Discussieonderwerp Kerstmis evenement!

DeletedUser275

Guest
Kahlan, een banketbakkerij moet je niet bouwen. Die krijg je als beloning als je alle missie hebt volbracht.
Dag 23 is besteed 18 forgepunten en dag 24 is pas morgen.
 

DeletedUser224

Guest
Oh... sorry. Ik moet dringend een nieuwe bril hebben blijkbaar.
Bedankt voor de snelle reactie.
 

DeletedUser

Guest
Ik heb net de banketbakkerij in de ijzertijd gebouwd. Het is een 2x4 productiegebouw die 200 per uur in de ijzertijd geeft.
 

DeletedUser1869

Guest
Is er eigenlijk bekend of deze net als de notenkraker gebonden is aan tijd waarin je hem neerzet? En als dat zo is, helpt het dan om hem in je inventaris te houden tot je het laatste tijdperk bereikt (en ja, er komen na koloniaal tijdperk nieuwe in 2013).
 

DeletedUser

Guest
Ik las elders dat in de late middeleeuwen de banketbakkerij 600 per uur oplevert, dus het is wel degelijk beter om hem in je inventory te houden. Helaas voor mij. En als het net zoals de notenkraker is, dan groeit het niet mee (mijn notenkraker is nog steeds bronstijd, ook al zit ik in de ijzertijd).
 

DeletedUser656

Guest
ik ga de bankbetbakkerij dus niet krijgen, omdat ik een aantal opdrachten heb overgeslagen, met name die waarbij je vijf dorpen zou moeten plunderen. Het valt mij op dat juist de spelers met minder punten en minder vooruitgang sinds een aantal dagen geleden gestopt zijn met spelen. Hoe zou dat toch komen? Misschien omdat ze nu eindelijk de moed hebben opgegeven na compleet kaalgeplunderd te zijn vanwege de kerstopdrachten? Nou ja, het ruimt lekker op... toch?
 

DeletedUser

Guest
banketbakkerij is ook gebonden aan tijd net zoals de notenkraker. Alleen volgens mij telt de tijd op het moment dat je de opdracht afmaakt/de banket bakkerij verdiend. Met die tijd komt ie volgens mij in de inventaris, maar weet het niet 100% zeker.
 

DeletedUser

Guest
Ja, beide gebouwen zijn gebonden aan de tijdperken. Zie deze reactie: http://forum.nl.forgeofempires.com/showthread.php?5035-Banket-bakker&p=70748&viewfull=1#post70748

ik ga de bankbetbakkerij dus niet krijgen, omdat ik een aantal opdrachten heb overgeslagen, met name die waarbij je vijf dorpen zou moeten plunderen. Het valt mij op dat juist de spelers met minder punten en minder vooruitgang sinds een aantal dagen geleden gestopt zijn met spelen. Hoe zou dat toch komen? Misschien omdat ze nu eindelijk de moed hebben opgegeven na compleet kaalgeplunderd te zijn vanwege de kerstopdrachten? Nou ja, het ruimt lekker op... toch?
Ik ga je hierop antwoorden met een citaat van een andere reactie:
Je hebt uiteraard een punt: dit past niet echt binnen de kerstsfeer en de sfeer van de feestdagen. Beter had geweest om daar een andere voorwaarde voor te gebruiken die niets te maken heeft met aanvallen & plunderen. Een heel deel spelers zal immers inderdaad de laagste spelers aanvallen die dan alles over zich heen krijgen. Laat ons het echter ook even in zijn context bekijken: zo'n plundering is nu ook niet het einde van de wereld. Ik begrijp ten zeerste dat het niet tof is, maar het is ook maar vrij beperkt.

In ieder geval geef ik het door aan onze quest designer, zodat we er rekening mee kunnen houden. :)
Dat alsnog aanpassen is te laat en niet meer doenbaar. Sowieso nemen we alle feedback mee voor toekomstige evenementen. Het is hier dus geen wij tegen jullie mentaliteit, maar een wij allen die tezamen meedenken aan de toekomst van FOE. Het is heus niet onze bedoeling om spelers weg te jagen hoor. :)
 

DeletedUser4046

Guest
Hmmm. de banketbakker bewaard en eerst het koloniale tijdperk binnengegaan...

Helaas, hij heeft bij mij toch de late middeleeuwen als status gekregen.

Is dit een bug, of houdt hij de status vast van de periode waarin je hem verdient hebt?

(ik heb het bij support gemeld)


EDIT: Ik lees net in het "banketbakkerij topic" dat de Banketbakkerij de periode krijgt wanneer je deze accepteert. dus vasthouden in de inventaris heeft geen zin.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser3586

Guest
Wat ik jammer vind is dat we een opdracht krijgen om bij andere steden te moeten plunderen, dat betekend dat we met kerst moeten vechten.
 

DeletedUser3004

Guest
wanneer komt queeste 25, elke dag was er een nieuwe queeste, en nu is de 25ste er nog niet, is hier een antwoord op te geven?
 

DeletedUser

Guest
wanneer komt queeste 25, elke dag was er een nieuwe queeste, en nu is de 25ste er nog niet, is hier een antwoord op te geven?

Frosty vertelde dat hij ging terug komen, maar niet wanneer. Dus wie zegt dat het vandaag zou zijn? :)
 

DeletedUser3004

Guest
:eek: zoiets dacht ik al, dan wachten we geduldig af. sorry voor mijn ongeduldigheid :)
 

DeletedUser1869

Guest
Bij de bonusmissie (de 25e) moet je 4 stuks bassalt, brons, zijde, talkpoeder en buskruit krijgen. Waar haal je brons vandaan? Ik zie hem bij geen enkel goederengebouw.
 

DeletedUser2525

Guest
na de laatste missie komt Rinbin (de nar) terug met de tekst: Gefeliciteerd!Je hebt alle wintermissies voltooid!
Maar moet er ook wat gebeuren als ik op OK klik? Gebeurd niet veel namelijk.
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Nee, er hoort niks te gebeuren wanneer je op OK klikt, het doel van deze opdracht is puur om jou te laten weten dat je klaar bent.
 

DeletedUser4026

Guest
Zucht.. Niet gelezen dus sommige afgebroken in de veronderstelling dat ze later nog wel terugkomen als de rest op is. Niet dus :/ byebye beloning ):
 
Bovenaan