Discussietopic 1.95

Ben er totaal niet blij mee dat m'n profieltekst blijkbaar geen witregels meer kan bevatten. Zal wel komen omdat iemand niet in staat is dat fatsoenlijk te programmeren voor de app. Oh en hoe eerder die stupid "prestataties" uitgeschakeld kunnen worden hoe beter. Ik stel ook voor om de smurf die dat bedacht heeft vanaf nu een salaris te geven dat past bij de leeftijd die ie ons toeschrijft, kunnen ze misschien weer een fatsoenlijke programmeur aannemen, zo 1 die pas dingen released als ze goed werken.
 

DeletedUser10732

Guest
Waarom is in hemelsnaam de volgorde van de goedjes in de markt menu aangapst?

was (bv brons)
steen
hout
marmer
verf
wijn

is nu:
marmer
hout
verg
steen
wijn

Geen logische volgorde .. of enige andere volgorde.
Plz reset to old !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 

DeletedUser8713

Guest
ik vind die nieuwe optie wel handig, dat je kan zien hoeveel defence en attack je hebt enzo
maarre, ik zou nog maar 1 gebouw gebouwd hebben? ik zit in toekomst :p
 

DeletedUser8605

Guest
ik vind het 10x keer niks dat je jou FP punten niet meer verkrijgt in je inventaris maar dat ze nu gelijk worden bijgeschreven in je bovenste balk als je het limiet overschrijd en er was nog een 5 min te gaan loop je zo mooi een FP punt mis..!!! gewoon weer in de inventaris graag b.v.d.
 

DeletedUser10111

Guest
Als je de limiet in de FP balk overschrijdt, zou de timer moeten stoppen, en weer verder lopen op het moment dat je weer wat FPs bent kwijtgeraakt. Je bent dus niet 55 minuten kwijt. (Deze fix is al een tijdje eerder gedaan.)
 

DeletedUser

Guest
ik vind het 10x keer niks dat je jou FP punten niet meer verkrijgt in je inventaris maar dat ze nu gelijk worden bijgeschreven in je bovenste balk als je het limiet overschrijd en er was nog een 5 min te gaan loop je zo mooi een FP punt mis..!!!

Dat doe je al een hele tijd niet meer. Wel op blijven letten.
 

DeletedUser8003

Guest
Het zou fijn als je de meldingen van behaalde prestaties kunt uitzetten. Het vertraagt het spel. Liefst zou ik de prestaties ook niet in beeld krijgen als ik het stadhuis open, maar de GG en geschiedenis tab. Ik vraag me af hoeveel mensen echt blij zijn met de nieuwe 'prestaties'. Niet de meest zinvolle aanvulling op het spel, m.i. Ik zie liever verbeteringen op andere gebieden.
 

DeletedUser

Guest
Eentje en die is vast een jaar of 6.
Ietsje ouder maar ik ben blij dat ze zich niet op WOW uitleeft.
Dingen gaan te snel tegenwoordig of ik word oud :p
Onschuldig boompjes planten en leren geduldig te zijn daar word ik een tevreden moeder van.
 

Ed4now

Lid
Stadhuis - Bonussen overzicht:
Nu worden alleen de procentuele bonussen vermeld. Ik zou het een aanwinst vinden als ook de vaste aantallen bonussen zoals goederen-, munten opbrengst, FP, emotie en inwoners vermeld zouden worden van de GG's en speciale gebouwen. Misschien een idee om dat i.p.v. die onzin prestaties te plaatsen.
 
Stadhuis - Bonussen overzicht:
Nu worden alleen de procentuele bonussen vermeld. Ik zou het een aanwinst vinden als ook de vaste aantallen bonussen zoals goederen-, munten opbrengst, FP, emotie en inwoners vermeld zouden worden van de GG's en speciale gebouwen. Misschien een idee om dat i.p.v. die onzin prestaties te plaatsen.

Dat zijn toch geen bonussen? Jij wilt gewoon een lijstje met wat je stad oplevert, da's iets anders en bovendien niet haalbaar aangezien dat variabel is, je huisjes leveren minder muntjes op als je inwoners niet uitzinnig blij zijn of als je san marco bonus al op is, om maar wat te noemen.
 

Ed4now

Lid
Volgens mij zijn goederen, tevredenheid, inwoners en FP uit een GG (en speciale gebouwen) OOK bonussen!
Ik heb het over de GG's en speciale gebouwen. Die geven Bonussen. Ik bedoel niet van de gebouwen uit het bouwmenu (muv de GG's)

Bij munten- en voorradenproductie staat trouwens ook de emotie/tevredenheid. Dit zijn dus alleen percentage bonussen.
Bijvoorbeeld Baseliek v San Marco staat met de percentage bij de munten, maar deze geeft ook, bij mijn level, 34 goederen.
Ik wil wel graag een overzicht van alle GG's en speciale (tuinen)gebouwen wat ze allemaal geven aan bonussen. Dus bij een bonusoverzicht van goederenproductie zou bij mij o.a. de San Marco staan met 34 goederen.
Speciale gebouwen met percentage bonussen worden nu ook vermeld (De olifantenfontein staat bij 4 bonussen) dus waarom niet een bonusoverzicht van bijv. FP en goederenbonus. Dat is wat ik graag zou willen zien: bonussen van alle GG's en speciale gebouwen incl. de vaste bonusaantallen.
Ik hoop dat ik zo duidelijker ben en dat er meer spelers dit graag zouden willen. Nu is het overzicht naar mijn mening geen compleet overzicht.
 

DeletedUser

Guest
Volgens mij zijn goederen, tevredenheid, inwoners en FP uit een GG (en speciale gebouwen) OOK bonussen!
Ik heb het over de GG's en speciale gebouwen. Die geven Bonussen. Ik bedoel niet van de gebouwen uit het bouwmenu (muv de GG's)

Bij munten- en voorradenproductie staat trouwens ook de emotie/tevredenheid. Dit zijn dus alleen percentage bonussen.
Bijvoorbeeld Baseliek v San Marco staat met de percentage bij de munten, maar deze geeft ook, bij mijn level, 34 goederen.
Ik wil wel graag een overzicht van alle GG's en speciale (tuinen)gebouwen wat ze allemaal geven aan bonussen. Dus bij een bonusoverzicht van goederenproductie zou bij mij o.a. de San Marco staan met 34 goederen.
Speciale gebouwen met percentage bonussen worden nu ook vermeld (De olifantenfontein staat bij 4 bonussen) dus waarom niet een bonusoverzicht van bijv. FP en goederenbonus. Dat is wat ik graag zou willen zien: bonussen van alle GG's en speciale gebouwen incl. de vaste bonusaantallen.
Ik hoop dat ik zo duidelijker ben en dat er meer spelers dit graag zouden willen. Nu is het overzicht naar mijn mening geen compleet overzicht.

Je bent heel duidelijk, maar je haalt van alles door elkaar. Waar jij over praat zijn geen bonussen, maar normale productie, en prodductie nadat een gebouw gemotiveerd is.
 

Ed4now

Lid
Je bent heel duidelijk, maar je haalt van alles door elkaar. Waar jij over praat zijn geen bonussen, maar normale productie, en prodductie nadat een gebouw gemotiveerd is.
*Zucht* nee dat bedoel ik niet. Ik heb het over GG's die NIET geactiveerd kunnen worden.
Via GG's krijg je ook bonussen zoals bij de San Marco -goederen en Hagia- FP.
Speciale gebouwen zoals Schaakmat staat ook in het bonusoverzicht. Die is te motiveren voor de munten, maar daar zou toch in het overzicht alleen de standaard muntenbonus van vermeld kunnen worden of laat die dan buiten het overzicht.
De speciale gebouwen zoals de gong der wijsheid, paleis van de Maharadja (en verdere bijgebouwen/onderdelen) etc. die kunnen/hoeven niet geactiveerd en zouden net als de olifantenfontein vermeld kunnen worden. Nog een voorbeeld: de tuinruïne- staat er met percentagebonus wel tussen maar de konings- en koninginnestandbeeld met de FP, goederen en medailles niet. Dat zijn ook vaste bonussen. Als dit soort "gebouwen" elkaar niet raken wordt de percentagebonus (zoals bij de Nishikigoi- vijver/ olifantenfontein) aangepast in het overzicht.
Ik kan mijn FOE-administratie/ Excelbestand zelf wel bijwerken, maar zou mooi zijn als dat niet nodig was. Ik speel namelijk liever ;-)
TIP: zoals ik al eerder aangaf, dit zou misschien mooi kunnen i.p.v. die nutteloze prestaties.

*Kort gezegd: ALLE standaard bonussen van m.n. GG's en speciale "gebouwen" vermelden in het overzicht. Niet alleen de percentage bonussen!
 
De goederen die je uit een gg krijgt zijn geen bonussen, die hebben namelijk nergens anders betrekking op. Wat er wel ontbreekt aan het bonussenoverzicht, is de kans op een kritische hit van de orangerie(aanval/verdediging) de kans op een beloning tijdens m/o van de zadenkluis en de kans van een verdubbeling bij plunderen van het atlantis museum. Met andere woorden, de echte bonussen zijn te herkennen doordat ze met percentages werken.
 

Ed4now

Lid
Ieder zijn kijk erop/ mening. Er staat bonus (op huidig niveau) bij al de dingen die ik noem. Discussie zonder end zo. Ik hoop dat er meer spelers (die mijn idee begrijpen) willen reageren.
 

Mr.Quib

Actief lid
Ja hoor, jij haalt productie en bonus door elkaar heen dus wij begrijpen het niet :rolleyes:
Hij heeft een punt, in een GG hebben ze het idd over bonus. Als je je muis in een GG op de goederenproductie zet staat er bovenin 'Informatie over de bonus'. Wanneer je bij de GG Informatie kijkt hebben ze het over een passieve en een productie bonus.

Kunnen we het nu dan hebben over wat hij voorstelt: een overzicht van wat alle GG en speciale gebouwen die een vaste waarde hebben leveren (of je het nou bonus of productie noemt).

Stadhuis - Bonussen overzicht:
Nu worden alleen de procentuele bonussen vermeld. Ik zou het een aanwinst vinden als ook de vaste aantallen bonussen zoals goederen-, munten opbrengst, FP, emotie en inwoners vermeld zouden worden van de GG's en speciale gebouwen. Misschien een idee om dat i.p.v. die onzin prestaties te plaatsen.

Vind het geen gek idee, zit het zelf nu in een Excel-sheet bij te houden, maar ik denk dat je dit in het ideeënforum moet plaatsen.
 
san marco.png


Maar het probleem dus van vaste gegevens voor munten/voorraden/fp en goederen weergeven in het stadhuis, is dat die niet vast staan. Je San Marco bijvoorbeeld, geeft 90x een bonus dus als je vaker muntjes gaat innen moet het systeem maar gaan raden welke gebouwen er wel en welke er niet met bonus geïnd gaan worden. Zijn dat de event gebouwen (ja San Marco werkt ook op event gebouwen die niet gemotiveerd kunnen worden) of toch de gewone huisjes? Geldt dus ook voor de voorradenproductie van die gebouwen, dus een lijstje met opbrengsten voor voorraden en munten heb je niet zoveel aan.
Met goederen/fp speelt iets soortgelijks, ja de opbrengst vanuit je GG's zou je nog kunnen weergeven maar de opbrengst van je goederen en eventgebouwen zijn pas echt van jou nadat je ze zelf geïnd hebt, die kunnen namelijk geplunderd worden. Dus als je wilt dat een idee enige kans van slagen heeft, zal je deze puntjes toch mee moeten nemen, en op moeten lossen in je plan.
Natuurlijk kan je zeggen dat je alles buiten beschouwing laat wat variabel is maar daarmee is dus een groot deel van het doel van zo'n lijst ook weg, voor mij tenminste. Ja, ik zou het ook handig vinden ergens in 1 oogopslag te kunnen zien hoeveel fp m'n stadjes leveren (heb ik meer aan dan aan de informatie over muntjes en goederen) maar dat is nu eenmaal geen vast gegeven dus dat kan dagelijks anders uitpakken.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan