Discussietopic: Forge Friday 2021

Wildstorter

Actief lid
Net zoals afgelopen jaar zal je grote kortingen kunnen krijgen op sommige voorwerpen, waaronder van voorgaande evenementen!

Kun je het wel een aanbieding noemen en er een bepaald percentage korting op plakken terwijl je het anders toch niet kan kopen?
Het is een mogelijkheid om iets aan te schaffen, meer niet.
 

Wildstorter

Actief lid
Sterker nog: er is een winkel met een prijslijst en die noemen we: antiekwinkel.
Dus als er nu iets met 50% korting voorbij komt neem ik aan dat er ook een mogelijkheid is om deze met de helft van de munten en stenen wat het bij de antiquair kost te kunnen kopen. Want dat is de enige gangbare prijs eaar je vanuit kan gaan om de korting op te baseren.
 

Wildstorter

Actief lid
tjonge jonge wat zijn jullie een stelletje "azijnpissers" zeg...jullie zijn topic hoor hier op het forum en over zoveel andere ideeën suggesties etc Wees is constructief ipv van dat geklaag en gezeik. Of solliciteer bij FoE.. dan kun je van binnenuit zaken veranderen.
Vooralsnog...soort 'zeurzak' syndroom???


Uhm, er wordt gevraagd om feedback over Black Friday op Forge of Empires. Dan mag je die toch geven? Vooralsnog draag jij nu niets bij aan wat er gevraagd wordt ;-)

En als Inno Games besluit dat er inderdaad een permanente winkel (of mogelijkheid) moet zijn alvorens ze over korting kunnen praten dan is dat mede door mijn feedback. Ik geef aan wat ik er van vind en daarbij geef ik liever niet aan wat een ander moet doen en hoe die dat moet doen. Dat mag die persoon helemaal zelf invullen, als ze vinden dat het door mij verder uitgewerkt mag worden dan kunnen ze daar uiteraard ook om vragen.

Dus hou jezelf aan het topic en ga hier niet lopen klagen en mensen voor azijnpisser uitmaken maar geef feedback waar om gevraagd wordt.
 

Wildstorter

Actief lid
Staat toch in de aankondiging?

Net zoals afgelopen jaar zal je grote kortingen kunnen krijgen op sommige voorwerpen, waaronder van voorgaande evenementen.

Op basis daarvan kun je wel aanvoelen wat het gaat worden. Mijn vraag is dan alleen waar die korting op gebaseerd is.

En je mag mijn andere feedback wel quoten hoor, denk dat het reuze meevalt met negativiteit als je goed leest ;-)

En om je vraag te beantwoorden: nee ik heb niet gesolliciteerd bij Foe. Ook niet bij Inno Games overigens :cool:
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
De korting is op basis van de normale prijs, bijvoorbeeld forgepunten kan je al kopen voor diamanten, de korting daar is dus makkelijk te zien. Daarnaast verkopen we af en toe ook nog gebouwen of upgrades in speciale aanbiedingen dus daar kan je de normale prijs eventueel ook zien.
 

DarthRonin

Actief lid
Kan er geen optie komen om me uit te schrijven voor deze "aanbiedingen"?

Ze verzieken alleen maar dat balkje rechts met al je bonussen enzo omdat ik geen enkele zinvolle bonus meer zie staan tenzij ik ga scrollen..
 

Tigertjheu

Actief lid
De korting is op basis van de normale prijs, bijvoorbeeld forgepunten kan je al kopen voor diamanten, de korting daar is dus makkelijk te zien. Daarnaast verkopen we af en toe ook nog gebouwen of upgrades in speciale aanbiedingen dus daar kan je de normale prijs eventueel ook zien.
Ik wil je graag een potlood aanbieden, nu met een MEGA black friday korting! Van €1000,- voor maar €100,- euro!
Snap je me?
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Ik wil je graag een potlood aanbieden, nu met een MEGA black friday korting! Van €1000,- voor maar €100,- euro!
Snap je me?
Ik snap best dat sommige aanbiedingen nog steeds te duur kunnen zijn, maar voor sommige andere spelers zal dat niet het geval zijn. Je bent niet verplicht iets te kopen natuurlijk.
 

Avalee

Lid
Je gaat me toch niet zeggen dat een Huis der verschrikking upgrade voor 2100 diamanten (zo'n 25 euro) een aanbieding is?
 

Tigertjheu

Actief lid
Ik snap best dat sommige aanbiedingen nog steeds te duur kunnen zijn, maar voor sommige andere spelers zal dat niet het geval zijn. Je bent niet verplicht iets te kopen natuurlijk.
Een aanbieding moet natuurlijk wel een aanbieding zijn om het een aanbieding te noemen.
Maar.. Potlood kopen?
 

DarthRonin

Actief lid
Ik snap best dat sommige aanbiedingen nog steeds te duur kunnen zijn, maar voor sommige andere spelers zal dat niet het geval zijn. Je bent niet verplicht iets te kopen natuurlijk.

Met "sommige" bedoel je 2 of 3 personen die het spel niet begrijpen en dus in deze oplichterspraktijken trappen?
Volgens de Nederlandse wet mag je geen aanbiedingen plaatsen op prijzen waarvoor je een item nooit verkoopt.
Aangezien al deze items alleen "verkocht" worden tijdens dergelijke speciale dagen met "aanbiedingen" gaat Inno hiermee in tegen de Nederlandse wet.
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Met "sommige" bedoel je 2 of 3 personen die het spel niet begrijpen en dus in deze oplichterspraktijken trappen?
Volgens de Nederlandse wet mag je geen aanbiedingen plaatsen op prijzen waarvoor je een item nooit verkoopt.
Aangezien al deze items alleen "verkocht" worden tijdens dergelijke speciale dagen met "aanbiedingen" gaat Inno hiermee in tegen de Nederlandse wet.
Als je die wettekst ergens voor me hebt dan hoor ik het graag en kan ik dat weer doorgeven.
 

Tigertjheu

Actief lid
Als je die wettekst ergens voor me hebt dan hoor ik het graag en kan ik dat weer doorgeven.
"Kortingen aanbieden die geen echte kortingen zijn. Een ‘van/voor-prijs’ mag alleen als u het product heeft verkocht voor de ‘van-prijs’. Dit mag niet langer dan 3 maanden geleden zijn geweest. Is de ‘van-prijs’ de adviesprijs van uw leverancier? Maak dit in één oogopslag duidelijk."
 

jovayana

Actief lid
Jullie vergeten wel dat enkel het spel onder de noemer consument valt en dit is gratis, al de rest binnen het spel is aan de speler zelf of hij beslist om diamanten te kopen of uit te geven. Hier zijn geen artikelen die je in de kast kunt zetten of die je kunt dragen.

Wie die laatste upgrade die hij nog nodig had van iets wil kopen als die voorbij komt doet dat als hij wil , wie niets nodig heeft want alles al heeft laat het gewoon voorbij gaan , dit duurt maar 24u het is niet dat we daar elke dag mee opgescheept zitten.
 
Laatst bewerkt:

jovayana

Actief lid
Alles is relatief , voor grotere spelers met miljoenen medailles in voorraad is dit natuurlijk een onzin koop, maar voor kleinere spelers zijn die 42.000 medailles wel een paar uitbreidingen waard en die zijn daar misschien blij mee.
 

DarthRonin

Actief lid
Burgerlijk wetboek boek 6

Artikel 193b 3 a Misleidende handelspraktijk
verwijst oa door naar artikel 193c 1 d de prijs of de wijze waarop de prijs wordt berekend, of het bestaan van een specifiek prijsvoordeel


Dit als toevoeging op de reeds door Tigertjeu aangehaalde autoriteit, dit is dus de wet zoals het in het wetboek staat.

Tevens interessant, per 28 mei 2022 komt er een aanpassing nav Europese regelgeving.
ACM uitleg over 2022
PDF met toelichting Implementatiewet richtlijn modernisering consumentenbescherming

Veel leesplezier.
 

jovayana

Actief lid
Je mag wetboeken boven halen zoveel je wil maar slaat nergens op , het enige waar je fysiek euro's moet aan uitgeven is de aankoop van diamanten, die prijzen staan al een hele tijd vast en soms krijg je promoties van 50% meer tot zelfs 200%

Wat je daarna met die diamanten doet is geheel aan jou , wil je een onzin aankoop doen dan doe je dat, wil je uitbreidingen dan koop je die , wil je extra legers of goederen of gebouwen dan betaal je die met diamanten.

Diamanten is een in-game betaalmiddel en daar koop je fysiek dus niks mee, als je een diamanten gebouw koopt en dan stopt met spelen ga je dat diamanten gebouw niet mee kunnen nemen.
 
Bovenaan