Discussietopic: Gildestrijdperken - Update 2023

StGerolf

Nieuw lid
De rijke gildes worden rijker, de arme gildes geven op.
Als we nu in een te sterke groep zitten weten we dat we er na 1 periode vanaf zijn, nu gaan we er aan vast blijven zitten tot we de knop niet meer terugvinden.
De beloningen moesten niet verbeterd worden, die waren nu al geweldig. Het uitputtingssysteem werkte, misschien niet voor de minder sterke leden maar OK voor de sterkere. In beide gevallen vrees ik dat gefixt eerder slecht gaat uitdraaien.
Ik vrees dat deze "verbetering" dezelfde kant uitgaat als bij de expeditie. Ik bekijk dit op dit moment met vrij veel argwaan
 
"De rijke gildes worden rijker en arme gildes geven op": exact wat het spel nodig had!
Veel te veel gildes die amper spelers hebben. wil je op het hoogste niveau meedoen, dan moet je veel en sterke spelers hebben.
Een amateur voetbal club gaat ook geen Champions League spelen.

Het uitputtingssysteem werkte helemaal niet! of je nu 1000/500 aanval had of 2000/1000 was exact hetzelfde. Wie meer tijd had tijdens de dag om mee te vechten op alle sectoren waar je 96-100% uitputtingsreductie op had, deed meer gevechten.
Nu ga je ten minste duidelijk een verschil zien in wie meer bonussen heeft, want je gaat niet meer ongelimiteerd kunnen vechten.
Hoe sterker je bent, des te meer gevechtjes je gaat kunnen doen, exact hoe het van in begin had moeten zijn.

Enige waar InnoGames niets aan gedaan heeft is de 4u locktijden van sectoren, waardoor het nog steeds heel tijdsintensief gaat zijn.
6u lock had ideaal geweest voor een gezondere tijdsbesteding.

GS gaat er erg goed op vooruit met deze update, hopelijk komt er nog een extra update die de locktijden nog aanpast.
 
De kosten van de gebouwen kan dat iets specifieker uitgelegd worden. Hoeveel spreiding over hoeveel tijdperken?
 
"Nieuwe bonus vergeten tempel
  • 50-145% Aanvals- en verdedigingsbonus voor het aanvallende en verdedigende legers in de Gildestrijdperken"
Hebben we verdedigende legers in gildestrijdperk nodig?

Ik ben benieuwd...
 
"Gedurende zes Strijdpersseizoenen zal jouw Gilde concurreren met andere Gildes in jouw Strijdperk voor echt unieke prijzen, in het begin - voor Gildes in de Diamanten divisie."

Is het een idee een echte vertaler in te huren ipv de originele (Duitse?) tekst door een vertaalmachine te halen?
 
"Gedurende zes Strijdpersseizoenen zal jouw Gilde concurreren met andere Gildes in jouw Strijdperk voor echt unieke prijzen, in het begin - voor Gildes in de Diamanten divisie."

Is het een idee een echte vertaler in te huren ipv de originele (Duitse?) tekst door een vertaalmachine te halen?
"de voortgang van gevechten zinvoller maakt en het 'boerderijgevechten' ontmoedigt"

Boerderijgevechten vind ik wel een mooie.
 

jovayana

Actief lid
Boerderijgevechten vind ik wel een mooie.
ja dat is letterlijke vertaling van "farming" haha

Wat betekent het voor jezelf of het gilde als je gedurende 1 gs uit het gilde gaat?
Niets alleen als je gilde niet voldoet aan het minimum vereiste gevechten heeft dat consequenties
"Nieuwe bonus vergeten tempel
  • 50-145% Aanvals- en verdedigingsbonus voor het aanvallende en verdedigende legers in de Gildestrijdperken"
Hebben we verdedigende legers in gildestrijdperk nodig?

Ik ben benieuwd...
dit is gewoon bijkomende bonus dit gebouw geeft 2 bonussen , eentje voor expeditie waar verdedigend leger wel nut heeft en eentje voor het aanvallend leger dat nut heeft in de GS
 

jovayana

Actief lid
Ik ga niet zeggen dat de GS nu perfect is , maar al bij al zijn het toch veel verbeteringen, ben blij dat ons jarenlang streven naar een betere GS na al die tijd toch verhoord werd, en je kan met 80% verminderde uitputting nog altijd 500 "boerderijgevechten" doen per dag als je normaal tot 100 uitputting kan spelen.
 
"Nieuwe bonus vergeten tempel
  • 50-145% Aanvals- en verdedigingsbonus voor het aanvallende en verdedigende legers in de Gildestrijdperken"
Hebben we verdedigende legers in gildestrijdperk nodig?

Ik ben benieuwd...
Nee, dit is in principe voor de Gilde-expeditie. Maar het triggert wel de nieuwsgierigheid of zoiets niet ook in de strijdperken kan.
 
Ik ben zeker heel benieuwd. Ook dat de uitputting lineair i.p.v. exponentieel verloopt. Dat zal ook voelbaar zijn voor de meesten. En het ontbreken van belegeringskampen vind ik heel tof. Alleen dat basiskampgebouw (de tenten) is heel duur als je de duurste doet. Moet nog zien of het te doen is voor ons Gilde, de rest valt mee qua kosten. Een gelijker speelveld en uiteindelijk een betere spreiding van wie wat voor mekaar krijgt, ik denk dat dit een grote vooruitgang is.
 

jovayana

Actief lid
Nee, dit is in principe voor de Gilde-expeditie. Maar het triggert wel de nieuwsgierigheid of zoiets niet ook in de strijdperken kan.
Het is nog niet aangepast bij ons ik vermoed dat het bij de start wel zo zal zijn, maar de icoontjes die ze in de aankondiging tonen kloppen ook nog niet
 

Bijlagen

  • vergeten tempel 1.jpg
    vergeten tempel 1.jpg
    61,9 KB · Weergaven: 74
  • vergeten tempel 2.jpg
    vergeten tempel 2.jpg
    86,3 KB · Weergaven: 75

Biebs

Wedstrijd, Wiki & Senior Moderator
Teamleden
Spel Moderator
Wedstrijd Moderator
Knowlegde Moderator
Nu is dat spreiding over 3 tijdperken, maar is dat bij 25.000 tot 75.000 goederen ook zo?
De kosten van de gebouwen zullen over 2 of 3 soorten goederen worden verdeeld. Het maximum is dus nog steeds 3 soorten goederen als voorheen.
 
"We introduceren een flexibele cap die begint bij 80%, waardoor de kans om uitputting te vermijden wordt beperkt."
Kan dit nader uitgelegd worden?

3 bouwsloten per sector, ik neem aan dat je 3 tegelijk kunt bouwen of 2e na afloop van 1e?

Nog steeds dia afkoop voor bouw ineens? Nog steeds 50 dia?
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan