Discussietopic: Forge Bowl 2022

nietje52

Actief lid
Dit event wacht ik normaal altijd tot het einde en koop dan die coach voor 150 dia zodat ik alles krijg.

ps.
Ga persoonlijk dit gebouw overigens nog steeds nergens zetten.
Mja maar dan heb je de dagprijs die er dan is.
Ik ben toch maar weer voor pleintjes gegaan.

Als ik hem afkrijg ga ik hem toch zetten denk ik.
Ik hou wel van diversiteit tussen al die pleinen :)
 

Biebs

Wedstrijd, Wiki & Senior Moderator
Teamleden
Spel Moderator
Wedstrijd Moderator
Knowlegde Moderator
Het is toch helemaal geen gek gebouw, ook zonder fp? Het geeft ook max 34% verdediging voor aanvallend leger in Venus? Ik zie het niet in dat je dit gebouw niet zou neerzetten ipv bijvoorbeeld een Terrasboederij..
 

Wildstorter

Actief lid
Ik vond het zonder FP ook al een leuk gebouw hoor. Alle verdediging voor het aanvallende leger is welkom. En ja, als je gaat vergelijken met een sentinel level 2 torentje dan zijn die inderdaad beter. Alleen zolang ik geen stapel van die torens heb liggen is dit nu wel het beste voor handen en redelijk makkelijk te bemachtigen.
 
Lijkt mij niet haalbaar. Alles gespeeld en nog 3lvls te gaan tot aan 10. Met de nog te rapen ballen is op 10 dagen nog anderhalf lvl haalbaar
 

Wildstorter

Actief lid
je krijgt een level 1 en 2 upgrades voor de missiereeks.
je krijgt 1 selectiekit uit de verrassingskit (mits vrijgespeeld in het vorige event)

dan zijn er nog 6 te gaan = 880 yards. Lijkt me wel te doen op voorhand eigenlijk. En de voortgangscoach is er natuurlijk ook niet voor niets, kwestie van keuze maken welke coach je inzet.
 

DarthRonin

Actief lid
Het is toch helemaal geen gek gebouw, ook zonder fp? Het geeft ook max 34% verdediging voor aanvallend leger in Venus? Ik zie het niet in dat je dit gebouw niet zou neerzetten ipv bijvoorbeeld een Terrasboederij..

34% verdediging kun je ook halen met stuk of 9 sentinel torens, alleen kosten die veel minder ruimte.
Verdedigingsbonus voor de aanval is ook stukken minder effectief dan de aanvalsbonus.
Zonder de FP was het gewoon zonde van de ruimte tenzij je met een dorp in opbouw zit waar je anders lege plekken hebt.

Neerzetten ipv TB?
Ik moet altijd lachen als ik bij iemand een TB zie staan, wellicht het meest overrated gebouw na de CC :D
 

JeanP

Lid
De bekers en de daarbij behorende prijzen worden pas aan het eind van het evenement verdeeld.
het gaat mij niet over de bekers en dergelijke
ik laat daar alleen maar zien hoeveel stappen ik reeds gedaan heb en daar tegenover geen fioredorp ugrades heb verkregen
 

DarthRonin

Actief lid
Die moet je handmatig innen in die balk rechts van dat speelveld.
Opeisen staat er, daarop klikken en dan de prijzen innen.
 

DarthRonin

Actief lid
event.png
 

Wildstorter

Actief lid
34% verdediging kun je ook halen met stuk of 9 sentinel torens, alleen kosten die veel minder ruimte.

Ik heb nu 36 van die torens staan, niks meer in de inventaris staan en nog ruimte vrij in mijn stad. Dan is het toch gewoon de moeite waard om dit event gebouw te plaatsen of heb ik het mis?

Ja, in vergelijking met de sentinels is het gebouw minder goed maar dan vergelijk ik dus met iets wat ik niet heb.

En dan is 4x6 met 34% verdediging voor het aanvallende leger alsnog beter dan 0% op 0 vakjes :rolleyes:
Dus zolang de "betere optie" niet in het bouwmenu staat is een vergelijking sowieso lastig...
 

nietje52

Actief lid
het gaat mij niet over de bekers en dergelijke
ik laat daar alleen maar zien hoeveel stappen ik reeds gedaan heb en daar tegenover geen fioredorp ugrades heb verkregen
Oh sorry!
Wat Ronin zegt idd, opeisen.
Hebben ze veranderd, de rotzakken.
 

Biebs

Wedstrijd, Wiki & Senior Moderator
Teamleden
Spel Moderator
Wedstrijd Moderator
Knowlegde Moderator
34% verdediging kun je ook halen met stuk of 9 sentinel torens, alleen kosten die veel minder ruimte.
Verdedigingsbonus voor de aanval is ook stukken minder effectief dan de aanvalsbonus.
Zonder de FP was het gewoon zonde van de ruimte tenzij je met een dorp in opbouw zit waar je anders lege plekken hebt.

Neerzetten ipv TB?
Ik moet altijd lachen als ik bij iemand een TB zie staan, wellicht het meest overrated gebouw na de CC :D

Maar dat is wel zo toch... TB of Fioredorp... dan ga ik voor Fiore. Sentinel natuurlijk, maar als ik kijk dat die bijna elk evenement terugkomt, dan tja mag ik iets anders zeggen dat het geen gek gebouw is. OK Sentinel per tile voor je verdediging beter, omdat hij per tile meer brengt. Geef je gelijk hoor, maar hem verkopen dat Fioredorp... nee.

Aanval beter dan verdediging voor je aanvallend leger. Tja als je legers sneller deukjes oplopen dan ben je wel geoodzaakt om op een gegeven moment die verdediging van je aanvallend leger te verhogen. Anders wissel je je gek hahahhaha en veel wisselen, maakt mij gefrustreerd LOL
 

Willem the killer

Actief lid
Ben ik helemaal met je eens . Ik heb een aanval van 1496% maar mijn verdediging is een stuk hoger voor mijn aanvalsleger ( 1771% ) En dat scheelt echt een heel stuk met het wisselen van je eenheden:D
 
Bovenaan