De grondstoffen,

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Heb ik het goed begrepen dat je dus gewoon een marmer fabriek kunt bouwen bv. ook al heb je geen marmer, ik dacht dat, dat een vereiste was?

Dat heb je inderdaad juist.

@Markgerrits: Wat jij moet betalen staat rechts in de handelslijst (onder "Nodig"), wat je krijgt staat links (onder "Aanbod"). Ben je zeker dat je in de juiste rij kijkt?
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Hmm, de volgende keer dat je dit hebt is een screenshot wel handig, kunnen we direct zien wat er mis is.
 

DeletedUser

Guest
Heb ik het goed begrepen dat je dus gewoon een marmer fabriek kunt bouwen bv. ook al heb je geen marmer, ik dacht dat, dat een vereiste was?

Je kunt inderdaad alles bouwen. Als je het niet hebt, is de productie wel veel lager.
Voorwaarden om het te bouwen zijn....
1. De technologie ontwikkeld hebben.
2. Voldoende bevolking hebben.
3. Over de benodigde ruimte beschikken.
4. Voldoende grondstoffen hebben
 

DeletedUser153

Guest
hoop dat je gelijk hebt, anders maak ik deze steenhouwer voor niets ^.^
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Het is in dit topic al door minstens 3 personen bevestigd, dus het klopt :p
 

DeletedUser199

Guest
Heb ik het goed begrepen dat je dus gewoon een marmer fabriek kunt bouwen bv. ook al heb je geen marmer, ik dacht dat, dat een vereiste was?

Dat is geen vereiste, het bevorderd alleen de hoeveelheid marmer je maakt
 

DeletedUser199

Guest
pfieuw, nja in 5 minuten weet ik of het klopt :D.

Ik heb zelf ook een steenhouwer terwijl ik geen steen heb staan op mijn kaart en die werkt ook gewoon :) maar er zit wel heel veel tussen in de snelheid van produceren
 

DeletedUser234

Guest
Pff, ik dacht de hele tijd dat er kleine verschillen zaten in de techtree zodat de ene wel een wijngaard en verf kon bouwen en een ander marmor en steen bijvoorbeeld.
En nu hang ik al 2 dagen vast in de techtree en zijn er dus al de nodige forgepunten en de afvoer verdwenen en opeens zie ik dat ik in de bronstijd een techtak volledig heb gemist. lol
Dus nu toch even 5 forgepunten of zo kunnen spenderen aan wijn en verf. stomstomstom
Maargoed er zit idd heel veel verschil in de productietijd tussen wel en niet hebben van de benodigde grondstof in je provincies.
Tot nu doe doe ik via een bericht een ruil aanvragen met redelijke hoeveelheden, zeg 30 hout tegen 30 wijn of zo. Zo verspil je niet teveel forgepunten.
Dus zoveel mogelijk de gebouwen gebruiken waarvan je zelf de grondstofprovincie van hebt en daarmee met iemand ruilen. Helaas zit er bij mijn groep zo te zien niemand die veel steen maakt (of wil afgeven) en ben ik dus noodgedwongen 2 steengroeves aan het bedrijven. 1 steen per 4 uur per groeve. En voor de huidige tech heb ik er 15 nodig en 2 of 3 techs verder 30 of zo. Dus mensen, wees actief bij het handelen, je hebt het nodig.

pff was niet van plan om zo een lange tekst te maken toen ik dit begon zeg. lo

grtz,
Smurf
 

DeletedUser153

Guest
hehe, werkt indd met steen,

maar met marmer niet bij mij ;p
 

DeletedUser234

Guest
echt waar? Dat is balen zeg.
Zou steen dan een uitzondering zijn op de andere grondstoffen?
Ik zou bijna een gebouw ervoor neerzetten, maar loop al achter met het maken van gebouwen welke wel nodig zijn op dit moment.
 

DeletedUser

Guest
Niet vergeten dat je provincie 500 eenheden kan leveren waaruit je dan de grondstof maakt. Indien je dus per dag aanklikt gaat daar iedere keer 4 vanaf. Dus na 125 dagen effectieve productie, levert je provincie niets meer en ga je over op die trage productie. De ratio is 1 voor een productie van 5 grondstof.
 
Bovenaan