Discussietopic: Database Update

Felair

Actief lid
Gezien ik toch wel nieuwsgierig ben of dit mogelijk iets voor de performance van bijvoorbeeld GVG gaat betekenen of niet dacht ik laat ik eens een topic aanmaken :-D

@Leones Enig vorm van toelichting mogelijk? :)
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
De performance zal waarschijnlijk niet worden beïnvloed, het is gewoon een onderhoudsupdate aan de software.
 

DeletedUser

Guest
Ik had nog hoop maar die is als sneeuw voor de zon verdwenen ;)
Ach, eens komen ze er wel achter dat GvG te veel server capaciteit vraagt en dat de andere spelonderdelen, die wel voor iedereen beschikbaar zijn, hier onder te lijden hebben.
Geduld is een schone zaak.
Verder ziet de database er vanuit de gebruiker echt geweldig uit: niets meer aan doen.
 
Goshie, realiseerde me niet dat je er zo onder te lijden had, vooral omdat het meestal events zijn die de GvG slecht beinvloeden, maar heb zelden mensen horen klagen dat ze om 20:00 bijvoorbeeld geen vikings konden spelen, of GE

Zelf denk ik trouwens dat ze meer winst kunnen boeken met het verbeteren van de serverrequests en queries die ze op de database afvuren. Slechte performance is toch wel vaak het gevolg van slechte code.
 

DeletedUser6877

Guest
Ik lijd er niet onder tis een spelletje, maar gezien je reactie jij wel. Dus ik gaf die tip mede namens jou
 
Hou toch eens op met dat wij/zij gebeuren, het begint echt een beetje treurig te worden (en die smilies die je erachter plakt maken het dus niet echt beter). Nu dit weer, wie heeft er voor wat betaald. Newsflash, browserspelers hebben sowieso de ontwikkeling van de app gefinancierd gij ondankbare appert. En ik hoop oprecht dat die app nog eens volwaardig wordt, maar zoniet dan is dat geen reden de browserversie ook maar te reduceren tot minderwaardig aftreksel omdat er anders spelers jaloers worden.
 

DeletedUser

Guest
Jaloers niet hoor.
Oneerlijk wel en verder is GvG best een triestig verhaal met belachelijke en kinderachtige uitwassen: zie uitwisseling hierboven ondermeer o_O

Edit Zieke, verziekte en terecht verwaarloosde wegrottende onderdelen dienen geamputeerd te worden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als we alles uit het spel gaan schrappen dat door iemand als oneerlijk wordt ervaren, blijft er dus geen spel over. Als we alles gaan schrappen waar sprake is van kinderachtige uitwassen, kunnen we het burensysteem ook opdoeken, oh en vergeet de GG's niet. En als we meningen vanaf nu als keiharde feiten gaan verkopen, kunnen we die discussies verder wel laten, kortom, als we je richtlijnen volgen kunnen we beter met z'n allen iets anders gaan doen.
 

DeletedUser

Guest
Het maakt geen sense Miep.
Als gamers zich op hetzelfde platform begeven en in de meerderheid zijn maar geen gelijke kansen hebben is dat onbegrijpelijk dat kan jij zelfs invoelen neem ik aan.
Begrijp me niet verkeerd ik heb een MacBook Pro dus ik kan GvG-en en doe het ook omdat het de enige manier is om écht goed aan het gildelevel te werken.

Ik preek dus niet uitsluitend voor eigen parochie maar hou het bredere beeld en de tendens (opmars uitsluitend/ invasie app gebruikers) ook in het oog.
Dit is gewoon onverkoopbaar te noemen.
Het totaalbeeld is gewoon niet fraai: niet voor uitsluitend app spelers en ook niet voor Inno als bedrijf.
Een bedrijf is zo mooi als haar lelijkste deel.

De tijd dat de app uitsluitend voor ff snel checken was als een soort wormvormig aanhangsel is al lang voorbij.
Het is tijd voor actie.

Edit slechts voor het gildelevel speel ik, al vind ik het een omslachtige manier, en doe dit ook niet perse om 20:00 het bijbehorende hooligan- en oorlogsgedrag is ook niet aan mij besteed.
Daarnaast vermoed ik dat GvG en chat implementeren op de app gewoon niet mogelijk is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben al van begin af aan van mening dat als je een appversie van een game maakt, dat je die dan of volwaardig moet maken, of duidelijk moet aangeven dat je voor het totaalplaatje ook de browserversie moet spelen. Maar dat lijkt me geen reden om de oorspronkelijke versie dan maar te gaan beknotten.

En ik denk toch echt dat je de bijdrage van de browserspelers nogal onderschat. En nee, dat zijn niet alleen de dinosaurussen uit het verleden, daar zitten ook zat nieuwe spelers bij. Het is gewoon een leuker spel op de browser. En dat is ook precies waarom ik geen zin heb om de appversie door mijn strot gewrongen te krijgen. En ik ben niet alleen.

Dan is er ook nog een hele grote groep die een groot deel van de tijd via de app speelt maar voor de gezelligheid en GvG ook via de browser. Die zouden graag zien dat app en browser gelijk getrokken werden maar niet door de browserversie de nek om te draaien.

En al heb ik geen idee hoe haalbaar het is om gvg en chat te implementeren op de app maar aangezien smartphones steeds zwaardere apps ondersteunen zou ik dat voor de toekomst zeker niet uitsluiten. Appgames worden steeds complexer en interactiever daar kan inno beter in meegaan. Dus ofwel GvG zoals het is naar de app brengen (beetje opgepoetst anders voorzie ik nogal wat gecrashte smartphones), ofwel GvG opnieuw schrijven en GvG 2.0 naar de app brengen
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser

Guest
De app spelers zijn ook bepaald niet alleen meer.

Een foutje is dit in iedergeval wel te noemen dat hoe dan ook gecorrigeerd zou moeten worden onafhankelijk van het feit waar je staat qua mening.

Als ze GvG en chat e.a. software functies ook op de app kunnen integreren en waar nodig visa vera is dat ook prima wat mij betreft.

Edit ik kan me echter nauwelijks voorstellen dat Inno erg trots is op dit verhaal.
De verwaarlozing van dit spelsegement, geen AT, OT & VT kaarten en de bende die dit geeft op Alle Tijdeperken, spreekt boekdelen denk ik.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser5968

Guest
we kunnen hier wel gaan mekkeren over wat we niet leuk vinden, maar daar is geen oplossing of antwoord mee geboden. leones heeft die antwoorden ook niet. is ook niet zijn taak om dat te weten. wil je weten hoe of wat, mail dan het hoofdkantoor in berlijn, daar worden alle keuzes gemaakt.
 

DeletedUser

Guest
wil je weten hoe of wat, mail dan het hoofdkantoor in berlijn, daar worden alle keuzes gemaakt.

Dat kost zo veel energie en het is mijn bedrijf niet :D
Dus tja uiteindelijk kan het me niets schelen.
Ik observeer alleen behoorlijke achterlijkheid.

Edit: daarnaast een Duits bedrijf mag het lekker uitzoeken wat mij betreft.
Ik,weet het echt rationeel is dat niet maja soms heb ik ook ineens onderbuikgevoelens: grootouders enzow.
Ik kan er daardoor wel om lachen “quilty pleassure”.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser5968

Guest
de logica is met regelmaat ver te zoeken, maar goed, wij als 'gratis' gebruikers hebben daar geen invloed op. al schreeuwen we heel nederland bij elkaar, zijn we alsnog een speldenknop in de massa. inno doet een all-in voor iedereen of niks principe. omdat nederland roept dat ze iets willen, wil nog niet zeggen dat het gebeurt. als er iets komt, is het gelijk voor alle servers in alle landen. en dat kost tijd / moeite en weet ik wat allemaal niet. na 6 jaar innogames te observeren leer je wel dat je geen moeite moet willen doen om uberhaupt een punt ter discussie te stellen. dit is toch een recept voor teleurstelling.
 

DeletedUser

Guest
de logica is met regelmaat ver te zoeken, maar goed, wij als 'gratis' gebruikers hebben daar geen invloed op. al schreeuwen we heel nederland bij elkaar, zijn we alsnog een speldenknop in de massa. inno doet een all-in voor iedereen of niks principe. omdat nederland roept dat ze iets willen, wil nog niet zeggen dat het gebeurt. als er iets komt, is het gelijk voor alle servers in alle landen. en dat kost tijd / moeite en weet ik wat allemaal niet. na 6 jaar innogames te observeren leer je wel dat je geen moeite moet willen doen om uberhaupt een punt ter discussie te stellen. dit is toch een recept voor teleurstelling.

Lol ja dat geloof ik te grappig eigenlijk stiekem geniet ik ervan ;)
We zitten op de eerste rij zelfs hoe mooi is dat ? :D
 
Bovenaan