Groots gebouw FP donatie historie

DeletedUser

Guest
Slayer:
Stel je de volgende dagelijkse situatie voor:
In onze gilde hebben wij een ketting brief (genaamd de 5FP deal). Je mag je naam en je GG erop zetten als je bij de laatste die op de mail staat 5 FP in de aangegeven GG doneert. Daarnaast heb ik 4 FP-deals lopen en zijn er buren en vrienden die bij mij in mijn GG doneren. Gewoon omdat ik likeable ben blijkbaar.
Ik ben niet 24/7 online en kijk slechts 3x per dag even om mijn productie te doen.

Ik zet 's morgens mijn GG op de mail en kijk 's avond's mijn productie na. Dan wil ik wel kunnen zien dat de persoon boven mij, daadwerkelijk direct nadat hij zijn naam en gg in de mail zet ook netjes gestort heeft. Als mijn GG op een bepaald niveau ettelijke dagen open staat en ik heb hem 4x in de FP deal mail dan wil ik terug kunnen herleiden dat die gast daadwerkelijk de donatie heeft gedaan. Hetzelfde geldt voor de donaties van deals. Nu houden we het bij via een mail, maar dat is eigenlijk het toch al zwaar belaste mailsysteem vervuilen om de synchronisatie bij te houden van FP donaties in GG's. Daarnaast is de kans groot dat ik wel doneer en per ongeluk de mail vergeet. dit is dan nog steeds controleerbaar dat ik binnen de laatste 24 uur al gedoneerd heb.

Dus nu worden allerlei onmogelijke systemen gehanteerd omdat een simpele oplossing niet aangeboden wordt.
oftewel: Ik installeer Visual Studio om notepad te bedenken omdat een systeembeheerder notepad onveilig vindt?
 

DeletedUser9417

Guest
Stel je maakt een mooie "mouse over" en je gaat over de speler zijn naam en je krijgt tezien : "Laatst gestort op" "datum" ideaaaal in mijn ogen

"Piet heb je vandaag gestort, hmm weet ik niet meer.. zal even kijken" .... geen eigen excel niks gewoon simpel even laatste storting bekijken via de datum niks mis mee..
 

DeletedUser9417

Guest
BTW heel makkelijk voorbeeld..

Ik laat nu een bericht achter, staat toch ook netjes links boven in de hoek Vandaag, 14.11 of hou jij dit ook netjes bij met een excel sheet?
 

DeletedUser5742

Guest

Ik zie wel degelijk een verschil met dit idee. In dit idee wordt gevraagd om een tijdstip te geven van de laatste donatie terwijl het idee dat jij aanhaalt een complete log zou zijn met wie waar en hoeveel FP heeft gedoneerd.

In zo'n log zou moeten in staan wanneer, van wie en in welk GG je FP's gekregen hebt. Dat zou bij geschiedenis kunnen komen, in een aparte tab.
Lijkt mij ook WANNEER.
Dit is een reactie in het topic en (zover ik kan zien) is niet verwerkt in dat idee. Dit idee is dus wel degelijk anders.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Het gaat hier wat mij betreft om een vrijwel identiek idee, maar waar ik op doel is vooral de reden van afwijzing.

Ga jij Fp deals aan met mensen dan is het je taak om het zelf bij te houden hoeveel en waar er word gestort.

Dat wordt aangegeven door een moderator, na beraad. Daaruit maak ik dus op dat het de visie van het management is.
 

DeletedUser

Guest
Daarom zou ik willen voorstellen dat de interface van een groots gebouw wordt aangepast.
- Als je een mouseover doet over de spelernaam (je houdt de cursor boven de naam) dan krijg je de laatste datum/tijd te zien dat iemand heeft gedoneerd.
- Er komt een knop bij waarbij je de historie kan zien wie, wanneer en hoeveel punten heeft gedoneerd. Dit mag per level van het groots gebouw, net zoals je nu kunt zien.

Misschien handig om eens goed te lezen wat er hier voor is gesteld. Hier staat namelijk wel de wens in om een volledig overzicht. En is dus wel hetzelfde als het idee waar Sl8yer naar verwijst.
 

Seconddream

Actief lid
Het zal geen verassing zijn dat ik voorstander ben van dit idee, dat was ik toen en dat ben ik nog steeds. Een melding binnen de geschiedenis zou mij prima zijn.
Voor spelers die zo`n melding niet wensen te ontvangen zou wellicht een optie binnen de instellingen meegenomen kunnen worden.

Het idee waar eerder naar verwezen wordt, hier te vinden, is overigens niet afgekeurd maar daar neergezet omdat er een nieuw systeem is gekomen, het is dus prima dat dit hier even opnieuw onder de aandacht gebracht wordt aangezien in het oude idee niet meer gereageerd kan worden.
 

DeletedUser5968

Guest
darkpotions

wil je nog reageren op de gegeven feedback en dan een keuze maken?
 

DeletedUser5968

Guest
wegens het uitblijven van een reactie van topic starter, maar wel de de wens van andere spelers die voor dit idee zijn, heb ik besloten een poll te plaatsen zodra 5 spelers zeggen dat ze dit willen omdat ze voorstander zijn. als er binnen 1 week vanaf nu geen 5 spelers bereikt zijn of een reactie uitblijft van de topic starter zal dit idee afgekeurd worden.
 

DeletedUser5742

Guest
Ik denk dat het duidelijk is dat ik voorstander ben van dit idee.
 

DeletedUser5428

Guest
Excel is ook geen goed idee. Als je computer crasht, ben je heel je overzicht kwijt. Ik heb het meegemaakt. Dus pen en papier voor mij.
Zo kan ik ook bijhouden wie er wat nog te goed heeft. En dat laatste kan je onmogelijk gaan programmeren in het spel.
Onnodig idee dus.
 

DeletedUser5968

Guest
nog 1 dag resterend tot het afgekeurd wordt. en 2 spelers nog nodig om er een poll op te zetten.
 

DeletedUser6867

Guest
Excel is ook geen goed idee. Als je computer crasht, ben je heel je overzicht kwijt. Ik heb het meegemaakt. Dus pen en papier voor mij.
Zo kan ik ook bijhouden wie er wat nog te goed heeft. En dat laatste kan je onmogelijk gaan programmeren in het spel.
Onnodig idee dus.

ik doe het heel simpel ik in-game mail me vrouw met de standen waar ik begin van de week bij de personen waar ik stort dus ik kan op elk moment terug zien zolang het spel bestaat hoeveel en waar ik gestort heb :)
Voor mij heeft dit idee geen meerwaarde
 
Bovenaan