Discussietopic: Forge Bowl 2022

DarthRonin

Actief lid
Maar dat is wel zo toch... TB of Fioredorp...

Het is dus beter dan het wellicht op 1 na meest overrated gebouw in het spel....:eek:

Van hetzelfde nivo als "ik rij een Lada omdat die beter is dan een Trabant..." :cool:

Ben ik helemaal met je eens . Ik heb een aanval van 1496% maar mijn verdediging is een stuk hoger voor mijn aanvalsleger ( 1771% ) En dat scheelt echt een heel stuk met het wisselen van je eenheden:D

Hoe weet je dat je minder moet wisselen, ben je zo snel van een laag percentage omhoog gegaan naar een hoog percentage dat je dit cijfermatig vast hebt kunnen stellen?
Op een gegeven moment pak je toch dat minimum van 1 blokje schade per aanval van een vijandelijke eenheid, als je in je gevechten ziet dat je units nooit meer dan dat ene blokje pakken maakt extra bonus niet meer uit.
Ik loop tijdens gevechten vaak genoeg 1 blokje schade op door aanvallen van vijandige eenheden waardoor ik nog moet wisselen en dan had 1000 of 2000% extra defensieve bonus dus helemaal niks uitgemaakt.
 

nietje52

Actief lid
Op een gegeven moment pak je toch dat minimum van 1 blokje schade per aanval van een vijandelijke eenheid, als je in je gevechten ziet dat je units nooit meer dan dat ene blokje pakken maakt extra bonus niet meer uit.
Ik loop tijdens gevechten vaak genoeg 1 blokje schade op door aanvallen van vijandige eenheden waardoor ik nog moet wisselen en dan had 1000 of 2000% extra defensieve bonus dus helemaal niks uitgemaakt.
Het zal in de GE niet veel uitmaken maar in de GSP waar de tegenstand ook steeds meer aanval/verdediging krijgt is er wel verschil lijkt mij.

En waarom maakt het bij aanval wel uit dan?
Komt er ooit een punt waar je (zonder bijzondere bonussen zoals van de orangerie) een eenheid in 1x doodmept?
 

DarthRonin

Actief lid
Komt er ooit een punt waar je (zonder bijzondere bonussen zoals van de orangerie) een eenheid in 1x doodmept?

In principe met 1.5x de bonus die je hebt op het moment dat je met een AO bonus een unit dood mept.
Heb het schurken vaak genoeg zien doen en die krijgen geen crit.
 
Nu het gedaan is, toch een vraag. Ik heb het gebouw op level 10. Daar heb ik 1600 yards voor afgelegd. Een mede gilde lid heeft op een vergelijkbare manier ook het gebouw op level 10 echter ben ik een amateur en hij/zij heeft de gouden beker. Heb ik 855 yards en hij meer dan 2000. Heb ik wat 50% van de anderen ook hebben en hij/zij wat 1% heeft. Gevoelsmatig klopt het niet. Dus als iemand een plausibele verklaring heeft, graag.
 

Didi 666

Actief lid
Misschien heeft ze de Dia coach gebruikt ?
en denk persoonlijk dat ze er wat Dia tegen aan gegooid heeft, is zeker niet hetzelfde gespeeld, kan zijn dat ze zich schaamt om toe te geven dat ze Dia gebruikt ?
 
De speler heeft 2 keer de diacoach gebruikt. Geeft ook aan dat ie 1 evenementgebouw heeft met nog 3 upgrades waarvan de 2 uit goud. Verder is het niet te checken of deze wat info achterhoud of niet.
 

DarthRonin

Actief lid
De speler heeft 2 keer de diacoach gebruikt. Geeft ook aan dat ie 1 evenementgebouw heeft met nog 3 upgrades waarvan de 2 uit goud. Verder is het niet te checken of deze wat info achterhoud of niet.

Die diacoach maakt zoveel verschil tijdens het spelen.
Je krijgt een yard per keer extra waardoor de goedkoopste spelers superieur zijn.
Je afstand wordt nog verdubbeld ook.
Als je daarnaast fanatiek alle incidenten af gaat, daar kan ook nog wel een keer een grote bonus vallen waardoor je meer beurten krijgt.
Niet vergeten de email beloning die je kunt innen.

Geen idee wat jij ziet als "vergelijkbaar", maar het activeren van een diamantcoach maakt het geheel van spenderen van ballen zo verschillend.
Daarnaast nog de rng van ballen die je kunt krijgen uit incidenten.

Ik heb zelf geen goud gekocht en kwam met het gebruik van de dia coach ook makkelijk aan 2000 voor die divisies.
Heb geen 2e lvl 1 gebouw te pakken, maar was ook niet echt heel actief in het verzamelen van incidenten.
Ik gok dus dat als ie geen diamanten uit heeft gegeven voor extra ballen die speler veel geluk heeft gehad met de incidenten.
 

Woozy

Lid
Zoals gebruikelijk als gebruikelijk bij events als je geen diamanten gebruikt , haal je alleen met 1000% geluk alle 10 de delen , ik heb er 9 die verkopen we maar weer in de veiling .
Ben eigenlijk wel verbaasd omdat tegen de gewoonte in de "incidenten" wel redelijk wat ballen gaven
 

DarthRonin

Actief lid
Zoals gebruikelijk als gebruikelijk bij events als je geen diamanten gebruikt , haal je alleen met 1000% geluk alle 10 de delen

Vreemd, ik haal altijd dat complete eventgebouw en vaak zonder echt moeite te doen.
Zelfs op werelden waar ik alleen speel voor sentineltorens en/of wensputten kan ik me niet herinneren zo'n gebouw niet compleet te hebben gekregen.
Wellicht dat je ooit pech hebt, maar 1000% geluk is zeker niet nodig als ik zie dat het mij zelfs lukt op werelden waar ik weleens vergeet in te loggen om die dagelijkse bonus op te pikken.
 

nietje52

Actief lid
Zelfs als je elke dag inlogt, alle incidenten oppikt en alle opdrachten volbrengt: Als je de spelers met het hoogste percentage kiest (boven de 100 ballen) haal je dat gebouw niet.
 

Woozy

Lid
Zelfs als je elke dag inlogt, alle incidenten oppikt en alle opdrachten volbrengt: Als je de spelers met het hoogste percentage kiest (boven de 100 ballen) haal je dat gebouw niet.
Zo ervaar ik heet ook , iig alles gespeeld alle ballen opgepikt en zo tactisch mogelijk ballen in gezet , maar geen laatste deel en dat betreft niet alleen dit event
Maar ik heb geen dia's gestopt in event
 

DarthRonin

Actief lid
Zelfs als je elke dag inlogt, alle incidenten oppikt en alle opdrachten volbrengt: Als je de spelers met het hoogste percentage kiest (boven de 100 ballen) haal je dat gebouw niet.

Euh ja....
Die dure spelers zijn ook de slechtste spelers als je afstand wilt halen.
Volgens mij zijn dat voor elk doel wat je kiest de slechtste spelers, tenzij je doel is om betere beloningen te krijgen per zet.
Die dure spelers geven relatief goede prijzen, maar zijn verschrikkelijk voor zowel voortgang per bal, dagprijs per bal en league punten per bal.

Heb je ook de juiste coach gekozen?
Ook dat kan nogal verschil maken.
Met de coach die kans geeft op verdubbeling van je beloning kom je niet verder en de kans dat ie net op de dagprijs valt is niet zo groot.
Met coach die percentage dagprijs verhoogt verlies je natuurlijk wat op die afstanden.

Je moet wel op voorhand kijken wat je doel is en daarop je strategie afstemmen.
 

nietje52

Actief lid
Je moet wel op voorhand kijken wat je doel is en daarop je strategie afstemmen.
Ik heb dit al eerder in dit topic gezegd.
Ik ging dus niet voor het hoofdgebouw voor ze de wijzigingen halverwege het evenement doorvoerden.
Daarom dure spelers en 5% dagprijscoach ingezet op pleintjes.
Toen het hoofdgebouw interessant werd was het te laat.
 

DarthRonin

Actief lid
Daarom dure spelers en 5% dagprijscoach ingezet op pleintjes.

Als je voor dagprijzen gaat met die 5% bonus zijn die dure spelers nog steeds niet de juiste keuze aangezien goedkopere spelers veel minder ballen per dagprijs kosten.
Alle gouden spelers kosten de meeste ballen per dagprijs.

De beste spelers voor de meeste dagprijzen zijn vaak ook nog de beste keuze voor de minste ballen per yard of ze zijn amper slechter dan de beste keuze.
 

DarthRonin

Actief lid
Oh nee, 12 + 5, 17%
Maar goed, die spelers zijn dus eigenlijk helemaal nergens goed voor tenzij je hun standaard prijzen wil.
Lesson learned.

Check volgende keer de wikia pagina, daar plaatsen ze elk jaar een lijst waarin berekend is hoeveel alles kost/oplevert.
1644833700416.png


Dit schema staat altijd ergens onder de lijsten met alle spelers die je kunt kiezen en kun je indelen op kosten per stap/dagprijs met en zonder coach boost, ik heb hem op dagprijs met coach boost.

Weet niet of de cijfers elk jaar identiek zijn, maar het komt volgens mij elk jaar op hetzelfde neer.
 
Bovenaan