Discussietopic: Gilde-Expeditie Update

Het is natuurlijk ook gewoon mogelijk om de blauwe schilden en zwaarden af te schaffen. Na een lange periode waarin we gebouwen konden winnen die vooral rode zwaarden geven en later de toevoeging van de rode schilden, in combinatie met de introductie van GS waarin we daadwerkelijk nut hadden van de extra rode aanvalsbonus, werd door de meeste spelers de blauwe zwaarden en schilden afgeschreven. Ook de buren met enorme stadsverdedigingen gingen en gaan gewoon plat, wat ze ook neerzetten als leger. De introductie van de PvP Arena was denk ik een eerste poging tot herwaardering van de blauwe bonus. Maar door de opzet waarbij je maar 3x per dag aftrek van punten krijgt door aanvallen van anderen is die poging een zachte dood gestorven.

Deze nieuwe poging tot opwaardering van de blauwe bonus kent denk ik een nogal valse start. Uitdaging is leuk, maar dan moet er wel wat te winnen zijn dat die moeite waard is. Nu lijkt het de bedoeling dat men rode bonus op moet gaan geven ten behoeve van blauwe bonus. Ik zie geen alternatief, als ik serieus wat blauwe bonus erbij wil krijgen moet ik rode bonus gaan opgeven. Dus slagkracht in GS (dus fps en punten) en GvG (dus plezier) moet worden opgeven voor een "(je kunt het beste deze maar) vergeten tempel". Het is een marathon geen sprint, zegt Inno, maar een marathon waar niet aan begonnen wordt, wordt ook niet gewonnen. Als Inno wil volharden in het belangrijk proberen te maken van de blauwe bonus, dan bij dezen mijn advies aan Inno om zich nog eens heel goed achter de oren te krabben. En dan de bonus van de tegenstanders in GE5 op, ik noem eens wat 250/250% te zetten bij de eerste ontmoeting en laat dat dan oplopen tot, ik noem nog eens wat, 750/750% bij de zestiende ontmoeting. En laat per introductie van elk nieuw tijdperk de bonussen van de tegenstanders met 250/250% oplopen. Dus als Titan er is van 500/500% naar 1000%/1000%. Dan geef je spelers een beetje een stimulans en in ieder geval de kans om mee te gaan in de blauwe gekte, en dat geeft Inno de stimulans om weer eens met een nieuwe tijdperk te komen.

Beter lijkt het me echter om toe te geven dat de blauwe bonus moeiteloos uit het spel had kunnen verdwijnen, dus doe dat nu alsnog. Zet de bonussen van de nieuwe gebouwen die jullie bedacht hebben voor GE5 om naar rode bonus. Zet dan de bonus van de tegenstand in GE5 op welk uitdagende stand die je wil. Dan loopt de uitdaging mee met waar we al jaren mee bezig zijn om te verzamelen, namelijk de rode aanvalsbonus. Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald is een heel oud spreekwoord, maar ik hoop dat de mensen die aan de knoppen gedraaid hebben die ons deze versie van GE5 gegeven hebben het ter harte zullen nemen. Er is echt ruimte voor verbetering.
 
Laatst bewerkt:

jovayana

Actief lid
Nee hoor. Ik HOEF het nu nog niet te halen. Ik werk er wel naartoe om het einde te krijgen.

Het spel is nu al zo saai door enkel te moeten klikken en alles lukt.
En ga je de gildeleider eerst verwittigen wanneer je er klaar voor bent, want level 5 openen kost wel heel wat meer goederen en als je die telkens moet openen voor 2 of 3 spelers die willen jacht maken op fragmenten waar je 3of 4 expedities voor nodig hebt om een gebouwtje te kunnen zetten dat 28 dagen geldig is en je amper helpt om voldoende slagkracht te krijgen
 
nou ..hopla..dan zal ik ook eens mijn 2 pennys erin gooien.

ik denk dat deze opmerkingen en feedback totaal geen nut hebben.
inno/foe is er niet voor de spelers..maar is er om knaken -euros-dollars en roepias aan over te houden...
ik snap de spelers hun negatieve feedback..helemaal ....maar ik snap ook dat inno een zakcentje eraan moet overhouden.
heeft inno eigelijk aandeelhouders?..als die zeggen dat er meer verdiend moet worden dan zal dat eerder gehoor krijgen dan de vriendelijke verzoeken van de spelers om van de dias af te blijven...of iets terug te draaien.
en ik denk dat beta er ook niet is voor de feedback maar enkel voor het testen of iets werkt...dus al de negatieve opmerkingen aldaar van wereldwijde spelers heeft geen indruk gemaakt.
in de 7 jaar dat ik foe speel heb ik veel zien veranderen ,,,positief en negatief...maar heb ook nog meegemaakt dat er daadwerkelijk naar de spelers werdt geluisterd....en ik denk echt niet dat onze geliefde moderator leo er ook iets aan kan veranderen..even mmet het koffertje naar duitsland om ze te vertellen wat wij vinden dat veranderd moet worden..no way....accepteren en voor jezelf een nieuwe uitdaging in het spel zoeken is denk ik voor jezelf het meest voor de hand liggend..tenminste voor mij dan...ge ga ik in ieder geval niet meer actief spelen...levert toch geen bal op..en mijn steden ga ik niet ombouwen naar verdediging want ik ben al blij dat ze in balans waren tot vanmorgen 8 uur..
anyways....long story short....jammer inno..geen verbetering maar dat is slechts mijn subjectieve bevinding..of zal die objectief zijn?
2 pennys zijn er 20 geworden..en missch sla ik de plank mis....maar goed....ik wens alle spelers verder veel hoop toe en missch nog plezier int spel.
thnx.
 

NormaJeane

Actief lid
Het is natuurlijk ook gewoon mogelijk om de blauwe schilden en zwaarden af te schaffen.
... Beter lijkt het me echter om toe te geven dat de blauwe bonus moeiteloos uit het spel had kunnen verdwijnen, dus doe dat nu alsnog. Zet de bonussen van de nieuwe gebouwen die jullie bedacht hebben voor GE5 om naar rode bonus. Zet dan de bonus van de tegenstand in GE5 op welk uitdagende stand die je wil. Dan loopt de uitdaging mee met waar we al jaren mee bezig zijn om te verzamelen, namelijk de rode aanvalsbonus. Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald is een heel oud spreekwoord, maar ik hoop dat de mensen die aan de knoppen gedraaid hebben die ons deze versie van GE5 gegeven hebben het ter harte zullen nemen. Er is echt ruimte voor verbetering...
Bovenstaande vind ik een uitstekende suggestie!!! :cool:
Niet dat ik verwacht dat Inno ooit eens serieus zal luisteren naar spelers, kijk alleen maar eens op beta, zucht...
 

L Cypherus90

Actief lid
En ga je de gildeleider eerst verwittigen wanneer je er klaar voor bent, want level 5 openen kost wel heel wat meer goederen en als je die telkens moet openen voor 2 of 3 spelers die willen jacht maken op fragmenten waar je 3of 4 expedities voor nodig hebt om een gebouwtje te kunnen zetten dat 28 dagen geldig is en je amper helpt om voldoende slagkracht te krijgen
Als de spelers 1 erestandbeeld van hetzelfde en 1 van het vorige tp heeft staan, heb je genoeg goedjes om lvl 5 te openen.
 

L Cypherus90

Actief lid
Je moet beter lezen , wat jij zegt geld voor 1 speler , je opent level 5 niet voor 1 speler maar voor gans de gilde en als er dan maar 2 of 3 level 5 spelen van de pakweg 50 spelers dan is dat wel telkens een aanslag op de gildekas
Lees dan opnieuw wat ik zeg.
Of iemand GE speelt of niet maar niets uit.

Als de spelerS 1 erestandbeeld van hetzelfde en 1 van het vorige tp heeft staan, heb je genoeg goedjes om lvl 5 te openen.
Ik zeg toch duidelijk dat elk lid dit moet doen.

Dan is er niets aan de hand.
 

jovayana

Actief lid
Lees dan opnieuw wat ik zeg.
Of iemand GE speelt of niet maar niets uit.

Als de spelerS 1 erestandbeeld van hetzelfde en 1 van het vorige tp heeft staan, heb je genoeg goedjes om lvl 5 te openen.
Ik zeg toch duidelijk dat elk lid dit moet doen.

Dan is er niets aan de hand.
Wat begrijp je niet ? Natuurlijk KAN level 5 geopend worden , maar 50x de goederen van je erestandbeeld betalen voor die 3x die nodig zijn als er maar 3 van de 50 level5 spelen zijn dat weggegooide goederen, maar misschien zijn er spelers die nu graag voor die fragmenten gaan in level5 en een aparte level5 gilde maken, succes en veel plezier zou ik zeggen.

En reken je wel level 2, 3 en 4 mee in je erestandbeeld?
 

L Cypherus90

Actief lid
Wat begrijp je niet ? Natuurlijk KAN level 5 geopend worden , maar 50x de goederen van je erestandbeeld betalen voor die 3x die nodig zijn als er maar 3 van de 50 level5 spelen zijn dat weggegooide goederen, maar misschien zijn er spelers die nu graag voor die fragmenten gaan in level5 en een aparte level5 gilde maken, succes en veel plezier zou ik zeggen.

En reken je wel level 2, 3 en 4 mee in je erestandbeeld?
Wat begrijp jij niet?
Je geeft die goederen aan de gilde zodat die GE openen. Who cares wie er speelt...
Zomaar in de kas laten rotten is een grote waste.

Als jij niet wilt spelen, speel dan niet... Maar laat andere, die wel willen spelen, spelen.
Of moet iedereen hetzelfde zijn als jij?
 

jovayana

Actief lid
Wat begrijp jij niet?
Je geeft die goederen aan de gilde zodat die GE openen. Who cares wie er speelt...
Zomaar in de kas laten rotten is een grote waste.

Als jij niet wilt spelen, speel dan niet... Maar laat andere, die wel willen spelen, spelen.
Of moet iedereen hetzelfde zijn als jij?
Pffff vraag maar eens aan je gildeleiding of ze de goederen liever willen gebruiken om kampen te bouwen in de GS of liever weggooien in de expeditie voor amper een paar spelers want geloof mij na een paar weken gaat dat zwaar doorwegen en veel spelers die het eerst willen proberen gaan afhaken , niet alleen voor de ook al zware aanslag op hun persoonlijke goederen ( want ik heb getest op beta en al vechtend zelfs met een redelijke verdediging haal ik maar 8 of 9 gevechten ook al koop je hulpgebouwen, dacht dat eerste gevecht al tegen 475% def/att was) en wil je het allemaal onderhandelen kost het je ongeveer een 10.000 goederen, succes dus als je dat elke week gaat doen, maar vooral ook dat in verhouding de beloningen waardeloos zijn.
 

L Cypherus90

Actief lid
Pffff vraag maar eens aan je gildeleiding of ze de goederen liever willen gebruiken om kampen te bouwen in de GS of liever weggooien in de expeditie voor amper een paar spelers want geloof mij na een paar weken gaat dat zwaar doorwegen en veel spelers die het eerst willen proberen gaan afhaken , niet alleen voor de ook al zware aanslag op hun persoonlijke goederen ( want ik heb getest op beta en al vechtend zelfs met een redelijke verdediging haal ik maar 8 of 9 gevechten ook al koop je hulpgebouwen, dacht dat eerste gevecht al tegen 475% def/att was) en wil je het allemaal onderhandelen kost het je ongeveer een 10.000 goederen, succes dus als je dat elke week gaat doen, maar vooral ook dat in verhouding de beloningen waardeloos zijn.
Beide kan en zal gebeuren.

Dus hou u maar vooral met uw spel bezig en laat anderen spelen zoals zij willen.
Wil je niet spelen? Stop dan. Zo simpel is het.
 

Joey-the-king

Actief lid
Wat een belachelijke aanpassing wat betreft de beloningen. Nu krijg je steeds kans op fragmenten i.p.v. het gebouw zelf. Voor de kleinere spelers wordt het nu lastiger om al die gebouwen te krijgen (waar ze later niks aan hebben). Ook de kans op winnen van diamanten is nu kleiner, je krijgt ze nu alleen in niveau 4?


GE5 heeft best mooie gebouwen, vooral het gevederde slangenbeeld geeft voor ruimte die ie inneemt best een goede bonus. Alleen zo belachelijk duur. Kost je 3 x 200 fragmenten om 'm op niveau 3 te krijgen en je krijgt steeds maar 5 fragmenten per keer. Gaat dus echt een aantal GE ronden duren eer je dat ding op level hebt.

GE5 open zetten is ook weer belachelijk duur, is 4 x wat GE4 kost.. Dus ligt er ook maar ff aan of er voldoende gildeleden meedoen, anders is het zonde om die open te zetten.
 

L Cypherus90

Actief lid
Echt , hoe is het mogelijk dat je zo antwoord, ik hou mij niet bezig met MIJN spel maar dit is GILDE-expeditie en niet individueel zoals jij stelt.
Nee. Jij wilt het spel veranderen naar een spel om niets te doen maar wel alles te krijgen.

Ik wil een spel die mij een uitdaging geeft. En waar niets vanzelf gaat.

Inno heeft dit eindelijk gedaan. Doe zo door Inno!
 
Als Inno geld wil verdienen en dat wil Inno, dan zal Inno naar de spelers moeten luisteren. De spelers brengen geld in het laatje.
Denk je nu echt dat er ook maar 1 speler is die geld investeert in: fragmenten, vaandeldragers, drummers, schermafbeeldingen en andere troep, ja ik noem het troep.
Ik investeer in ieder geval niet een eurocent meer in dit spel.
 

jovayana

Actief lid
Dan ken je mij niet denk ik , maar ja je bent sinds gisteren pas op het forum, moest je mij kennen en het forum bij diene dus ook dan zou je weten dat ik juist een voorstander ben van niet alles gratis maar meer uitdaging, zoals ik al enkele jaren wedijver voor een meer gebalanceerde GS en niet de gratis gevechten aan 0% uitputting om te farmen.

Maar nogmaals je moet begrijpend kunnen lezen en wat ik aanklaag is niet de uitdaging, maar de verhouding van beloningen die terug geschroefd zijn en de kosten voor wat die uitdaging te voltooien zijn.
 
Heb level 4 af, wél 350 fp verdiend... maar geen enkele dia... en die fragmenten idd... nu krijg je gebouwen waar je niks (meer) aan hebt in verzameldelen, welke verbetering is dat...
 
Bovenaan