datum fp

Simpel idee, maar het zou best prettig zijn als datum (en evt. tijd) van je fpstorting in een vreemd GG in het overzichtslijstje erbij stonden. Is wat makkelijker dan om je deals bij te houden.

edit: verduidelijking.
Als je op je stadhuis dubbelklikt kun je daarna met de onderste knop op het tabblad "Nieuws" een overzicht krijgen van in welke GG je hebt gedoneerd. Wat ik graag zou zien is in dit overzichtje een extra kolom met simpelweg de datum van de laatste storting.

In het reguliere overzicht van events die bij JOU hebben plaatsgevonden (andere knop op dat 'nieuws' tabblad) wordt de datum wel getoond. Dus om dat ook bij de GG lijst te doen is wel zo consistent.

Huidige situatie:
8ee2ff06f6bb4ed7ad45fc3d3b598f89.png


Mijn verzoek:
3e85406a1e98457cbfa1d804b4593c64.png


De lijst wórdt allang samengesteld, alleen de datum van storting wordt niet vermeldt. Mijn vraag nu domweg is om dat wel te gaan doen. That's it.

dpb9f6

Ik kan geen negatieve effecten voor spelers bedenken.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser

Guest
Suggestie die al vaker gedaan is. Meest gegeven reactie is, jij gaat die deals aan dus hou het zelf maar bij. Deals zijn uitvindingen van spelers. Geen doel van het spel.
 
Schopje voor dit idee. Ik roep het gewoon nog een keer.
Dat deals uitgevonden zijn door spelers zelf doet niet ter zake. Het is gewoon handig om te kunnen zien wanneer je iets hebt gedoneerd.
 

DeletedUser

Guest
Schopje voor dit idee. Ik roep het gewoon nog een keer.
Dat deals uitgevonden zijn door spelers zelf doet niet ter zake. Het is gewoon handig om te kunnen zien wanneer je iets hebt gedoneerd.

Nogmaals, het is al vaker afgewezen met de reden die ik je gaf. Dat jij vindt dat dat niet terzake doet brengt daar geen verandering in.
 
Ik heb op het forum gezocht, en het idee van een datum in de history zoals ik het bedoeld heb ik niet bij de afgekeurde ideeën kunnen vinden.

Er is een topic om het idee van AAN jou gedoneerde fp's zichtbaar te maken, maar daar heb ik het niet over.

Ik heb de openingspost verduidelijkt om meer helder te maken wat ik bedoel.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser7153

Guest
je kan ook de mail gebruiken om het bij te houden doen meerdere mensen
 

DeletedUser10617

Guest
Ik gebruik Excel daarvoor, met alle info :) moet je wel dagelijks overlopen maar neemt niet veel tijd in beslag. Hopelijk ben ik nu geen verslaafde xd
 
je kan ook de mail gebruiken om het bij te houden doen meerdere mensen

Ik gebruik Excel daarvoor, met alle info :) moet je wel dagelijks overlopen maar neemt niet veel tijd in beslag. Hopelijk ben ik nu geen verslaafde xd
Of je pakt pen en papier. Stom eigenlijk dat computers zijn uitgevonden. Schrijven ging best. Of auto's, niks mis met lopen toch?
ergo: het gaat er niet om hoe het óók zou kunnen, het gaat erom dat een eenvoudige domme datum in dat lijstje makkelijk zou zijn.


Mooie topics, maar beiden gaan niet over wat ik in post 1 vroeg, namelijk het simpelweg toevoegen van een datum in een al bestaande en door FoE bijgehouden lijst.


Offtopic.... vreemde gewoonte trouwens van sommige veelposters op dit forum om stelselmatig tegen ideeën van anderen in te gaan.
 

Mr.Quib

Actief lid
Offtopic.... vreemde gewoonte trouwens van sommige veelposters op dit forum om stelselmatig tegen ideeën van anderen in te gaan.
Waarom vreemde gewoonte? Dit is een discussieforum, hier kun je zien of er draagvlak is voor je idee of dat je wellicht iets in je plan aan moet passen. Sinds maart is er nog niemand hier geweest om je idee te steunen, dus ik denk niet dat er veel behoefte aan is.

Veel ideeën zijn al eerder ingediend en/of afgekeurd of vragen een oplossing van Inno terwijl je makkelijk zelf iets kan regelen. Tuurlijk kan Inno voor elke scheet die gelaten wordt in het spel een log opstellen, maar ik twijfel of we daar blijer van worden. Liever zie ik dat die energie in de echt grote problemen wordt gestoken.
 
Vreemde gewoonte omdat als enkele spelers stelselmatig de ideeën van andere afbranden, dat de motivatie van andere spelers niet ten goede komt. Als je zo graag wil bewaken wat er wel of niet in het spel komt, solliciteer dan gewoon bij Inno?Discussieforum, ja... zelfbenoemde poortwachters van Inno? neuh...

Ik wordt er enorm moe van om de hele tijd te moeten aangeven dat ik GEEN extra logs vraag. Ik zal een plaatje gaan maken van de héle simpele aanpassing die ik voorstel.

Het gaat er nogmaals niet om of je zelf iets kunt regelen. Dat kun je bij tientallen dingen waar wél een aanpassing voor gedaan is vast ook.

Wat die energie betreft.... lol...
Jij bent zeker geen programmeur?


Edit: Openingspost weer aangepast. Nóg duidelijker en simpeler uitleggen wordt lastig.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser

Guest
Mooie topics, maar beiden gaan niet over wat ik in post 1 vroeg, namelijk het simpelweg toevoegen van een datum in een al bestaande en door FoE bijgehouden lijst.

Dus een idee "Groots Gebouw FP donatie historie" Is eigenlijk iets dat totaal anders is? :rolleyes:

Offtopic.... vreemde gewoonte trouwens van sommige veelposters op dit forum om stelselmatig tegen ideeën van anderen in te gaan.

Vreemde reactie, want ik heb hier nog geen inhoudelijke reactie op jouw idee gezien. Je wordt slechts gewezen op alternatieven en het feit dat dit soort ideeën vrij kansloos zijn.

Idee van een kladblok in het spel heeft het bijvoorbeeld wel gehaald en is vervolgens door de ontwerpers afgewezen.


Hij post zoveel mogelijk, of de informatie nuttig is of niet maakt niet uit.

Beetje lullige reactie Tjheu. Omdat jij het nu niet snapt als ik het bij een simpele link hou, wil dfat nog niet zeggen dat anderen het dan ook niet begrijpen :(
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser10111

Guest
De lijst wórdt allang samengesteld, alleen de datum van storting wordt niet vermeldt. Mijn vraag nu domweg is om dat wel te gaan doen.
De lijst is er wel, de datum wordt waarschijnlijk niet eens opgeslagen. Die moeten ze dus eerst gaan opslaan, voordat ze het kunnen laten zien.
Een 2e punt is dat je geen tijd hebt toegevoegd. Misschien vindt iemand wel belangrijk of het die storting in de ochtend is gedaan of niet. Als je de hele tijd daar neer moet gaan zetten kan het wel eens wat krapjes worden in het scherm.
 

DeletedUser7153

Guest
Of je pakt pen en papier. Stom eigenlijk dat computers zijn uitgevonden. Schrijven ging best. Of auto's, niks mis met lopen toch?
ergo: het gaat er niet om hoe het óók zou kunnen, het gaat erom dat een eenvoudige domme datum in dat lijstje makkelijk zou zijn.



Mooie topics, maar beiden gaan niet over wat ik in post 1 vroeg, namelijk het simpelweg toevoegen van een datum in een al bestaande en door FoE bijgehouden lijst.


Offtopic.... vreemde gewoonte trouwens van sommige veelposters op dit forum om stelselmatig tegen ideeën van anderen in te gaan.

nee je kwam met een idee en ik zeg alleen maar hoe het ook kan ;-) het is een spel moet er dan en hele administratie in het spel verwerkt worden waardoor het spel misschien nog wel langzamer gaat draaien of crasht.
als je het zelf niet wilt bijhouden maar een datum wilt moet je maar geen deal aangaan want foe is niet verantwoordelijk voor jouw deal dat ben je nog altijd zelf.
Wat Mr.Quib zei zie liever de grotere problemen opgelost dan dat het spel nog langzamer gaat draaien door iets wat je ook zelf kan bijhouden.
 
Dus een idee "Groots Gebouw FP donatie historie" Is eigenlijk iets dat totaal anders is? :rolleyes:
Ja. De topics die je noemt gaan over het maken van een lijst van mensen die bij JOU gedoneerd hebben. Dat vráág ik helemaal niet. Kijk naar de plaatjes in post 1. Ik vraag alleen een extra kolom 'datum' in een reeds bestaand overzicht van GG waar JIJZÉLF in hebt gestort. Dat overzicht ís er al. De functies bestaan al. De hoeveelheid werk voor onwikkelaars van dit spel om specifiek toe te voegen wat ik vraag is niet zo heel groot in een beetje fatsoenlijk opgezette codebase.

nee je kwam met een idee en ik zeg alleen maar hoe het ook kan ;-) het is een spel moet er dan en hele administratie in het spel verwerkt worden waardoor het spel misschien nog wel langzamer gaat draaien of crasht.
als je het zelf niet wilt bijhouden maar een datum wilt moet je maar geen deal aangaan want foe is niet verantwoordelijk voor jouw deal dat ben je nog altijd zelf.
Wat Mr.Quib zei zie liever de grotere problemen opgelost dan dat het spel nog langzamer gaat draaien door iets wat je ook zelf kan bijhouden.
lol...
Nu ben ik zelf beroepsmatig behoorlijk wat met programmeren/coderen bezig, en het aanpassen van een béétje fatsoenlijke programmacode voor de functie die ik hier beschrijf zou normaliter vrij eenvoudig moeten zijn. Dus die hele 'administratie' valt wel mee. Tenzij de boel écht héél slecht ontworpen en opgezet, iets wat ik voor de heren/dames ontwikkelaars toch niet hoop. Waarschijnlijk maak jij dezelfde fout als sl8yer hierboven, namelijk ervanuit gaan dat ik een nieuw overzicht wil. Is NIET zo. Het overzicht bestaat al. De gegevens wórden al bij elkaar gezocht/geplaatst. Zet er gewoon een dátum bij, thatś it.
 

DeletedUser10486

Guest
De gebouwen waarin je laatst gestort hebt staan bovenaan. Daaraan zou je kunnen zien dat je je dagelijkse plicht gedaan hebt, moest je echt zo kort van geheugen zijn.
 

DeletedUser7153

Guest
Ja. De topics die je noemt gaan over het maken van een lijst van mensen die bij JOU gedoneerd hebben. Dat vráág ik helemaal niet. Kijk naar de plaatjes in post 1. Ik vraag alleen een extra kolom 'datum' in een reeds bestaand overzicht van GG waar JIJZÉLF in hebt gestort. Dat overzicht ís er al. De functies bestaan al. De hoeveelheid werk voor onwikkelaars van dit spel om specifiek toe te voegen wat ik vraag is niet zo heel groot in een beetje fatsoenlijk opgezette codebase.


lol...
Nu ben ik zelf beroepsmatig behoorlijk wat met programmeren/coderen bezig, en het aanpassen van een béétje fatsoenlijke programmacode voor de functie die ik hier beschrijf zou normaliter vrij eenvoudig moeten zijn. Dus die hele 'administratie' valt wel mee. Tenzij de boel écht héél slecht ontworpen en opgezet, iets wat ik voor de heren/dames ontwikkelaars toch niet hoop. Waarschijnlijk maak jij dezelfde fout als sl8yer hierboven, namelijk ervanuit gaan dat ik een nieuw overzicht wil. Is NIET zo. Het overzicht bestaat al. De gegevens wórden al bij elkaar gezocht/geplaatst. Zet er gewoon een dátum bij, thatś it.
ze zoeken af en toe mensen je kan jezelf aanbieden en ze het laten zien hoe makkelijk het kan ;-)
want meeste spelers weten toch wel dat hier bijna niks met nieuwe ideeen word gedaan
 

DeletedUser10111

Guest
Minor probleem, waarschijnlijk mag je niet aan je droom idee werken dan :)
 
De gebouwen waarin je laatst gestort hebt staan bovenaan. Daaraan zou je kunnen zien dat je je dagelijkse plicht gedaan hebt, moest je echt zo kort van geheugen zijn.
Dank voor stating the obvious... Als je meerdere deals hebt lopen en ook nog eens de goede gewoonte hebt geregeld te helpen bij steigers of lagere gildeleden gaat dat dus al niet echt soepel meer.

ze zoeken af en toe mensen je kan jezelf aanbieden en ze het laten zien hoe makkelijk het kan ;-)
want meeste spelers weten toch wel dat hier bijna niks met nieuwe ideeen word gedaan
Check. Ik heb zelfs zo'n flauw idee dat veel spelers na een paar weekjes forum al er weer de brui aan geven door de doorlopend negatieve sfeer die hier hangt.

Maar ik heb een prima baan, en niet de behoefte in Duitsland te gaan werken ;-) Verder gaat het toevoegen van een functie meestal iets anders dan jij ws denkt, dus de kans dat een nieuw iemand daar naar eigen idee zomaar even 'wat nieuwe features naar binnen rost' is niet zo groot ;-)
Want? Omdat ik een minuscuul ideetje voor FoE lanceer wil ik een Tribalwars2 ontwikkelaar worden?
 
Bovenaan