De grondstoffen,

DeletedUser153

Guest
ik begrijp niet waarom velen mensen, Marmer, Hout en steen hebben, en ik alleen hout,verf en edelstenen...

ik vraag me af, Waarom dit is..
 

DeletedUser

Guest
ik begrijp niet waarom velen mensen, Marmer, Hout en steen hebben, en ik alleen hout,verf en edelstenen...

ik vraag me af, Waarom dit is..

Zo zit het spel nu eenmaal in elkaar. Velen schrikken nog terug om handel te drijven met elkaar omdat het nu eenmaal 1FP kost. Toch zullen we hier niet onderuit kunnen. Als we de handel niet opstarten, zullen we met zijn allen uiteindelijk vastlopen. Ontwikkelingstijden zullen gigantisch worden, omdat er niet alleen FP gevraagd wordt maar ook hoe langer hoe meer grondstoffen. Het overnemen van provincies dito. Er wordt reeds een hele tijd door iemand wijn gevraagd. Ik ben ervan overtuigd dat er mensen zijn die wijn hebben. Zelf heb ik er geen, anders had ik er allang op ingegaan.
Toch zou ik willen een afspraak maken. Juist omdat het 1FP kost zou ik toch minstens 5 eenheden van een grondstof ruilen, misschien zelfs 10.
 

DeletedUser

Guest
Grotere aantallen helpen zeker want als je 10 keer 1 vs 1 moet ruilen ben je 10 forgepunten kwijt t.o.v. een pakketje van 10 in één keer kost je maar 1 forgepunt. En handelen met de NPC is zeker al niet te doen. Als je bv. 60 wijn nodig hebt (en later research begint echt veel grondstoffen te vragen) en je moet met de NPC handelen dan moet je 600 grondstoffen van iets anders hebben en ben je maar liefst 60 forgepunten kwijt.

Doorgaans gezien biedt ik wat extra aan voor de koper. Ik ga bv. 15 marmer aanbieden om 10 wijn in de plaats te krijgen. Op die manier heeft de koper toch 5 marmer extra in ruil voor zijn forgepunt. En nog een andere tip, kijk goed naar je researchboom en begin op tijd te handelen. Als je ziet hoeveel grondstoffen je voor bepaalde dingen nodig hebt... hoe vroeger je al kan beginnen handelen hoe groter de kans dat je je grondstoffen hebt verzameld zodat je niet vastzit tijdens het researchen. Natuurlijk moet je ook wel realistisch zijn, het is te zot om bv. goud te gaan vragen wanneer nog niemand goud kan produceren...
 

DeletedUser153

Guest
Zo zit het spel nu eenmaal in elkaar. Velen schrikken nog terug om handel te drijven met elkaar omdat het nu eenmaal 1FP kost. Toch zullen we hier niet onderuit kunnen. Als we de handel niet opstarten, zullen we met zijn allen uiteindelijk vastlopen. Ontwikkelingstijden zullen gigantisch worden, omdat er niet alleen FP gevraagd wordt maar ook hoe langer hoe meer grondstoffen. Het overnemen van provincies dito. Er wordt reeds een hele tijd door iemand wijn gevraagd. Ik ben ervan overtuigd dat er mensen zijn die wijn hebben. Zelf heb ik er geen, anders had ik er allang op ingegaan.
Toch zou ik willen een afspraak maken. Juist omdat het 1FP kost zou ik toch minstens 5 eenheden van een grondstof ruilen, misschien zelfs 10.

Dat is het punt, ik zit vast. kan niet meer onderzoeken... omdat ik geen grondstoffen krijg, er zijn mensen die handelen en ik heb 10 fp punten.. MAAR alsnog kan ik NIET ruilen?? dus snap t even niet..
 

DeletedUser

Guest
Dat is het punt, ik zit vast. kan niet meer onderzoeken... omdat ik geen grondstoffen krijg, er zijn mensen die handelen en ik heb 10 fp punten.. MAAR alsnog kan ik NIET ruilen?? dus snap t even niet..

Dan bouw je zelf die gs tog?
 

DeletedUser153

Guest
slechte lezer gast.. ik zeg toch dat ik niet die grondstoffen heb of wel dan? lees eerst voordat je reageer -.-
 

DeletedUser

Guest
:O mijn excuses, maar ik dacht dat je alles zelf kon maken omdat ik tot nu toe eerst de "bedrijven" heb gehad met de gs die ik later moest gebruiken.

Mag ik vragen welke gs je nodig hebt en waarvoor?
 

DeletedUser153

Guest
steen voor een gebouw te unlocken in research en wijn voor de militia.. 2 grondstoffen die ik niet heb, maar ook RAAR genoeg neit kan verkrijgen :(..

in feiten sta ik gewoon vast.. en dat zou eigenlijk niet moeten bij een spel...
 

DeletedUser

Guest
Heel raar want je kan gewoon wijn en stenen bouwen... daar heb je alleen forgepunten voor nodig om te unlucken en geld/gereedschap om ze neer te zetten:)
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Je hoeft geen druiven of w/e op je kaart te hebben, en veroverd, om bijvoorbeeld een wijngaard te bouwen. Heb je dit wel, dan verbetert dit de productie, maar het is geen vereiste voor de bouw.
 

DeletedUser

Guest
steen voor een gebouw te unlocken in research en wijn voor de militia.. 2 grondstoffen die ik niet heb, maar ook RAAR genoeg neit kan verkrijgen :(..

in feiten sta ik gewoon vast.. en dat zou eigenlijk niet moeten bij een spel...

Binnen 24 uur zit ik ook vast...alleen nog productie maar mijn FP staat dan maximaal en kan die niet langer gebruiken.
 

DeletedUser153

Guest
der staat bij handel 8 hout (wat ik heb) voor 8 steen, en heb 10 forgepunten...

maar alsnog kan ik niet traden :S...
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Maak eens een screentje daarvan markgerrits? Ik denk dat je in de verkeerde kolom kijkt namelijk.
 

DeletedUser153

Guest
gaat al nie meer, iemand anders heeft die handel nu al gekocht..
 

DeletedUser153

Guest
dusja, snap t nie, hoe kan die t wel kopen en ik nie :').. ik sta eerste :')..........
 

DeletedUser

Guest
De handel.....Er kan niet worden gehandeld. Een NPC handel aan een ratio van 1 tegen 10 duurt een eeuwigheid. Ik vermoed zelfs dat die niet aangevuld wordt. Op is op. En dus zal ik nu wijn produceren aan 4 per dag in 3 gebouwen tergelijkertijd om een technologie te ontblokken. Duurt ca 48 uur en kan me nog 24 uur redden. De handel is volgens mij nog niet het grootste probleem, maar wel de inactieven. Ook zij hebben provincies toegewezen gekregen en bijgevolg grondstoffen. Maar hun produceren niets. Is dus zeker mogelijk dat bv wijn praktisch nergens voorradig is. Dat zou zeker moeten bijgestuurd worden.
 

DeletedUser153

Guest
bij mij is het gewoon echt hopen, dat de mensen met iets minder punten dan mij, op dat moment geen troepen hebben staat zodat ik mij wat grondstoffen kan weg bietsen.... meer kan ik niet atm :S..
 

DeletedUser

Guest
Heb ik het goed begrepen dat je dus gewoon een marmer fabriek kunt bouwen bv. ook al heb je geen marmer, ik dacht dat, dat een vereiste was?
 
Bovenaan