De nieuwe (aanstaande) puntentelling

DeletedUser

Guest
Nog even over de nieuwe puntentelling..................

Je krijgt dus punten voor de gronfstoffen (/300) die je maak en voor de zgn. battlepoints (/50).
Dussss voor alle spullen die je maak als juwelen, doek, kalksteen, verf....... krijg je niks??????????????
Dat zou ik jammer vinden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Hoe zit het met alles wat je al hebt gemaakt of al de gebouwen die je al hebt om gewisseld.
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Je krijgt inderdaad geen punten voor het maken van goederen.

@bismarck: Dat telt gewoon mee.
 

DeletedUser

Guest
Ik heb al veel reacties gelezen over dat men het stom vinden dat het grote verschil tussen de spelers weg is gewerkt, maar eigenlijk is dat amper zo.
Het klopt dat er nu veel minder punten in omloop zijn, maar dat komt doordat de punten die men kan halen door grotere getallen worden gedeeld (/300;/50) Eigenlijk is het verschil dus nog steeds even groot. Het is wel zo dat het nu moeilijker is om meer punten te krijgen.
Men moet wel er op letten dat het kan zijn dat men een rank gezakt is doordat iemand bijvoorbeeld enorm vaak voorraden en geld int, maar bijna nooit aanvalt nu onder een andere persoon staat die redelijk vaak int en enorm veel gevechten doet.
Het is nu nog verwarrend, maar het is wel eerlijker.
 

DeletedUser

Guest
Ik heb al veel reacties gelezen over dat men het stom vinden dat het grote verschil tussen de spelers weg is gewerkt, maar eigenlijk is dat amper zo.
Het klopt dat er nu veel minder punten in omloop zijn, maar dat komt doordat de punten die men kan halen door grotere getallen worden gedeeld (/300;/50) Eigenlijk is het verschil dus nog steeds even groot. Het is wel zo dat het nu moeilijker is om meer punten te krijgen.
Men moet wel er op letten dat het kan zijn dat men een rank gezakt is doordat iemand bijvoorbeeld enorm vaak voorraden en geld int, maar bijna nooit aanvalt nu onder een andere persoon staat die redelijk vaak int en enorm veel gevechten doet.
Het is nu nog verwarrend, maar het is wel eerlijker.

Het is een stapje in de goeie richting, maar waarom niet meteen nog beter gedaan. Ik vind het vervaardigen van een juweel, pot verf, blok marmer..... ook erg waardevol (duurt minimaal 4uur), in vergelijking met een dorpje plat walsen dat door 2 speertjes wordt verdedigt waar je dan wel 2-3punten aan over houd en kost je 40 secondes.
 

DeletedUser

Guest
goed argument dat dit eigenlijk ook in de punten verrekend zou moeten worden.
Als je, zoals ik 6 gebouwen hebt staan om goederen te maken, heb je veel minder plek over voor andere dingen die punten kunnen leveren. Daartoe reken ik ook barakken die me manschappen leveren waar ik mee kan vechten.
 

DeletedUser

Guest
sja... die goederen gebruik je in wezen alleen voor onderzoek (als je ze gebruikt voor veroveren laat je makkelijk 40-50 punten liggen)
onderzoek leidt tot mooiere gebouwen wat dus meer punten oplevert... dus uiteindelijk draagt het wél bij tot punten...
 

DeletedUser

Guest
Als je zo redeneert zou je kunnen zeggen dat goud en voorraden ook geen punten zouden moeten opleveren. Die heb je ook nodig voor bijna alle onderzoeken, waardoor je mooiere gebouwen kan bouwen.

Dus waarom het een (goud en voorraden) wel punten laten opleveren, terwijl het andere (goederen) wat ook ruimte inneemt en zelfs goud en voorraden gebruikt om te kunnen maken, geen punten laten opleveren?
Vooral ook omdat je als je veel ruimte aan goederen besteed, je minder ruimte overhoudt om punten binnen te kunnen halen met aanvallen of door goud en voorraden te verzamelen.
 

DeletedUser163

Guest
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat je gebouwen ook punten opleveren in de nieuwe telling.
Ik zou wel graag weten hoeveel punten per gebouw je kan verdienen.

Wat die goederen betreft die je produceert, die werden met de oude puntentelling ook niet gerekend, waarom zou het dan nu wel moeten.
 

DeletedUser

Guest
Wat gebouwen opleveren zul je denk ik zelf moeten uitrekenen :p
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Het komt allemaal in de gebouwen spreadsheet te staan, duurt alleen nog wel even tot alle data bekend is ;)
 

DeletedUser

Guest
Kan niet wachten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan