is nu dus ook GS corrupt gemaakt door inno
Sportieve competitieve spelers zullen afhaken
 
Nou! Dan nog een keer! Dit keer spuug ik niet,ik wil mijn medespelers bedanken! Voor het mooie spel! Mijn Foe belevenis is nog steeds goed! Aangaande mijn medespelers!! En even zo goed,zijn wij poppen aan een touwtje!! Is het allemaal beter geworden? Ik ken de mensen niet van Inno! Jullie bouwen een spel,wat ik met liefde speel! Als je dingen gaat veranderen,dan dansen die poppen mee,of de andere kant op! En Jij zit daar te construeren in Hamburg![INNO]! Doe het daar maar mee! Greetzzz Skieringer
 
Idd deed voor de nieuwe GS rond de 10k en als ik eens meer online was was dit meer, nu amper 5k je krijgt soms op 10 gevechten 4 vermoeiengen, echt belachelijk, wat ze moeten doen is die Bk´S duurder maken voor grotere gildes, en meer gevechten doen op een sector bv 600 en dat je max als speler bv 150 kunt doen per sector zonder al te veel up, zo hebben de kleine spelers er ook iets aan
Net 6 gevechten 4 uitputting belachelijk
 
Ik had net na de reset 17 slagen en 1 uitputting. Was voor het eerst dat het geluk mee zat.

500 gevechten red ik meestal niet met uitputting 100. Uitputting moet wel hoger liggen, maar dat kost mij teveel mannetjes. :)

Het is gewoon wennen. Ik doe gemiddeld, verspreid over meerdere kampioenschappen nu meer gevechten dan in de oude variant. Dus ik kan niet gaan klagen over de 80%. Als ik meer gevechten doe dan in de oude variant.
 

PrivateHead

Actief lid
Je kan gewoon klagen over de 80% hoor, je koopt namelijk in game iets dat volgens de omschrijving 60-40-20% bescherming biedt, dan moet er wel geleverd worden wat er volgens de omschrijving gekocht is. Het is niet zo dat we het even vast kunnen houden/bekijken om te zien of we het wel goed vinden, we moeten ons 100% baseren op wat de omschrijving vertelt. Dat is dus zelden 80% (bij de bouw van 60+20 of 40+40) Ik kom bijna alle dagen aan de 110 uitputting en kom maar zelden boven de 500 gevechten als ik alles op 80% vecht. Dus klagen mag gewoon en is meer dan terecht. Als iemand de zaken mooier verkoopt dan wat het is dan zeggen we irl meestal dat het oplichters zijn.
 

kaluha

Lid
Ik vraag me af of er ook prijzen zijn die je kunt winnen als beloning door veel te spelen in de GSP, waardoor het onderhandelen makkelijker wordt in de gsp. Bijvoorbeeld een bonusgebouw of zo.
Of is dat er misschien al? Ik win nu alleen maar toernooifragmenten of zo.
 
Bovenaan