Discussietopic: Gildeleiding gesprekken

nietje52

Actief lid
Dus voor mededelingen die je lange tijd beschikbaar wilt houden blijft het gildeforum de beste plaats?
 

Felair

Actief lid
  • Alle berichten die ouder zijn, worden na 60 dagen verwijderd. Hierdoor heb je alleen de meest recente en relevante informatie binnen handbereik
Als dit systeem het gildeforum op termijn moet gaan vervangen zou het wel handig zijn als er een soort van "Archief" of "Informatie" optie geactiveerd kan worden door mensen met oprichter, leider of moderator rechten om dit te voorkomen. Voor de meeste mails is het niet nodig maar de handleidingen/tips draadjes wil je niet automatisch laten ruimen dat is alleen maar onhandig.

Een dergelijke functie zou dus voorkomen dat je de hele tijd dezelfde dingen opnieuw moet gaan plakken na 60 dagen want dat is behoorlijk onzinnig, gildeforum is dan nog steeds beter zoals nietje ook al aangeeft.
 

Arsenal

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Voorlopig blijft het gildeforum nog wel actief, voor op dit moment is het een goede plaats.

We zullen de feedback doorgeven m.b.t het berichtencentrum.
 

SonnyWeg

Actief lid
Het was denk ik beter geweest als jullie dit op de voorpagina van het spel hadden aangekondigd. Vrijwel niemand wist namelijk van deze update. Het is dat ik gisteren op het forum zat en dat mijn oog viel op een aankondiging die ergens in een hoekje was weggemoffeld, anders had ik ook van niks geweten. Ik verwacht om deze reden ook niet veel reacties in deze draad.
 

Tigertjheu

Actief lid
Wat ik zie is dat de optie moderator toegang geeft tot het beheerdersgesprek van een gilde? Vreemd..
Dus iemand die het forum beheert krijgt ook direct toegang tot die draadjes :|
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Je hebt dezelfde rechten nodig als om de verborgen delen van het gildeforum te kunnen zien.
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Dan maak je die speler geen moderator. Het is bedoeld als vervanging voor het gildeforum, dus vandaar dat je er dezelfde rechten voor nodig hebt.
 

Tigertjheu

Actief lid
Voordat het forum verdwijnt hoop ik dat er dan nog wel (i) tekens bij gilde-berichten gezet kan worden waar de leiding informatie kan plaatsen wat de bedoeling van dat topic is met een eventuele uitleg.
Denk aan kettingmails en 1.9 draadjes.
Dat gebeurt nu vaak via het forum.
 

nietje52

Actief lid
Nogmaals: Als vervanging van het forum is deleten van posts onwenselijk.
Tenzij deze nieuwe functie betekent dat niet iedereen in een topic kan plaatsen maar wel kan lezen.

Edit: Op een wereld waar ik zelf een gilde heb, gezien dat er idd een knop is die reacties vergrendelt.
 

GlenSpey

Nieuw lid
Er zit een bug in de nieuwe functie voor een leiding chat. Ik heb vanochtend een leidinggroepje aangemaakt in mijn gilde en dit ging het eerste uur goed. Na dit uur zat opeens het hele gilde in de leiding chat erbij. Het icoontje van admin staat er nog gewoon bij, en de rest van het gilde is niet opeens allemaal mod/leiding geworden...
 

SonnyWeg

Actief lid
Er zit een bug in de nieuwe functie voor een leiding chat. Ik heb vanochtend een leidinggroepje aangemaakt in mijn gilde en dit ging het eerste uur goed. Na dit uur zat opeens het hele gilde in de leiding chat erbij. Het icoontje van admin staat er nog gewoon bij, en de rest van het gilde is niet opeens allemaal mod/leiding geworden...

Helaas moest ik je bericht een duimpje omhoog geven. Hetzelfde is bij mijn gilde op D gebeurd
 

Joey-the-king

Actief lid
Hier ook. Als je kijkt bij gesprek info dan zie je wel alleen dat de gilde leiding er in staat, maar de leden hier konden ook gelijk meelezen en reageren.
 

Tigertjheu

Actief lid
Hier ook hetzelfde probleem.
Misschien een melding ervan maken voor alle leden dat ze zich bewust zijn van het probleem?
 

Jarmella

Nieuw lid
Binnen onze gilden hebben we precies "last" van de 2 bovengenoemde issues. De belangrijke posts zijn we gaan beruiken ipv het forum, dus die informatie willen we langer dan 60 dagen bewaren. En bij ons kan ook ineens iedereen in de Admin berichten posten. Tijdens het testen leek alles goed te gaan en werkten de vinkjes (rechten) correct en na een poosje dus niet meer en konden alle leden de test-mail lezen en er berichten plaatsen.

We zijn erg blij met de verbeteringen elke ronden en gaan er vanuit dat alles keurig opgelost word. Alleen hoop ik dat de ontwikkelaars de 60 dagen limiet ook gaan terug draaien.
 
Ook hier is het gildeleiding bericht na ± een uur voor iedereen zichtbaar. Een bugje dus. Het zou handig zijn als je het zelf kunt bepalen wie erin kan of niet (dus alleen oprichters, of leiders en oprichters, moderaters enzvoort.)
 
Bovenaan