Discussietopic 1.84

ThaMartin

Actief lid

Dit keer een update met een feature die vaak aangevraagd werd, dan weer werd afgewezen, opnieuw werd aangevraagd, in de ijskast werd gezet en nu dan toch echt komt: Een logboek van de Gildekas-transacties! Verder zijn er weer een partij bugs om zeep geholpen en wordt er hard gewerkt aan een compleet nieuw herfstevenement!

Veel plezier weer met spelen en laat in dit topic gerust je feedback achter over de nieuwe spelversie!
 

DeletedUser

Guest
Een nieuw evenement in de herfst is heel leuk en zal wel weer nieuwe gebouwen brengen, maar waar moeten we die laten? Ieder nieuw gebouw is nu inventaris materiaal. Met al die extra verhaallijnen en evenementen en nieuwe gebouwen moet het nu toch wel eens duidelijk worden dat de ruimte al lang niet meer toereikend is.
 

OlifaNT

Actief lid
Dat gildekaslog heb ik al jaren om gevaagd.. fijn dat dat nu eindelijk wordt ingevoerd.

Wat wel heel raar is.. is dat je op de minuut nauwkeurig kunt zien wie wat heeft geoogst.... wat doet het tijdstip ertoe? Een datum zou al meer dan voldoende info geven.
 

DeletedUser10486

Guest
Het zal wel een herfstevenement worden waarvoor we extra diamanten mogen kopen. Innogames kan blijkbaar niet wachten tot december om in onze portemonnee te zitten.
 

DeletedUser6877

Guest
In het voorbeeld staat er steeds Great Building Contribution, ik neem aan dat ook "losse" contributies vermeld worden ?
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Ook contributies gedaan zonder grootse gebouwen zullen vermeld worden.
 

DeletedUser

Guest
Het zal wel een herfstevenement worden waarvoor we extra diamanten mogen kopen.

Vast wel, want we mogen appels plukken en met die appels kan je manden openen en prijzen winnen. Wat ze alleen niet schijnen te snappen is, dat als je geen ruimte meer hebt om ook maar iets neer te zetten, je dan ook niets koopt.

In het voorbeeld staat er steeds Great Building Contribution, ik neem aan dat ook "losse" contributies vermeld worden ?

Die staan als guild treasury donation.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser5889

Guest
Om maar eens inhoudelijk te reageren op de wijziging.
Ik zie een hoop gejuich over de gildekaslogging, maar ik word er nog niet erg enthousiast van.
Wat je wilt weten is hoeveel spelers gemiddeld per dag doneren, hoeveel ze de laatste week gedoneerd hebben, hoeveel ze in totaal hebben gedoneerd; dat soort statistieken heb je nodig als gildeleiding.
Als de print screens in de aankondiging alles is dat er is, dan vind ik het een erg teleurstellende toevoeging en is er wederom niet goed geluisterd naar de mensen met veel kennis en ervaring met hoe je dit spel speelt/gebruikt. Dit is net zo'n nutteloze log als die van de GvG gevechten of de nutteloze info van het m/o-gedrag via het nieuws.
Wat verwachten ze? Dat je als gildeleiding telkens door die waslijst aan donaties gaat scrollen om de nodige statistieken zelf te verzamelen? Excel is your best friend natuurlijk, maar het wordt tijd dat ze gaan inzien dat een spel spelen met Excel ernaast niet optimaal is.


Vast wel, want we mogen appels plukken en met die appels kan je manden openen en prijzen winnen. Wat ze alleen niet schijnen te snappen is, dat als je geen ruimte meer hebt om ook maar iets neer te zetten, je dan ook niets koopt.
Voor mensen die hun hele stad vol hebben gegooid met kennisaltaren is dat inderdaad het geval, maar dat zijn relatief weinig spelers. Voor het gros zou ruimtegebruik nog niet eens het probleem zijn, zolang ze maar zorgen dat de event gebouwen steeds iets beter worden. Alleen, de eventgebouwen worden niet beter. Ze schijnen het idee te hebben, dat een eventsgebouw met 5 matige opties en een 1-uursproductie interessant is. Geen hond die teched-out is en die dingen wil hebben. En dan wordt zo'n event inderdaad alleen maar nog meer inventarisvulling. En dus geef je je geld er niet aan uit.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

OlifaNT

Actief lid
Waarom niet gewoon de oogst van de GG's die goederen in kas storten weg laten en alleen handmatige donaties in het log opvoeren.
Hoe meer ik naar de logs kijk hoe zinlozer deze lijkt te zijn.
En nogmaals.. ik vind het zeer onwenselijk dat er een oogst-tijd van mijn GG's te zien is.
Het gaat niemand (ook guildies niet) iets aan wanneer ik oogst, dan wel wanneer ik online ben.
 

DeletedUser6877

Guest
Mmm goed punt branch en olifant, het is dus iets, een begin, maar zal zeker nog verder moeten worden ontwikkeld
 

DeletedUser

Guest
Voor mensen die hun hele stad vol hebben gegooid met kennisaltaren is dat inderdaad het geval, maar dat zijn relatief weinig spelers. Voor het gros zou ruimtegebruik nog niet eens het probleem zijn, zolang ze maar zorgen dat de event gebouwen steeds iets beter worden. Alleen, de eventgebouwen worden niet beter. Ze schijnen het idee te hebben, dat een eventsgebouw met 5 matige opties en een 1-uursproductie interessant is. Geen hond die teched-out is en die dingen wil hebben. En dan wordt zo'n event inderdaad alleen maar nog meer inventarisvulling. En dus geef je je geld er niet aan uit.

Het doet er niet toe waar je je stad mee vol zet. Of het nu kennisaltaren zijn of iets anders. Er komen steeds meer "bijzondere" gebouwen en ze doen allemaal hetzelfde en hebben ook nog eens dezelfde afmetingen. We hebben al een bazaar, voetbalveld en het lab van die gek, dus tijdens het zomervenement doen we er dan ook nog even een luau bij. Natuurlijk is dat nog niet genoeg, dus nu ook nog maar even een voliére. Zolang je nog onderweg bent in het spel is het nog wel handig, want dan vervang je een gebouw i.p.v. er een renovatiekit voor te gebruiken, maar als je aan het eind zit wordt het steeds teleurstellender. Nieuw gebouw, een vishut. Gaaf zeg, wat doet ie? O, geeft munten en goederen. Verrek, dat doet een oase ook en nog eens op een kleinere oppervlakte. Beter worden ze dus inderdaad allesbehalve zoals je al aangeeft. Wat mij daarbij vooral stoort is dat er bij die ontwerpers niet eentje zit die eens even nadenkt. Heb net weer een filmpje zitten kijken waar 2 malloten enthousiast zitten te doen over een herfstevenement waarbij we nu appels in het bos mogen gaan zoeken. Daar zakt je broek toch van af.
 

Mr.Quib

Actief lid
Wat je wilt weten is hoeveel spelers gemiddeld per dag doneren, hoeveel ze de laatste week gedoneerd hebben, hoeveel ze in totaal hebben gedoneerd; dat soort statistieken heb je nodig als gildeleiding.
Dit is net zo'n nutteloze log als die van de GvG gevechten of de nutteloze info van het m/o-gedrag via het nieuws.
Waarom niet gewoon de oogst van de GG's die goederen in kas storten weg laten en alleen handmatige donaties in het log opvoeren.
Hoe meer ik naar de logs kijk hoe zinlozer deze lijkt te zijn.
Als het er idd uit gaat zien zoals op de printscreen dan hebben we hier nog steeds niks aan. De GG donaties worden zelfs gesplitst en per goed weergegeven, nutteloze info. Als je de GG info er al in zet, doe dit dan gebundeld.
 

DeletedUser6877

Guest
Logboek bij de gildekas:

Ik heb de uitvoering even bekeken, en het heeft op deze manier niet veel nut. Er zou een filter moeten komen waarbij je schenking aan gildekas, productie van Groot Gebouw en uitgaven voor GvG zou moeten kunnen splitsen in aparte overzichten.
 

midas89

Actief lid
600 pagina's voor een weekje is echt veel teveel.
Graag de bijdragen vanuit GGs samenvoegen tot 1 regel, ipv 5.
Hetzelfde geldt voor het vrijspelen van de gilde-expeditie niveaus. Dat hoeft ook geen 10 pagina's te beslaan.

En inderdaad filters invoegen, dat je kan scheiden tussen handmatige donaties en die uit GGs.
Of kan filteren op tijdperk. Of kan zoeken op spelersnaam.
Dan is het eventueel wel nuttig. Nu niet.
 

DeletedUser6877

Guest
Ook graag koppelen aan vertrouwd recht, een eventuele handelaar hoeft dit niet te kunnen inzien.;)
 

Mr.Quib

Actief lid
Ben erg blij dat deze mogelijkheid er nu is. Blij verrast dat ook de uitgaven er in staan waardoor iedereen goed kan zien wat het allemaal kost en dat we niet voor niks om zoveel goederen vragen.

Ik sluit me aan bij de opmerkingen hierboven over een filter en het groeperen van gegevens, ipv de 5 regels die nu per GG-donatie of uitgaven in GE en GvG worden weergegeven.

Ook lukt het nog niet om een bepaalde pagina te openen door het paginanummer in te voeren, je kunt alleen navigeren door op de pijltjes te klikken.
 

DeletedUser5889

Guest
Toch mooi om te zien dat het vanuit support kant weer oorverdovend stil is, nu er maar 1 conclusie is: enorme miskleun.
Ik heb er genoeg van dat er steeds maar weer dezelfde fouten gemaakt worden door de makers van het spel en de ondersteunende mensen. De uitdaging is al een tijdje weg voor me, en dit gepruts was de laatste druppel. Ik stop bij deze met FoE en wens veel sterkte toe aan iedereen die nog wel voldoende volharding heeft om te blijven proberen dit spel beter te maken.
 

ThaMartin

Actief lid
Toch mooi om te zien dat het vanuit support kant weer oorverdovend stil is

Wat wij vanuit support kunnen doen, is de gegeven feedback doorgeven. Dat is gebeurd, als wij daar een concrete terugkoppeling op ontvangen dan zullen we dat vanzelf communiceren :)
 
Bovenaan